AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Θεωρούμε ότι τόσο οι βασικοί όσο και οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος επετεύχθησαν. Πιστεύουμε πως μέσα από ενδιαφέρουσες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Βιολογία Γυμνασίου.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Προσχολική Παιδαγωγική
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βαζουμε χρωμα Στην αυλη μαΣ, δινουμε χρωμα Στη ζωη μαΣ!!!
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
2o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΚΥΡΟΥ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ Λειβαδίτη Σοφία
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Θεωρούμε ότι τόσο οι βασικοί όσο και οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος επετεύχθησαν. Πιστεύουμε πως μέσα από ενδιαφέρουσες για τα ίδια τα παιδιά δραστηριότητες, τα βοηθήσαμε να γνωρίσουν, να σκεφτούν,διαφορετικές αξίες και τις πρακτικές συνέπειες της έκφρασης τους, σε σχέση με τον εαυτό τους και τους άλλους (την κοινότητα και τον κόσμο γενικά). Θεωρούμε πως τα βοηθήσαμε να εμβαθύνουν στην κατανόηση, τα κίνητρα και την υπευθυνότητα σε σχέση με τη διαμόρφωση θετικών προσωπικοτήτων και κοινωνικών επιλογών. Αυτοαξιολόγηση-το πρόγραμμα μπόρεσε να εμπνεύσει εμάς τους εκπαιδευτικούς να επιλέξουμε τις προσωπικές, κοινωνικές, ηθικές και πνευματικές μας αξίες και να έχουμε επίγνωση των πρακτικών μεθόδων για την ανάπτυξη και εμβάθυνσή τους Και μας βοήθησε να προσεγγίσουμε την εκπαίδευση σαν ένα μέσο που παρέχει στους μαθητές μια φιλοσοφία ζωής, ώστε να διευκολύνουμε την συνολική τους εξέλιξη, ανάπτυξη και τις επιλογές, έτσι ώστε να εντάξουν τον εαυτό τους στην κοινότητα με σεβασμό, αυτοπεποίθηση και αίσθηση σκοπού.

Επιμέρους στόχοι Το πρόγραμμα κράτησε όλη τη χρονιά από τον Οκτώβρη έως τέλος του έτους. Σύμφωνα με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ /Ε.Π.Ε&ΔΒΜ/Α.Π.1-2-3, με Το πρόγραμμα των αξιών που ακολουθήσαμε στο σχολείο διαμορφώσαμε το πλαίσιο με βάση τις αρχές του αναλυτικού προγράμματος που είναι:-ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, η ανάπτυξη μιας υγιούς προσωπικότητας και η ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών, οικοδόμηση της γνώσης μέσα από την αλληλεπίδραση με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, δραστηριότητες παιχνιδιού, συνεργασία με την οικογένεια, σεβασμός στην διαφορετικότητα, αξιοποίηση της διάθεσης των παιδιών για εξερεύνηση, ποικίλες διαφορετικές προσεγγίσεις, διαφορετικά μέσα αναπαράστασης, δραστηριότητες προσαρμοσμένες στις ανάγκες των παιδιών. Θεωρούμε πως το πρόγραμμα των αξιών που ακολουθήσαμε, βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν βασικές ικανότητες, όπως: επικοινωνία, δημιουργική και κριτική σκέψη, να συμβάλει στην προσωπική τους ταυτότητα κι αυτονομία, καθώς και στην απόκτηση κοινωνικών ικανοτήτων.

Η Επικοινωνιακή τους ικανότητα αναπτύχθηκε μέσα από μοίρασμα σκέψεων, συναισθημάτων και ιδεών σε συζητήσεις στην ολομέλεια, μέσα από θεατρικό παιχνίδι, δραματοποιήσεις, ζωγραφική, ομαδικές εργασίες. Μέσα από την εξερεύνηση φανταστικών κόσμων με το δραματικό παιχνίδι, μέσα από εφεύρεση συμβόλων και συνδυασμού κατασκευής γραπτών μηνυμάτων, μέσα από βίντεο που φτιάξαμε από έργα των παιδιών ώστε να μεταδώσουν τα μηνύματα τους στο ευρύ κοινό (διαδίκτυο). Η προώθηση της ανάπτυξης της σκέψης τους πραγματοποιήθηκε κυρίως μέσα από το προφορικό και γραπτό λόγο, τη ζωγραφική, τη κίνηση και τη δραματοποίηση. Μέσα από πλήθος ανοιχτών ερωτήσεων που επιδέχονται διαφορετικές απαντήσεις,μέσα από το μοίρασμα των απόψεων τους με τα άλλα Παιδιά δείχνοντας έτσι ότι οι ιδέες τους έχουν αξία και μέσα από συζητήσεις όπου τα παιδιά έλεγαν τις ιδέες τους και όλοι μαζί συν οικοδομούσαν νοήματα. Θεωρούμε επίσης πως βοηθήσαμε τα παιδιά να αναπτύξουν μεταγνωστικές στρατηγικές μέσα από την ανακοίνωση συμπερασμάτων στην ομάδα, μέσα από την αφήγηση της ιστορίας που υπάρχει σε μια ζωγραφιά τους, μέσα από την έκφραση των δυσκολιών που μπορεί να αντιμετώπισαν σε κάποια δραστηριότητα, μέσα από διατύπωση ερωτήσεων, μέσα από την αυτοαξιολόγηση της σκέψης ή της συμπεριφοράς τους.

