Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Advertisements

ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
ΜΟΝΑΞΙΑ «Γιατί εμένα η ψυχή μου»
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Τα δικαιώματα του παιδιού
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
O ΨυχροΣ ΠολεμοΣ.
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Ελλάδα Θαύματα ομόνοιας Δράματα διχόνοιας Το θέμα μας Η ερευνητική εργασία μας κινείται σε δύο πόλους. Ο εκκολαπτόμενος αυριανός πολίτης, ο νέος μαθητής.
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Σύλβια Καραιωσηφιδου Μάγδα Κουκότσικα Νικολέτα Μελισσαρίδου Ιωάννα Μηλιώτη.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΜΑΡΑΓΓΙΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ ΓΙΑΝΝΙΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΔΙΗΓΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ ΔΟΥΚΑ.
Μανόλης Αναγνωστάκης.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Αγαπητοί συμπολίτες, Πέρασε μία δύσκολη χρονιά και έρχεται μία ακόμη δυσκολότερη. Ο ελληνικός λαός πληρώνει βαρύ τίμημα για την κακοδιαχείριση και τις.
 Aν και το διεθνικό έχει συνδεθεί με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, σε πολλές περιπτώσεις έχει συνδεθεί με απειλές.
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Ιστορία Με τον όρο Ιστορία εννοείται η συστηματική μελέτη του παρελθόντος εστιασμένη κυρίως στην ανθρώπινη, δραστηριότητα έως την ανθρώπινη παρούσα εποχή.
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Ελλάδα Θαύματα ομόνοιας Δράματα διχόνοιας Το θέμα μας Ο εκκολαπτόμενος αυριανός πολίτης, ο νέος μαθητής καλείται να αναζητήσει το πώς και το γιατί,
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
“ΑΡΝΟΥΜΑΙ” Αντώνης Σαμαράκης
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
Διερευνητική Εργασία Α΄ Λυκείου ΠΤΥΧΙΟ, ΜΟΡΦΩΣΗ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΙΔΕΩΔΗ ΠΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: Ευθυμιάδης Παύλος.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Γεωργάκη Άννα-Μαρία Φίλιου Δήμητρα Χαλός Αλέξανδρος Χαντρόι Βησσαρίων.
Η ζωή σε άλλους τόπους Αιολική γη Ηλίας Βενέζης. 2 Σμύρνη-Στίχοι τραγουδιού Σμύρνη Μουσική: Α. Καλδάρας Στίχοι Πυθαγόρας Τραγούδι: Γ. Νταλάρας Η Σμύρνη.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Ζητείται Ελπίς Αντώνης Σαμαράκης
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Βενιέρη Αθηνά Μπουζέλου Σταυρούλα
Η αναχώρηση σε παλαιότερες εποχές Οι δυσκολίες του ταξιδιού
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
H Πολυάννα μεγαλώνει!!! Λίγα λόγια για το βιβλίο!
Μάθημα: Οικιακή Οικονομία
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …

…  Ο Αντώνης Σαμαράκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1919 Κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής συμμετείχε στην εθνική αντίσταση. Το 1944 συνελήφθη από τους Ναζί και καταδικάστηκε σε θάνατο, αλλά κατάφερε να αποδράσει. Το 1963 νυμφεύτηκε την Ελένη Κουρεμπανά. Εργάσθηκε ως εμπειρογνώμων της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας των Ηνωμένων Εθνών σε πολλές χώρες για κοινωνικά θέματα και το 1989 ανακηρύχθηκε Πρεσβευτής Καλής Θέλησης της UNICEF για τα παιδιά του κόσμου.

ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΘΕΛΗΣΗΣ ΤΗΣ UNICEF

…  Η πρώτη του ουσιαστική εμφάνιση στον λογοτεχνικό χώρο γίνεται το 1954 με την έκδοση της συλλογής διηγημάτων Ζητείται ελπίς. Πρόκειται για έναν από τους περισσότερο μεταφρασμένους Έλληνες πεζογράφους καθώς τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 γλώσσες. Το έργο του Σαμαράκη έχει έντονο το στοιχείο της κοινωνικής καταγγελίας και αντικατοπτρίζει τις προσωπικές του ανησυχίες για το παρόν και το μέλλον της σύγχρονης κοινωνίας. Χρησιμοποίησε απλή γλώσσα και μη επιτηδευμένο ύφος και προσέγγισε τα θέματά του από μια έντονα ανθρωποκεντρική γωνία.

ΠΕΖΟΓΡΑΦΟΣ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΓΕΝΙΑΣ

…  Χαρακτηριζόταν από την αγάπη του για τους νέους. Δική του ιδέα ήταν η δημιουργία της Βουλής των Εφήβων, που οδήγησε στη διοργάνωση άτυπων συνεδριάσεων της Βουλής, όπου δίνεται ο λόγος σε νέους από όλη τη χώρα.  Ο Αντώνης Σαμαράκης έφυγε από τη ζωή στις 8 Αυγούστου του Σύμφωνα με επιθυμία του, το σώμα του δωρίθηκε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για έρευνες των φοιτητών της Ιατρικής.

…  Το 1954, 10 χρόνια μετά το τέλος του Β΄Παγκόσμιου Πολέμου και 5 χρόνια μετά το τέλος του εμφύλιου πολέμου ( ) ο Σαμαράκης δημοσίευσε την πρώτη του συλλογή διηγημάτων με τίτλο « Ζητείται ελπίς », στην οποία και ανήκει το ομώνυμο διήγημα. Η εποχή είναι ιδιαίτερα δύσκολη όχι μόνο για την Ελλάδα που ζει το διχαστικό μετεμφυλιακό κλίμα, αλλά και για τον κόσμο ολόκληρο, που ζει την ένταση των εξοπλισμών, τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου και τη γενικότερη ανησυχία του ψυχρού πολέμου.

TO E ΞΩΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Περιεχόμενο : Κοινωνικό και πολιτικό

Θέμα  Η απογοήτευση και η διάψευση των ελπίδων για ειρήνη στην ανθρωπότητα μετά τον Β Παγκόσμιο πόλεμο. Ανασφάλεια και ματαίωση ελπίδας

Στόχος  Να γίνει εμφανής η ματαίωση που αισθάνεται η ανθρωπότητα μετά τον πόλεμο και η αγωνία της για ένα μέλλον που δεν αφήνει περιθώρια για ελπίδες

Αοριστία τόπου και χρόνου  Τόπος : κάποιο καφενείο σε κάποια μεγάλη πόλη  Χρόνος : μετά τον Β ' Παγκόσμιο.

Περιγραφή στοιχείων εξωτερικής πραγματικότητας  Το καφενείο, η εφημερίδα, οι ειδήσεις, οι ενέργειες του ήρωα, οι κινήσεις του ήρωα, το σούρουπο, το είδωλό του στο καθρέφτη, τα τρόλεϊ, το πλήθος, τα τσιγάρα και ο πωλητής, το ξαναδιάβασμα της εφημερίδας

Αφήγηση στοιχείων εσωτερικού κόσμου του ήρωα  Σκέψεις για ενδεχόμενο νέου πολέμου, προβληματισμός για την έναρξη συνεχόμενων τοπικών πολέμων, διάψευση ελπίδας για παγκόσμια ειρήνη, ιδεολογική σύγχυση, κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα, έλλειψη πίστης σε ιδεολογίες, αναδρομή στις ελπίδες του παρελθόντος και συνειδητοποίηση της απουσίας ελπίδας, μνεία των συγγραφικών του έργων.

Συναισθήματα του ήρωα  Απογοήτευση και απελπισία για την διάψευση των ελπίδων του, ανασφάλεια για την κατάσταση της κοινωνίας και το μέλλον του κόσμου, πανικό και υπαρξιακή αγωνία στη σκέψη της απώλειας της ελπίδας, φόβο για το μέλλον, μικρή και παράλογη ελπίδα μετά την σκέψη να εκφράσει την υπαρξιακή του αγωνία μέσω μιας αγγελίας.

Υπάρχει τελικά ελπίδα ;  Αν και στο κείμενο είναι έντονη η ματαίωση και η διάψευση και γενικότερα η απουσία της ελπίδας, οι λέξεις ΕΛΠΙΔΑ και ΕΛΠΙΖΩ που επαναλαμβάνονται πολλές φορές, δημιουργούν ακόμη και στο άκουσμά τους ένα κλίμα αισιοδοξίας.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Α. ΣΑΜΑΡΑΚΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ …  Το έργο του είναι επίκαιρο και διαχρονικό. Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή και λόγω της οικονομικής κρίσης που περνάει η χώρα μας, όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, κι εμείς ‘ αναζητάμε ’ την ελπίδα. Νιώθουμε απογοητευμένοι και μας έχει κυριεύσει ο φόβος και η ανασφάλεια για το μέλλον, δηλαδή ανάλογα συναισθήματα με τους ανθρώπους της μεταπολεμικής εποχής. Δεν θα σταματήσουμε όμως να αγωνιζόμαστε και να παλεύουμε για ένα καλύτερο αύριο.

Κανείς άλλωστε δεν μπορεί να μας στερήσει την ΕΛΠΙΔΑ και να γίνει εμπόδιο στα ΟΝΕΙΡΑ μας …

ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ ΑΓΑΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΟΝΕΙΡΟ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΔΙΚΑΙΟΣΣΥΝΗ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΙΣΟΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΜΕΛΛΟΝ ΟΡΑΜΑ