ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ Ετοιμάστηκε για : ΙΟΥΝΙΟΣ 2008
QUANT. DPT. Μάρτιος Μεθοδολογία ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ Η έρευνα διεξήχθη ακολουθώντας την μεθοδολογία της Ποσοτικής Έρευνας μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων. ΔΕΙΓΜΑ Μέγεθος και κατανομή Το συνολικό δείγμα είναι 1209 συνεντεύξεις σε 10 τομείς, που περιλαμβάνουν 84 δήμους και κοινότητες της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας. Τα αποτελέσματα σταθμίστηκαν βάσει του πληθυσμού στους επιμέρους δήμους και κοινότητες. Οι συνεντεύξεις διεξήχθησαν από 15 έως 27 Φεβρουαρίου Προφίλ δείγματος Οι ερωτώμενοι του δείγματος είχαν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά : Άνδρες / γυναίκες (ελεύθερα χωρίς προσδιορισμό ποσοστού ανδρών/ γυναικών) Ηλικίας ετών Να έχουν χρησιμοποιήσει τουλάχιστον ένα από τα δημόσια μέσα μεταφοράς τον Φεβρουάριο 2008 Όλες οι κοινωνικές τάξεις
QUANT. DPT. Μάρτιος Μεθοδολογία ΔΕΙΓΜΑ Μέγεθος και κατανομή Το συνολικό δείγμα είναι 1209 συνεντεύξεις σε 10 τομείς, που περιλαμβάνουν τους ακόλουθους 84 δήμους και κοινότητες της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας : Στο δείγμα, σε κάθε ένα από τους παραπάνω τομείς συμπεριλήφθηκαν όλοι οι δήμοι και κοινότητες που αναγράφονται, αναλογικά με τον πληθυσμό αυτών των δήμων. Τα αποτελέσματα σταθμίστηκαν βάσει του πληθυσμού των παραπάνω τομέων. ΤΟΜΕΑΣΔΗΜΟΙ / ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣΔΕΙΓΜΑΣΤΑΘΜΙ- ΣΜΕΝΟ 0Δήμος Αθηναίων Δάφνη, Υμηττός, Αγ. Δημήτριος, Αργυρούπολη, Ηλιούπολη, Ν. Σμύρνη, Π. Φάληρο, Άλιμος, Ελληνικό, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη, Βάρη, Σαρωνίδα Βύρωνας, Καισαριανή, Ζωγράφου, Παπάγου, Χολαργός, Αγ. Παρασκευή Γέρακας, Ανθούσα, Γλυκά νερά, Παλλήνη, Σπάτα, Παιανία, Κορωπί, Αρτέμιδα Ν. Ψυχικό, Χαλάνδρι, Βριλήσσια, Μελίσσια, Πεντέλη, Ν. Πεντέλη Πεύκη, Λυκόβρυση, Κηφισιά, Ν. Ερυθραία, Εκάλη, Άνοιξη, Δροσιά, Διόνυσος, Ροδόπολη, Σταμάτα, Αγ. Στέφανος, Κρυονέρι, Θρακομακεδόνες Ψυχικό, Φιλοθέη, Γαλάτσι, Ν. Ιωνία, Ν. Φιλαδέλφεια, Ηράκλειο, Μαρούσι, Μεταμόρφωση, Ν. Χαλκηδόνα Περιστέρι, Πετρούπολη, Ν. Λιόσια, Αγ. Ανάργυροι, Καματερό, Άνω Λιόσια, Αχαρνές (συμπεριλαμβανόμενης της Βαρυμπόμπης), Ζεφύρι, Φυλή Χαϊδάρι, Αιγάλεω, Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Ταύρος, Αγ. Ι. Ρέντης, Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Πέραμα, Μάνδρα, Μαγούλα, Ελευσίνα, Ασπρόπυργος Πειραιάς, Μοσχάτο, Καλλιθέα ΣΥΝΟΛΟ1209
QUANT. DPT. Μάρτιος Βασικό μέσο για τις μετακινήσεις στο λεκανοπέδιο Αττικής Βάση : Σύνολο (n=1209)
QUANT. DPT. Μάρτιος Χρησιμοποιούμενα μέσα μετακίνησης στο λεκανοπέδιο – Συνολικά Βάση : Σύνολο (n=1209)
QUANT. DPT. Μάρτιος Συχνότητα χρήσης συνολικά και ανά μέσο Βάση : Όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα – ως βασικά
