Στατιστικές Υποθέσεις III (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
Advertisements

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Τοπικό Εργαστήρι κατάρτισης SHARP
Λύκειο Αγίου Νικολάου ΕΡΕΥΝΑ Αυτοαξιολόγησης Μαθητή Ευγενία Γαλιούνα Καθηγήτρια Πληροφορικής.
Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
 Πληθυσμός :  Πληθυσμός :
2ο Γυμνάσιο Αριδαίας Α’ Γυμνασίου
Πηγή: Βιοστατιστική [Β.Γ. Σταυρινός, Δ.Β. Παναγιωτάκος]
Δοκιμή Βαθμολόγησης (Scoring test)
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Αρχές επαγωγικής στατιστικής
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
TO ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ t (Ελεγχος Διαφορων Μεσων Ορων Αναμεσα Σε Δυο Ανεξαρτητα Δειγματα) Για τον ελεγχο στατιστικών υποθέσεων ανάμεσα στους μέσους όρους.
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Εξειδίκευση Εφαρμογής ΕΠ 1.
Αρχές επαγωγικής στατιστικής Τμήμα :Νοσηλευτικής Πατρών Διδάσκουσα: Παναγιώταρου Αλίκη Διάλεξη 9.
Εργαστήριο Στατιστικής (9 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Έλεγχος υποθέσεων για αναλογίες. Εάν έχουμε αναλογίες σχετικά με ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό σε έναν πληθυσμό τότε κάνουμε ελέγχους υποθέσεων για.
Εργαστήριο Στατιστικής (8 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
Σχεδιασμός Γεωργικών Πειραμάτων. Πειραματικές Μονάδες Ένα Φυτό Ένα Τεμάχιο (Plot) του χωραφιού.
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
Test.
Test.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις
Βασική Στατιστική Επεξεργασία. Ερμηνεία Δεδομένων.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Τι μπορούμε να δούμε σε αυτό το ιστόγραμμα?
Μεθοδολογία έρευνας και στατιστική – Δείγμα –Κατανομές
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Εκτιμητική: σημειακές εκτιμήσεις παραμέτρων
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Έλεγχος της διακύμανσης
Στατιστικές Υποθέσεις II
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Δομή ερευνητικής εργασίας
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΠΡΟΘΥΜΙΑ, ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ,
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Στατιστικές Υποθέσεις III
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στατιστικές Υποθέσεις III (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)

2.Σχέσεις ανάμεσα σε Ποιοτικά Δεδομένα Αν θέλουμε να ελέγξουμε αν υπάρχει σχέση ανάμεσα σε δύο ΠΟΙΟΤΙΚΑ χαρακτηριστικά, χρησιμοποιούμε X 2 -TEST (τα χαρακτηριστικά μπορεί να είναι και τα δύο ονομαστικά ή και τα δύο διατάξιμα ή ένα ονομαστικό κι ένα διατάξιμο)

Παράδειγμα 1 Σε ένα ερωτηματολόγιο που δόθηκε σε 140 νοσηλευτές, καταγράφηκε η κλινική που εργαζόταν και η ικανοποίηση τους από τις συνθήκες εργασίας ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟγκολογικήΜ.Ε.Θ.ΚαρδιολογικήΠαιδιατρική Καθόλου Λίγο Πολύ Πίνακας Συνάφειας (CROSSTAB)

Αν είχαμε μελετήσει χωριστά τις ερωτήσεις: Βαθμός ικανοπ.ΣυχνότηταΣχ.Συχνότητα Καθόλου3827,1% Λίγο6244,3% Πολύ4028,6% ΣΥΝΟΛΟ140100,0% ΚλινικήΣυχνότηταΣχ.Συχνότητα Ογκολογική3525,0% Μ.Ε.Θ.3726,4% Καρδιολογική4129,3% Παιδιατρική2719,3% ΣΥΝΟΛΟ140100,0%

Το Σύνθετο Ραβδόγραμμα

Ερώτημα: Έχει σχέση ο βαθμός ικανοποίησης (διατάξιμη κλίμακα) με την κλινική που εργάζονται (ονομαστική κλίμακα); Τι σημαίνει «σχέση»; - ας δούμε τα ποσοστά βαθμού ικανοποίησης σε κάθε κλινική χωριστά, στο δείγμα μας: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟγκολογικήΜ.Ε.Θ.ΚαρδιολογικήΠαιδιατρική Καθόλου 20,0%37,8%29,3%18,5% Λίγο 62,9%37,8%34,1%44,4% Πολύ 17,1%24,3%36,6%37,0% ΣΥΝΟΛΟ100%

Όταν τα ποσοστά κατανέμονται με τον ίδιο τρόπο στις τέσσερις κλινικές, ΤΟΤΕ ΔΕΝ υπάρχει σχέση ανάμεσα στο βαθμό ικανοποίησης και την κλινική Στο παράδειγμα μας όμως έχουμε Ογκολογική 20% - 63% - 17% Μ.Ε.Θ. 38% - 38% - 24% Καρδιολογική29% - 34% - 37% Παιδιατρική 19% - 44% - 37% Φαίνεται ότι η κατανομή των ποσοστών δεν είναι η ίδια, άρα υπάρχει μια σχέση (ΣΤΟ ΔΕΙΓΜΑ)

Στον Πληθυσμό, υπάρχει περίπτωση να είναι η ίδια;; Υπάρχει πάλι το μαγικό νούμερο p (p-value), που μας δίνει την απάντηση (έλεγχος X 2 ): Αν p<0,05, τότε τα ποσοστά είναι διαφορετικά και στον πληθυσμό, άρα τα χαρακτηριστικά που μελετήσαμε έχουν κάποια σχέση! Αν p>0,05, τότε τα ποσοστά στον πληθυσμό είναι πιθανόν να είναι τα ίδια, άρα τα χαρακτηριστικά που μελετήσαμε δεν έχουν κάποια σχέση!

Αποτελέσματα Απόφαση Χ 2 = 10,48 P = 0,11 Αφού p>0,05 τότε δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα στο βαθμό ικανοποίησης και στην κλινική που εργάζονται οι νοσηλευτές Οι διαφοροποιήσεις σε ποσοστά που βρήκαμε στο δείγμα είναι μάλλον τυχαία

Παράδειγμα 2 Σε μια έρευνα που έγινε σε σχέση με τις παρενέργειες τριών φαρμάκων για την υπέρταση είχαμε τα αποτελέσματα Παρενέργειες ΦάρμακαΜη σοβαρέςΣοβαρές Α5112 Β3226 Γ2221

Πίνακας Ποσοστών Παρενέργειες ΦάρμακαΜη σοβαρέςΣοβαρέςΣΥΝΟΛΟ Α81,0%19,0%100% Β55,2%44,8%100% Γ51,2%48,8%100%

Αποτελέσματα - Απόφαση Χ 2 = 12,90 P = 0,0016 Αφού p<0,05 τότε φαίνεται ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στις παρενέργειες και το είδος φαρμάκου που χορηγήθηκε από τον πίνακα ποσοστών φαίνεται ότι το φάρμακο Α, έχει τις λιγότερο σοβαρές παρενέργειες από τα άλλα δύο.