ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ METAΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιβλέπουσα καθηγήτρια Μιχαλοπούλου Μαρία Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Ράμμου Αικατερίνη ΑΕΜ : 1101
ΘΕΜΑ Ο Θάνος είναι ο νέος καθηγητής φυσικής αγωγής που ήρθε να εργαστεί στην κατασκήνωση. Η προπονητική ειδίκευση του που έχει είναι ποδόσφαιρο. Ήταν τελευταίος στη σειρά που διάλεξε σε ποια τμήματα θα διδάσκει αθλοπαιδιές κάθε απόγευμα με αποτέλεσμα να αναλάβει αυτά που είχαν απομείνει: 4 τμήματα με πέντε κορίτσια ετών το κάθε ένα, που ήθελαν να μάθουν ποδόσφαιρο. Στο τέλος της περιόδου θα συμμετείχαν σε εσωτερικό πρωτάθλημα που διοργάνωνε η κατασκήνωση στο ειδικά διαμορφωμένο γήπεδο mini-football. Πως θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα εξάσκησης ;
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ Τα κορίτσια βρίσκονται στο αρχικό στάδιο της εκμάθησης Υπάρχουν 4 τμήματα των 5 κοριτσιών ετών Οι αγώνες θα διεξαχθούν στο γήπεδο mini football της κατασκήνωσης Θα υπάρχει κοινό το οποίο θα παρακολουθήσει τους αγώνες. 3 εβδομάδες 4 προπονήσεις /εβδομάδα
ΣΚΟΠΟΣ Σκοπός του Κ.Φ.Α στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι να μάθει τα κορίτσια ποδόσφαιρο, μέσα από ένα δομημένο διδακτικό πρόγραμμα. Το πρόγραμμα αυτό θα περιλαμβάνει βασικές ασκήσεις τεχνικής, τακτικής και φυσικής κατάστασης, έτσι ώστε τα κορίτσια να μπορούν να παίξουν ως ομάδα στο τέλος της περιόδου
ΦΑΣΕΙΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ Τα κορίτσια θα μάθουν τις δεξιότητες μέσα από τις τρεις φάσεις εκμάθησης: Εκμάθηση της δεξιότητας Εμπέδωση της δεξιότητας Εφαρμογή της δεξιότητας στο παιχνίδι
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΔΑΧΘΟΥΝ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Υποδοχή της μπάλας Οδήγημα της μπάλας Μεταβίβαση της μπάλας Η ντρίμπλα Σουτ Τακτική
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Χαρακτηριστικά Δεξιότητας Ανοιχτή δεξιότητα ΚινητικήΑδρή Χωρική και χρονική ακρίβεια της κίνησης Χειρισμός της μπάλας Διακεκομμένη Ανοιχτό κύκλωμα ελέγχου
Τ ΕΛΙΚΟ Π ΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ε ΚΤΕΛΕΣΗΣ Στο γήπεδο mini football της κατασκήνωσης. Αγωνιστικό (ερασιτεχνικό ) Παιδιά Γονείς Υπεύθυνοι της κατασκήνωσης Παρουσία κοινού ο κάθε αγώνας θα έχει συγκεκριμένη διάρκεια Πίεση χρόνου
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Θεωρητική ανάπτυξη και ανάλυση της δεξιότητα (1΄-2΄) Πρακτική επίδειξη (οπτική πληροφόρηση) (2΄-3΄) Εξάσκηση σε απλή μορφή (15΄-18΄) Εξάσκηση με παθητική αντίσταση αντιπάλου-ων (12΄-15΄) Εξάσκηση με ενεργητική αντίσταση αντιπάλου-ων (12΄-15΄) Εξάσκηση σε πλήρη μορφή αγώνα. Η βασική κατεύθυνση του προπονητή πρέπει να είναι: άσκηση, παιχνίδι, διόρθωση (15΄-20΄)
ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Επίδειξη της δεξιότητας,σύντομη προφορική ανάλυση από τον Κ.Φ.Α και βοήθεια στην αρχική εκτέλεση. Καθοδηγητικές πληροφορίες και υπενθύμιση των σημείων κλειδιών της δεξιότητας με καθαρή και περιεκτική ομιλία Ενθάρρυνση και αποφυγή προσωπικών παρατηρήσεων Διόρθωση μέσα από επαναλαμβανόμενη σωστή επίδειξη και ανατροφοδότηση Μετάβαση από τις απλές στις σύνθετες και δυσκολότερες μορφές της δεξιότητας,
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ Διευκολύνει την μάθηση των κινητικών δεξιοτήτων ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΑ Οδηγεί γρηγορότερα στην εκμάθηση της βασικής μορφής της άσκησης και αναπτύσσει το αίσθημα του ρυθμού της κίνησης ΟΛΙΚΗ Μάθηση παραμέτρων Κινητικό στάδιο μάθησης ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ Βελτιώνει περισσότερο την διατήρηση της μάθησης - > Προσομοιάζει τις πραγματικές συνθήκες εκτέλεσης - (Κινητικό στάδιο μάθησης ΤΥΧΑΙΑ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Υποδοχή της μπάλας Σε ζεύγη και σταθερή απόσταση 5-10 µ. εκτελούν µεταβιβάσεις και υποδέχονται τη µπάλα από στάση (µε το εσωτερικό του κυρίαρχου ποδιού)..(5’ διάρκεια) Οδήγημα της μπάλας Οδήγηµα της µπάλας µε πέρασµα ανάµεσα από κώνους (σλάλοµ ).(10’ διάρκεια) Μεταβίβαση της μπάλας Τα κορίτσια το ένα απέναντι από το άλλο σε απόσταση περίπου 5μ εκτελούν πάσες. Σταδιακά αυξάνει η απόσταση μεταξύ τους ( 5΄ διάρκεια ) - μεταβαλλόμενη
