Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΕ Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΤΟ 537μ.Χ.ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΟΥ ΤΡΑΒΗΞΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Advertisements

ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Η Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης
«BYZANTIUM-THE LOST EMPIRE»
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Από την μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η', τον Παλαιολόγο
Σημαντικές εκκλησίες και Τεμένη στη πόλη της Λευκωσίας
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Copyright by Tsoulis Miltiadis 1999
Αγία Σοφία (Κωνσταντινούπολη)
Αγία Σοφιά.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Γρήγορη επανάληψη.
ΧΤΙΖΕΤΑΙ Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Άλωση της Κωνσταντινούπολης
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
Η Αγια Σοφια Κωνσταντινουπολησ
Ζωή Τσαγκαδοπούλου, μαθήτρια Β΄4 Β΄τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
ΘΡYΛΟΙ, ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Γιάννης Χατζημιχαήλ Ε΄ Τάξη
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Μαρία Αμπατζή Ε2 Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Αγία Σοφία Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Θεσσαλονίκης Τμήμα Ε2 Σχ. Έτος:
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
παναγια παμμακαριστοσ
Ο Βυζαντινός Ναός της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού, περισσότερο γνωστή ως Αγία Σοφία ή Αγιά-Σοφιά, γνωστός και ως Ναός της Αγίας του Θεού.
Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη Κεφάλαιο 35 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η Α' Αγία Σοφία θεμελιώθηκε από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο αλλά οικοδομήθηκε από το γιο του Κωνστάντιο ( ). Τα εγκαίνιά της έγιναν το 346.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Ο ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΥΠΑΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Η Αγία Σοφία είναι το πρώτο κτίσμα που χτυπάει στα μάτια του επισκέπτη, καθώς εισέρχεται από την Προποντίδα.
Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολη. Ο Ναός της Αγίας Σοφίας (Ναός της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού) χτίστηκε το 532 από τον Ιουστινιανό στη θέση.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Η Αγία Σοφία Αντρέας Χατζησταύρου.
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
1ο ΓΕΛ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014/15 ΕκπαιδευτιΚO ΠρOγραμμα
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
ΠΛΑΚΑ.
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Αγία Σοφία Η Αγία Σοφία ,ικ΄π στη Θεσσαλονίκη, είναι μία από τις παλαιότερες εκκλησίες της πόλης, η οποία έχει παραμείνει ακέραια μέσα στο βάθος του χρόνου.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π..
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Αγία Σοφία Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
Αρχιτεκτονικη Οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των εκκλησιών είναι η βασιλική με τρούλο (ναός της Αγίας Σοφίας), ο σταυροειδής ναός με τρούλο και ο οκταγωνικός.
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΕ Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΤΟ 537μ.Χ.ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΟΥ ΤΡΑΒΗΞΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΤΑΝ ΠΑΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.

ΟΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΤΗΣ, Ο ΑΝΘΕΜΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΣΙΔΩΡΟΣ, ΕΚΑΝΑΝ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ > ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ.ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΑΝΕΛΑΒΑΝ ΤΟ ΧΤΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ.ΣΥΓΚΕΚΡΜΕΝΑ ΔΕΚΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ.

ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ. Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΤΡΟΥΛΟΣ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑΤΙ,ΜΟΙΑΖΕΙ ΣΑΝ ΝΑ ΚΡΕΜΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ,ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΧΤΙΣΜΕΝΗ.

ΜΕΤΑ ΤΟ ΧΤΙΣΙΜΟ ΤΗΣ Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΠΗΓΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΕΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΕΚΠΛΗΚΤΟΣ.ΟΤΑΝ ΕΙΔΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΠΑΝΤΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΤΑΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΠΕ:ΝΕΝΙΚΗΣΑ ΣΕ ΣΟΛΟΜΩΝΤΑ.ΔΗΛΑΔΗ ΕΦΤΙΑΞΕ ΠΙΟ ΚΑΛΟ ΝΑΟ ΑΠΌ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟΥ ΣΟΛΟΜΩΝΤΑ!

1204:Ο ναός λεηλατείται από τους σταυροφόρους. 1453: Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς.Η Αγία Σοφία μετατρέπεται σε τζαμί από τον σουλτάνο Μωάμεθ Β΄ 1717: Το μεγαλύτερο μέρος των σωζόμενων ψηφιδωτών στο εσωτερικό της Αγίας Σοφίας καλύπτεται. 1931: Το Αμερικανικό Βυζαντινό Ινστιτούτο αρχίζει συστηματικές εργασίες αποκάλυψης και αποκατάστασης των ψηφιδωτών : Η Αγία Σοφία από τζαμί μετατρέπεται σε μουσείο. 1204:Ο ναός λεηλατείται από τους σταυροφόρους. 1453: Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς.Η Αγία Σοφία μετατρέπεται σε τζαμί από τον σουλτάνο Μωάμεθ Β΄ 1717: Το μεγαλύτερο μέρος των σωζόμενων ψηφιδωτών στο εσωτερικό της Αγίας Σοφίας καλύπτεται. 1931: Το Αμερικανικό Βυζαντινό Ινστιτούτο αρχίζει συστηματικές εργασίες αποκάλυψης και αποκατάστασης των ψηφιδωτών : Η Αγία Σοφία από τζαμί μετατρέπεται σε μουσείο.

