ΚΕ΄ Δημοτικό Σχολείο 18 Νοέμβριος 2015 ΣΤΟΧΟΙ ΥΠΟ ΕΜΦΑΣΗ 2015-2016 Μέλη τμηματικής επιτροπής: Χαραλάμπους Ελένη, Λουκά Π., Γιαλλουρίδης Γ., Γιώργος Γ.,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης Κοινωνικός αποκλεισμός: Σεβασμός – Ευθύνη - Αλληλεγγύη Γεωργία Κούμα ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
Ρατσισμός.
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Εμείς κι ο Ρατσισμός Μοιάζουμε γιατί διαφέρουμε και η διαφορετικότητα
Comenius Regio Comenius Regio “Schools without borders” “Schools without borders”
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Ρατσισμός στα σχολεία Γιάννης Κοτσιρίλος Πηγές κειμένου: wikipedia
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
εκπαιδευτικη μεταβαση
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
Άξονες Συνέντευξης.
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
Ρατσισμός & Προκατάληψη
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Σύγχρονες Μορφές Ρατσισμού
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Ρατσισμός ; Ένα συνήθης φαινόμενο βίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕ΄ Δημοτικό Σχολείο 18 Νοέμβριος 2015 ΣΤΟΧΟΙ ΥΠΟ ΕΜΦΑΣΗ Μέλη τμηματικής επιτροπής: Χαραλάμπους Ελένη, Λουκά Π., Γιαλλουρίδης Γ., Γιώργος Γ., Ρούσου Π., Πασχάλη Π., Αντωνιάδου Χ., Κωνσταντίνου Κ. Στόχος 2: «Ευαισθητοποίηση των μαθητών κατά του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας και προώθηση της ισότητας και του σεβασμού, στο πλαίσιο της εκστρατείας κατά της ρητορικής μίσους του Συμβουλίου της Ευρώπης»

Ακτινογραφία του ρατσισμού (Racism)

ΑΞΟΝΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ I.Σημεία Αφετηρίας : Ετερότητα - Εκπαίδευση II.Προσδοκώμενο Αποτέλεσμα III.Ρατσισμός : Εννοιολογική Προσέγγιση IV.Ρητορική του Μίσους : Ορισμός V.Αντιρατσιστική Πολιτική : Στόχοι, επίπεδα δράσης

ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ 1)Φαινόμενο ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ: πιο εμφανές στις σύγχρονες κοινωνίες σε σχέση με άλλες εποχές 2)Αίτια φαινομένου: Κύμα μετανάστευσης: μαζικό - διαχρονικό Διεκδίκηση των δικαιωμάτων: άτομα ή ομάδες με διακριτά χαρακτηριστικά. 3)Προσδοκώμενο αποτέλεσμα: Συνύπαρξη των σύγχρονων και δημοκρατικών κοινωνιών. ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ I. Σημεία Αφετηρίας: ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ

1)ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ 1)ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ Vs ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ…. Μια πρόκληση για: Κοινωνική ενσωμάτωση παιδιών Διαχείριση ετερότητας με παιδαγωγικό τρόπο Διασφάλιση ενός περιβάλλοντος ασφάλειας, ανεκτικότητας, σεβασμού και ισότητας για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας I. Σημεία Αφετηρίας: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΙΙ. Προσδοκώμενο Αποτέλεσμα (1) : ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ Vs ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ…. 3 Α 1) Ανά π τυξη 3 Α : Α ΑΑ Α νίχνευση – Α ναγνώριση - Α ντιμετώ π ιση στερεότυ π ων, π ροκαταλήψεων, αρνητικών συμ π εριφορών 2) Διαμόρφωση συνθηκών ειρηνικής συνύ π αρξης, ισοτιμίας και δικαιοσύνης χωρίς τα φαινόμενα του ρατσισμού 3 Α 3) Καλλιέργεια 3 Α ξιών : ΑΑ Α Α λληλοσεβασμός, Α λληλοκατανόηση, Αλληλεγγύη

ΙΙ. Προσδοκώμενο Αποτέλεσμα ( 2 ) : Συνειδητο π οιημένος Κοινωνικά υ π εύθυνος Κριτικός Γ – Σ - Δ

ΙΙΙ. Εννοιολογική Προσέγγιση : « Ρατσισμός » - ΙΙΙ. Εννοιολογική Προσέγγιση : « Ρατσισμός » - ΟΡΙΣΜΟΣ Πλέγμα α π ό αντιλήψεις, στάσεις, συμ π εριφορές ή και θεσμοθετημένα μέτρα, π ου εξαναγκάζουν ορισμένους ανθρώ π ους σε υ π οτελή διαβίωση, ε π ειδή ανήκουν σε μια διακριτή κατηγορία ανθρώ π ων ( Τσιάκαλος, 2006) Κυριολεκτική χρήση του όρου: -το μίσος ή τον φόβο -την εχθρική ή/και υποτιμητική στάση -τους συστηματικούς περιορισμούς και τις διακρίσεις ……προς τα άτομα που ανήκουν σε φυλές/ομάδες διαφορετικές από τη δική μας (Θεωρία της ταξινόμησης)

