Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΣεβΟμαστε τη διαφορετικΟτητα…
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΤΖΕΝΕΜΠΑ Το παραμύθι του 2 ου Νηπιαγωγείου Ιεράπετρας, στα πλαίσια της δράσης «όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους». ( Τα παιδιά.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
PROJECT με θέμα ¨χριστούγεννα¨
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Καλοσωρίσατε στην ιστοσελίδα της τάξης μας! Εδώ μπορείτε να βλέπετε τα νέα της τάξης μας ή ακόμη και τα μαθήματα της ημέρας! Επίσης μπορείται να ανεβάζεται.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση Πρακτικής Άσκησης Λογοτεχνία και Τέχνη 14 Νοεμβρίου 2012 Κωνσταντοπούλου Άννα.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Εργασία στο μάθημα : Η λογοτεχνία στο νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαρία (Α.Μ.4395) Σιούρτου Νικολέτα-Αντιγόνη (Α.Μ.4474) Δεκέμβριος 2011.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
Συνέντευξη με νήπια.
H ευτυχία των παιδιών, οδηγός για την επιτυχία Ελιζάνα Πολλάτου, αναπ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.58-61
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
Κοιτάμε για ένα λεπτό πολύ προσεκτικά την εικόνα και προσπαθούμε να θυμόμαστε όσα περισσότερα μπορούμε!
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Επιστημονική υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τις διηγηθούμε σε μια γλώσσα τόσο απλή και.
Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη

Η εργασία μου περιλαμβάνει μία σειρά δραστηριοτήτων που έχουν ως αφετηρία ένα πραγματικό γεγονός μέσα στα πλαίσια του νηπιαγωγείου και καταλήγουν στη λογοτεχνία Το παιδικό λογοτεχνικό βιβλίο με το οποίο επέλεξα να ασχοληθώ είναι το πολύ γνωστό έντεχνο παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ που έχει τίτλο «Ο Εγωιστής Γίγαντας».

( Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η εργασία που ακολουθεί αναφέρεται σε δραστηριότητες, οι οποίες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί σε υποθετικό επίπεδο. Για το λόγο αυτό όλα αναφέρονται σε παρελθοντικό χρόνο.)

Το παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ κάνει λόγο για έναν Γίγαντα που ζούσε μόνος σ’ έναν τεράστιο πύργο και είχε έναν υπέροχο παραμυθένιο κήπο. Τα παιδιά του χωριού λάτρευαν να παίζουν στον κήπο του Γίγαντα, όμως αυτός ήταν τόσο εγωιστής που δεν άφηνε κανέναν να παίζει εκεί. Έτσι μια μέρα, σφράγισε καλά όλες τις πόρτες και δεν επέτρεψε σε κανέναν να ξαναμπεί μέσα στον κήπο. Από τότε, μόνο ο χειμώνας κυριαρχούσε στον κήπο και ο Γίγαντας ήταν πολύ λυπημένος. Ώσπου μια μέρα, τα παιδιά του χωριού κατάφεραν να ξαναμπούν στον κήπο του από μια μικρή τρυπούλα. Από εκείνη τη στιγμή ο κήπος έγινε και πάλι φωτεινός, άνθισαν όλα τα λουλούδια και ο Γίγαντας κατάλαβε πόσο εγωιστής ήταν που δεν άφηνε τα παιδιά να παίζουν στον κήπο του. Αμέσως, γκρέμισε τους φράχτες, άνοιξε τις πόρτες και έκανε τον κήπο του «Κήπο των Παιχνιδιών».

Μια μέρα, ο Νικόλας, ένα ψηλό παιδάκι, έφερε στο σχολείο ένα παιχνίδι που του είχε χαρίσει την προηγούμενη ημέρα η νονά του. Βλέποντας οι συμμαθητές του το εντυπωσιακό παιχνίδι, θέλησαν όλοι να παίξουν μ’ αυτό όμως ο Νικόλας θυμωμένος τους απομάκρυνε όλους λέγοντας τους πως μόνο εκείνος θα παίξει με το παιχνίδι γιατί είναι δικό του. Ουφ! Νικόλα είσαι πολύ εγωιστής! Μοιάζεις με τον Εγωιστή Γίγαντα! Έτσι θα σε λέω Το ίδιο επαναλήφθηκε άλλες 3 φορές με διαφορετικά παιχνίδια, ώσπου την τελευταία φορά, μια συμμαθήτριά του του είπε: « Ουφ! Νικόλα είσαι πολύ εγωιστής! Μοιάζεις με τον Εγωιστή Γίγαντα! Έτσι θα σε λέω !». Ναι κυρία, δίκιο έχει η Σοφία! Ο Νικόλας είναι σαν τον Εγωιστή Γίγαντα! Να του διαβάσετε το παραμύθι μήπως και σταματήσει να είναι τόσο εγωιστής!!! » « Ναι κυρία, δίκιο έχει η Σοφία! Ο Νικόλας είναι σαν τον Εγωιστή Γίγαντα! Να του διαβάσετε το παραμύθι μήπως και σταματήσει να είναι τόσο εγωιστής!!! »

Περιγραφή: Η πρώτη δραστηριότητα λειτούργησε ανιχνευτικά. Συγκεντρωθήκαμε, λοιπόν, στη γωνιά της συζήτησης και μέσα από κατάλληλες ερωτήσεις αλλά και απλή συζήτηση μεταξύ των παιδιών προσπαθήσαμε να αντιληφθούμε τι μπορεί να σημαίνει για τα παιδιά η λέξη «Εγωιστής». Ενδεικτικές ερωτήσεις: «Ποιος από εσάς μπορεί να μας πει τι θα πει εγωιστής;» «Ποιος από εσάς πιστεύει ότι κάποιες φορές είναι εγωιστής ή φέρεται εγωιστικά;» κλπ.

