Επιδράσεις της κουλτούρας και των κοινωνικών τάξεων Συμπεριφορά Καταναλωτή Μαρκετινγκ ΙΙ Α-Λ Άννα Ζαρκάδα
Ορισμός της κουλτούρας Ένα σύνολο Κανόνων ή Σταθερών κοινό για τα μέλη μιας κοινωνίας, τα οποία, όταν αποτελούν τη βάση της δράσης των μελών της κοινωνίας αυτής, παράγουν Συμπεριφορά η οποία κυμαίνεται μέσα σε ένα σταθερό εύρος συμπεριφορών που τα μέλη θεωρούν Σωστές και αποδεκτές
η κουλτούρα είναι shared - κοινή learned - διδακτή dynamic - δυναμική adaptive but resilient – προσαρμοστική αλλά ανθεκτική η κουλτούρα παρέχει identity - ταυτότητα context – πλαίσιο αναφοράς cohesion - συνοχή
Basic Assumptions Norms & Values Behaviours, Artefacts & Products Λόγια Βασικές παραδοχές Νόρμες & Αξίες Συμπεριφορές τεχνουργήματα και προϊόντα
Προσοχή!!!
Οι δυο πιο ευδιάκριτες πολιτισμικές διαφορές ΓΛΩΣΣΑ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ
The Americas1,000 Africa2,011 Europe 225 Asia2,165 The Pacific1,302 TOTAL6,703 Source: Barbara F. Grimes, (Ed.) (1996) Ethnologue, 13th Edition, Summer Institute of Linguistics, Inc. [
Judaism:12.8m Christianity:2b Islam: over 1b Hinduism:1.4b Buddhism Jainism: 8m Sikhism:16m Shintoism Taoism Baha’I: 5-6m in more than 200 countries
Πολιτισμικές διαστάσεις Material Culture – Υλικός πολιτισμός Artefacts – καλλιτεχνήματα και χρηστικά αντικείμενα Materialism - υλισμός Technology - τεχνολογία Economics - οικονομία ◦ παραγωγή, διανομή & κατανάλωση ◦ παραγωγή, συσσώρευση και κατανομή του πλούτου ◦ μετανάστευση, αποικιοκρατία και ιμπεριαλισμός Γλώσσα και επικοινωνία λεκτική ◦ μετάφραση & ερμηνεία μη λεκτική (‘silent’ languages) ◦ χώρος & χρόνος ◦ σώμα Κοινωνικές δομές Διαστρωμάτωση Κινητικότητα Οργάνωση – Σχέσεις – Συγγένεια Θρησκεία Πίστεις Πρακτικές Ηθική Aesthetics - Αισθητική Ωραίο Καλό γούστο Μορφή, σχήμα, χρώμα Τέχνη – υψηλή / λαϊκή Χιούμορ
G e r m a n y A u s t r a l i a U S A H o l l a n d F r a n c e U K G r e e c e E g y p t I n d i a B r a z i l J a p a n Hall Επικοινωνιακός στόχος: Ανταλλαγή δεδομένων & απόψεων Επικοινωνιακός στόχος: Δημιουργία & διατήρηση σχέσεων
sin ind phil ita gre jap mex fra fin isr aus ger saf nzl usa den gbr Hofstede
Αναγνώριση παραμέτρων του πολιτισμού Μέτρηση μεταβλητών Απόφαση & δράση Stereotyping Απόφαση & δράση Κατηγοριοποίηση & Ομαδοποίηση πολιτισμών
Οι κουλτούρες μέσα από τις διαφημίσεις του McDonanld’s McDonalds - Australia 2009Australia 2009 McDonalds – KoreaKorea McDonalds – Israel – religionreligion McDonalds – Israel – politicspolitics McDonalds – SwitzerlandSwitzerland McDonalds – GreeceGreece
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ & ΟΜΑΔΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ FROM MARKET RESEARCH TO DATA MINING FROM MARKET RESEARCH TO DATA MINING
Κοινωνική τάξη – θεωρητικές προσεγγίσεις Marxism - ΠάληMarxism Κριτήρια – η σχέση με τα μέσα παραγωγής (αντικειμενικά) – η ταξική συνείδηση (υποκειμενικά) Αποτέλεσμα – Μπουρζουαζία – Προλεταριάτο Structural functionalismStructural functionalism - Διαστρωμάτωση Κριτήρια (Weberian) – Τάξη (Class) : οικονομική κατάσταση – Θέση (status): κύρος, γόητρο, αναγνώριση (ποιητές, άγιοι και ήρωες) – Εξουσία (power): ικανότητα να επιτυγχάνεις αυτό που θέλεις ανεξαρτήτως της αντίστασης από άλλους (αστυνόμος, υπουργός) Αποτέλεσμα – Ανώτερη (ελίτ, αριστοκρατία, ολιγαρχία & nouveau riche) – Μεσαία – Κατώτερη (εργατική) τάξη
