ΕΙΣΑΓΩΓΗ Συμπεριφορά Καταναλωτή & Στρατηγική ΜΚΤ (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Advertisements

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Κεφάλαιο 5 Τμηματοποίηση Αγοράς.
Επιστήμη, Τεχνολογία και Πολιτισμός Science, Technology and Culture όπως: Επιστήμη, Τεχνολογία, Κοινωνία Science, Technology, Society και η Διδακτική των.
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Τμηματοποίηση Αγοράς, Στόχευση, Διαφοροποίηση και Τοποθέτηση προϊόντος (Adapted from: Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Πασχαλουδης, 2009, Σιωμκος, 2011,
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Οικογένεια & Νοικοκυριά – Αγοραστικές επιδράσεις & λήψη αποφάσεων (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος,
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Ο καταναλωτής και το μαύρο κουτί του Συμπεριφορά Καταναλωτή Μαρκετινγκ ΙΙ Άννα Ζαρκάδα 1.
PSY 301 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Συμπεριφορά Καταναλωτή Μέρος Β’ Οι Διαφάνειες βασίζονται στο Βιβλίο του Γ. Σιώμκου, «Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ», 2002, Εκδόσεις.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή στην Ανάλυση της Αγοραστικής.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Αυτο-εντύπωση & Τρόπος Ζωής (Self-Concept & Lifestyle)
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Ομφάκινον Ομφάκινον.
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
Εργασία των μαθητών του Β3
Ανάπτυξη & Υλοποίηση Δημοτικών Προγραμμάτων Άσκησης - Αναψυχής
Οι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες…..
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Η έννοια της επιχείρησης
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.3 Οικογενειακός προϋπολογισμός
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Συμπεριφορά Καταναλωτή & Στρατηγική ΜΚΤ (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)

Συμπεριφορά Καταναλωτή (Consumer behavior) Συμπεριφορά Καταναλωτή (Consumer behavior) - η μελέτη ατόμων, ομάδων η οργανισμών και οι διαδικασίες που χρησιμοποιούν για να επιλέξουν, να εξασφαλίσουν, να χρησιμοποιήσουν και να απορρίψουν προϊόντα (αγαθά), υπηρεσίες, εμπειρίες η ιδέες προκειμένου να ικανοποιήσουν ανάγκες τους και οι επιπτώσεις που αυτές οι διαδικασίες έχουν στον καταναλωτή και την κοινωνία. (Hawkins and Mothersbaugh, 2013) Συμπεριφορά Καταναλωτή & Στρατηγική ΜΚΤ

Ερωτήματα της μελέτης της Συμπεριφοράς του Καταναλωτή ΤΙ αγοράζουν οι καταναλωτές ΓΙΑΤΙ το αγοράζουν ΠΟΤΕ το αγοράζουν ΑΠΌ ΠΟΎ το αγοράζουν ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΑ το αγοράζουν  Πως τα άτομα παίρνουν αποφάσεις για να ξοδευσουν τους διαθέσιμους πόρους τους σε αντικείμενα προς κατανάλωση.

Η Συμπεριφορά Καταναλωτή είναι Διεπιστημονική Μικροοικονομία (τιμή/ κόστος & ωφέλεια – άτομο, ο καταναλωτής) Κλινική Ψυχολογία (projective techniques, γνώση κινήτρων / Φρόιντ – το άτομο στην ομάδα) Πειραματική Ψυχολογία (θεωρίες μάθησης) Κοινωνική Ψυχολογία (στο περιβάλλον ομάδας) Κοινωνιολογία (επιρροή από ομάδες) Πολιτιστική Ανθρωπολογία (επιδράσεις των αξιών ενός πολιτισμού, έμφαση στην κουλτούρα)

1.Στρατηγική Μάρκετινγκ (η κατανόηση βοηθά στην ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών ΜΚΤ) 2.Δημόσια Πολιτική (διαμόρφωση πολιτικών που προωθούν την προστασία του καταναλωτή) 3.Social Marketing (εφαρμογή πολιτικών ΜΚΤ για κοινωνικά οφέλη/ ευημερία) 4.Ενημερωμένα άτομα Εφαρμογές της Συμπεριφοράς Καταναλωτή

Συμπεριφορά καταναλωτή Η συμπεριφορά καταναλωτή πρέπει να αναλύεται και εξετάζεται γιατί: - Η συμπεριφορά του καταναλωτή επηρεάζει το σχεδιασμό της στρατηγικής Μάρκετινγκ, - Εξετάζει τις κυρίες επιδράσεις όσον αφορά Τι, Που, Πότε, και Πως αγοράζουν οι καταναλωτές, - Εξετάζει πως οι καταναλωτές ανταποκρίνονται στην κάθε στρατηγική Μάρκετινγκ.

