Φιλοσοφικές Σχολές της σκέψης Ιδεαλισμός Ρεαλισμός Πραγματισμός Υπαρξισμός Εποικοδομητισμός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
Advertisements

Φιλοσοφικές Σχολές της σκέψης
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης «Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Ιστορία και Πολιτισμός» Μάθημα 3 ο (Μυκηναϊκός Πολιτισμός – Γεωμετρική.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΧΡΗΣΤΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Ο Εμπειρισμός στην Αναλυτική Φιλοσοφία.
Ο ΘΕΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ. ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ήταν για τους αρχαίους Έλληνες η προσωποποίηση της φωτιάς και ο θεός των ηφαιστείων. Σπάνια χρησιμοποιεί τη.
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Ιουλία Σπινθουράκη Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ώρες.
Αποκατάσταση Δυσλειτουργιών Σύγκλεισης Ενότητα 6: Αποκατάσταση σύγκλεισης με Κινητές Προσθέσεις Δρ. Παναγιώτα Τσόλκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Οδοντικής.
Εθνική ιστορία Βασική στιγμή στη σύμπτωση ανάμεσα στην ιστορία και στην εθνική ιδεολογία ήταν ο γερμανικός ιστορισμός του 19ου αιώνα. Έτσι η δημιουργία.
Εισαγωγή στην Παιδαγωγική ΤΜΗΜΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο Διδάσκουσα: Μαρία Δασκολιά Επίκουρη καθηγήτρια Τμήμα Φ.Π.Ψ.
Εισαγωγή στη Φιλοσοφία. Η φιλοσοφία είναι:  Μια αναζήτηση της σημασίας και της αλήθειας Οι γενικές πεποιθήσεις και οι τοποθετήσεις ενός ατόμου ή μιας.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Αριθμοί δια μέσου των πολιτισμών Μια ιστορική ανασκόπηση: από τους Σουμέριους στους Βαβυλώνιους, Αιγύπτιους και Έλληνες. Πυθαγόρας και αριθμοί Συστήματα.
Η ΗΘΙΚΗ ΩΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ. Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ Λόγοι που επιβάλλουν στον άνθρωπο αυτόν τον επαναπροσδιορισμό: 1. καταναλωτική.
2. Διαφωτισμός - Immanuel Kant Πρωτοτυπία και Αυθεντικότητα στην Τέχνη.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής ως ξένης / δεύτερης γλώσσας σε άτομα με προβλήματα ακοής Η διδασκαλία,
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Μαρξιστικές θεωρίες των διεθνών σχέσεων
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 5η: Η υποθετική προστακτική της σύνεσης
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΨΥΧΟKOIΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Μάθημα 3-4
Εισαγωγή στη Ψυχολογία
Ορισμός και έργο της αγωγής
«φύση» των ΦΕ… και εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
ΣΤΑΘΗΣ ΜΠΑΛΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Ανάλυση Νεκρού Σημείου
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
Ρομαντισμός και Ρεαλισμός
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητες 6η & 7η : Η κατηγορική προστακτική
«Πώς μπορώ να καλλιεργήσω την ελευθερία όταν υπόκειμαι σε εξαναγκασμό ;».
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Έρευνα Μάρκετινγκ Γ. Σιώμκος-Μ. Ψιλούτσικου Ερευνητική Ηθική.
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 4η: Η υποθετική προστακτική της επιδεξιότητας Παύλος Κόντος Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 1η:Αγαθή Βούληση Παύλος Κόντος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Πυθαγόρεια Σχολή Η ζωή μέσα στη σχολή.
Ηλιακό σύστημα.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΣΠΗΛΑΙΟΓΡΑΦΙΕΣ GRAFITI
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
“Ιδιότητες των νεύρων”
Παύλος Μωραΐτης 18 Ιανουαρίου 2010 Αντίο Παύλο.
Το σοσιαλιστικό σύστημα
Γενικές Αρχές και Στρατηγικές Διδασκαλίας και Πρακτική Άσκηση Ι
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Τρίτη διάλεξη
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Η βεβαιότητα της μαθηματικής αλήθειας
Τι είναι η ανθρωπογεωγραφία; Μέρος Α
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΓκΑουΣ Η ΔημιουργΙα ΕνΟΣ θρΥλου
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Με οδηγό μας τον Καρυωτάκη … Τμήμα Γ1 ΣΧΟΛ
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
النسبة الذهبية العدد الإلهي
וקטורים מהו וקטור? וקטור העתק, וקטור מיקום חיבור וחיסור וקטורים
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
حساب المحيطات و المساحات و الحجوم
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Κανονική Κατανομή (Gaussian)
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
Өнөөдрийн хичээлд амжилт хүсье!
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Εμπειρογνώμονες (στο πλαίσιο της φιλοσοφικής ερμηνευτικής)
Κεφάλαιο 7 Κατανομές Δειγματοληψίας.
Immanuel Kant Αξιολογική θεμελίωση της πολιτικής
ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ Τα έγγραφα στα οποία δουλέψατε Transcribathon Cyprus
Το συνεχές και ο χρόνος.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φιλοσοφικές Σχολές της σκέψης Ιδεαλισμός Ρεαλισμός Πραγματισμός Υπαρξισμός Εποικοδομητισμός

