ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΘΗΜΑ: «ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ»
Περιγραφή δραστηριοτήτων :Προσέλευση στον Παιδικό Σταθμό και προετοιμασία μαθήματος μαζί με την αρμόδια νηπιαγωγό σε νήπια ηλικίας 3 και 4 χρονών. : Μάθημα Ανακεφαλαίωση προηγούμενου μαθήματος Συγκέντρωση των νηπίων και εισαγωγή στο μάθημα με τη μορφή ερωταποκρίσεων. Παρουσίαση μαθήματος μέσα από σκίτσα, ζωγραφιές, παραμύθια Συμμετοχή νηπίων στο μάθημα : Δημιουργία κολάζ. Ζωγραφική σε σχετικό με το μάθημα θέμα. : Παρεύρεση την ώρα του μεσημεριανού και συμμετοχή στη διαδικασία σίτισης των παιδιών.
Ενότητες συζήτησης.. 08/02/2013 → Διαχωρισμός υδατ/κων σε απλούς και σύνθετους 22/02/2013→Παρουσίαση ομάδας δημητριακών 01/03/2013 → Ανάγνωση παραμυθιού «Τα δημητριακά δίνουν δύναμη» 08/03/2013 → Συζήτηση για τις επιλογές πρωινού 15/03/2013 → Παρουσίαση ομάδας αμύλου 22/03/2013 → Συζήτηση για τα όσπρια 29/03/2013 → Παρουσίαση ομάδας κρέατος 05/04/2013→ Παρουσίαση ομάδας λίπους 19/04/2013→ Συζήτηση για ανθυγιεινά σνακ 26/04/2013→ Συζήτηση για τροφές που καταστρέφουν τα δόντια 26/04/2013 → Ομαδικό κολάζ με τη συχνότητα κατανάλωσης σνακ 17/05/2013 → Δραστηριότητες διάκρισης ομάδων τροφίμων 24/05/2013 → Παρουσίαση «πιάτου διατροφής» (My plate) 31/05/2013 → Κολάζ με τη Μεσογειακή πυραμίδα
«Επιλογές πρωινού»
«Ανθυγιεινά & μη τρόφιμα»
«Πιάτο της διατροφής»
«Μεσογειακή Πυραμίδα»
«Παραμονή την ώρα του γεύματος» Κατά το γεύμα τονίζεται ότι: «Τα λαχανικά έχουν βιταμίνες οι οποίες κάνουν..» Τα κορίτσια: Να είναι όμορφα και να έχουν ωραία επιδερμίδα. Τα αγόρια: Να τρέχουν γρήγορα και να είναι δυνατοί. Και ΟΛΟΙ μαζί: Ψηλώνουν και δυναμώνουν για να μπορούν να παίξουν. Σε παιδιά με μειωμένη όρεξη: Διευκολύνονται κατά τη σίτιση ΔΕΝ πιέζονται να καταναλώσουν το φαγητό τους αλλά παροτρύνονται να φάνε όσο μπορούν.
Γενικές εντυπώσεις.. Τα παιδιά έλαβαν τα ερεθίσματα για τις ευεργετικές ιδιότητες των λαχανικών και των φρούτων Συσχέτισαν το μάθημα με την υγιεινή διατροφή Συμμετείχαν με ανυπομονησία στο μάθημα Έμαθαν τα βασικά συστατικά των ομάδων τροφίμων