ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Σκοπός Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές.
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
μαθαίνω για την κατασκηνωτική Ζωή
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΟ SCRATCH
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Μαθησιακά κέντρα:. Η μουσική, ο ρυθμός, το τραγούδι και η κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων Η μουσικοκινητική αγωγή είναι όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική.
Συνεργασία στο νηπιαγωγείο μέσα από ένα δημιουργικό πολύγωνο
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Γιαννοπούλου Χριστίνα Στεφανίδου Ελένη. Με αφορμή το επάγγελμα μας, και δεδομένου ότι οι ιστότοποι που σχετίζονται με αυτό είναι λίγοι, αποφασίσαμε να.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΓΩΓΗΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ (αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών) ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ (αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών) ΣΥΖΗΤΗΣΗ Η΄ΕΡΩΤHΜΑΤΙΚΗ (ερωτήσεις –απαντήσεις) ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
« ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 » ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Β΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του 27 ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Αθηνών.
<< Το σποράκι πηγή ζωής >>
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ΕΚΠΟΜΠΗ CO 2 ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ε΄ τάξη Εκπ/ός : Κανάτας Ευάγγελος Comenius Project “Creating Sustainable Schools”
«Μες του κάστρου τη σιγή, ιστορία ν΄ακουστεί…» τάξη: Ε΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ.
Κρυστα ρακαλλιδου.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Η ανακύκλωση στη ζωή μας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ

ΘΕΜΑ: ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΣΠΟΡΑΚΙ

Α ΦΑΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η πρώτη φάση ανάπτυξης ενός διαθεματικού προγράμματος περιλαμβάνει: 1.Τον ορισμό του θέματος που μπορεί να προκύψει μέσα από την ανάγνωση ενός παραμυθιού π.χ Ο τζάκ και η φασολιά ή Μέσα από την απαγγελία ενός ποιήματος, τραγουδιού, γλωσσοδέτη κ.λ.π ή Μέσα από μια συζήτηση, μετά από μια επίσκεψη κ.λ.π.

2. ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ Η Βρεφονηπιοκόμος ορίζει τους στόχους ανάπτυξης του θέματος που μπορεί να είναι: Να γνωρίσουν τα παιδιά τι είναι οι σπόροι και την ποικιλία των ειδών τους. Να παρατηρήσουν τους σπόρους, να πληροφορηθούν για την πορεία της βλάστησής τους και τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Να γνωρίσουν τις εργασίες που πρέπει να γίνουν από τον γεωργό πριν τη σπορά.

3. ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η Παιδαγωγός συζητά με τα παιδιά, με αφορμή μια ιστορία, ένα ποίημα, για τους σπόρους και καταγράφει τι γνωρίζουν γι αυτούς και τι θέλουν να μάθουν. Αφού εντοπίσει τι γνωρίζουν, τα λάθη και τα κενά που έχουν στη γνώση και το τι πραγματικά τα ενδιαφέρει, σχεδιάζει ένα φυτρωμένο σπόρο όπου στους βλαστούς τοποθετεί καρτελάκια μπλε χρώματος με ότι ξέρουν για τους σπόρους τα παιδιά και στις ρίζες τοποθετεί καρτελάκια με κόκκινο χρώμα με το τι θέλουν να μάθουν.

4. ΠΛΑΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Το επόμενο βήμα της παιδαγωγού είναι να σκεφτεί και να σχεδιάσει τους τρόπους συγκέντρωσης πληροφοριών οι οποίοι, μπορεί να είναι: Να συγκεντρώσουν με τη βοήθεια των γονιών, πολλούς και διαφορετικούς σπόρους, έντυπο και άλλο υλικό. Να οργανώσει επισκέψεις π.χ στο περιβόλι Να καλέσουν ειδικούς π.χ ένα γεωπόνο Να φυτέψουν πολλούς σπόρους και να τους παρατηρήσουν.

5. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες που ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους αναλαμβάνουν υποχρεώσεις και φροντίδες π.χ: Α ΟΜΑΔΑ: είναι υπεύθυνη για τη συλλογή και παρατήρηση σπόρων όσον αφορά το μέγεθος τους, το σχήμα τους το χρώμα τους. Β ΟΜΑΔΑ: είναι υπεύθυνη για τη συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τους τρόπους διάδοσης και σποράς των σπόρων.

5. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ Γ ΟΜΑΔΑ: είναι υπεύθυνη για τη συγκέντρωση πληροφοριών σχετικών με τις συνθήκες ανάπτυξης των σπόρων, τις αρρώστιες και τους τρόπους προφύλαξής τους. Δ ΟΜΑΔΑ: είναι υπεύθυνη για τη συγκέντρωση πληροφοριών από το χώρο της λογοτεχνίας, ιστορίες, παραμύθια, ποιήματα για σπόρους. Ε ΟΜΑΔΑ: Συγκεντρώνει συνταγές μαγειρικής για σπόρους.