-χρώμα, -εθνικότητα, -θρησκεία -κοινωνική θέση -μορφωτικό επίπεδο, -φύλο, -άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τους εντάσσουν ενδεχομένως σε περιθωριακές ομάδες. ΙΙΙ. Εννοιολογική Προσέγγιση : « Ρατσισμός » - ΚΡΙΤΗΡΙΑ

ΙΙΙ. Εννοιολογική Προσέγγιση : « Ρατσισμός » - ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ -µαύροι -τσιγγάνοι -µετανάστες -άτομα με ειδικές ανάγκες -γυναίκες -αλλόθρησκοι -φορείς του AIDS -ομοφυλόφιλοι -ναρκομανείς

ΙΙΙ. Εννοιολογική Προσέγγιση : « Ρατσισμός » - ΕΙΔΗ -Φυλετικός (Σεξισμός) -Εθνικός -Θρησκευτικός -Κοινωνικός: -Πολιτική ιδεολογία -Μορφωτικό – Πνευματικό Επίπεδο -Οικονομική κατάσταση -Άτομα με ειδικές ανάγκες

ΙΙΙ. Εννοιολογική Προσέγγιση : « Ρατσισμός » - ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ -Άσκηση βίας (φυσικής, ψυχολογικής) -Ύπαρξη καταπίεσης, αδικίας, κοινωνικού αποκλεισμού -Δημιουργία ανισότητας στην εκπαίδευση, στην υγεία, στη δικαιοσύνη, στην κοινωνία -Υπονόμευση της δημοκρατίας και του Ανθρώπινου Σχολείου

Λέξη, φράση ή πρόταση ( προφορικά ή γραπτά ) με αρνητικό συναισθηματικό φορτίο, στοχεύοντας :  να πλήξει και να πληγώσει,  να χλευάσει, να υποβιβάσει και να ταπεινώσει,  να περιγελάσει, να εμπαίξει και να διασύρει,  να περιθωριοποιήσει, Ι V. Ρητορική του Μίσους : Ορισμός

Ι V. Ρητορική του Μίσους : Αποτέλεσμα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ :  Προώθηση ή δικαιολόγηση του φυλετικού μίσους, της ξενοφοβίας ή οποιαδήποτε άλλης μορφής μη ανοχής της διαφορετικότητας  Στερεί από τους ανθρώπους την ατομικότητα και υποβιβάζει την προσωπικότητά τους  Διαχωρίζει τους ανθρώπους : Φίλους Vs Εχθρούς

Δημοκρατία και τρό π ος λειτουργίας της, ανθρώ π ινα δικαιώματα, π ολιτών και ομάδων, κοινωνική συμβίωση, δια π ολιτισμικές σχέσεις ΓΝΩΣΕΙΣ Ε π ικοινωνία, ενσυναίσθηση, κοινωνική ευαισθησία, λήψη α π οφάσεων, ε π ίλυση συγκρούσεων, ανάληψη ευθύνης, στρατηγικές αλλαγής και καινοτομίας ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Άνοιγμα στον εαυτό και στους άλλους, α π οδοχή π ολιτισμικών και κοινωνικών διαφορών, σεβασμός στη διαφορετικότητα, ΣΤΑΣΕΙΣ V. Αντιρατσιστική Πολιτική : ΣΤΟΧΟΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

V. Αντιρατσιστική Πολιτική : ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΡΑΣΗΣ (1) Σχολική Τάξη -Αξιοποίηση υπάρχοντος Αναλυτικού Προγράμματος -Διεπιστημονική προσέγγιση ΑΠ -Μαθησιακή Διαδικασία: βιωματικές μέθοδοι ενεργητικής μάθησης (πολυπρισματική διαπραγμάτευση θέματος) Σχολική Μονάδα -Ρόλος Διεύθυνσης, εκπαιδευτικών, μαθητών για τις υπάρχουσες πρακτικές και διαδικασίες (αναστοχασμός) -Όραμα-Προσανατολισμός σχολείου προς τη συμπερίληψη 3 Ε -Ανάπτυξη 3 Ε: -ΕΕΕ -Ενημέρωσης, Ευαισθητοποίησης, Ενδυνάμωσης εκπαιδευτικών, παιδιών, οικογενειών, κοινότητα

V. Αντιρατσιστική Πολιτική : ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΡΑΣΗΣ (2) Σχολική Μονάδα -Εντοπισμός πρακτικών/μηχανισμών της σχολικής μονάδας που ευνοούν ή παρεμποδίζουν την εφαρμογή αντιρατσιστικής πολιτικής -Θέληση για Δράση: -Παρεμβατικά προγράμματα -Καθημερινή ζωή εντός και εκτός ορίων τάξης -Διαχείριση ρατσιστικών περιστατικών Οικογένεια και Κοινότητα -Ενδυνάμωση δεσμών σχολείου, οικογένειας, τοπικών φορέων -Δημιουργία αισθήματος ασφάλειας στην κοινότητα -Εμπλοκή σε ευρωπαϊκά προγράμματα

Ευχαριστώ για την προσοχή σας και «Ευ Πράττειν» ευχόμαι σε ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!