Idealism Ιδεαλισμός

Idealism (Idea-ism) Ο ιδεαλισμός θεωρεί ότι οι ιδέες είναι η μόνη αληθινή πραγματικότητα. Ο υλικός κόσμος χαρακτηρίζεται από την αλλαγή, την αστάθεια, και την αβεβαιότητα

Ιδεαλισμός Πρέπει να ενδιαφερθούμε πρώτιστα για την αναζήτηση της αλήθειας. Δεδομένου ότι η αλήθεια είναι τέλεια και αιώνια, δεν μπορεί να βρεθεί στον κόσμο των αισθήσεων, που είναι και ατελής και συνεχώς μεταβαλλόμενος.

Μέθοδοι του Ιδεαλισμού Η μελέτη των κλασσικών για τις οικουμενικές αλήθειες Τα μαθηματικά (2+2=4 είναι μια απόλυτη αλήθεια) Η διαλεκτική (κριτική συζήτηση) Η διαλεκτική εξετάζει και τις δυο πλευρές ενός θέματος Η διάλεξη χρησιμοποιείται για να μεταδώσει τις αλήθειες και να εγείρει τη σκέψη.

Η διαλεκτική Η θέση «ο πόλεμος είναι καλός» Η αντίθεση «ο πόλεμος είναι κακός» Σύνθεση

Ηγέτες του ιδεαλισμού Σωκράτης ( BC) Πλάτων ( BC) St. AugustineSt. Augustine ( Descartes ( ) Berkeley ( ) Kant ( )

Σωκράτης Θεωρείται ο πατέρας της φιλοσοφίας Θεωρούσε ότι μαθαίνουμε μέσω των διαλόγων (η Σωκρατική μέθοδος) Δεν έγραψε κάτι, ό,τι γνωρίζουμε για τις ιδέες του το έγραψαν οι διάδοχοί του, πιο σημαντικός από τους οποίους ήταν ο Πλάτωνας

Πλάτων Μαθητής του Σωκράτη Γνωστός ως ο πατέρας του ιδεαλισμού Ιδρυτής της σχολής «Ακαδημία»

Ιδέες Πλάτωνα για την εκπαίδευση Η πολιτεία πρέπει να έχει ενεργητικό ρόλο στα εκπαιδευτικά ζητήματα Το πρόγραμμα σπουδών πρέπει να οδηγήσει τους ευφυείς μαθητές στην αφηρημένη σκέψη Μαθητές χωρίς την αφηρημένη σκέψη πρέπει να ασχοληθούν στο στρατό, τις χειρονακτικές δουλειές.

Πλάτων Όσοι τα καταφέρνουν στη διαλεκτική πρέπει να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους και να γίνουν φιλόσοφοι σε ηγετικές θέσεις, να οδηγήσουν την πολιτεία στο ύψιστο αγαθό. (Ο φιλόσοφος – βασιλιάς) Πίστευε ότι τα αγόρια και τα κορίτσια πρέπει να μορφώνονται και ότι τα κορίτσια είναι ίσα με τα αγόρια.

Απόψεις του Αυγούστου για τη διδασκαλία Ενθάρρυνε τη χρήση περιλήψεων Πίστευε ότι οι δάσκαλοι πρέπει να διδάσκουν μέσα από την πειθώ και με την άμεμπτη ζωή τους. Οι δάσκαλοι δεν πρέπει να περιμένουν να αυξήσουν τα υλικά αγαθά τους μέσω της διδασκαλίας. Το "ραβδί και η πυγμή" είναι απαραίτητα για την πειθαρχία των μαθητών εξαιτίας της εξασθένισης των ανθρώπων (λόγω του Αδάμ).

Η Εκκλησία και ο Ιδεαλισμός Ο Ιδεαλισμός άσκησε μεγάλη επιρροή στον Χριστιανισμό. Για αιώνες η Χριστιανική Εκκλησία ήταν ο ιδρυτής και ο προστάτης του σχολείου. Οι γενιές που εκπαιδεύτηκαν σ’ αυτά τα σχολεία γαλουχήθηκαν με τις ιδέες του ιδεαλισμού.(συμπεριλαμβάνεται και η πρώιμη Αμερικανική εκπαίδευση).

Immanuel Kant ( ) "... το μέγιστο και δυσκολότερο πρόβλημα στο οποίο ένα άτομο μπορεί να αφιερωθεί είναι το πρόβλημα της εκπαίδευσης..." Η εκπαίδευση πρέπει να διδάξει τους σπουδαστές πώς να σκεφτούν σύμφωνα με τις αρχές - ηθικοί νόμοι, ηθικά ιδανικά και ηθικές προστακτικές Ο Διαφωτισμός είναι ο στόχος της εκπαίδευσης

Johann Friedrich Herbart ( ) Επιδράσεις από Ηράκλειτο και Παρμενίδη, τον ιδεαλιστή φιλόσοφο και διδάσκαλό του στο Πανεπιστήμιο της Ιενας Φίχτε. Οικοδιδάσκαλος το Η γνωριμία με τον Pestalozzi Ο Herbart υποστηρίζει ότι η παιδαγωγική ως επιστημονικός κλάδος βασίζεται στη φιλοσοφία και στην ψυχολογία

Σκοπός της αγωγής: η εκπαίδευση ηθικού χαρακτήρα Διαστάσεις της Ηθικής Αγωγής Η ιδέα της τελειότητας Η ιδέα της αγαθής βούλησης Η ιδέα της δικαιοσύνης Η ιδέα της σωστής κρίσης Σύστημα κανόνων και ανταμοιβών. Η ιδέα ενός διοικητικού συστήματος «είναι απαραίτητο να συνδυαστεί κατάλληλα η ηθική εκπαίδευση, που στην καθημερινή ζωή δίνει έμφαση στο σωστό αυτοπροσδιορισμό, με τη θρησκευτική διδασκαλία».

Ψυχολογική θεωρία Έρβαρτου Πρό σληψη Συνεί δηση ΑσυνείδητοΑφομοίωση Προσληπτικές μάζες Αισθή σεις

Εκπαιδευτικές ιδέες του Έρβαρτου Ο ρόλος του μαθητή είναι παθητικός Καθήκον της διδασκαλίας η δημιουργία των επιθυμητών προσληπτικών μαζών και η συστηματική οργάνωση των πληροφοριών Τέσσερις διδακτικές αρχές: σαφήνεια, συσχέτιση, σύστημα, μέθοδος Απαιτείται αυστηρή πειθαρχία στη διάρκεια της διδασκαλίας Η αγωγή διευκολύνεται όπου υπάρχει το «διαφέρον» του μαθητή: εμπειρικό, θεωρητικό, καλαισθητικό, συμπαθητικό, κοινωνικό, θρησκευτικό

Τυπικά Στάδια διδασκαλίας «… εν εκάστω μαθήματι οφείλει κατά τους Ερβαρτιανούς να διατρέξη η διδασκαλία την επομένην πορείαν: α) Να δοθή ο σκοπός του διδακτέου μαθήματος, β) Να γίνη προπαρασκευή προς υποδοχήν του νέου. γ) Να παρασχεθή αυτό το νέον μάθημα, δ) Να λαβή χωράν σύγκρισις του διδαχθέντος νέου είτε προς εαυτό, είτε και προς το παλαιόν και σύνδεσις εκείνου μετά τούτου, ε) Να εξαχθώσι και διατυπωθώσι γλωσσικώς αι εκ της γενομένης συγκρίσεως προκύπτουσαι έννοιαι και διαταχθώσιν αύται καταλλήλως, στ) να λαβή χώραν άσκησις & εφαρμογή των κτηθεισών γνώσεων. Κατά ταύτα, αφαιρουμένου του σκοπού, η πορεία της διδασκαλίας διατρέχει τρία μεγάλα στάδια, το της προσλήψεως, το της αφαιρέσεως και το της ασκήσεως. Επειδή δε, ως είδομεν, εκάτερον των δύο πρώτων σταδίων υποδιαιρείται εν τω συστήματι του Ηerbart εις δυο, προκύπτουσι πέντε εν όλω στάδια. Ο Ziller, μαθητής του Herbart, ονομάζει ταύτα ούτω: 1. Ανάλυσις, διότι κατ' αυτό οιονεί αναλύεται ο κύκλος των ιδεών του μαθητού προς ανακάλυψιν των συγγενών παραστάσεων. 2. Σύνθεσις, διότι προσάγεται προ των μαθητών το εν τμήμα των γνώσεων μετά το άλλο, ούτω δε βαθμιαίως συντίθεται εν τω πνεύματι αυτών η εικών της όλης εποπτείας εκ πληθύος μερικών παραστάσεων. 3 Σύνθεσις, ως συνδεομένου κατ' αυτό του νέου μετά του παλαιού. 4. Σύστημα ως περιλαμβάνον εν ευσυνόπτω κατατάξει το αφηρημένον υλικόν. 5.Μέθοδος. Ο Rein μετονομάζει τα στάδια ως εξής. 1 Προπαρασκευή, διότι δι' αυτού προπαρασκευάζεται η του νέου παροχή. 2 Προσφορά, διότι προσφέρεται υπό του διδασκάλου το νέον εις τους μαθητάς. 3. Σύγκρισις, διότι λαμβάνει χωράν σύγκρισις προς αναγνώσισιν & εξαγωγήν των κοινών γνωρισμάτων 4. Σύλληψις, διότι εν αυτώ τα κοινά γνωρίσματα, τα δια της συγκρίσεως αναγνωρισθέντα ως τοιαύτα, λαμβάνονται ομού και συνενούνται προς αποτέλεσιν του γενικού, τ.έ. της εννοίας, του κανόνος, ή του νόμου. 5. Εφαρμογή, διότι επιδιώκεται εφαρμογή των μεμαθημένων.

Ερβαρτιανισμός και διδακτική Δογματική και ακροαματική διδασκαλία Εκπαιδευτικός: παρουσίαση μαθήματος Μαθητές: απομνημόνευση, επαναλήψεις, ασκήσεις, εργασίες στο σπίτι Αρχή της αυθεντίας, της απομνημόνευσης, του ανταγωνισμού, της άμεσης εποπτείας, των ποινών

Κριτική στην παιδαγωγική θεωρία του Έρβαρτου Ερβαρτιανισμός Νοησιαρχία Ψυχολογική εξάρτηση Δασκαλο κεντρισμός Στάδια Διδασκαλίας

Εκπαιδευτικοί στόχοι του ιδεαλισμού Η ανάπτυξη της νόησης Η αναζήτηση αληθινών ιδεών Η ανάπτυξη του χαρακτήρα Το γνώθι σαυτόν

Εκπαιδευτικοί στόχοι του ιδεαλισμού Η αληθινή εκπαίδευση σχετίζεται με τις ιδέες και όχι με την ύλη. Οι ιδεαλιστές επιθυμούν να παράσχουν στους μαθητές μια ευρεία κατανόηση του κόσμου.

Ο ιδεαλιστής και η έδρα Για έναν ιδεαλιστή η έννοια της έδρας είναι σημαντική. Θα μπορούσες να καταστρέψεις όλες τις έδρες του κόσμου, αλλά η ιδέα της έδρας θα παρέμενε στο μυαλό των ανθρώπων, γιατί αποτελεί μια ύψιστη αλήθεια.