Θρύλοι- Παραδόσεις. Θαύματα και Μυστήρια ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Αν κάποια εκκλησιά ειχε λόγους να συμβολίζει τον κόσμο.αυτή ηταν η Αγία Σοφία.Συνδέονταν με το παλάτι του αρχηγού του Βυζαντινού κράτους.Θα αναφερθώ στην σημασία της καινοτομίας του τρούλου που εχει μια μυστική κοσμολογική σημασία που προήλθε απο τον ταφικό συμβολισμό των Ρωμαίων και διαφορες δοξασίες του Ιράν και της Ινδίας.Στον τρούλο της Αγίας Σοφιάς υπάρχουντα σχήματα σφαίρας και κύβου.Στα αρχαία Ελληνικά μυστήρια η σφαίρα συμβόλιζε τον Ουρανό και με τα λεγόμενα του Πλάτωνα ο κύβος ειναι η γεωμετρική αναπαράσταση της Γης.Πολλά τα ενδιαφέροντα σημεία μέσα στον Ναό που ολοι οσοι πήγαμε τα θαυμάσαμε,ομως θα σταθώ σε δύο απο τα πιο ασυνήθιστα και πιο αγνοημένα τον ομφαλό και την δακρύζουσα κολώνα.Ο ομφαλός θεωρείτο το ιερότερο σημείο του ναού που γινόταν η στέψη του Αυτοκράτορα.Η δακρύζουσα κολώνα ειναι ενας τετράγωνος μαρμάρινος κίονας στην ΒΔ γωνία,ο οποιος ιδρώνει εδω και πολλούς αιώνες.Το μέταλλο με το οποίο ειναι επενδεδυμένος,εχει λειανθεί απο τα χέρια των τουριστών, ολοι ακουμπούν και θαυμάζουν το περίεργο αυτό συμβάν. Αναρτήθηκε από Κυριακή-Λυδία Καραγιώργου στις 9:21 π.μ.9:21 π.μ. Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Ότι είναι ο Παρθενώνας για τους Αρχαίους Έλληνες, είναι και η Αγία Σοφία για το Βυζάντιο και για τον Ελληνισμό. Υπήρξαν φορές που οι Έλληνες ξεχνούσαν τον Παρθενώνα, ποτέ όμως την Αγία Σοφία. Πάντα είχαν και έχουν κάτι στο στόμα και στην ψυχή τους γι’ αυτήν, όχι μόνο Έλληνες, αλλά και Σλάβοι. Οι σημερινοί, αλλά περισσότερο οι πιο παλιοί Έλληνες, μεγάλωσαν ακούγοντας για παραμύθια τα μυστήρια και τους θρύλους της Αγίας Σοφίας. Ένας από τους ισχυρότερους είναι ότι θα ξαναγίνει δικιά μας(πάλι με χρόνους με καιρούς, πάλι δικιά μας θα ‘σαι). Πολλές γενιές ανατράφηκαν μ’ αυτό το όνειρο. Τι είναι όμως εκκλησιαστική παράδοση και τι θέση έχει η Αγία Σοφία σ’ αυτήν; Εκκλησιαστική παράδοση είναι η συνεχιζόμενη πορεία της εκκλησίας και τα σημαντικά γεγονότα που σημαδεύουν τη ζωή της. Η βυζαντινή αυτοκρατορία και η πρωτεύουσά της Κωνσταντινούπολη, ήταν η πρωτεύουσα όλου του τότε γνωστού κόσμου (οικουμενική πρωτεύουσα) και κέντρο όλης της ζωής της είχε την Αγία Σοφία ή αλλιώς, λόγω του μεγέθους της την Μεγάλη Εκκλησία. Γιατί είχε κέντρο την Αγία Σοφία; Επειδή το κράτος θεωρούνταν το κράτος του Χριστού, έτσι το ήθελαν αυτοκράτορες και λαός. Ήταν και η κατασκευή της τέτοια, που προσέλκυε όλους τους ανθρώπους, άρχοντες και απλό λαό. Δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει κάτι μεγάλο και τρανό που να σημαδέψει την αυτοκρατορία, και να μην τελεσθεί με εκκλησιαστικό τρόπο στην Αγία Σοφία. Από τους χρόνους του Μέγα Κωνσταντίνου που πρώτος έχτισε το ναό αφιερωμένο στη σοφία του Θεού, οι διάδοχοί του τον ξαναέχτισαν, τον μεγάλωσαν, τον στόλισαν και τελικά ο Ιουστινιανός τον μετέβαλε σ’ ένα αρχιτεκτονικό θαύμα των αιώνων. Ήταν λοιπόν φυσιολογικό να επηρεάσει και να σημαδεύει τη ζωή της αυτοκρατορίας. Άλλωστε, στο μεγαλείο της αυτοκρατορίας, άρμοζε ένας τέτοιος ναός. Όλες οι κρατικές μεγάλες τελετές γινόταν στην Αγία Σοφία: α)στέψη αυτοκρατόρων β)βάφτιση πορφυρογέννητων γ)γάμοι αυτοκρατόρων δ)κηδείες των ίδιων προσώπων ε)χειροτονίες Πατριαρχών στ)υποδοχές αρχηγών ορθοδόξων κρατών και αρχηγών ορθοδόξων εκκλησιών. Δοξολογίες και επίσημες προς τον Θεό ευχαριστίες και άλλες άπειρες πατριαρχικές και αυτοκρατορικές γιορτές. Στην Αγία Σοφία υπήρχε ειδική εξέδρα(θρόνος), όπου στεκόταν ο αυτοκράτορας. Η χορωδία της έψαλλε ειδικό ύμνο προς τιμήν του, τον πολυχρονισμό και το ‘Τον Δεσπότην’. Αυτό είναι εκκλησιαστική παράδοση και μια συνήθεια που την τηρούσαν απόλυτα οι άνθρωποι της τάξης. Αυτό ονομάζεται και πατριαρχική τάξη(αφού πατριαρχικός ναός ήταν Αγία Σοφία). Να μην ξεχάσω να σημειώσω ότι η Αγία Σοφία ήταν ναός του Οικουμενικού Πατριαρχείου, όπως σήμερα είναι ο Άγιος Γεώργιος στο Φανάρι της Κωνσταντινούπολης. Ότι γινόταν εκεί, όπως γινόταν, ότι λεγόταν και όπως λεγόταν, ότι ψάλλονταν και ότι ψάλλονταν, όλα αυτά, από τα μικρότερα έως τα μεγαλύτερα, αντιγράφονταν απ’ όλο τον κόσμο και γινόταν ακριβώς τα ίδια. Όχι μόνο μέσα στην αυτοκρατορία, αλλά και έξω απ’ αυτή. Π.Χ. την τελετή στέψης του αυτοκράτορα στην Αγία Σοφία, την πήραν, την αντέγραψαν οι Ευρωπαίοι Βασιλιάδες, μα και οι Σλάβοι, Βούλγαροι, Σέρβοι και Ρώσοι. Όπως τελούνταν η Θεία Λειτουργία στην Αγία Σοφία, έτσι γίνεται και τώρα σ’ όλες τις Ορθόδοξες εκκλησίες στη γη. Αν μπούμε μέσα σε μια Βουλγαρική εκκλησία, θα εκπλαγούμε: όλα γίνονται όπως σ’ εμάς, που κι εμείς τα κάνουμε όπως γινόταν στην Αγία Σοφία. Μόνο η γλώσσα αλλάζει. Το ίδιο και η μουσική. Το μεγαλύτερο και εκπληκτικότερο είναι ότι όπου υπάρχουν Χριστιανοί, θα δούμε αντίγραφα της Αγίας Σοφίας: στο Κίεβο, στην Αχρίδα, στη Θεσσαλονίκη, στη Βοιωτία, στην Αθήνα, στη Ρουμανία, στη Σερβία αλλά και σε σύγχρονα κράτη που οι Χριστιανοί τους έχουν καύχημα μια δικιά τους Αγία Σοφία. Όλα αυτά είναι εκκλησιαστική παράδοση και οι πηγές της βρίσκονται στην Αγία Σοφία. Και αυτό μέχρι σήμερα. Να τι θα πει εκκλησιαστική παράδοση. Είναι αυτό που λένε οι ιερείς μας’’ έτσι το βρήκαμε και έτσι το τηρούμε. Έτσι λέει η πατριαρχική τάξη’’, δηλαδή η τάξη της Αγίας Σοφίας. Ένα άλλο είδος εκκλησιαστικής παράδοσης είναι οι θρύλοι που γεννήθηκαν μετά την άλωση της αυτοκρατορίας από τους Τούρκους. Θα γράψω έναν από αυτούς που έχουν σχέση με το ναό. Είναι ο θρύλος που μιλά για τη λειτουργία που διακόπηκε όταν οι Τούρκοι μπήκαν στην Πόλη. Άγγελος Κυρίου διέκοψε τη λειτουργία, οδήγησε τους ιερείς πίσω από ένα παραπόρτι, ΑΓΝΩΣΤΟ ΠΟΥ, και η πορτίτσα ως εκ θαύματος έκλεισε. Πίσω από εκεί περιμένουν οι ιερείς να έρθει η ευλογημένη στιγμή που με εντολή του Θεού θα τους ξυπνήσει για να αποτελειώσουν την μισοαφημένη λειτουργία.Κι εγώ ο Θανάσης λέω με όλη μου την καρδιά, μακάρι να έρθει αυτή η ώρα!

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ.