Οργανολογία ΙΙ Μάθημα VIΙΙ. Τα αερόφωνα Ι.. Τα αερόφωνα Ήχος: παλμική κίνηση στήλης αέρος. Οξύτητα: ανάλογα με το μήκος της στήλης αέρος. Κατατάσσονται.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΥΤΙ Τα μέρη του αυτιού Λειτουργίες ΕΚΦΕ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Advertisements

Τα τείχη της Γορίτσας Αραπίτσα Δήμητρα Γουργιώτης Γιάννης
Ο ΗΧΟΣ.
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
Όργανα Ορχήστρας.
Χάλκινα Πνευστά Μαρία Στυλιανού Δ/λα.
Ανεμομυλος & Ανεμογεννητρια
Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ.
Ανακαλύψεις και εξερευνήσεις των Ευρωπαίων κατά το 15ο αιώνα.
1 Τεχνολογία Επικοινωνιών Κεφ.17 Συσκευές Ήχου & εικόνας σελίδες
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΝΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ
Ξύλινα Πνευστά Μαρία Στυλιανού.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΝΟΜΑ: ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΑΜΠΑ.
ΓΕΝΙΚΑ ΤΥΠΟΙ ΜΑΤΙΩΝ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
Για δες που τα όργανα μιλούν
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
Η μουσική είναι …κύμα.
ΣΤΟ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ.
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
Μουσικά Όργανα.
Οργανολογία Ι Μάθημα Χ Βυζαντινά μουσικά όργανα. Βυζαντινά μουσικά όργανα - Πηγές Είναι ελάχιστες οι άμεσες πηγές. Έμμεσες πηγές: ιστορικά κείμενα με.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
Ιστορία των Ευρωπαϊκών Μουσικών Οργάνων Ενότητα 1: Εισαγωγή Νικόλαος Μαλιάρας Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Μουσικών Σπουδών.
Οργανολογία Ι Μάθημα VII Η Ύδραυλις. Η ύδραυλις Επινοήθηκε από τον Κτησίβιο στην Αλεξάνδρια κατά την εποχή του Πτολεμαίου του Β΄. Είναι το πρώτο πληκτροφόρο.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα V. Νυσσόμενα έγχορδα ΙΙ. Λαούτο Ανήκει στο γένος των λαούτων και είναι αχλαδόσχημο. Ο βραχίονάς του φέρει τάστα και η κεφαλή που.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Οργανολογία ΙΙ Ηλεκτρόφωνα.
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
ΑΥΤΙ Τα μέρη του αυτιού Λειτουργίες.
Η Εξέλιξη του αεροπλάνου
Μάθημα VII Στοιχεία διαστημάτων. Σημεία αλλοιώσεως.
ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ιστορία των Ευρωπαϊκών Μουσικών Οργάνων
Μάθημα VI. Πληκτροφόρα χορδόφωνα (νυσσόμενα).
Μηχανισμοί 25/12/2017.
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ BODE ΜΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΦΑΣΗΣ
ΤΑ ΠΝΕΥΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΡΑ ΑΝΝΙΑ ΙΜΕΡΑΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΥΩΤΗ
TA ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΤΗΣ ΚΝΕ Χαρακτηριστικά φωνηέντων:
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ..
Μουσικά σύνολα Μουσική δωματίου.
Φωνητικά μουσικά σύνολα Ι
Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ. Πολύαυλα
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι.
Εργασία του Α2 1ο Γυμνάσιο ΒΥΡΩΝΑ
Σκηνική μουσική - Η όπερα
ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ.
Μάθημα VI. Πληκτροφόρα χορδόφωνα (νυσσόμενα).
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
ΟΡΧΗΣΤΡΑ κ.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Το οργανολόγιο της Συμφωνικής ορχήστρας ανά περίοδο.
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 13/10/ 2018.
Λεωφορείο Εργασία project: Από: Βρουσάι Αμάντα, Γιατρά Νικολέτα, Ιλιάζη Ζερίνα, Ισλαμάι Γιάννη.
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
Εργασία στην τεχνολογία Θέμα: Κινητό τηλέφωνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργανολογία ΙΙ Μάθημα VIΙΙ. Τα αερόφωνα Ι.

Τα αερόφωνα Ήχος: παλμική κίνηση στήλης αέρος. Οξύτητα: ανάλογα με το μήκος της στήλης αέρος. Κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες με βάση το υλικό: 1.Ξύλινα 2.Χάλκινα 3.Πολύαυλα Αν και επικράτησε αυτός ο διαχωρισμός, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Τα ξύλινα πνευστά Η διοχέτευση του αέρα γίνεται με διάφορους τρόπους: 1.Μέσα από μια ειδική εγκοπή κατ’ ευθείαν από τα χείλη του εκτελεστή (φλάουτο). 2.Μέσα από ειδικό επιστόμιο (φλάουτο με ράμφος) 3.Μέσα από μια απλή γλωττίδα (κλαρινέτο, σαξόφωνο). 4.Μέσα από μια διπλή γλωττίδα (όμποε).

Τρόπος διαφοροποίησης τονικών υψών. Βασικός παράγοντας η αυξομείωση του τονικού ύψους. Όταν όλες οι οπές είναι ανοιχτές δονείται η αέρινη στήλη σε όλο της το μήκος και παράγεται ο βαθύτερος ήχος. Ανοίγοντας μία μία της οπές μειώνεται το μήκος και παράγεται όλο και οξύτερος ήχος.

Τρόπος διαφοροποίησης τονικών υψών. Οι οπές ανοιγοκλείνουν απευθείας ή με τη βοήθεια κάποιου μηχανισμού. Με το άνοιγμα και το κλείσιμο των οπών παράγεται η βασική σκάλα (χαμηλή περιοχή), Για την παραγωγή οξύτερων ήχων ο εκτελεστής πρέπει να διοχετεύσει περισσότερο αέρα, ώστε να παραχθούν οι αρμονικές συχνότητες (οκτάβα οκτάβα και πέμπτη). Αυτό συμβαίνει επειδή η στήλη αέρος σπάει σε διάφορα τμήματα (μισό, 3/3 κ.α.).

Ιστορική προσέγγιση Τα ξύλινα πνευστά θεωρούνται από τα πιο παλιά όργανα (παλαιολιθική περίοδος ). Φτιάχνονταν από κόκκαλα ζώων και είχαν μία τρύπα. Τα όργανα με γλωττίδα είναι μεταγενέστερα (3 η χιλιετία π. Χ).

Ιστορική προσέγγιση Από τον 12 ο αιώνα περνούν στην Ευρώπη από την Ανατολή. Τον 17 ο αιώνα έγιναν τροποποιήσεις και προστέθηκαν τα κλειδιά. Κατά τα τέλη του 18 ου αιώνα υπήρχαν τέσσερα είδη ξύλινων πνευστών: φλάουτο, όμποε, κλαρινέτο, φαγκότο. Τον 19 ο αιώνα αυτές οι οικογένειες συμπληρώθηκαν με πιο οξύφωνα και πιο βαθύφωνα όργανα, ενώ τελειοποιήθηκε και το σύστημα κλειδιών.

Τα ξύλινα πνευστά της ορχήστρας Το φλάουτο (πλαγίαυλος). Ο σωλήνας είναι ξύλινος, μεταλλικός (ασημένιος και σπανιότερα χρυσός. Μέγεθος 68 εκ. Το πίκολο είναι μικρογραφία του φλάουτου, έχει μέγεθος 32 εκ. και γράφεται μια οκτάβα χαμηλότερα απ’ ότι ηχεί.

Τα ξύλινα πνευστά της ορχήστρας Το όμποε (οξύαυλος) κατασκευάζεται από ξύλο ή εβονίτη και έχει μέγεθος 65 εκ.. 1.Έχει διπλή γλωσσίδα και κωνικό σχήμα. 2.Ο ήχος του είναι μελαγχολικός και πολύ εκφραστικός. Δίνει τον τόνο για το κούρδισμα της ορχήστρας.

Τα ξύλινα πνευστά της ορχήστρας Το αγγλικό κόρνο. Είναι ένα μεγάλο όμποε, έχει μέγεθος 80 εκ. και έχει λυγισμένο συνδετήρα. Το Κλαρινέτο (ευθύαυλος) κατασκευάζεται από ξύλο ή εβονίτη και χρησιμοποιεί απλή γλωττίδα. Έχει την μεγαλύτερη έκταση και ευελιξία σε σχέση με τα άλλα ξύλινα πνευστά.

Τα ξύλινα πνευστά της ορχήστρας Το μπάσο κλαρινέτο. Έχει το διπλό μήκος από το κλαρινέτο και ηχεί μια οκτάβα χαμηλότερα. Η καμπάνα του είναι μεταλλική και λυγίζει προς τα επάνω. Γράφεται μια οκτάβα και ένα τόνο πάνω από αυτό που ηχεί. Το φαγκότο (βαρύαυλος). Έχει κωνικό σχήμα και διπλή γλωσσίδα. Αποτελείται από δύο ξεχωριστούς σωλήνες που ενώνονται με μία διχάλα.

Τα ξύλινα πνευστά της ορχήστρας Το κόντρα φαγκότο ηχεί μια οκτάβα χαμηλότερα από το φαγκότο. Έχει μεγάλο μήκος σωλήνα που είναι διπλωμένος στα τέσσερα. Γράφεται μια οκτάβα υψηλότερα απ’ ότι ηχεί. Το σαξόφωνο. Είναι καινούργιο όργανο (Σάξ 1840). Είναι υβριδικό. Από το κλαρινέτο έχει πάρει την απλή γλωττίδα και από το όμποε το κωνικό σχήμα, την καμπάνα και το σύστημα κλειδιών. Ο Σάξ κατασκεύασε 14 διαφορετικά μεγέθη απ’ τα οποία έμειναν μόνο τέσσερα (σοπράνο, άλτο, τενόρο, μπάσο).