Θεωρούμε επίσης ότι μέσα από το πρόγραμμα των αξιών συμβάλλαμε στην δόμηση της προσωπικής ταυτότητας κι αυτονομίας, βοηθώντας το παιδί να παίρνει πρωτοβουλίες, να διατυπώνει προτάσεις να εκφράζει συναισθήματα. Τα παιδιά μπόρεσαν να μιλήσουν για τις εμπειρίες τους έξω από το σχολείο, να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους, να μιλήσουν για την διαφορετική κουλτούρα τους, και τη διαφορετική γλώσσα των παππούδων τους, διότι είχαμε και παιδάκια από άλλες χώρες. Η ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων έγινε μέσα από δραστηριότητες που τους επέτρεψαν να μοιραστούν πλευρές του πολιτισμού τους με άλλα παιδιά, να συμμετέχουν σε κοινές προσπάθειες για την επίτευξη στόχων όπως ομαδικές εργασίες αλλά και φιλανθρωπικές αποστολές όπως συλλογή πωμάτων προς αγορά αναπηρικών αμαξιδίων, συλλογή τροφίμων και ρουχισμού για ορφανοτροφείο, επίσκεψη σε οίκο ευγηρίας. Μέσα από την ενθάρρυνση μας να υπερασπίζονται τη γνώμη τους με επιχειρήματα, και να είναι ανεκτικοί σε διαφορετικές απόψεις, καθώς και μέσα από ανάληψη ρόλων καθημερινών δραστηριοτήτων στη τάξη, όπως βοηθοί, ειρηνικό αστεράκι της εβδομάδας.

Συνεργασία με γονείς: επιδιώξαμε την συνεργασία με τους γονείς κι εκείνοι ανταποκρίθηκαν πολύ. Οι γονείς βοήθησαν στην αλλαγή του αύλιου χώρου με δική τους προσπάθεια, βάφοντας με όμορφες ζωγραφιές τους τοίχους και στρώνοντας δάπεδο στο πρόσθιο μέρος. Συνέβαλαν σε βιντεοσκοπήσεις εορτών όπου συνεργαζόμενοι μεταξύ τους έδιναν υλικό ο ένας στον άλλον. Σε στολισμούς αιθουσών για την πραγματοποίηση εορτών, στη δημιουργία ιστοσελίδας δικής τους στο διαδίκτυο όπου συνεργαζόμενοι μεταξύ τους αντάλλασαν απόψεις και συχνά αναρτούσαν δραστηριότητες που έπαιρναν διαδικτυακά από το playlist του σχολείο. Οι γονείς επίσης συνέβαλαν στις φιλανθρωπικές δράσεις του σχολείου συλλέγοντας ρουχισμό, τρόφιμα για το ορφανοτροφεία και πλαστικά πώματα για τον Ερυθρό Σταυρό Ρόδου, καθώς και στην μεταφορά τους από το νησί. Η μετάβαση στο δημοτικό σχολείο έγινε επίσης μέσω του προγράμματος των αξιών, ενταγμένο στην υποενότητα της υπευθυνότητας.

Οι Μαθησιακές περιοχές, στο αναλυτικό πρόγραμμα Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη: το πρόγραμμα μας «οι αξίες στο σχολείο» συνέβαλλε στη κοινωνική και προσωπική ανάπτυξη των παιδιών, με δραστηριότητες που τους επέτρεψε να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους ως ένα άτομο ξεχωριστό με ιδιαίτερες ικανότητες και αξία. Να μπορούν να λειτουργούν με σχετική αυτονομία, να αποδέχονται τα συναισθήματα τους και να ελέγχουν τον τρόπο έκφρασης τους, να αντιμετωπίζουν δυσκολίες και να επιλύουν συγκρούσεις, να μάθουν να σέβονται τους άλλους και τους κανόνες της ομάδας, να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τα συναισθήματα και τις απόψεις των άλλων, να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με τους άλλους. Μέσα από το πρόγραμμα των αξιών γνώρισαν τρόπους οριοθέτησης της συμπεριφοράς τους, γνώρισαν ηθικές αξίες, απέκτησαν κατά το δυνατόν ενσυναίσθηση. Έμαθαν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα και να αποκτούν προσωπικές σχέσεις αποδοχής, εκτίμησης και σεβασμού.

