« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
6η Ενότητα:Τρόποι Μεταφοράς Πιάτων
Advertisements

Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Σήματα οδηγών. Τα διάφορα σημεία όπου κυκλοφορούμε Δρόμος Πινακίδες κυκλοφορίας Διαγραμμίσεις Πεζοδρόμιο Ποδηλατόδρομος Φωτεινοί Σηματοδότες.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ Βίας Αντωνιάδης Α΄Έγκωμης Κ.Β
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΑΝΑΚΛΑΣΗ - ΔΙΑΘΛΑΣΗ Φυσική Γ λυκείου Θετική & τεχνολογική κατεύθυνση
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
Εισαγωγή στην Τεχνολογία
7.2 ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: ΕΙΔΩΛΑ
Test διάθλαση, φακοί.
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
7° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Σκιές-Χρώματα.
6° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Φως - Κάτοπτρα.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
Και όμως, είναι αλήθεια. Οι γόβες της Ευτέρπης έχουν «σκοτώσει» τον αντρικό πληθυσμό, συμπεριλαμβανομένου και του συζύγου της, του Κλέαρχου, ενός καθ’
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
Μια εισαγωγή του φαινόμενου της διάθλασης για το γυμνάσιο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Εισαγωγή στο Γραμμικό Προγραμματισμό
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕ ΠΡΙΣΜΑ
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Σημείωση: οι ερωτήσεις του φύλλου εργασίας είναι εκτός ύλης, ενώ δεν ισχύει το ίδιο για την εργαστηριακή άσκηση.
Η Logo και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ δημιουργία σκιών
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αυτές οι μηχανές λειτουργούν πάντα;
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
1η διδακτική ώρα από τις 2 ή 3 για την ολοκλήρωση του.
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Μεταγράφημα παρουσίασης:

« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία

Στόχοι 1. Η δημιουργία των σκιών ως γνωστικό πρόβλημα. 2. Η κατανόηση της διαδικασίας σχηματισμού των σκιών. 3. Η κατανόηση του αμετάβλητου των σχετικών θέσεων φωτεινών πηγών, εμποδίων και σκιών. 4. Αντιστοίχιση του αριθμού των σημειακών φωτεινών πηγών και του αριθμού των σχηματιζόμενων σκιών. 5. Η μεταβολή του σχήματος μιας σκιάς σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο. 6. Η κατανόηση ότι οι σκιές μεγαλώνουν και μικραίνουν με κατάλληλους χειρισμούς. 7. Η αντιστοίχιση σκιάς – αντικειμένου.

1 η Δραστηριότητα : Θέατρο σκιών ( στόχοι : 1, 2, 3) Υλικά / μέσα :  Ένα σύντομο βίντεο Καραγκιόζη  Προβολέας  Λευκό σεντόνι  Σύντομη παρουσίαση Καραγκιόζη ( αυτό λέγεται και θέατρο σκιών ).  Συζήτησή προκειμένου να ανιχνεύσουμε τις ιδέες των παιδιών σχετικά με το φαινόμενο της σκιάς.  Ερωτήσεις όπως « γιατί ονομάζεται θέατρο σκιών ;», « έχετε δει ποτέ σκιά ;», « πώς δημιουργείται η σκιά ;»  Συσκοτίζουμε μερικώς την τάξη και σε ένα σημείο του φελοπίνακα καρφιτσώνουμε ένα μεγάλο λευκό σεντόνι ( εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έναν καθαρό λευκό τοίχο της αίθουσας ).

 Με τη βοήθεια μιας φωτεινής πηγής, παροτρύνουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν σκιά με το σώμα τους.  Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν πως πιστεύουν ότι σχηματίστηκε η σκιά.  Συζητάμε προσπαθώντας να τονίσουμε και να κατευθύνουμε τη σκέψη τους στην προϋπόθεση αφενός της ύπαρξης φωτός και αδιαφανούς εμποδίου ( σώμα ) για το σχηματισμό της σκιάς και αφετέρου της νοητής προέκτασής της στην ευθεία του φωτός και του εμποδίου ( αμετάβλητο των θέσεων ).

2 η Δραστηριότητα : Αντιστοίχιση ( στόχοι : 2, 3, 4) Υλικά / μέσα :  Ψιλόλιγνο αδιαφανές βάζο  3-4 φακούς  Συσκοτίζουμε μερικώς την τάξη.  Βάζουμε ένα τραπεζάκι στη μέση της παρεούλας και τοποθετούμε πάνω ένα ψιλόλιγνο αδιαφανές βάζο ( ραβδόμορφου τύπου ).  Παίρνουμε ένα φακό και τον ανάβουμε ρίχνοντας το φως του πάνω στο βάζο.  « Βλέπετε σκιά ;», « Που ;», « πώς σχηματίστηκε ;»  Πειραματισμός.  Θέτουμε τον προβληματισμό γα το αν μπορούμε να δημιουργήσουμε παραπάνω από μία σκιά.