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Η ντρίμπλα 1ν1 δημιουργούμε τόσα τετράγωνα όσα ο μισός αριθμός των κοριτσιών. Στο κάθε τετράγωνο υπάρχουν 2 κορίτσια και ο σκοπός τους είναι ντριμπλάροντας να περάσουν στην απέναντι πλευρά πετυχαίνοντας τέρμα.(10’ διάρκεια) Σουτ Σουτ στην εστία σε σταθερή µπάλα και απόσταση µ. απο την εστία.(5’ διάρκεια) Υποδοχή – ντρίμπλα – σουτ Κάνει υποδοχή, ντριμπλάρει ανάμεσα από κώνους και καταλήγει σε σουτ – τυχαία σειριακή
Π ΑΡΑΜΕΤΡΟΙ : μεγαλώνει η απόσταση, τρία ή περισσότερα κορίτσια ελεύθερα σε όλο το γήπεδο πιο γρήγορο τρέξιμο αλλαγή κατεύθυνσης κοντρολ
.. ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗΑΜΥΝΑ ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΤΟΜΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΥΠΟΟΜΑΔΩΝ ΟΜΑΔΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΙΔΙΚΗ ΑΤΟΜΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΙΔΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΥΠΟΟΜΑΔΩΝ ΕΙΔΙΚΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ )
Α ΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ( ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ) Κ ΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗ Σ ΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ Υποδοχή της μπάλας Κατάλληλο μέρος του ποδιού (σόλα, εσωτερικό, μηροί, στήθος, κουντεπίε ) Μαξιλαράκι όχι τοίχος Διατήρησε την ισορροπία σου Οδήγημα της μπάλας Προώθησε την μπάλα με το κουτουπιέ Έλεγχος της μπάλας Το κεφάλι όρθιο με το βλέμμα στο γήπεδο Μεταβίβαση της μπάλας Το πόδι στήριξης να είναι δίπλα από την μπάλα. Το πόδι στήριξης να είναι ελαφρά λυγισμένο.
Α ΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ( ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ) Κ ΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗ - Σ ΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ Η ντρίμπλα Ντριμπλα με το εσωτερικό ή με το εξωτερικό μέρος του ποδιού. Έλεγχος της περιοχής Σουτ Συγκεντρώσου – σημάδεψε τον στόχο Το πόδι (κουντεπιέ) χτυπά την μπάλα στο κέντρο της
ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ Παρακίνηση και Ανατροφοδότηση (το γεγονός ότι θα υπάρχει νικητής στον αγώνα ) Εξωτερική Ανατροφοδότησης γνώσης απόδοσης – Μπράβο σωστή εκτέλεση γνώσης αποτελέσματος- βιντεοσκοπούμε την προπόνηση ώστε να παρέχουμε πληροφορίες για την αποτυχία ή την επιτυχία της ενεργεία τους σε σχέση με τον επιδιωκόμενο στόχο. Εσωτερική Ανατροφοδότηση Ενίσχυση της εικόνας της σωστής εκτέλεσης- αίσθηση του σώματος (νοερή εξάσκηση). Ανατροφοδότηση μέσου όρου - Μ.Ο προσπαθειών Έλεγχος της ομάδας σε σχέση με τον στόχο. καταγραφή των σωστών και λανθασμένων αποφάσεων. Διδασκαλίας : Από περιγραφική και καθοδηγητική γίνεται περιληπτική ανατροφοδότηση. Συχνότητα Ανατροφοδότησης Μείωση της ανατροφοδότησης με φθίνουσα συχνότητα – θα εμφανίζεται μετά από 5 προσπάθειες
Μ ΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ 1) Αρχική μέτρηση : αξιολόγηση της απόδοσης πριν την εξάσκηση 2) Τελική μέτρηση : αξιολόγηση της απόδοσης αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εξάσκησης 1-2 ημέρες χωρίς εξάσκηση 3) Μέτρηση μεταφοράς : αξιολόγηση της μάθησης σε διαφορετικές συνθήκες από αυτές της εξάσκησης. Τεστ μεταφοράς μάθησης Μέτρηση της προσαρμοστικότητας.
Ε ΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ Π ΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ !