ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι Διάλεξη 4η Πολιτισμός και κοινωνικοποίηση του ατόμου Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Advertisements

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Επικοινωνία στο χώρο εργασίας
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Ο Εκπαιδευτικός και Παιδευτικός Χαρακτήρας και Ρόλος της ΕκΠαίδευσης στη-με τη Φυσική Επιστήμη / Φυσική - – Τα Πρότυπα, οι Τεχνολογίες, η Μεθοδολογία Γεωργ.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
1.2. Ανάπτυξη του κοινωνικού εαυτού. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Αλέξης Κόκκος. 1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα 2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες 3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΜΕΣΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Το ενδιάμεσο βήμα από την εξάρτηση της προσχολικής ηλικίας προς την ωρίμανση και την ανεξαρτοποίηση που ακολουθεί τη διαδικασία της.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Διάλεξη 12η Μεταβολές στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής γνώσης Αναπληρωτής Καθηγητής Γιώργος Πλειός.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Θεοδοσίου Φίλιππος Κουζέλη Αικατερίνη Λανάι Όλτα.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Πολυξένη Κ. Μπίστα Σχολική Σύμβουλος.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α) Κριτική Θεωρία.
ΔΙΑΛΕΞΗ 1η ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΜΕ
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Διάλεξη 10η Ο εξεικονισμός των σχολικών εγχειριδίων και ο ρόλος των πλάγιων τυπογραφικών στοιχείων Επικ. Καθ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Διάλεξη 5η Η Μορφωτική Τηλεόραση H Σχολική τηλεόραση
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Βαγής Σαμαθρακής 1.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Γνωστική ανάπτυξη Μια ματιά στη θεωρία του Piaget και την κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky.
Το Δίκαιο.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
ΔΙΑΛΕΞΗ 2η Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι Διάλεξη 4η Πολιτισμός και κοινωνικοποίηση του ατόμου Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός

Η θεωρία του πολιτισμού, 1 Η θεωρητική συζήτηση για τον πολιτισμό τις προηγούμενες δεκαετίεςΗ θεωρητική συζήτηση για τον πολιτισμό τις προηγούμενες δεκαετίες –Ο συστηματικός χαρακτήρας της κοινωνικής οργάνωσης –Η χρήση της επιστήμης στη διακυβέρνηση –Η διεθνοποίηση και οι διεθνείς ανταλλαγές

Η θεωρία του πολιτισμού, 2 Ορισμοί του «πολιτισμού»Ορισμοί του «πολιτισμού» –Το αριθμητικό χάος (1952, 1980, σήμερα) Τρόποι κατανόησης του πολιτισμού (R. Williams)Τρόποι κατανόησης του πολιτισμού (R. Williams) Παιδευτική διαδικασία, καλλιέργεια (Αρχαιότητα)Παιδευτική διαδικασία, καλλιέργεια (Αρχαιότητα) Σύνολο επιτευγμάτων, κατάσταση (18ος – 19ος)Σύνολο επιτευγμάτων, κατάσταση (18ος – 19ος) Ο κοινωνικός ορισμός του πολιτισμού (20ος – )Ο κοινωνικός ορισμός του πολιτισμού (20ος – ) Τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς (R.Williams) ή σύνολο αξιών και κανόνων συμπεριφοράς μέσω συμβόλων (T. Parsons)Τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς (R.Williams) ή σύνολο αξιών και κανόνων συμπεριφοράς μέσω συμβόλων (T. Parsons)

Από τον ζωώδη στον κοινωνικό κόσμο Η θεωρία της εξέλιξηςΗ θεωρία της εξέλιξης –Φυσική επιλογή –Μετάλλαξη –Πρόγονοι του ανθρώπου

Η προσέγγιση της Κοινωνιο-βιολογίας Εξήγηση κοινωνικών συμπεριφορών μέσω της βιολογίαςΕξήγηση κοινωνικών συμπεριφορών μέσω της βιολογίας –Ε.O. Wilson Journal of Biological sciences Ο ρόλος των «πολιτισμογονιδίων»Ο ρόλος των «πολιτισμογονιδίων» Οι σχέσεις των 2 φύλων λ.χ. υπακούουν στην «Αναπαραγωγική στρατηγική» των φύλωνΟι σχέσεις των 2 φύλων λ.χ. υπακούουν στην «Αναπαραγωγική στρατηγική» των φύλων –Συμπεριφορές ανδρών –Συμπεριφορές γυναικών

Αδυναμίες – συμβολής της Κοινωνιο-βιολογίας Αγνοήθηκε ο ρόλος του πολιτισμού και η διαλεκτική κοινωνικού – βιολογικούΑγνοήθηκε ο ρόλος του πολιτισμού και η διαλεκτική κοινωνικού – βιολογικού Η συμβολή της κοινωνιο- βιολογίας στην κατανόηση της συμπεριφοράς των ζώωνΗ συμβολή της κοινωνιο- βιολογίας στην κατανόηση της συμπεριφοράς των ζώων

Βιολογικό και κοινωνικό στον άνθρωπο Υπάρχουν ένστικτα στον άνθρωπο ?Υπάρχουν ένστικτα στον άνθρωπο ? ΌΧΙ !!! Ανακλαστικές κινήσεις ΌΧΙ !!! Ανακλαστικές κινήσεις Υπάρχουν ανάγκες στον άνθρωπο ?Υπάρχουν ανάγκες στον άνθρωπο ? –Ναι, είναι η γέφυρα με τη φύση –Είναι διαφορετικές από εκείνες των ζώων –Ικανοποιούνται με διαφορετικό τρόπο –Οι άνθρωποι «νικούν» τις ανάγκες τους –Διαφορετική ιεράρχηση Πολιτιστική ΔιαφοροποίησηΠολιτιστική Διαφοροποίηση –Μεταξύ των κοινωνιών –Στο εσωτερικό των κοινωνιών (υποπολιτισμοί) Από την πολιτιστική ταυτότητα στον εθνοκεντρισμόΑπό την πολιτιστική ταυτότητα στον εθνοκεντρισμό

Η κοινωνικοποίηση Ο πολιτισμός μεταβιβάζεται με την κοινωνικοποίησηΟ πολιτισμός μεταβιβάζεται με την κοινωνικοποίηση Κοινωνικοποίηση (Durkheim, Parsons) ή εξατομίκευση ?Κοινωνικοποίηση (Durkheim, Parsons) ή εξατομίκευση ? Κοινωνικοποίηση = διαδικασία κοινωνικής ένταξης και εξατομίκευσης (Habermas)Κοινωνικοποίηση = διαδικασία κοινωνικής ένταξης και εξατομίκευσης (Habermas) Τι συμβαίνει χωρίς την κοινωνικοποίηση?Τι συμβαίνει χωρίς την κοινωνικοποίηση?

Πως συντελείται η κοινωνικοποίηση? Θεωρίες Κοινωνικοποίησης Συμβολικός ιντεραξιονισμός (G.H.Mead): Ανάληψη ρόλων των άλλων : Ο ρόλος της γλώσσας (και του παιχνιδιού)Συμβολικός ιντεραξιονισμός (G.H.Mead): Ανάληψη ρόλων των άλλων : Ο ρόλος της γλώσσας (και του παιχνιδιού) –Πρωτογενής κοινωνικοποίηση Σημαντικός άλλος –Δευτερογενής κοινωνικοποίηση Γενικευμένος άλλος S. FreudS. Freud –Στοματική φάση (0- 1½) –Πρωκτική φάση (1½- 3) –Φαλλική φάση (4 ) – Οιδιπόδειο σύμπλεγμα –Λανθάνουσα φάση (5,6 – εμφάνιση ικανότητας για οργασμό) –Γενετήσια Piaget : ανάπτυξη της γνωστικής λειτουργίας Piaget : ανάπτυξη της γνωστικής λειτουργίας –Αισθησιοκινητικό στάδιο (0-2) –Προ-λειτουργικό – εγωκεντρισμός (2-7) –Συγκεκριμένο λειτουργικό στάδιο (7-14) –Τυπική λειτουργική περίοδος (11-15)

Ερωτήσεις ?