Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Advertisements

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 10.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ιδρύθηκε το 1923, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με αιρετή Διοίκηση. Κατά τους κανόνες.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Σπυρίδων Δουκάκης, ΠΕ 03 & ΠΕ 20 Ιωάννης Σαράφης, ΠΕ 03 ΑΘΗΝΑ / Ομάδα ανάπτυξης PIERCE- Αμερικανικό.
ΠΥΡΙΤΙΟ Το πυρίτιο (Si) έχει ατομικό αριθμό 14. Είναι ένα μεταλλοειδές που ανήκει στην ομάδα IV A (14) του περιοδικού πίνακα μαζί με τον Άνθρακα, το Γερμάνιο,
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
ΠΥΡΙΤΙΟ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ Τα είναι οπτικές ίνες; Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα φτιαγμένα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm μέσα.
ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΒΑΔΑ ΕΠΙΠΕΔΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΡΑΒΑΝΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΜΥΡΣΙΑΔΗ.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ Ενότητα 3: Η έννοια της μαθηματικής δραστηριότητας Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΜΟΡΦΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΠΟΝΤΟΥ, ΝΙΚΗΤΗΣ ΕΝΟΣ ΣΕΤ ΚΑΙ ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία τησ δευτεροβάθμιασ εκπαίδευσησ
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 7
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Μακροοικονομία Διάλεξη 9.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Ορισμένο Ολοκλήρωμα Τι εκφράζει το ορισμένο ολοκλήρωμα;
Τα μόρια της ζωής.
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Ημερομηνία: Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012
ΑΠΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ:ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
Εργασία 2η Δραστηριότητα Δ.23 – ΑΠΣ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Λαφαζανίδη Αλεξάνδρα Πίτσαρη Αναστασία
Περιβάλλον Εργασίας του Διαδραστικού Πίνακα
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Α. Κουτσούρης
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Σαπούνι από λάδι ελιάς Επιμέλεια: Λίνα Μαρματσούρη, 2ο ΓΕΛ Παλαιού Φαλήρου.
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
מעבר אור מתווך שקוף לתווך שקוף
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4495/17 (167 Α/ ) Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλ­λοντος και άλλες διατάξεις και αλλαγές με το ν.4513/18 (101 Α/2018)
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
Диффуз токсик букок 710-ГУРУХ ТАЛАБАСИ КАРИМОВА МУНИСА.
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΖΑΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΕΜΠΕΛΙΚΟΣ
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Εισαγωγή Ο τρόπος που διδάσκεται η γεωμετρία απασχολεί εδώ και πολλές δεκαετίες τους εκπαιδευτικούς. Είναι πολύ σημαντικό και ταυτόχρονα πολύ δύσκολο για τον μαθητή, να κατανοήσει τη θεωρία και να τη χρησιμοποιήσει στην πράξη, σε ότι αφορά το μάθημα της Γεωμετρίας. Αποτελέσματα ερευνών δείχνουν ότι η χρήση Η / Υ καθώς και προγραμμάτων δυναμικής γεωμετρίας βοηθούν πάρα πολύ τους μαθητές για την υλοποίηση των παραπάνω.

Σχολείο : 2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών

2 η Παρακολούθηση : 7 Νοεμβρίου 2014  Υπεύθυνος καθηγητής : Μάλλιαρης Χρήστος  Γνωστική περιοχή : Γεωμετρία  Θέμα : Εμβαδόν επίπεδης επιφάνειας  Τάξη : Β ’ Γυμνασίου ( τμήμα Β 6)  Λογισμικό : Διαδραστικός Πίνακας, Geogebra  Απαιτούμενος χρόνος διεξαγωγής : Μία διδακτική ώρα  3 η Διδακτική ώρα

Περιγραφή 3 ης δραστηριότητας ( χρήση Geogebra)

3 η Δραστηριότητα  Κατά την πρώτη τους επαφή με την έννοια του εμβαδού, οι μαθητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν ότι το εμβαδόν ενός επίπεδου σχήματος εξαρτάται από την μονάδα μέτρησης.  Με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα και του Geogebra, ο καθηγητής προσπαθεί να ξεπεράσει τις δυσκολίες των μαθητών και τους δίνει μια έτοιμη εφαρμογή του εκπαιδευτικού λογισμικού για να επιβεβαιώσουν τα αποτελέσματά τους, να πειραματιστούν πάνω στο σχήμα, να κάνουν διάφορες εικασίες.