Φυσικές επιστήμες Από τις φυσικές επιστήμες:-ενότητα ζωντανοί οργανισμοί Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες παρατήρησης δέντρων, φυτών, φυτέψαμε σπόρους σε γλάστρα και είδαμε την ανάπτυξή τους,(αξίες-υποενότητα απλότητα). Γνωρίσαμε το Σκυριανό αλογάκι πηγαίνοντας επίσκεψη σε φάρμα και κάνοντας ιππασία, παίξαμε θεατρικό παιχνίδι με θέμα το σκυριανό αλογάκι. Γνωρίσαμε την σπάνια σκυριανή σαύρα και φτιάξαμε μια Φωλιά σαύρας στην αυλή του σχολείου με φυσικά υλικά. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν τον ρόλο του ανθρώπου στην επιβώση και στην προστασία των σπάνιων ειδών του νησιού.( αξίες –υποενότητα σεβασμός στη φύση). Ενότητα αντικείμενα-φυσικά φαινόμενα: -απορροφητικότητα του νερού: μέσα από την υποενότητα -αγάπη του προγράμματος αξιών και της ιστορίας των σφουγγαριών τα παιδιά μελέτησαν το φαινόμενο της απορροφητικότητας του νερού. -γνώρισαν τον κύκλο του νερού( υποενότητα αξιών-απλότητα) -τα δέντρα και την χρησιμότητα τους -την ανακύκλωση

Τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών Αν και δεν είχαμε υπολογιστή στη τάξη παρά μόνο μέσα στο γραφείο, χρησιμοποιήσαμε τον υπολογιστή μαζί με τα παιδιά για: να βλέπουμε εικόνες στο διαδίκτυο, να εμφανίζουμε στον εκτυπωτή φωτογραφίες δραστηριοτήτων, να βλέπουν βιντεάκια από τις δραστηριότητες τους, να γράφουν ότι θέλουν χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο και να αντιγράφουν απλές λέξεις για τα βιντεάκια. ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (μέσα από την υποενότητα –απλότητα του προγράμματος αξιών. -Καθαρισμός παραλίας του Μώλου -ανακύκλωση -διαχείριση υδατικών πόρων

Γλώσσα -κατανόηση προφορικού λόγου -παραγωγή προφορικού λόγου -κατανόηση γραπτού λόγου -παραγωγή γραπτού λόγου Μέσα από όλες τις δραστηριότητες μας επιτεύχθηκαν οι άνω στόχοι γλώσσας. Η εξέλιξη των παιδιών στην παραγωγή προφορικού λόγου ήταν πολύ σημαντική κι εξίσου πολύ σημαντική ήταν και η εξέλιξη τους στον γραπτό λόγο. Τα Παιδιά χρησιμοποιούσαν καθημερινά το προφορικό και γραπτό λόγο, περιγραφές, αφηγήσεις, διηγήσεις, ακροάσεις ιστοριών, και αποτύπωση τους στο χαρτί αρχικά σε σχέδιο και αργότερα και σε γραφικά σύμβολα.

Φυσική αγωγή Πραγματοποιήθηκαν πολλές δραστηριότητες κίνησης, παιχνίδια στην αυλή, μουσικοχορευτικά δρώμενα, παιχνίδια ρυθμού μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, όπου τα παιδιά ανέπτυξαν τις κινητικές τους δεξιότητες. τέχνες Χρησιμοποιήσαμε εικαστικές τέχνες σε δραστηριότητες όπως ζωγραφική με ποικίλα υλικά, χρήση πινέλου, μίξη χρωμάτων, κόψιμο χαρτιού, κολλάζ, χρήση ατλακόλ κι εφημερίδας για τρισδιάστατες κατασκευές, συλλογή και χρήση άχρηστου υλικού, χρήση φωτογραφίας, επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο, ποικίλα μουσικά ακούσματα, θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, κουκλοθέατρο, εκτέλεση μικρών χορογραφιών.

