Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Technical Vocational Education (TVE)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Technical Vocational Education (TVE)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Technical Vocational Education (TVE)
What we teach in TVE Physics - aims and scopes: what we want to achieve through Physics teaching in TVE What topics I’ll teach next year How I’m going to teach Topics that the ePhys team should prepare Στο τέλος σχολιάζω: Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτρέπει χωριστή αντιμετώπιση θεωρίας και εργαστηρίου στη Φυσική όπως γίνεται με τα μαθήματα Ειδικότητας. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το εργαστηριακό κομμάτι σαν επί μέρους τμήμα της συνηθισμένης διδακτικής ώρας. Αποτέλεσμα: Διαμόρφωση χώρου - αίθουσας διπλής χρήσης

2 (e.g. “AC - DC circuits” or “Business administration”)
What we teach in TVE Special Education subjects (different for each Section) (e.g. “AC - DC circuits” or “Business administration”)  Theory & Lab work General Education subjects (common to all Sections - compulsory for all students )  Theory only Στο τέλος σχολιάζω: Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτρέπει χωριστή αντιμετώπιση θεωρίας και εργαστηρίου στη Φυσική όπως γίνεται με τα μαθήματα Ειδικότητας. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το εργαστηριακό κομμάτι σαν επί μέρους τμήμα της συνηθισμένης διδακτικής ώρας. Αποτέλεσμα: Διαμόρφωση χώρου - αίθουσας διπλής χρήσης Physics: General Education subject  “chalk and blackboard”  no lab work (no space or time available)

3 Teaching Physics in TVE - aims and scopes
According to the current curriculum the students should mainly be able to: Make the connection between Physics, Technology and everyday life; more explicitly they should: realise the essential role of Physics in developing Technology for the improvement of quality of life comprehend the interactions between Physics and Technology and their consequences in social, economic and environmental problems of nowadays Στο τέλος σχολιάζω: Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτρέπει χωριστή αντιμετώπιση θεωρίας και εργαστηρίου στη Φυσική όπως γίνεται με τα μαθήματα Ειδικότητας. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το εργαστηριακό κομμάτι σαν επί μέρους τμήμα της συνηθισμένης διδακτικής ώρας. Αποτέλεσμα: Διαμόρφωση χώρου - αίθουσας διπλής χρήσης Develop technological education and psycho-kinetic skills through the use of instruments and appliances

4 Teaching Physics in TVE - aims and scopes Students should be able to:
Approach qualitatively, quantitatively and experimentally the basic concepts and laws of Physics, that will allow them to comprehend physical phenomena and their relations with the development of Technology and the environment in which they live Learn the methodology of Physical Sciences and connect it with their future professional life; i.e. learn to: observe measure predict and make assumptions verify or reject their assumptions describe and explain to a degree the natural world Στο τέλος σχολιάζω: Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτρέπει χωριστή αντιμετώπιση θεωρίας και εργαστηρίου στη Φυσική όπως γίνεται με τα μαθήματα Ειδικότητας. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το εργαστηριακό κομμάτι σαν επί μέρους τμήμα της συνηθισμένης διδακτικής ώρας. Αποτέλεσμα: Διαμόρφωση χώρου - αίθουσας διπλής χρήσης

5 What topics I’ll teach next year
1. Forces and equilibrium: The concept of force Molecular forces (coherence forces) Force causing deformations (plastic/elastic deformations - Hooke’s law) Synthesis and analysis of forces (vectors) 3rd Newton’s law Equilibrium of forces 2. Forces and motion: Concept of motion 1st Newton’s law Linear motion with constant velocity Linear motion with constant acceleration 2nd Newton’s law Linear Momentum Friction      Στο τέλος σχολιάζω: Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτρέπει χωριστή αντιμετώπιση θεωρίας και εργαστηρίου στη Φυσική όπως γίνεται με τα μαθήματα Ειδικότητας. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το εργαστηριακό κομμάτι σαν επί μέρους τμήμα της συνηθισμένης διδακτικής ώρας. Αποτέλεσμα: Διαμόρφωση χώρου - αίθουσας διπλής χρήσης

6 What are the main outcomes I’ll focus on:
At the end of the first year of Physics lessons in our school, the students should: fulfill aim C mentioned before; more specifically they should learn to: observe measure predict and make assumptions verify or reject their assumptions learn how instruments and appliances work and how to use them Στο τέλος σχολιάζω: Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτρέπει χωριστή αντιμετώπιση θεωρίας και εργαστηρίου στη Φυσική όπως γίνεται με τα μαθήματα Ειδικότητας. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το εργαστηριακό κομμάτι σαν επί μέρους τμήμα της συνηθισμένης διδακτικής ώρας. Αποτέλεσμα: Διαμόρφωση χώρου - αίθουσας διπλής χρήσης understand and explain graphs identify the physical phenomena represented by a graph

7 We teach Physics twice per week
How I’m going to teach The facts: We teach Physics twice per week The time schedule does not include special time for any experimental or lab work We do not have multiplicity of experimental devices (sensors and interfaces) and no funds to buy more Στο τέλος σχολιάζω: Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτρέπει χωριστή αντιμετώπιση θεωρίας και εργαστηρίου στη Φυσική όπως γίνεται με τα μαθήματα Ειδικότητας. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το εργαστηριακό κομμάτι σαν επί μέρους τμήμα της συνηθισμένης διδακτικής ώρας. Αποτέλεσμα: Διαμόρφωση χώρου - αίθουσας διπλής χρήσης We teach basic concepts of Physics, we use simplified phenomena from everyday life as examples. Everything has a low level, mainly qualitative approach

8 How I’m going to teach How I propose to proceed with my classes:
Include small ICT interventions in everyday teaching Use a wide range of ICT tools in combination with traditional experiments, according to the needs of each topic I shall perform the experiments which will be shown on a big screen with the use of a digital camera and a video projector. Students will get involved in the experimental procedure Experimental data will be distributed to all computers – students will work in teams performing data analysis Στο τέλος σχολιάζω: Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτρέπει χωριστή αντιμετώπιση θεωρίας και εργαστηρίου στη Φυσική όπως γίνεται με τα μαθήματα Ειδικότητας. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το εργαστηριακό κομμάτι σαν επί μέρους τμήμα της συνηθισμένης διδακτικής ώρας. Αποτέλεσμα: Διαμόρφωση χώρου - αίθουσας διπλής χρήσης Alternatively, students will work in teams on their computers, following instructions (video measurements, applets etc) Lessons will take place in the “ePhysLab” …….

9 “ePhysLab”: our new lab!

10

11 My suggestion for ePhys
We should prepare material that will cover the topics: Motion Linear motion with constant velocity Linear motion with constant acceleration 2nd Newton’s law  Linear momentum Στο τέλος σχολιάζω: Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτρέπει χωριστή αντιμετώπιση θεωρίας και εργαστηρίου στη Φυσική όπως γίνεται με τα μαθήματα Ειδικότητας. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε το εργαστηριακό κομμάτι σαν επί μέρους τμήμα της συνηθισμένης διδακτικής ώρας. Αποτέλεσμα: Διαμόρφωση χώρου - αίθουσας διπλής χρήσης Friction We should approach our topics with different levels of difficulty and complexity, starting from the very basic!


Κατέβασμα ppt "Technical Vocational Education (TVE)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google