Workshop positive effects of AAT and animals for teachers and parents December st Special Nursery school of Patra, Greece
Two separate workshops, one for teachers and one for parents 1 st Special Nursery school of Patra, Greece First workshop with teachers as: - to be clearly informed about the project in a more detailed and “professional” way. - to answer their questions which could be more complicated than parents’ - to prepare them as “multipliers” of the project - to make them ready to answer the questions about the project to the children, the parents, the other teachers of the adjacent school
Workshop with teachers 1 st Special Nursery school of Patra, Greece It has been done in a working day, after classes had finished and lasted about two hours.
Workshop with teachers 1 st Special Nursery school of Patra, Greece Topics references: -Analysis of the terms: Animal Assisted Interventions, Animal Assisted Therapy, Animal Assisted Education, Animal Assisted Activities, Animal Assisted Interaction - The Benefits of Animal Assisted Interactions: Physical, Psychological, Social, Behavioural, Emotional, Cognitive -Teamwork on: Case Study reviews -Introduction to: Animal Husbandry, Animal Handling, Animal Welfare, with ELISTA presentations and explanation in Greek - Expression of ideas from teachers of how to “use” the animals for the benefit of the students (e.g. Curriculum adaptation when teaching about animals to include AAT) - Questions, Conclusion
Ο σκύλος και η γάτα είναι ζώα που ζουν κοντά στον άνθρωπο, μετά από δική του επιλογή. Ο σκύλος, γρήγορα γίνεται για το αφεντικό του ένας ανεκτίμητος φίλος και η κοινή τους ζωή διαρκεί πολλά χρόνια. Η γάτα είναι πιο ενδιαφέρον και συνάμα το πιο μυστηριώδες ζώο. Η θαυμαστή ευλυγισία της και αντοχή ήρεμη ιδιοσυγκρασία της, η αυτάρκεια και η υπερηφάνεια της, οι μυθικοί σχεδόν πέντε αισθήσεις της, την κάνουν ένα σύντροφο πραγματικά συναρπαστικό. Τα ζώα είναι κομμάτι της καθημερινότητας για πολλούς ανθρώπους. Είναι φύλακες,αγαπητά ζώα και ευαίσθητα. Τα απλά κοινά κατοικίδια πολλοί τα θέλουν για λόγους προστασίας,αγάπης, ίσως κάποιοι δεν είχαν ποτέ και θέλουν ένα για να εκπληρώσουν την επιθυμία τους, κάποιοι μπορεί να θέλουν να γεμίσουν ένα ψυχικό κενό.
Στη φύση,υπήρχε πλήρης ισορροπία μεταξύ των ζωντανών οργανισμών και όλα τα πλάσματα ζούσαν ελευθέρα και ασφαλή.Η πολιτισμική εξέλιξη,που εμείς καταφέραμε,εγκλώβισε τα ζώα,αβοήθητα,σε δρόμους,τσιμεντένια κτίρια και περιοχές άγονες.Και ενώ εμείς δημιουργήσαμε το “πρόβλημα”,το διαιωνίζουμε,αλλά το τραγικότερο είναι ότι αντιδρούμε σε αυτό και αρνητικά. Κάθε στιγμή που μιλάμε ένα σκυλί υποφέρει από τον δημιουργό του.Ο άνθρωπος μπορεί να το εξημέρωσε αλλά μπορεί και κάποιοι να θέλουν να το “τιμωρούν”.Γιατί κάποιος όμως θέλει να το κάνει αυτό;Ο ίδιος δημιουργός να το καταστρέφει;Αυτός που χρειάστηκε χρόνια ίσως και δεκαετίες να το “σκοτώνει”;Μερικοί άνθρωποι τα θέλουν μόνο για να τα βλέπουν να υποφέρουν και μετά να τα απορρίπτουν πετώντας τα,χωρίς να τους ενδιαφέρει ότι τα αθώα αυτά πλάσματα ήθελαν μόνο μια ζεστή αγκαλιά.Την αγκαλιά του αφεντικού τους που δυστυχώς δεν τους την πρόσφερε ποτέ.
Οι λύσεις είναι φανερές: 1)Να μην εγκαταλείπονται ενήλικα ζώα η μικρά.Στην εποχή μας,είναι εύκολο,με τα τόσα μέσα που διαθέτουμε, να βρεις κάποιον,που αγαπάς τα ζώα για να χαρίσεις ένα ζωάκι.Αγγελίες εφημερίδες και περιοδικών,ραδιόφωνο,τηλεόραση,ο κτηνίατρος της περιοχής σας, μπορούν να βοηθήσουν.
2)Ταυτότητα, σήμανση και στείρωση των αδέσποτων που ήδη υπάρχουν. Μ’ άλλα λόγια τα αδέσποτα ζώα, σταδιακά, συλλέγονται, γίνεται έλεγχος της υγιεινής τους κατάστασης, εμβολιασμός τους, αποπαρασίτωση τους (δίνονται χάπια για εχινόκοκκο) και στείρωση όλων των θηλυκών. Σ’ αυτή τη λύση βέβαια, χρειάζεται η συνεισφορά ανθρώπων, που είναι ευαισθητοποιημένοι στα ζώα και κρατικών μηχανισμών, που αποτελούν την οικονομική πηγή.
Συγκεκριμένα για την πραγματοποίηση της δεύτερης λύσης χρειάζεται: Ομάδα κτηνιατρικών,για τη διενέργεια των στειρώσεων. Χώρος αναμονής και μετεγχειρητικής εξέλιξης,που διαρκεί μια εβδομάδα για το κάθε ζώο. Άτομα με διάθεση και ευαισθησία,που θα βοηθούν στην περίθαλψη των ζώων. Χρήματα,για την πραγματοποίηση των επεμβάσεων,που μπορεί να ελαχιστοποιηθεί με καλή οργάνωση των χειρουργείων. Άρα,είναι φανερό ότι το να νοιαζόμαστε η να παραπονιόμαστε,μόνο θεωρητικά,δε φτάνει.Απαιτείται συνεργασία και κατανόηση για τη λύση του “προβλήματος”:αδέσποτα ζώα.Ας μην περιμένουμε μόνον από τους άλλους και μεταθέτουμε τις δικες μας ευθύνες. Η ανθρωπιά και η ευαισθησία είναι δυο έννοιες αφηρημένες.Καιρός,λοιπόν, να δραστηριοποιηθούμε και να τους δώσουμε νόημα.
Workshop with parents 1 st Special Nursery school of Patra, Greece In December, the regular monthly assembly of the parents was dedicated to the workshop of positive effects of AAT. Duration two hours.
Workshop with parents 1 st Special Nursery school of Patra, Greece Topics references: - Review of the project and the activities that have been done so far (ppt presentation about the visits of the students and the European meetings that the teacher participated) - Introduction to Animal Assisted Therapy (terms, history, ways) - Benefits of AAT to their children related to the disabilities - Teamwork on case studies (teachers with parents in teams) - Information about Animal Husbandry, Animal Handling, Animal Welfare with “hands on” demonstration in dummy animals of the school - Discussion: Ideas of how they can benefit from AAT but also talk about hesitations, fears, denies... about the role of animals - Questions, Conclusion