‘ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ’ ( Μπάλτα & Παπασταθοπούλου, 2003) Βασικό μοντέλο συμπεριφοράς καταναλωτή

Ερεθίσματα ενεργοποίησης καταναλωτικής συμπεριφοράς οικονομικό (ευνοϊκές ή δυσοίωνες οικονομικές συνθήκες), πολιτικό (ομαλό ή ταραχώδες πολιτικό σκηνικό) τεχνολογικό περιβάλλον (τεχνολογική πρόοδος ή ύφεση) μείγμα μάρκετινγκ της επιχείρησης σε επίπεδο προϊόντος, τιμής, διανομής και προώθησης (π.χ. μία διαφήμιση στην τηλεόραση ή η έκπτωση στην τιμή ενός προϊόντος)

Πολιτιστικοί παράγοντες Κουλτούρα: σύνολο των αξιών, των πεποιθήσεων και αντιλήψεων που αποκτά ένα άτομο με την πάροδο των ετών Υποκουλτούρα: υποσύνολο της κουλτούρας. Ομάδες ατόμων μοιράζονται κοινές αξίες που τους κάνουν να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα άτομα και να έχουν διαφορετική συμπεριφορά (π.χ. θρησκεία, γλώσσα, φυλή)

Κοινωνικοί παράγοντες (Ι) Κοινωνική τάξη: Διαχωρισμός των ατόμων σε κοινωνικές τάξεις είναι το εισόδημα και γενικά η περιουσιακή τους κατάσταση, η καταγωγή τους, το μορφωτικό τους επίπεδο, το επάγγελμά τους, ο τόπος διαμονής. Τα μέλη μιας κοινωνικής τάξης έχουν κοινά πρότυπα συμπεριφοράς, τα οποία είναι διαφορετικά από τα αντίστοιχα πρότυπα μιας άλλης κοινωνικής τάξης αναφορικά με διάφορες εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής (π.χ., ενδυματολογικές προτιμήσεις, προτιμήσεις ψυχαγωγίας, χόμπι κ.λπ.).

Κοινωνικοί παράγοντες (ΙΙ) Κοινωνικοί ρόλοι: κάθε άτομο καλείται να διαδραματίσει διάφορους ρόλους μέσα στην κοινωνία – π.χ. πατέρας, γιος, εργαζόμενος, σύζυγος Κάθε κοινωνικός ρόλος συνδέεται με συγκεκριμένη δύναμη-θέση (status) Tα άτομα τείνουν να επιλέγουν προϊόντα που αντανακλούν και ενισχύουν τη θέση τους στην κοινωνία

Κοινωνικοί παράγοντες (ΙΙΙ) Ομάδες αναφοράς: Λειτουργούν ως σημείο αναφοράς για το άτομο, είτε ακολουθώντας παρόμοια συμπεριφορά, είτε όχι (αρνητικές ομάδες αναφοράς) π.χ. οικογένεια, συγγενικά πρόσωπα, γνωστοί/φίλοι, γείτονες, συνάδελφοι Ομάδες στις οποίες τα άτομα δεν είναι μέλη αλλά θα ήθελαν να είναι (aspirational reference groups) Ομάδες των οποίων τα πρότυπα συμπεριφοράς αποφεύγονται ή απορρίπτονται από τα άτομα (dissociative reference groups)

Κοινωνικοί παράγοντες (ΙV) Καθοδηγητές γνώμης (opinion leaders): άτομα τα οποία αποτελούν πηγή άντλησης πληροφοριών για προϊόντα και μάρκες, και παράλληλα επηρεάζουν τις αποφάσεις του καταναλωτή (ακολουθητή γνώμης - opinion follower) Ανήκουν συνήθως στην ίδια κοινωνική τάξη με τα άτομα που επηρεάζουν, διαθέτουν μεγαλύτερη γνώση και εμπειρία σε σχέση με το προϊόν και είναι κατά κανόνα καινοτόμοι

Δημογραφικοί παράγοντες Ηλικία και φάση του κύκλου ζωής Εκπαιδευτικό επίπεδο- επάγγελμα- οικονομική κατάσταση

Ψυχολογικοί παράγοντες Προσωπικότητα: σύνολο των εσωτερικών χαρακτηριστικών ενός ατόμου που προσδιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά (π.χ. αυτοέλεγχος, αυτοπεποίθηση, κοινωνικότητα, προσαρμοστικότητα) Αυτο-εντύπωση (self-concept): εικόνα ή αντίληψη που κάθε άτομο έχει για τον εαυτό του σε ό,τι αφορά την εξωτερική του εμφάνιση, τις διανοητικές του ικανότητες, το χαρακτήρα και γενικά ό,τι αφορά το άτομο ως κοινωνική οντότητα. Τρόπος ζωής (lifestyle): Εκφράζει τις αξίες που διέπουν τη ζωή ενός ατόμου

Ψυχολογικοί παράγοντες Παρακίνηση – Κίνητρα Αντίληψη – Επιλεκτική Προσοχή Μάθηση «Πιστεύω» και Στάσεις

Επιδράσεις Περίστασης Οι μεταβλητές που αναφέρονται στα χαρακτηριστικά κάποιας περίστασης / περίπτωσης που βρίσκεται ο αγοραστής – κοινωνικής, χρόνου, χώρου, προσωπικής κατάστασης, και λόγου αγοράς

Εννοιολογικό μοντέλο Συμπεριφοράς Καταναλωτή Η φύση της Συμπεριφοράς Καταναλωτή (Hawkins & Mothersbaugh, 2013)