Β ΦΑΣΗ: ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Η παιδαγωγός και τα παιδιά αφού συγκεντρώσουν σιγά σιγά το υλικό τους με τη βοήθεια των γονιών, προβαίνουν στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων οι οποίες μπορούν να αναπτυχθούν σε όλους τους τομείς: Μητρική Γλώσσα Μαθηματικά Μουσική Δραματική Τέχνη Μελέτη Περιβάλλοντος Εικαστικά, Φυσική Αγωγή

ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Οι δραστηριότητες που μπορούν να αναπτυχθούν είναι ποικίλες: Ανάγνωση ιστορίας: '' Το καινούριο δάσος, Αφήγηση παραμυθιού: '' Η τουλιπίτσα'' Απαγγελία ποιήματος: '' Η μπιζελιά'' Ιστορίες από την παράδοση: '' Πως η θεά Αθηνά έμαθε στους ανθρώπους την καλλιέργεια σπόρων’’ Συζητήσεις, περιγραφές, διατυπώσεις, υποθέσεις

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ταξινομούν σπόρους με βάση το μέγεθος, το χρώμα, το σχήμα τους. Ζυγίζουν διαφορετικούς σπόρους και ελέγχουν ποιοι είναι βαρύτεροι. Δημιουργούν αντιστοιχίες ανάμεσα σε εικόνες σπόρων και φυτών: φασόλι-φασολιά Τοποθετούν σε πίνακα – δειγματολόγιο δείγματα σπόρων και καρτελάκια με τις ονομασίες τους.

ΜΟΥΣΙΚΗ Τραγουδούν τραγούδια '' Ο χορός των μπιζελιών Δημιουργούν αυτοσχέδια μουσικά όργανα με σπόρους και παίζουν διάφορους ρυθμούς. Δραματοποιούν τραγούδια Παράγουν ήχους από σπόρους.

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ Δραματοποιούν ιστορίες, παραμύθια, μύθους. Παίζουν ρόλους από την καθημερινότητα (φούρναρης, γεωργός) Παρουσιάζουν με παντομίμα την ανάπτυξη των σπόρων Παίζουν κουκλοθέατρο τον τζάκ και τη φασολιά Αυτοσχεδιάζουν στο θέατρο σκιών

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Φυτεύουν σπόρους στον κήπο και σε γλάστρες αφού προετοιμάσουν τους χώρους κατάλληλα. Φυτεύουν σπόρους σε διαφορετικό χώμα και βγάζουν συμπεράσματα. Φυτεύουν σπόρους σε γυάλες και παρατηρούν την ανάπτυξή τους. Δημιουργούν γωνιά σπόρων, σπορολόγια, φυτολόγια

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ Ζωγραφίζουν με τέμπερες διάφορους σπόρους. Φτιάχνουν κολιέ από διάφορους σπόρους. Δημιουργούν κολάζ με σπόρους. Κατασκευάζουν μαράκες με σπόρους. Δημιουργούν σκηνικά και κούκλες για να δραματοποιήσουν την '' Τουλιπίτσα''

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Παίζουν ομαδικά παιχνίδια. Αναπαριστούν με κινήσεις την ιστορία ''Τα μικρά σποράκια''. Εκφράζουν κινητικά τους τρόπους διάδοσης των σπόρων. Μεταφέρουν κουταλιές σπόρων από μια θέση σε άλλη προσέχοντας να μη τους πέσουν.

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ Κατά διαστήματα και ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους επισκέπτονται: Φυτώρια Λαχανόκηπους Περιβαλλοντικά πάρκα Αγροτικούς συνεταιρισμούς Χωράφια και γεωργούς

ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Δημιουργούν συνταγές μαγειρικής. Ξεραίνουν σπόρους Παίζουν μπάσκετ με καρπούς. Δημιουργούν πίνακα λεξιλογίου με νέες λέξεις που έμαθαν. Δημιουργούν ιστορίες, ποιήματα, παραμύθια.

Δ ΦΑΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Τα παιδιά μαζί με τη δασκάλα αποφασίζουν να: Να καλέσουν τους γονείς τους στο παιδικό σταθμό για να τους δείξουν όλα αυτά που έμαθαν. Να επιλέξουν τις πιο αντιπροσωπευτικές κατασκευές τους και να τις εκθέσουν. Να ετοιμάσουν και να παρουσιάσουν μια θεατρική παράσταση, κουκλοθέατρο, απαγγελία των ποιημάτων τους κ.λ.π.

Δ ΦΑΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η παιδαγωγός προβαίνει σε αξιολόγηση του έργου της, με βάση τους στόχους που έθεσε στη αρχή του θέματος της. Αξιολογεί, τι έμαθαν τα παιδιά, τι δυσκολίες συνάντησαν, πως δραστηριοποιήθηκαν, αν διασκέδασαν και χάρηκαν με την εμπλοκή τους στο θέμα. Επίσης αξιολογεί, τι και πως ένιωσε η ίδια, τι δυσκολίες συνάντησε, το είδος συνεργασίας που ανέπτυξε με τους γονείς των παιδιών, την προσφορά της στη τοπική κοινωνία.