ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Φιλόλογοι του ΓΕΛ Φιλοθέης που διδάσκουν στην Α΄ Λυκείου : Μαυρογιαννάκη Ευαγγελία Βασιλοπούλου Ελένη Δημοπούλου Κατερίνα Ανδριανού Ελένη Τζαβελοπούλου Κατερίνα
Φιλολογικά μαθήματα στην Α΄ Λυκείου : ΣΥΝΟΛΟ 11 ώρες ΜΑΘΗΜΑΤΑΩΡΕΣ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 5 Νεοελληνική Γλώσσα2 Νεοελληνική Λογοτεχνία2 Ιστορία2
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Η μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο ( απαιτήσεις, κοινωνικοποίηση ) Επιλογή κατευθύνσεων Συνέπεια στις υποχρεώσεις εντός και εκτός της αίθουσας ( παρακολουθώ, σημειώνω, τηρώ τετράδιο, εργάζομαι σπίτι ) Σημαντικός ο ρόλος των γονέων
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Γενικός σκοπός του μαθήματος γνώση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ Α ) Μετάφραση [30/ 100 Μονάδες ] Β ) Γραμματική – Συντακτικό [20/ 100 Μον.] Γ ) Λεξιλογική / Σημασιολογική ερώτηση [10/ 100 Μον.] Δ ) Ερώτηση Εισαγωγής [10/ 100 Μον.] Ε ) Ερμηνευτικές ερωτήσεις [30/ 100 Μον.]
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ Α ) Μετάφραση [30/ 100 Μονάδες ] Β ) Γραμματική – Συντακτικό [20/ 100 Μον.] Γ ) Λεξιλογική / Σημασιολογική ερώτηση [10/ 100 Μον.] Δ ) Ερώτηση Εισαγωγής [10/ 100 Μον.] Ε ) Ερμηνευτικές ερωτήσεις [30/ 100 Μον.] Δυσκολίες Ελλείψεις γυμνασίου Αδυναμία έκφρασης Διαμόρφωση πολιτικής συνείδησης ενός δημοκρατικά σκεπτόμενου πολίτη
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ( ΕΚΦΡΑΣΗ – ΕΚΘΕΣΗ ) Γενικός σκοπός του μαθήματος να κατακτήσουν τη γλώσσα και να εκτιμήσουν τη σημασία της ως βασικού φορέα έκφρασης και πολιτισμού.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ 1. Αδίδακτο κείμενο Α ) Ερώτηση κατανόησης Β ) Ερώτηση δομής Γ ) Λεξιλογικές ασκήσεις Δ ) Μορφοσυντακτικές δομές [ Σύνολο 50/100 Μονάδες ] 2. ‘ Έκθεση [50/100 Μονάδες ]
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αδυναμία στη δομή και στην επιχειρηματολογία Αδυναμία στη διεξαγωγή λογικών συμπερασμάτων Αδυναμία στην έκφραση και στην ορθογραφία.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γενικός σκοπός Η επαφή των μαθητών με αντιπροσωπευτικά έργα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς που τροφοδοτούν τη συζήτηση γύρω από σύγχρονα προβλήματα.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Αδίδακτο κείμενο σχετικό με μία από τις δύο διδακτικές ενότητες με τις οποίες ασχοληθήκαμε με 4 ερωτήσεις [4 Χ 25 Μονάδες ]
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Μάθημα ελεύθερης έκφρασης Αδυναμία κατανόησης άγνωστου λογοτεχνικού κειμένου Αδυναμία έκφρασης
ΙΣΤΟΡΙΑ Γενικός σκοπός του μαθήματος ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και συνείδησης Ειδικοί σκοποί Κατανόηση ιστορικών όρων και εννοιών Κριτική προσέγγιση ιστορικών πηγών
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου σχετικές με χρονολογίες, ιστορικά γεγονότα, πρόσωπα κ. ά. Επεξήγηση ιστορικών όρων / εννοιών Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης [ Σύνολο 50/100 Μονάδες ] Ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού ( πηγές, χάρτες, εικόνες, διαγράμματα κ. ά.) [50/100 Μονάδες ]
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αδυναμία κατανόησης Αδυναμία κριτικής και συνδυαστικής προσέγγισης Αδυναμία έκφρασης
Τρόποι αντιμετώπισης * Εξάσκηση στο γραπτό λόγο σε ΌΛΑ τα μαθήματα * Εργασίες εντός και εκτός σχολικής αίθουσας
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