Προγράμματα δυναμικής γεωμετρίας (DGS) Ο όρος δυνα µ ική γεω µ ετρία, αρχικά επινοήθηκε για να χαρακτηρίσει το βασικό γνώρισμα των αντίστοιχων που είναι : ο συνεχής και σε πραγ µ ατικό χρόνο µ ετασχη µ ατισ µ ός των γεω µ ετρικών αντικει µ ένων που συχνά αποκαλείται « σύρσι µ ο ». Αυτό το χαρακτηριστικό επιτρέπει στους χρήστες, αφού κάνουν µ ια κατασκευή, να κινήσουν ορισ µ ένα στοιχεία του σχή µ ατος ελεύθερα για να παρατηρήσουν άλλα στοιχεία του σχή µ ατος πώς αποκρίνονται δυνα µ ικά σε αυτές τις αλλαγές. Καθώς αυτά τα στοιχεία µ εταβάλλονται το λογισ µ ικό διατηρεί όλες τις σχέσεις που ορίστηκαν ως ουσιαστικοί περιορισ µ οί της αρχικής κατασκευής, και όλες τις σχέσεις που είναι µ αθη µ ατικές συνέπειες αυτών. Μερικά από τα πιο γνωστά λογισ µ ικά δυνα µ ικής γεω µ ετρίας (DGS) που έχουν αναπτυχθεί είναι το Geometer Sketchpad το Cabri II και το Geogebra. Το περιβάλλον εργασίας σ ’ αυτά τα λογισ µ ικά, προσο µ οιώνει κατά κάποιο τρόπο την αξιω µ ατική της Ευκλείδειας Γεω µ ετρίας και από αυτή την άποψη µ πορούν να είναι κατάλληλα εργαλεία για τη διδασκαλία της. Ορισμένα από αυτά τα λογισμικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν επίσης στη διδασκαλία και άλλων κλάδων των Μαθηματικών όπως η Άλγεβρα, η Ανάλυση, η Αναλυτική Γεωμετρία, η Στατιστική και οι Πιθανότητες.

Πλεονεκτήματα χρήσης προγραμμάτων δυναμικής γεωμετρίας (DGS) Αναμφίβολα, η χρήση προγραμμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει πολλά οφέλη, σε σχέση με την κλασσική διδασκαλία στον πίνακα. Μέσω της χρήσης τους, προωθείται : 1. Η διερευνητική μάθηση 2. Η ανάπτυξη εννοιολογικής κατανόησης 3. Η επίλυση του προβλήματος 4. Ο πειραματισμός 5. Υπόθεση / Εικασία 6. Άμεση ανατροφοδότηση ( επιτρέπει στους μαθητές τον άμεσο έλεγχο των ενεργειών τους, καθώς και την κατανόηση των λαθών τους

 Τεχνολογικά εργαλεία μπορούν όχι μόνο να προσφέρουν μια εκτενέστερη περιγραφή της επίδοσης των μαθητών σε σχέση με ένα απλό σκορ, αλλά επιτρέπουν και την αξιολόγηση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης τους. (Harlen & Deakin Crick, 2003)

Drag mode – “ Σύρσιμο ”  Μέσα από τη διαδικασία του “dragging”, τα DGS παρέχουν μια άπλετη ελευθερία στο μαθητή σε ένα ελεύθερο περιβάλλον, ώστε να κατασκευάσει γεωμετρικά σχήματα γρήγορα και με μεγάλη ακρίβεια. Έτσι λοιπόν ο μαθητής έχει μεγάλα περιθώρια λάθους, εφόσον μπορεί να τα διορθώσει άμεσα, αφού το ίδιο το πρόγραμμα του παρέχει άμεση και ουδέτερη ανατροφοδότηση.  Προωθείται η ανακάλυψη της μαθηματικής γνώσης από μέρους των μαθητών, με πρωτότυπο τρόπο που εστιάζει την προσοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών στα μαθηματικά.

Συμπεράσματα  Η χρήση των λογισμικών αυτών : 1. Λειτουργούν ως γνωστικοί αναδιοργανωτές και όχι μόνο ως ενισχυτές των ανθρώπινων ικανοτήτων (Jones, 2001) 2. Βοηθά στην ανάπτυξη της γεωμετρικής σκέψης του μαθητή, σε αντίθεση με την κλασσική γεωμετρία. (Koh, 1999) 3. Δίνει τη δυνατότητα διαφοροποίησης, έτσι ώστε κάθε μαθητής να εργάζεται ανάλογα με τις προϋπάρχουσες γνώσεις και δυνατότητές του. 4. Παρέχει ένα περιβάλλον κατάλληλο για την ανάπτυξη του πειραματισμού, της διερεύνησης, της δημιουργικότητας για να φτάσουν τα παιδιά στη μάθηση αλλά και στην ανάπτυξη της σκέψης τους. 5. Καλλιεργεί στους μαθητές τόσο τον παραγωγικό, όσο και τον επαγωγικό τρόπο σκέψης ( Χρήστου & Πίττα Πανταζή, 2004) 6. Δημιουργεί στους μαθητές κίνητρο και αυτοπεποίθηση διότι τους επιτρέπει να κάνουν δικές τους υποθέσεις και να τις εξετάζουν. Μέσω των υποθέσεων αυτών, οι μαθητές συχνά οδηγούνται σε εκπλήξεις, γεγονός που πυροδοτεί την ανάπτυξη της ανάγκης τους για επανεξέταση των γνώσεων και των υποθέσεων / εικασιών τους. (Arcavi & Hadas, 2000)

Geogebra

Sketchpad

Χελωνόκοσμος

Επίλογος  Συμπερασματικά, η χρήση ενός λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας μπορεί να παρέχει ευκαιρίες για να βελτιωθεί η διδασκαλία και η εκμάθηση της μαθηματικής απόδειξης, μέσα στα πλαίσια της σχολικής γεωμετρίας. Στόχος είναι να βρεθούν και να τεθούν προβλήματα ή δραστηριότητες στα οποία η όποια απόδειξη να είναι μέσο παροχής, ενόρασης και έμπνευσης, στο γιατί ένα αποτέλεσμα που « φαίνεται » στην οθόνη του υπολογιστή, να είναι αληθές. Από τους ερευνητές της μαθηματικής εκπαίδευσης, τονίζεται ότι παρέχοντας στους μαθητές στόχους που δηλώνουν « αποδείξτε ότι …», μπορεί να εμποδίσει τη βελτίωση των αποδεικτικών δεξιοτήτων των μαθητών. Αντίθετα, με τη χρήση ανοιχτών στόχων ( προβλήματα όπου οι ίδιοι οι μαθητές αποφασίζουν για την επιλογή μιας πορείας λύσης ), οι οποίοι ευνοούν και τη δυναμική πειραματική διερεύνηση μιας πρότασης και το μετασχηματιστικό συλλογισμό, επιτρέπεται στους μαθητές να ανοικοδομήσουν - από την άποψη των ιδιοτήτων και των σχέσεων - όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για μια μαθηματική απόδειξη.

Βιβλιογραφία o « Η απόδειξη σε Περιβάλλον Δυναμικής Γεωμετρίας », διπλωματική εργασία ( Σιώπη Καλλιόπη ) o « Λύση Προβλημάτων με Προγράμματα Δυναμικής Γεωμετρίας », φοιτητική εργασία Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας o « Λογισμικά Δυναμικής Γεωμετρίας », εκπαιδευτικός Ισίδωρος Γλάβας o « Νοητικά εργαλεία και πληροφοριακά μέσα ( Παιδαγωγική Αξιοποίηση της Σύγχρονης Τεχνολογίας για τη Μετεξέλιξη της Εκπαιδευτικής Πρακτικής )», Χρόνης Κυνηγός, Μιχάλης Αργύρης, Στέλλα Βοσνιάδου, Κώστας Γαβρίλης, Ελένη Γκίκα, Μαρία Γρηγοριάδου, Νίκος Δαπόντες, Β. Δημαράκη, Αγγελική Δημητρακοπούλου, Β. Κόλλιας, Δ. Κουτσογιάννης, Γ. Τσαγκάνου, Κ. Παπανικολάου