Κοινωνικές τάξεις και κοινωνικός αυτοματισμός “Είναι σαφές από την εμπειρική ανάλυση της αναδιανεμητικής λειτουργίας του κράτους στην Ελλάδα, ότι η εργατική τάξη δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για τις δημοσιονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα. Οι κοινωνικές παροχές και οι συντάξεις των μισθωτών εργαζομένων χρηματοδοτούνται εξ ολοκλήρου από τους φόρους τους, ενώ παράλληλα επιδοτούν τις διάφορες κρατικές λειτουργίες που είτε ωφελούν άμεσα το κεφάλαιο είτε αποσκοπούν στη δημιουργία των υλικών και ιδεολογικών όρων για την απρόσκοπτη αναπαραγωγή του συστήματος. Η επιδότηση αυτή του κράτους από τους μισθωτούς εργαζόμενους είναι της τάξης του 6.5% του ΑΕΠ κατά μέσο όρο, που καθόλου συμπτωματικά είναι σχεδόν ίση με τις πληρωμές για τόκους του δημοσίου χρέους για την ίδια περίοδο (6.6% του ΑΕΠ) [ ]. ” Η δημοσιονομική κρίση και ο κοινωνικός μισθός στην Ελλάδα Θανάσης Μανιάτης 5_%CE%9C%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82.pdfhttp:// 5_%CE%9C%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82.pdf
Η πολυδιάστατη φύση των κοινωνικών τάξεων με βάση το εμπειρικό (αθεωρητικό) υπόδειγμα
Κοινωνικές τάξεις στην παραδοσιακή έρευνα αγοράς
21 ος αιώνας Εξελίξεις του μίγματος Μάρκετινγκ Personalization Personalization = προσαρμογές στον πελάτη Amazon.com Amazon.com Participation Participation = συμμετοχή του καταναλωτή NIKEiD,NIKEiD Peer-to-Peer Peer-to-Peer = Δίκτυα καταναλωτών Torrents Predictive modeling Predictive modeling = εφαρμογή αλγορίθμων CRMCRM
Data mining
Κοινωνικές τάξεις και μάρκετινγκ στην πράξη
Κοινωνικές τάξεις και μάρκετινγκ στην πράξη Ι
Ομάδες αναφοράς: Παραδοσιακή θεώρηση
Δημόσια & Ιδιωτική Κατανάλωση Facebook’s S-1 Reveals: 845 Million Users Every Month, More Than Half Daily, Half Mobile monthly-active-users-up-from-350-million-in-september/ Facebook’s S-1 Reveals: 845 Million Users Every Month, More Than Half Daily, Half Mobile monthly-active-users-up-from-350-million-in-september/
Ομάδες αναφοράς και μάρκετινγκ στην πράξη ΙΙ Colleges’ Admissions Departments Stalk Your Facebook « 82 percent of admissions officers use Facebook in their recruiting. » Read more: 11/02/27/party-poopers-colleges- admissions-departments-stalk-your- facebook/#ixzz1uT90Dkvvhttp://newsfeed.time.com/20 11/02/27/party-poopers-colleges- admissions-departments-stalk-your- facebook/#ixzz1uT90Dkvv
Ομάδες αναφοράς στην πράξη ΙΙΙ "Google's mission: to organize the world's information and make it universally accessible and useful."
Επιδράσεις και λειτουργίες των ομάδων αναφοράς Πληροφοριακή (informational) – Συναισθηματικά ουδέτερη – Επιλέγεται συνειδητά Κανονιστική (normative) – Σχεδιασμένη κοινωνική πίεση – Επιβάλλεται με τιμωρίες και ανταμοιβές Συγκριτική (comparative) – Μέτρο επιτυχίας – Συνειδητή κινητροποίηση Έκφρασης Αξίας (Value –expressive) Ταύτισης (identification) – Εσωτερίκευση και ενστερνισμός των αξιών – Επιλέγεται ασυναίσθητα
Motivation to volunteer by older adults: A test of competing measurement models. By Okun, Morris A.; Barr, Alicia; Herzog, A. Regula Psychology and Aging, Vol 13(4), Dec 1998,