ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τ.Π.Ε. το λενε τωρα… Αχιλλεας Καρετσος ΠΕ 19 - Η πληροφορικη στο Δημοτικο.
Advertisements

Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
> > Ερευνητική εργασία Β λυκείου. Κανελλοπούλου Αλεξία Πατσούρα Εύη Σινάνος Νίκος Σίνανος Παναγιώτης Σχολικό έτος Σχολικό έτος Γενικό.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ (BLOG) ΣΤΟ BLOGGER Τα διαδοχικά βήματα.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
Δημοτικό Σχολείο Οινουσσών
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΡΟΜΟΥ
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης πρακτικης
Κωνσταντινίδης Ίβο – Μπαλάφα Δήμητρα Δηώ
Προτάσεις για τη δημιουργία προϊόντων προώθησης εκπαιδευτικών ιστολογίων στα πλαίσια της μαθησιακής κοινότητας ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Κατεύθυνση Παιδαγωγική.
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Το φαινόμενο της έκλειψης Σελήνης
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Γέρικο Νομού Έβρου Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Αλεξάνδρα- Ιωάννα Βερέττα & Νετζμεττήν Πίσκα.
«Μινωικός πολιτισμός»: μία πρόταση διδασκαλίας για την
Δημιουργία και επεξεργασία ερωτηματολογίου με τις google forms
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
Ιουδαϊσμός Εργασία των μαθητριών: Φωτιάδου Αναστασία
Ρομαντισμός.
Ιεραπόστολοι και Κανίβαλοι
Διδάσκοντας και Αξιολογώντας το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο Βασιλική Δεμερτζή Περιστέρι, 5 Μαρτίου 2013.
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Γιορτάσαμε την ΕΙΡΗΝΗ.
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΣΙΤΑΡΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ)
Ισθμός της Κορίνθου Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
Η Ομάδα Yellow.Warriors.RacingTeam
Ινδιάνοι.
Μεςα κοινωνικης δικτυωςης
ΛαϊκέΣ παραδόσειΣ ήθη και έθιμα
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
Σαλβαρίδη Ελένη Σίμης Χρήστος
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
Προφίλ Facebook.
«ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ κ. Αυδίκος Γρ. Ευάγγελος
(το πείραμα και τα συμπεράσματα)
Ο μοτοσικλετιστής Μαρίας Κέντρου-Αγαθοπούλου
Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών
ΑΑ042-ΣΑΚΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ & ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1, Χατζόπουλος Στυλιανός2 1.Φοιτήτρια Νοσηλευτικής ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης 2.Φοιτητής.
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ-ΜΗΤΕΡΑΣ ΧΡΗΣΤΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ Ουζουνάκης Πέτρος1, Φραντζανά Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ Πανεπιστημιακό.
Ο ρόλος της κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην ευαισθητοποίηση των εφήβων και στη διάχυση πληροφοριών για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού.
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ BLOG Στις διαφάνειες περιγράφονται τα διαδοχικά βήματα για τη δημιουργία blog στον blogger, τη μια από τις δωρεάν υπηρεσίες σχετικού λογισμικού,
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΑΙΤΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ηλιάδης Χρήστος1, Καρυώτη Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ, Ιδιωτικό Θεραπευτήριο Θεσσαλονίκης 2. Απόφοιτος.
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Πλατή Παναγιώτα1, Βακαλοπούλου Βασιλική2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας,
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
Ἑλλήνων Οἶνος Project Α1 59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών.
Ρητορική Μίσους (Hate Speech) Ηλεκτρονικά παιχνίδια (Game Over)
Δραστηριότητα Νορβηγικό βίντεο!
Social Media Networks.
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ

ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ... ΤΟ ΚΑΜΑΡΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ !

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ... ! Πρώτος ναός : 360 μ.Χ επί Κων/νου Β’ - Κάηκε το 404 μ.Χ Ξαναχτίστηκε το 415 μ. Χ από τον Θεοδόσιο Β ’ - Πυρπολήθηκε το 532 μ. Χ κατά τη > Τελική μορφή δόθηκε από τον Ιουστινιανό. -Οι εργασίες ξεκίνησαν αμέσως μετά την καταστροφή (532 μ.Χ) -Εγκαινιάστηκε 5,5 χρόνια μετά, 27 Δεκεμβρίου 537 μ.Χ.

~ Ο ΙΔΡΥΤΗΣ ~ Ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός αποφάσισε να κτίσει νέα Εκκλησία και ανέθεσε το έργο αυτό σε δύο Έλληνες της Μ.Ασίας, στον Ανθέμιο από τις Τράλλεις,μηχανικό,γλύπτη και ζωγράφο, και στον Ισίδωρο από την Μίλητο που ήταν μαθηματικός. Η νέα εκκλησία αφιερωμένη στην σοφία του Θεού, αρχίζει να κτίζεται στις 23 Φεβρουαρίου του 532 μ.Χ και οι εργασίες είχαν διάρκεια 5 έτη,11 μήνες και 10 ημέρες..

Ιδρυτής : Ιουστινιανός Εγκαίνια : 537 μ.Χ Συνδυασμός δύο ρυθμών : Βασιλική περίκεντρος  Βασιλική με τρούλο Αρχιτέκτονες :Ανθέμιος & Ισίδωρος Η έδρα της :ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ !!!

