-ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΑ ΕΝΟΣ ΕΝΗΛΙΚΑ. - Ο ΕΦΗΒΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ Guy Petitgirard Entraineur National.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Η κόπωση ως παράγοντας που επηρεάζει το λάκτισμα
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Βλάχος Φίλιππος & Παπαδημητρίου Άρτεμις Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
2η ημέρα ώρα
ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΙΔΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ.
Διάλεξη 3η Ψυχοκινητική Ανάπτυξη
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
Ικανότητες και δεξιότητες.
ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ HANDBALL
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Όνομα:Χίνη Δήμητρα Εξάμηνο σπουδών:Δ Αριθμός μητρώου:3305.
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Μηχανική Μάθηση σε Συστήματα Πολλαπλών Πρακτόρων Παπαλιάς Κωνσταντίνος Τμήμα Πληροφορικής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
AMYNA Άμυνα σε παίκτη με μπάλα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
KINHTIKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΣΟΥΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για Παιδιά με Αναπηρίες.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΟΜΑΔΟΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ. Προγραμματισμός – προετοιμασία. Η περίοδος προετοιμασίας πρέπει να περιλαμβάνει βελτίωση: όλων των μορφών της αντοχής.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 024 ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ Διδάσκοντες.
Ελευθεριάδης Θεόδωρος 9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ \ Ε.Π.Σ. ΚΑΒΑΛΑΣ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
Είναι η κινητική ικανότητα του ατόμου να αντιδρά γρήγορα σε ένα ερέθισμα και να εκτελεί κυκλικές ή άκυκλες κινήσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή κινητική ταχύτητα.
ΘΕΜΑ Άρθρο 5/ ο Διαιτητής Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΜΥΙΚΗΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΣΕ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ Γαλαζούλας Χρήστος Phd. Λέκτορας Προπονητικής της Καλαθοσφαίρισης.
Φάσεις της κινητικής ανάπτυξης  Συνήθως χωρίζονται βάσει της χρονολογικής ηλικίας. Αυτό όμως δεν είναι επαρκές γι’ αυτό και χρησιμοποιούνται και οι παράμετροι:
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Εκπαίδευση Προπονητών- Εκπαιδευτών Μέρος II Ζουρμπάνος Νίκος PhD Ιούνιος 2011.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΔΗΜΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ. Βασικός στόχος κάθε προπονητή είναι: Να μπορεί η ομάδα του να παρουσιάζει και να διατηρεί χωρίς διακυμάνσεις μια ιδανική αγωνιστική.
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ & Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ N. Apostolidis Ph.D.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
PROJECT Ηλίας Δημάκης Φίλιππος Γκοτσόπουλος
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
Εισηγήτρια: ΡΕΤΣΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΥΣΙΚΟΣ, ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ MSc
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

-ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΑ ΕΝΟΣ ΕΝΗΛΙΚΑ. - Ο ΕΦΗΒΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ Guy Petitgirard Entraineur National FFHB1

ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΗΛΙΚΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ έως 12ετών έως 16 ετών ενήλικες Επίπεδο εκπαίδευσης ΑΡΧΑΡΙΟΣ διασκεδαστής διασκεδαστής διασκεδαστής για νέους για ενήλικες επίπεδο 1 κορμός γενικά 60 h επίπεδο 2 εξειδίκευση 60 h εξειδίκευση 60h εξειδίκευση 60h ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΟΣ εκπαιδευτής εκπαιδευτής προπονητής για νέους επίπεδο 3 κορμός γενικά 120 h επίπεδο 4 εξειδίκευση 120 h εξειδίκευση 120h εξειδίκευση 120h ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ διαμορφωτής διαμορφωτής εθνικός για νέους προπονητής επίπεδο 5 κορμός γενικός 20h επίπεδο 6 εξειδίκευση 140h εξειδίκευση 140h εξειδίκευση 140h Guy Petitgirard Entraineur National FFHB2

ΗΛΙΚΙΑΚΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΕΤΗ: ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παρατήρηση: Η βιολογική ηλικία διαφέρει από άτομο σε άτομο ΕΤΗ: ΕΦΗΒΙΑ Παρατήρηση: Η έναρξη της εφηβείας μπορεί να γίνει είτε στα 13, 14, είτε στα 15 χρόνια.Τα κορίτσια είναι συχνά πιο ώριμα. Guy Petitgirard Entraineur National FFHB3

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΤΩΝ Η καθοδήγηση του αθλητή επηρεάζεται από 4 παράγοντες: Guy Petitgirard Entraineur National FFHB4 Bιο- πληροφορικός αθλητής Βιομηχανικός Βιο- ενεργητικός Βιο- συναισθημ ατικός και συγγενικός

12 ΕΤΩΝ – ΒΙΟ-ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΑΝΤΙΛΗΨΗ : αναγνωρίζω, αποκτώ αίσθηση Οι δραστηριότητες ΑΠΟΦΑΣΗ επεκτείνουν την ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ: *Μία δραστηριότητα αντίληψης η οποία αναπτύσσει συγκεκριμένες πληροφορίες (π.χ. τη μπάλα) μη λαμβάνοντας υπόψη άλλες ενδείξεις. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ: *Να επιλέξει και να συσχετίσει τις φερόμενες ενδείξεις, για παράδειγμα, την ανάπτυξη μιας μονομαχίαςl, τη μετακίνηση ενός τερματοφύλακα σε σχέση με την εστία, τη κατάσταση ενός παιχνιδιού την ώρα που εξελίσσεται. Αυτές οι ενδείξεις θα του επιτρέψουν: -Να «επιλέξει» για να αποφασίσει -Να αλλάξει γρήγορα κατάσταση -Να βελτιώσει την κίνηση της μπάλας ή την επανάκτηση της μπάλας -Να βελτιώσει τον αριθμό των τερμάτων που σημειώνονται. Guy Petitgirard Entraineur National FFHB5

12 ΕΤΩΝ – ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ: *Στη γενική επιδεξιότητα: ισορροπία, επιδεξιότητα, πλευρικότητα, διαχωρισμός των ζωνών, δόμηση του χώρου *Στην ειδική επιδεξιότητα: αλληλουχία των ενεργειών ειδικών για το χάντμπολ (τρέξιμο - λαβή, λαβή - ντρίπλα, ντρίπλα - ρίψη). ΕΧΕΙ: Προβλήματα ισορροπίας στις μετακινήσεις του και στα άλματα του. Μία γενική επιδεξιότητα ελάχιστα εκλεπτυσμένη, τμηματικοί διαχωρισμοί μη πραγματοποιημένοι. Δυσκολίες να «βρεθεί» στο χώρο. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΊ: Να πραγματοποιεί με αλληλουχία ενέργειες του τύπου: να λαμβάνει – να πασάρει, να πασάρει – να μετακινείται, να σουτάρει – να αμύνεται, να αμύνεται – να παρεμβαίνει. Να ισορροπεί όταν μετακινείται και όταν κάνει άλμα. Να μπορεί να εκτελεί ρίψη «ξεγελώντας» τον τερματοφύλακα είτε από κοντά είτε από μακριά. Guy Petitgirard Entraineur National FFHB6

12 ΕΤΩΝ – ΒΙΟ –ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ : Στην ηλικία, στη μορφολογία, στις φυσικές ικανότητες (ταχύτητα, δύναμη, χαλαρότητα, ευλυγισία). Στη φυσιολογική ωρίμανση. ΕΧΕΙ: Δυσκολίες να διατηρήσει την προσπάθεια του επί μακρόν, λαχανιάζει γρήγορα. Γρήγορη αποκατάσταση. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ: Να αναπτύξει τις αερόβιες ικανότητες του. Να αφιερώσει χρόνο « στην ανάγνωση του παιχνιδιού ». Guy Petitgirard Entraineur National FFHB7

12 ΕΤΩΝ-ΒΙΟ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ : Στο κίνητρο, στην επιθυμία, στο κουράγιο, τη συναισθηματική αυτοκυριαρχία, στο σεβασμό προς τον συμπαίκτη και τον αντίπαλο, τις σχέσεις του με τους άλλους, τις σχέσεις με τον προπονητή, τις σχέσεις με τον διαιτητή, τον χαρακτήρα του, τη προσωπικότητα του. ΕΙΝΑΙ: Ικανός να συμμετέχει σε μία ομάδα, ικανός να ξεπερνά τον εαυτό του. Λατρεύει το παιχνίδι αλλά έχει ανάγκη και από εμπιστοσύνη και από επιτυχία. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ: Να συμμετέχει σ’ ένα ομαδικό πλάνο. Να παίζει και να ξεγελάει παίζοντας. Να δέχεται την αποτυχία αλλά και το να τον ξεπερνούν. Guy Petitgirard Entraineur National FFHB8

12-13 ΕΤΩΝ: ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Οι νεαροί αθλητές δεν έρχονται αντιμέτωποι στη πραγματικότητα με τις μορφολογικές και τις ψυχο- συναισθηματικές διαταραχές της εφηβείας. Διαθέτουν μία μεγάλη πλαστικότητα στο επίπεδο της δημιουργίας και της αντίληψης Δείχνουν πολύ μεγάλο ενθουσιασμό σε όλα όσα μαθαίνουν και μπορούν να τους υποδείξουν νέους,γι αυτούς, τρόπους υπερίσχυσης. Μία θέση επικρατέστερη αλλά όχι αποκλειστική πρέπει να αφιερώνεται στη βελτίωση της ικανότητας αντίληψης και λήψης απόφασης (τακτική δραστηριότητα). Guy Petitgirard Entraineur National FFHB9

12-16 ΕΤΩΝ – ΒΙΟ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟ ΠΛΑΝΟ Εξελισσόμενη δραστηριότητα : ΒΛΕΠΩ : αναγνωρίζω ΑΠΟΦΑΣΙΖΩ ΕΝΕΡΓΩ ΕΧΕΙ: Δυσκολίες στη λήψη αποφάσεων σε καταστάσεις περιορισμένου χώρου και με μεγάλη πυκνότητα παικτών. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ: Να μπορούσε να προχωρήσει προς μία προβλέψιμη δραστηριότητα σε συγκεκριμένες καταστάσεις παιχνιδιού. Να είναι σε θέση να κάνει χρήση όλων εκείνων των δεικτών που θα του επιτρέψουν να οργανώσει τις ενέργειες του. Guy Petitgirard Entraineur National FFHB10

13-16 ΕΤΩΝ – ΒΙΟ-ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ Οι Ανάγκες: Η ανάγκη για τρέξιμο είναι σημαντική, αλλά οι σωματικές αλλαγές που συντελούνται όπως και η ωρίμανση του συστήματος παραγωγής ενέργειας (καρδιοαναπνευστικό, ορμονικό,…) πρέπει να λαμβάνονται, σοβαρά, υπ’ όψη. ΕΧΕΙ: Σημαντικές μορφολογικές μεταμορφώσεις. Μία διαφοροποίηση στο σχήμα του σώματος. Κινητικότητα η οποία διαταράσσεται από τις μεταμορφώσεις που γίνονται λόγω της εφηβείας. Ελάχιστα ανεπτυγμένο διαχωρισμό των ζωνών ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ: *Στο επίπεδο της γενικής επιδεξιότητας: Να βελτιώσει τις δεξιότητες του. Να «κερδίσει» σε σωματικό επίπεδο. *Στο επίπεδο της ειδικής επιδεξιότητας : Να αποκτήσει καινούργια κινητική τεχνογνωσία που να ταιριάζει με τη δραστηριότητα και που θα του δώσει μεγαλύτερη δυνατότητα ενεργειών. Να χρησιμοποιεί κινητικές ενέργειες (ρίψη…) μέσα σε κατάσταση χώρου και χρόνου πολύ περιορισμένου. Guy Petitgirard Entraineur National FFHB11

13-16 ΕΤΩΝ-ΒΙΟ-ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΕΧΕΙ: Δυσκολίες στην ενδυνάμωση του κορμού (core training). Ένα μη πλήρως αναπτυγμένο καρδιακό και κυκλοφοριακό σύστημα, σε σχέση με τη πολύ μεγάλη ανάπτυξη στο μορφολογικό κομμάτι (μεγάλο αμάξωμα,μικρός κινητήρας). ΠΡΕΠΕΙ : Να βελτιώσει τη καρδιοαναπνευστική του ικανότητα. Να βελτιώσει την επιδεξιότητα του όσον αφορά την ταχύτητα. Να δουλέψει επάνω στη μυϊκή ενδυνάμωση. Guy Petitgirard Entraineur National FFHB12

13-16 ΕΤΩΝ – ΒΙΟ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ Μία μελέτη του Guillet-Sarrasin: ΕΧΕΙ (για τα αγόρια) : Επιθυμία για τη νίκη Μία τάση περισσότερο για αντιπαράθεση παρά για συνεργασία. Δυσκολίες στη συνεργασία. Δυσκολίες να ταυτοποιηθεί μέσα σε μία ομάδα. Δυσκολίες να κάνει επιλογές (π.χ. στο σχολείο). ΕΧΕΙ (για τα κορίτσια): Μία επιθυμία περισσότερο για συνεργασία παρά για αντιπαράθεση. Μία τάση να αποτελεί μέλος μίας ομάδας, ωα έχει φιλικές σχέσεις. Μία τάση για αναζήτηση ευχαρίστησης διαμέσου της άσκησης. Guy Petitgirard Entraineur National FFHB13

ΒΙΟ – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ: Να παίρνουν ευχαρίστηση από το παιχνίδι. Να έχουν τη θέση τους σ’ ένα συλλογικό σχέδιο. Να συνεργάζονται και να συγχρωτίζονται με τους συμπαίκτες τους. Να μπορούν να εμφανίζονται ως ηγέτες σε ορισμένες καταστάσεις. Να βελτιώσουν τη μαχητικότητα τους. Να επιβεβαιώνονται μέσα από την αθλητική πρακτική Να αρχίσουν να υιοθετούν ένα αθλητικό πλάνο. Guy Petitgirard Entraineur National FFHB14