Αξιολόγηση Βασικών στόχων του προγράμματος των αξιών Μέσα από το πρόγραμμα των αξιών τα παιδιά ανέπτυξαν την αυτοεκτίμηση, την δημιουργική φαντασία, συνεργάστηκαν αρμονικά για την επίτευξη κοινών στόχων που φέρνουν χαρά, αντιλήφθηκαν την σημασία της αρμονικής συνεργασίας, έμαθαν να σέβονται τους άλλους καθώς και τους ανθρώπους με ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες, γνώρισαν την αξία της εθελοντικής προσφοράς και βοήθειας προς τον συνάνθρωπο, απέκτησαν ενσυναίσθηση. Έμαθαν να εμπιστεύονται τον εαυτό τους, να έρθουν σε επαφή με ένα ιδιαίτερα σημαντικό έθιμο του τόπου τους που είναι γνωστό σε όλη την Ελλάδα και να είναι περήφανοι για το νησί τους. Έμαθαν να αναγνωρίζουν θετικά χαρακτηριστικά και θετικές συμπεριφορές των ανθρώπων, απέκτησαν αυτοσεβασμό και αποδοχή της διαφορετικότητας γενικά. Υιοθέτησαν στάσεις και συμπεριφορές που δείχνουν σεβασμό στο περιβάλλον, στη φύση και στα πλάσματα της φύσης. Υιοθέτησαν στάσεις ενεργού πολίτη, ανέπτυξαν κοινωνικές δεξιότητες μοιράσματος και φροντίδας, έμαθαν να επιλύουν τις διαφορές τους με ειρηνικό τρόπο. Αύξησαν τις εμπειρίες τους στο θέμα της υπευθυνότητας, έχτισαν κοινωνικές δεξιότητες για ευτυχισμένες σχέσεις, αύξησαν την εκτίμηση της τιμιότητας και ανέπτυξαν κοινωνικές δεξιότητες που έχουν την ισορροπία του αυτοσεβασμού και της ταπεινότητας. Αύξησαν την ανεκτικότητα μέσω της εκτίμησης της μοναδικότητας και των διάφορων πολιτισμών, μέσω της συμπόνιας, καθώς και μέσα από την αποδοχή και την υπομονή με τον εαυτό τους. Ανέπτυξαν εκτίμηση για τη φύση, και κατανόησαν την αλληλεπίδραση της φύσης με τον άνθρωπο.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Έγινε παρουσίαση του προγράμματος στην αυλή του νηπιαγωγείου,στη γιορτή λήξης του σχολικού έτους, (α’ μέρος εορτής) με μουσικοκινητικά δρώμενα και χορούς. Μερικές φωτογραφίες από την εορταστική μας εκδήλωση ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΠΡΟΣΘΕΤΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΣΟΦΩΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΞΙΑ

ΕΥΤΥΧΙΑ: ΕΙΜΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΠΛΕΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕ ΤΑ ΛΕΥΚΑ ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ

ΑΠΛΟΤΗΤΑ

ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΣΕ ΑΓΑΠΩ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΑΓΓΛΙΚΑ-ΙΤΑΛΙΚΑ-ΓΑΛΛΙΚΑ- ΚΑΤΑΝΑΛΙΚΑ-ΑΙΘΙΟΠΙΚΑ- ΑΛΒΑΝΙΚΑ-ΓΑΛΛΙΚΑ- ΙΣΠΑΝΙΚΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ- ΦΙΛΛΙΠΙΝΕΖΙΚΑ-ΣΕΡΒΙΚΑ- ΤΟΥΡΚΙΚΑ

ΛΕΓΟΝΤΑΣ Σ’ΑΓΑΠΩ ΣΤΗΝ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ-ΗΛΙΟΣ –ΜΙΑ ΑΚΤΙΝΑ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ –ΟΛΟΛΑΜΠΡΟΣ ΗΛΙΟΣ ΟΠΟΥ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΚΤΙΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΓΗ

ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ- ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΦΤΕΡΟΥΓΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ

Η ΜΙΑ ΦΤΕΡΟΥΓΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ Η ΜΕΝ ΦΤΕΡΟΥΓΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΠΛΗΣΤΟ Η ΔΕ ΦΤΕΡΟΥΓΑ ΤΗΣ ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑΣ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΕ ΑΔΥΝΑΜΟ ΠΛΑΣΜΑ

ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΝΩΡΙΖΩ ΌΤΙ ΟΛΟΙ ΕΊΝΑΙ ΣΑΝ ΕΜΑΝΑ ΠΟΛΥΤΙΜΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΚΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΙ ΟΜΟΡΦΟ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

ΑΓΑΠΗ –ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΑΓΑΠΟΥΝ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ

ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΊΝΑΙ Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΜΑΣ. ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ ΕΠΙΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΟΥΣ

ΑΓΑΠΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΧΩ ΚΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ, ΠΡΟΣΦΕΡΩ ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ

ΔΩΣΕ ΜΟΥ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΌΧΙ ΑΓΚΑΘΙΑ