QUANT. DPT. Μάρτιος Μεταβολή στη χρήση των αστικών συγκοινωνιών σχετικά με 12 μήνες πριν Βάση : Όσοι χρησιμοποιούν το κάθε μέσο ως βασικό τους μέσο Καθαρή Αύξηση 9%
QUANT. DPT. Μάρτιος Αξιολόγηση συγκοινωνιακών υπηρεσιών ανά μέσο Βάση : Όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα – ως βασικά 49 15
QUANT. DPT. Μάρτιος Συμπεριφορά προσωπικού Πρόσβαση σε στάσεις/σταθμούς Ταχύτητα Συγκ/κών μέσων Συνθήκες μεταφοράς Σημεία πώλησης εισιτηρίων/ καρτών Συχνότητα/ Αξιοπιστία δρομολογίων Συνθήκες αναμονής σε στάσεις/σταθμούς Ικανοποίηση από τις προσφερόμενες υπηρεσίες
QUANT. DPT. Μάρτιος Ικανοποίηση από τις προσφερόμενες υπηρεσίες ανά συγκοινωνιακό μέσο (% ικανοποιημένων χρηστών) Βάση : Όσοι χρησιμοποιούν το κάθε μέσο ως κύριο μέσο Συμπεριφορά προσωπικού Πρόσβαση σε στάσεις/σταθμούς Ταχύτητα Συγκ/κών μέσων Συνθήκες μεταφοράς Σημεία πώλησης εισιτηρίων/ καρτών Συχνότητα/ Αξιοπιστία δρομολογίων Συνθήκες αναμονής σε στάσεις/σταθμούς
QUANT. DPT. Μάρτιος Μεταβολή ικανοποίησης συνολικά και ανά συγκοινωνιακό μέσο σχετικά με 12 μήνες πριν Βάση : Σύνολο (n=1209) 79 19
QUANT. DPT. Μάρτιος Πηγές πληροφόρησης για δρομολόγια, εισιτήρια και άλλες υπηρεσίες των Εταιριών Αστικών Συγκοινωνιών Βάση : Σύνολο (n=1209)
QUANT. DPT. Μάρτιος Αξιολόγηση πηγής πληροφόρησης Βάση : Όσοι πληροφορούνται (n=856)
QUANT. DPT. Μάρτιος Διάθεση αλλαγής τρόπου μετακίνησης στην πόλη ως προσωπική συνεισφορά στην επίλυση κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών προβλημάτων Βάση : Σύνολο (n=1209) Μ.Ο. : 2,8 -πάνω από το Μ.Ο. βρίσκεται η ηλικιακή ομάδα και η ανώτερη κοινωνική / μορφωτική τάξη -δεν παρατηρήθηκε διαφοροποίηση μεταξύ συχνών, περιστασιακών ή σπάνιων χρηστών
QUANT. DPT. Μάρτιος Πιθανοί τρόποι αλλαγής συνηθειών μετακίνησης Βάση : Όσοι ίσως αλλάξουν συνήθειες (n=753) Δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ συχνών και περιστασιακών χρηστών
QUANT. DPT. Μάρτιος ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αύξηση στη χρήση των Αστικών Συγκοινωνιών 9%. Συχνότητα χρήσης των αστικών συγκοινωνιών σταθερή (43% καθημερινά, 32% 1-2 φορές την εβδομάδα και 25% λιγότερο συχνά) Συνολικά, 49% αξιολογεί συγκοινωνιακές υπηρεσίες καλές ή πολύ καλές εξαίρεση τα λεωφορεία κάτω από το μέσο όρο. 79% είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες των Αστικών Συγκοινωνιών, συγκριτικά με 12 μήνες πριν Περισσότερο ικανοποιημένοι είναι οι χρήστες μετρό 89%, ηλεκτρικού 91%, τρόλλεϋ 87% Λιγότερο ικανοποιημένοι είναι οι χρήστες των λεωφορείων 70%
QUANT. DPT. Μάρτιος ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (2) Η μεγαλύτερη ικανοποίηση καταγράφηκε στους τομείς : Συμπεριφορά Προσωπικού Πρόσβαση σε στάσεις / σταθμούς Τον μικρότερο βαθμό ικανοποίησης παρουσίασαν οι τομείς: Συχνότητα / αξιοπιστία δρομολογίων Συνθήκες αναμονής σε στάσεις/ σταθμούς 62% έδειξαν θετική διάθεση στο να συνεισφέρουν στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος με αλλαγή του τρόπου μετακίνησής τους.