Γνωστικά (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mindtools) Γώγουλος Γ., Κουτσουρελάκης Χ., Παπαδάκης Στ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
Διονύσης Λαμπρινίδης & Μαρία Νέζη. Στο Βαρβάκειο Πειραματικό Γυμνάσιο τα τελευταία 3 χρόνια επιχειρούμε να εισάγουμε τεχνολογίες του web2 στην σχολική.
1 ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Ξάνθης – Δημοκρίτου 27 τηλ: web:  Δευτεροβάθμιος Κύκλος Σπουδών Εσπερινό Επαγγελματικό.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ.
ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Τ.Ε. ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ.
Λογισμικό (Software) Κεφάλαιο 2. Είναι το σύνολο των προγραμμάτων του υπολογιστή.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Μέσα μαζικής ενημέρωσης Παναγιώτης, Τζέλο Δημήτρης, Άγγελος.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής.
Ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Διδακτική της Πληροφορικής Γιώργος Σούλτης 2009.
Ηλεκτρονική Αδελφοποίηση και Κοινωνική Δικτύωση Επιμέλεια Υλικού: ΕΥΥ e twinning Πρεσβευτής Κεντρικής Ελλάδας: Ιουλία Γκίκα.
O.T.S. FORUM Εφαρμογή Διαχείρισης Έργων Εισηγητής: Σιάμμενου Γιούλη.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Πολυμέσα- Υπερμέσα (Μέρος Α) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Μακρόχρονη Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων: Προβλήματα και Τεχνικές Γιάννης Κωτίδης Τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας,
2 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
Συνέδριο Δημιουργών ΕΛ/ΛΑΚ Εφαρμογή Ανάπτυξης Οδηγών Επίλυσης Τεχνικών Προβλημάτων Ξενοφών Παπαδόπουλος
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου. Πρόγραμμα τάξης 8:15 - 9:00Το σχολείο ξεκινά, παίρνουμε παρουσίες 9: :00Ανάγνωση και έκθεση 10: :00Ορθογραφία.
Ανάπτυξη ΣΥΑ.
Τεχνολογία και Εκπαίδευση Περιεχόμενο της έννοιας
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και Θεωρίες Μάθησης
Ποιοι είμαστε Northwind traders
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Bασιλεία Μαυρίδου, ΑΕΜ: 620 Βασιλική Τσολοπούλου, ΑΕΜ: 529
Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης
Τι είναι το Sexting; Το sexting είναι η ανταλλαγή προκλητικών µηνυµάτων ή γυµνών φωτογραφιών µέσω διαδικτύου ή µέσω κινητών τηλεφώνων, που λανθασμένα.
Εφαρμογεσ Πληροφορικησ Ταξη Α΄ ΚεφΑλαιο 2
Σημείωση: Πρέπει να κάνετε μια δοκιμαστική εκτύπωση αυτών των καρτών σε κανονικό χαρτί, για να εξασφαλίσετε τη σωστή τοποθέτηση πριν από την.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
HTML.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
Μάνος Σατόπουλος Συντάκτης λευκωμάτων και λάτρης των τεχνών
Ο όρος Web 2.0.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ
Τι είναι τα πολυμέσα; Β΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχειρήσεων με Επιχειρήσεις, Β2Β
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών
Όνομα σχολείου Ημερομηνία
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Τίτλος παρουσίασης εκπαίδευσης
Περιβάλλον Εργασίας του Διαδραστικού Πίνακα
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
B' ΤΑΞΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 1
Από τον Web 1.0 στον Web X
Δομή και λειτουργία του ΕΠΕΣΠΠΕ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
πολιτιστικό πρόγραμμα
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Πληροφορική Γ΄ Γυμνασίου
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΑΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ρομποτακια στην ταξη μασ…
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου.
Northwind traders Ποιοι είμαστε
Παίζω και μαθαίνω τους Κινέζικους αριθμούς Νίκος Πανουσόπουλος 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου
Τίτλος παρουσίασης εκπαίδευσης
Internet safety Λεόντειος Σχολή Αθηνών Δημοτικό Στ2
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
4η ΕΝΟΤΗΤΑ «Φορείς – Οργανισμοί – Χάρτα δικαιωμάτων»
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου (σελίδες 78-83) Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World.
Παράδειγμα στόχος Έμπνευση Ενέργειες/εργασίες Πόροι Σκέψεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γνωστικά (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mindtools) Γώγουλος Γ., Κουτσουρελάκης Χ., Παπαδάκης Στ.