Στόχοι: Οι στόχοι της συγκεκριμένης δραστηριότητας αφορούσαν κυρίως την γνωστική περιοχή «Παιδί και Γλώσσα (προφορική επικοινωνία- ομιλία και ακρόαση)», πιο συγκεκριμένα στόχοι μας ήταν: 1. Να συμμετάσχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιήσουν στοιχειώδη επιχειρηματολογία. 2. Να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο.

Περιγραφή: Στο σημείο αυτό, και αφού θυμηθήκαμε το περιστατικό που μας οδήγησε στην ανάγνωση του παραμυθιού, τα παιδιά συγκεντρώθηκαν γύρω από τη γωνιά της βιβλιοθήκης και η νηπιαγωγός διάβασε το παραμύθι «Ο Εγωιστής Γίγαντας». Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού τα παιδιά κλήθηκαν να αφηγηθούν με λίγα λόγια την ιστορία του Γίγαντα και να πουν στους συμμαθητές τους τι ήταν αυτό που τους άρεσε περισσότερο από την ιστορία.

Στόχοι: Εδώ, οι στόχοι μας ήταν σχετικοί με τη γνωστική περιοχή «Παιδί και Γλώσσα», ειδικά: Να ακούσουν την ιστορία και αφού την κατανοήσουν να τη διηγηθούν όπως μπορούν. Να εντοπίσουν και να περιγράψουν στους συμμαθητές τους εκείνο το σημείο που τους άρεσε περισσότερο.

Περιγραφή: Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού η νηπιαγωγός πρότεινε στα παιδιά να παίξουν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι και να δημιουργήσουν ένα εικονοβιβλίο, δηλαδή το παραμύθι του Γίγαντα μόνο με εικόνες. Τα παιδιά, στο σημείο αυτό, χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και σε μεγάλα χαρτιά ζωγράφισαν όλη την ιστορία του Εγωιστή Γίγαντα από την αρχή. Έτσι, μετά τη ζωγραφική, η νηπιαγωγός συγκέντρωσε όλες τις ζωγραφιές των παιδιών και έφτιαξε μαζί τους ένα μεγάλο εικονοβιβλίο.

Στόχοι: Αναφορικά με την γνωστική περιοχή «Παιδί και ανθρωπογενές Περιβάλλον» οι στόχοι μας ήταν οι εξής: 1. Να κατανοήσουν την αξία της ομαδικής εργασίας. 2. Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας. 3. Να αναπαραστήσουν τα γεγονότα της ιστορίας σύμφωνα με τη χρονική τους ακολουθία. Ενώ σχετικά με τη γνωστική περιοχή «Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση» οι στόχοι μας ήταν: 1. Να πειραματιστούν με διάφορες τεχνικές ή και χρώματα κατά τη διαδικασία της εικονογράφησης. 2. Να συνθέσουν με όποιο τρόπο μπορούν διάφορες μορφές μέσα στα έργα τους.

Περιγραφή: Μετά από τη δημιουργία του δικού τους εικονοβιβλίου, τα παιδιά πρότειναν από μόνα τους να φτιάξουν τα ίδια την ιστορία σε μακέτα, ώστε να μπορούν να παίζουν μ’ αυτή. Η νηπιαγωγός με χαρά βοήθησε τα παιδιά στην κατασκευή της μακέτας δίνοντάς τους διάφορες ιδέες κατά τη διάρκεια της κατασκευής.

Στόχοι: Ο κυριότερος στόχος μας στη δραστηριότητα αυτή προερχόταν από τη γνωστική περιοχή «Παιδί και Περιβάλλον» και ήταν ο εξής: 1. Να οπτικοποιήσουν τους χώρους δράσης της ιστορίας και να μπορέσουν να τους κατασκευάσουν όπως μπορούν.

Κάνοντας έναν μικρό σχολιασμό σχετικά με όλα τα παραπάνω, αυτό που μπορούμε με σιγουριά να πούμε είναι ότι η Λογοτεχνία ως γνωστική περιοχή είναι ένας πλούσιος κόσμος που μπορεί να προσφέρει σε όλους, αλλά ειδικά στα παιδιά ένα ευρύ πεδίο δράσης μέσα στο οποίο μπορούν να μάθουν, να διασκεδάσουν, να δημιουργήσουν και γενικώς να αποκτήσουν εμπειρίες που δεν θα μπορούσαν να αποκτήσουν ποτέ άλλοτε.