 Τα αφήνουμε να σκεφτούν ενώ παράλληλα έχουμε τοποθετήσει ( από πριν ) σε ένα άλλο τραπέζι 2-3 ακόμα φακούς, χωρίς όμως να αναφέρουμε κάτι για αυτούς.  Πιθανότατα, αφού δεν μπορούν να σχηματίσουν με έναν φακό παραπάνω από μία σκιά, θα μας ρωτήσουν αν μπορούν να χρησιμοποιήσουν και άλλη φωτεινή πηγή - φακό.  Παροτρύνουμε τα παιδιά να δοκιμάσουν.  Διαπίστωση ότι ανάλογα με τον αριθμό των φωτεινών πηγών που φωτίζουν το βάζο, ανάλογος θα είναι και ο αριθμός των σκιών που θα σχηματιστούν.  Ζητάμε από τα παιδιά να μας περιγράψουν την πορεία του φωτός από το φακό προς το βάζο.  Αναγνώριση του βάζου ως εμποδίου που δεν επιτρέπει τη διέλευση του φωτός.  Συζητάμε εκ νέου για την αντιστοιχία του αριθμού των φωτεινών πηγών με τον αριθμό των σκιών που δημιουργήθηκαν Παρατήρηση : Το λευκό σεντόνι παραμένει καρφιτσωμένο και πάνω σε αυτό σχηματίζουμε τις σκιές ( εναλλακτικά στον λευκό τοίχο ). Ισχύει και για τις δραστηριότητες 3 και 4.

3 η Δραστηριότητα : Μετακίνηση της φωτεινής πηγής ή του αντικειμένου ( στόχοι : 3, 5) Υλικά / μέσα : Ψιλόλιγνο αδιαφανές βάζο Φακός  Σαν συνέχεια της προηγούμενης δραστηριότητας με το βάζο, ρωτάμε τώρα τα παιδιά τι πιστεύουν ότι θα συμβεί σε περίπτωση που στρέψουμε το φακό δεξιά ή αριστερά, πάνω ή κάτω.  Τα αφήνουμε να πειραματιστούν με τις θέσεις του φακού ( πάνω - κάτω, δεξιά – αριστερά ).  Αντίθετα δηλαδή να αφήσουν κάτω στο τραπέζι σταθερό το φακό και να μετακινήσουν το βάζο μακριά από αυτόν και κοντά σε αυτόν.  Τι παρατηρείτε ; Πότε « μεγαλώνει » η σκιά και πότε « μικραίνει »;

4 η Δραστηριότητα : Το σχήμα της σκιάς ( στόχος : 7) Υλικά / μέσα : Διάφορα αδιαφανή αντικείμενα Προβολέας  Τοποθετούμε πάνω στο τραπέζι διάφορα αδιαφανή αντικείμενα ( κούκλα, κερί κ. τ. λ.).  Συσκοτίζουμε μερικώς την τάξη.  Ανάβουμε τον προβολέα και ρίχνουμε το φως του πάνω στα αντικείμενα που βρίσκονται παρατεταγμένα το ένα δίπλα στο άλλο πάνω στο τραπέζι.  Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν τι παρατηρούν.  Ερώτηση : Αν βλέπατε μόνο μία σκιά, θα μπορούσατε να αναγνωρίσετε σε ποιο αντικείμενο ανήκει ;

 Γιατί ;  Η σκιά που δημιουργεί κάθε αντικείμενο έχει ίδιο ή διαφορετικό σχήμα από αυτό ;

5 η Δραστηριότητα ( αξιολόγησης ): Βρες τη σκιά μου Υλικά / μέσα : Φύλλα εργασίας  Μοιράζουμε στα παιδιά φύλλα εργασίας που απεικονίζουν διάφορα αντικείμενα και τις σκιές τους και τους ζητάμε να αντιστοιχίσουν κάθε αντικείμενο με τη σκιά του. mikapanteleon.blogspot.com

6 η Δραστηριότητα ( αξιολόγησης ): Θέατρο σκιών Υλικά / μέσα : Λευκό σεντόνι Προβολέας Κάρτες  Κλείνουμε τη θεματική μας επανερχόμενοι στο θέατρο σκιών.  Κρατάμε τεντωμένο ένα λευκό σεντόνι και πίσω από αυτό τοποθετούμε έναν προβολέα.  Κάθε παιδί σηκώνεται, έρχεται και στέκεται πίσω από το σεντόνι και μπροστά από τον προβολέα και του δίνουμε μία κάρτα η οποία απεικονίζει μία κίνηση που πρέπει να κάνει ( π. χ. ότι τρώει, ότι γράφει, ότι κολυμπάει κ. τ. λ.) σχηματίζοντας σκιά πάνω στο λευκό σεντόνι.  Τα υπόλοιπα παιδιά που παρακολουθούν από την άλλη πλευρά προσπαθούν να μαντέψουν τι κάνει.