Βασιλικής ( 4 ος – 6 ος αι. μ. Χ συνεχίζουν – 9 ο αι. ) Περίκεντρου κτιρίου (4 ος με 5 ος αιώνας μ. Χ )

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Ο ναός είναι κτισμένος σε αρχιτεκτονικό ρυθμό βασιλικής με τρούλο. Ο κυρίως χώρος του κτίσματος έχει σχήμα περίπου κύβου. Ο τρούλος δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται εξαιτίας των παραθύρων που βρίσκονται γύρω απ’ τη βάση του. Ο σύγχρονος ιστορικός Προκόπιος λέει: "...δίνει την εντύπωση ότι είναι ένα κομμάτι ουρανού που κρέμεται στη γη...".

ΚΑΤΟΨΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ Ο όλος Ναός αποτελείται από τα εξής μέρη: Το αίθριο: υπαίθρια μαρμαρόστρωτη και περίστυλη αυλή στο μέσον της οποίας ήταν η «κομψή φιάλη», η μαρμάρινη κρήνη που έφερε την ονομαστή καρκινική επιγραφή "ΝΙΨΟΝ ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ ΜΗ ΜΟΝΑΝ ΟΨΙΝ". Στο αίθριο επίσης φέρονται κάποια ίχνη οικοδομήματος. O έξω και o κυρίως νάρθηκας: Πέντε πύλες από το αίθριο οδηγούν στον έξω νάρθηκα και από αυτόν άλλες πέντε πύλες οδηγούν στον εσωτερικό νάρθηκα, από τις οποίες η μεσαία πύλη λέγεται και Μεγάλη ή Ωραία Πύλη. Από τον έσω νάρθηκα εννέα πύλες, τρεις ανά κλίτος οδηγούν στον κυρίως Ναό. Ο κυρίως ναός: Η είσοδος στον κυρίως Ναό όπως προαναφέρθηκε ήταν οι τρεις Βασιλικές πύλες και οι έξι, ανά τρεις εκατέρωθεν, του έσω νάρθηκα. Ο κυρίως Ναός χωρίζεται σε τρία κλίτη των οποίων το μεσαίο είναι διπλάσιου πλάτους των εκατέρωθεν. Το εσωτερικό σχέδιο είναι απλό. Τέσσερις πεσσοί, κτιστοί στύλοι, συνδέονται μεταξύ τους με υπερώα τόξα στα οποία και φέρονται επιθόλια τόξα συναποτελώντας έτσι μια περιμετρική βάση επί της οποίας και εδράζει ο τεράστιος θολός.

ΔΟΜΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΤΡΟΥΛΟΥ Πάνω σ’ αυτά τα τόξα ακουμπά ο τρούλος.

ΔΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ

Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΤΡΟΥΛΟΥ !!!

Πάνω από 4 τόξα διαμορφώνονται 4 σφαιρικά τρίγωνα ή λοφία, τα οποία βοηθούν στη στήριξη του τεράστιου τρούλου. Στη βόρεια και νότια πλευρά ανάμεσα στους πεσσούς υπάρχουν κιονοστοιχίες σε 2 ορόφους πάνω στις οποίες στηρίζονται τύμπανα με πολλά τοξωτά παράθυρα.

Με αυτή τη στήριξη του πελώριου τρούλου ο κεντρικός χώρος του ναού μένει ελεύθερος, χωρίς στηρίγματα και έτσι δημιουργείται μία αίσθηση ενότητας και ανάτασης!

ΤΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ !!! Τα ψηφιδωτά της Αγίας Σοφίας είχαν υποστεί σημαντικές ζημιές και σήμερα γίνονται προσπάθειες για τη διάσωσή τους. Στις παρακάτω εικόνες φαίνονται λεπτομέρειες ορισμένων από αυτά.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ... !!! O ναός αναφέρεται με αρκετές διαφορετικές ονομασίες και παραλλαγές. Πιο συνηθισμένη ήταν η ονομασία Μεγάλη Εκκλησία που κατά ανάλογο τρόπο αποδόθηκε στις μεγάλες εκκλησίες άλλων πόλεων, όπως της Αντιόχειας και της Αλεξάνδρειας. Όπως παραδίδει ο Σωκράτης ο Ιστορικός στην Εκκλησιαστική Ιστορία του, ο όρος Σοφία χρησιμοποιήθηκε μεταγενέστερα. Άλλοι τύποι που συναντώνται επίσης είναι «Ιερό της Σοφίας», «Αγία Σοφία του Θεού», «μεγάλη εκκλησία της επωνύμου Θεού Σοφίας» και «μέγα του Θεού Λόγου τέμενος».

Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Για πολλούς, Κωνσταντινούπολη δεν σημαίνει παρά Αγία Σοφία. Χιλιάδες άνθρωποι δεν ξέρουν τίποτε για τα υπέροχα τείχη της πόλης, ούτε σχημάτισαν ποτέ μια νοερή εικόνα από το Βόσπορο, κι όμως το όνομα του ξακουσμένου ναού της τους είναι οικείο. Ακόμα και για εκείνους που δεν τη γνωρίζουν παρά ελάχιστα, η Αγία Σοφία ταυτίζεται με ό,τι πιο μεγαλειώδες, πιο δοξασμένο, πιο ιστορικό και πιο ιερό υπάρχει μέσα στα επιτεύγματα της χριστιανικής αρχιτεκτονικής.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ … Βικιπαίδεια (ιστοσελίδα google) για την εκκλησία της Κωνσταντινούπολης Βιντεο στον ιστότοπο του youtube σχετικα με την οικοδομηση και την αρχιτεκτονικη της Αγίας Σοφίας. Εικόνες παρμένες από τις ακόλουθες σελίδες: Άλλες σελίδες στο διαδίκτυο: & glish/