Μια από τις κυρίαρχες εννοιοποιήσεις της συνεισφοράς του υπολογιστή στη μάθηση είναι αυτή του νοητικού εργαλείου (Jonassen, 1996;). Σύμφωνα με αυτή, ο υπολογιστής συνιστά γνωστικό εργαλείο με την έννοια ότι υποστηρίζει υπολογιστικά, αναπαραστατικά και διαχειριστικά τη νοητική δραστηριότητα του υποκειμένου

Ορισμός… O Τα γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mindtools) είναι μαθησιακά περιβάλλοντα και εργαλεία βασισμένα στον υπολογιστή τα οποία έχουν αναπτυχθεί ή προσαρμοστεί προκειμένου να λειτουργούν ως διανοητικοί συνεργάτες του μαθητή, για να ενεργοποιούν και να διευκολύνουν την κριτική σκέψη και τη μάθηση ικανοτήτων ανώτερης τάξης ( Κορρές, 2003).

Τα νοητικά εργαλεία είναι γενικεύσιμα υπολογιστικά εργαλεία που : O υποστηρίζουν, καθοδηγούν και O επεκτείνουν τις διαδικασίες σκέψης των μαθητών (Derry, 1990) Βασικός στόχος : να ενεργοποιήσουν και να διευκολύνουν τη γνωστική διαδικασία (Kommers, Jonassen & Mayes, 1992)

Θεωρητικό υπόβαθρο… Τα εργαλεία κατασκευής της γνώσης (Knowledge construction tools) βασίζονται στη θεωρία του Papert (1990), O « η γνώση οικοδομείται από το μαθητή και δεν παρέχεται από το δάσκαλο » O « αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα εύκολα όταν ο μαθητευόμενος ασχολείται με την κατασκευή (construction) ενός αντικειμένου εξωτερικού ή τουλάχιστον που να μπορεί να « μοιραστεί » (sharable), για παράδειγμα ένα κάστρο στην άμμο, μία μηχανή, ένα πρόγραμμα του υπολογιστή ή ένα βιβλίο »

Σχεδιαστικές αρχές κατά Jonassen … O Θα πρέπει να δημιουργούν περιβάλλοντα πραγματικού κόσμου O Να εστιάζουν σε ρεαλιστικές προσεγγίσεις και να λύνουν πραγματικά προβλήματα O Ο εκπαιδευτικός να είναι καθοδηγητής O Οι παιδαγωγικοί στόχοι να είναι διαπραγματεύσιμοι O Η μάθηση να ελέγχεται εσωτερικά από το μαθητή O Να παρέχουν εργαλεία κριτικής σκέψης και αποτίμησης O Να εστιάζουν στην κατασκευή και όχι στην αποστήθιση της γνώσης

εργαλεία … O Τα εργαλεία κατασκευής της γνώσης περιλαμβάνουν : O α ) πολυμέσα (multimedia), O β ) εργαλεία έκδοσης (desktop publishing), O γ ) υπερκείμενο (hypertext), O δ ) κατασκευή διαδικτυακών τόπων (web sites), O ε ) CD–ROM και ένα σύνολο σχετικών τεχνολογιών.

Θεωρία νοητικών εργαλείων και Λογισμικά… O … τα λογισμικά μπορούν και πρέπει να λειτουργούν ως εργαλεία στην υπηρεσία του μαθητή προκειμένου να αναπτύξει την κριτική σκέψη

Προσδιορίζουν… Μπορούν να συμπεριληφθούν λογισμικά για : O όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες O διάφορα γνωστικά αντικείμενα O με διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά