ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΔΙΆΛΕΞΗ IV- ΑΥΤΙΣΜΌΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc. 2015.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΣ Α
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΝΟΣΟΣ PARKINSON Εργασία: Άννα Μ..
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΨΥΧΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΨΥΧΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Άνδρας 38 ετών, έγγαμος. Προοδευτικά επιτεινόμενη κατάθλιψη τις τελευταίες.
Δρ. ΒΑΒΕΤΣΗ ΣΟΦΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ – ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΗΨΗΣ ΤΡΟΦΗΣ
Μάρθα, 10 μηνών, δεύτερο παιδί υγιών γονέων Ιστορικό:Προωρότητα (29 εβδ.), νοσηλεία σε ΜΕΝ, δυσκολίες στη σίτιση, ευερέθιστη, δυσκολίες στον ύπνο.
Διάγνωση, αιτιολογία και ερμηνεία του αυτισμού
Περιγεννητική υγεία.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Ομάδα: Τζαγκαράκη Ειρήνη
ΜΑΘΗΜΑ 10ο. Ανάρρωση και πρόγνωση  Είναι χαρακτηριστικό του εγκεφαλικού ότι οι περισσότεροι ασθενείς παρουσιάζουν βελτίωση, ανεξάρτητα από το αν μπαίνουν.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ. ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ; Μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ - ΔΙΆΛΕΞΗ ΙΙΙ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΟΜΑΔΑ 2 ΓΙΟΣΜΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΙΟΣΜΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΡΑΦΙΑΔΕΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΡΑΦΙΑΔΕΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ ΑΚΗΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ ΑΚΗΣ.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
Εισαγωγή στην ψυχοπαθολογία- Διάλεξη v: ΔΕΠ-Υ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Η αιτιολογία της εξάρτησης
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΣ Α.
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Αποσυνδετικές διαταραχές
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ ΔΙΆΛΕΞΗ IV- ΑΥΤΙΣΜΌΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc. 2015

 Ο αυτισμός είναι μία σύνθετη νευροβιολογική διαταραχή που τυπικά διαρκεί καθ ’ όλη τη διάρκεια ζωής του ατόμου.  Ο αυτισμός προσδιορίστηκε πρώτη φορά το 1943 από τον Dr. Leo Kanner του νοσοκομείου John Hopkins.

 Την ίδια περίοδο, ο Γερμανός επιστήμονας, Dr. Hans Asperger, περιέγραψε μία ηπιότερη μορφή της διαταραχής που είναι γνωστή ως το Σύνδρομο Asperger.  Οι 2 μορφές αυτές μαζί με το Σύνδρομο Rett, την Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και την Παιδική Αποσυνδετική Διαταραχή, αποτελούν τις πέντε αναπτυξιακές διαταραχές που συμπεριλαμβάνονται στις διαταραχές αυτιστικού φάσματος

 Όλες οι διαταραχές που αποτελούν το φάσμα του αυτισμού, χαρακτηρίζονται από διάφορα επίπεδα βλάβης στις ικανότητες επικοινωνίας και στις κοινωνικές δεξιότητες, και επίσης από επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές.

 Η πρώτη περιγραφή των συμπτωμάτων περιελάμβανε :  συναισθηματική απομόνωση  γνωστικές ελλείψεις  διαταραγμένη επικοινωνία

 Σύμφωνα με το DSM, ο αυτισμός θεωρείται μια από τις καθολικές εξελικτικές παρεκκλίσεις της παιδικής ηλικίας.  Τα διαγνωστικά κριτήρια από το ίδιο σύστημα αξιολόγησης για τον αυτισμό περιλαμβάνουν :

 Ηλικία εκδήλωσης πριν από τους πρώτους 30 μήνες ζωής.  Πλήρης έλλειψη ανταπόκρισης από τους άλλους  Σοβαρή καθυστέρηση της γλωσσικής εξέλιξης

 Εάν έχει αναπτυχθεί η ομιλία : σοβαρές διαταραχές του λόγου όπως άμεση καθυστέρηση ηχολαλία, μεταφορικός λόγος  Αλλόκοτες αντιδράσεις προς το περιβάλλον, αντίδραση στην αλλαγή, δεσμός με άψυχα ή έμψυχα  Απουσία παραληρημάτων και άλλων συμπτωμάτων σχιζοφρένειας.

 Η ηλικία έναρξης πριν τους 30 μήνες θεωρείται ως βασικό στοιχείο διαφοροδιάγνωσης με άλλες παιδικές ψυχώσεις όπως π. χ. παιδική σχιζοφρένεια.

 Η πλήρης έλλειψη κοινωνικής ανταπόκρισης αποτελεί το βασικό στοιχείο του αυτισμού.  Καθορίζεται μέσα από τις διαστάσεις της  ποιοτικής λειτουργικής εξάρτησης από τους ενήλικες.  επιλησμοσύνης  μειωμένη κινητοποίηση για επιτυχία, παντελής έλλειψη μελλοντικού σχεδιασμού.

 Σε ό, τι αφορά την γλωσσική ανεπάρκεια εμφανίζονται  αντικατάσταση προσώπων & προσωπικών αντωνυμιών  ηχολαλία ( άμεση, έμμεση )

 μεταφορική χρήση γλώσσας - μια λέξη χρησιμοποιείται για να δηλώσει κάτι διαφορετικό  αταίριαστα σχόλια  νεολογισμοί

Αλλόκοτη και στερεοτυπική συμπεριφορά  Από τα πιο εμφανή συμπτώματα, ιδιαίτερα σε χαμηλότερα επίπεδα λειτουργικότητας  Υιοθέτηση περίεργων στάσεων του σώματος  επαναλαμβάνουν πράξεις  αυτό - ερεθίζονται με μη αποδεκτούς τρόπους

 Τα παραπάνω συμβαίνουν γιατί τα άτομα που πάσχουν από αυτισμό, αποτελούν ηθελημένες ή ακούσιες προσπάθειες διαχείρισης της αλλοιωμένης αισθητηριακής εισροής πληροφοριών.

Συναφή συμπτώματα  Κακή μιμητική ικανότητα, η οποία αποτελεί βασικό τρόπο μάθησης και εφόσον λείπει, επηρεάζει τα παιδιά στο να μάθουν  παιχνίδι  γλώσσα  ικανότητες συναλλαγής

 Ιδιορρυθμίες στη σχέση με τα αντικείμενα  Ενδιαφέρον για ένα περιορισμένο αριθμό αντικειμένων  Ακατάλληλη και μη λειτουργική χρήση αυτών  Ορισμένα αντικείμενα μπορεί να γίνουν το επίκεντρο της προσοχής

 Αντίσταση στην αλλαγή του περιβάλλοντος  Όχι σε όλα τα παιδιά - ανάλογα με το εξελικτικό στάδιο  Αποδίδεται στην ελλιπή διαχείριση των ερεθισμάτων και των καταστάσεων λόγω του γεγονότος ότι αυτά παίρνουν κατακλυσμιαία διάσταση

 Ακόμη συναντούμε ιδιορρυθμίες στην αισθητηριακή ανταπόκριση, όπως κοίταγμα σε μικρές οπές ή χαραμάδες.  Ακουστικές αντιδράσεις απροσδόκητες σε διάφορα ερεθίσματα.  Αντιδράσεις άγχους συνδέονται με το επίπεδο γνωστικής λειτουργίας. Μειωμένη αίσθηση κινδύνου

 Ακραία επίπεδα δραστηριότητας διαδέχονται περίοδοι με περιορισμένη κινητικότητα.  Ανομοιογενής νοητική λειτουργία. Συγκρινόμενη με την ομάδα της νοητικής υστέρησης.  Το φαινόμενο του ¨ ηλίθιου σοφού ¨

Διαφορο - διάγνωση  Ο αυτισμός διαφοροποιείται από διάφορες άλλες διαταραχές, καθώς μπορεί πολλά συμπτώματα να ταιριάζουν με αυτά του αυτισμού αλλά να μην ανταποκρίνονται σε όλα τα διαγνωστικά κριτήρια.

 Πρέπει να διαφοροποιείται από :  Άτυπη καθολική εξελικτική παρέκκλιση  Καθολική εξελικτική παρέκκλιση που εμφανίζεται στην παιδική ηλικία

 Νοητική καθυστέρηση  Νεύρωση  Σχιζοφρένεια παιδικής ηλικίας  Οριακές ή σχιζοειδείς καταστάσεις  Συγκεκριμένες εξελικτικές διαταραχές  Αισθητηριακή μειονεξία  Διαταραχή Rett  Διαταραχή Asperger

Αιτιολογικοί παράγοντες  Παρά το γεγονός ότι ο αυτισμός εμφανίζει ανοδικές πορείες κάθε χρονιά δεν έχει ακόμα εντοπιστεί η ακριβής αιτία που τον προκαλεί.  Κυρίως

 Πρόσφατες έρευνες υποδεικνύουν μία βιολογική βάση για τον αυτισμό — περίπου 20 ζεύγη χρωμοσωμάτων παίζουν ρόλο στην ανάπτυξή του.  Περιβαλλοντική προέλευση  Παράγοντες διέγερσης.

Περιβαλλοντικοί παράγοντες  Στην αρχική του εμφάνιση, ο αυτισμός είχε επηρεαστεί από τις αρχές της ψυχανάλυσης και η αιτία θεωρήθηκε το κακό πρότυπο μητρικής φροντίδας.  Αυτό βέβαια, δεν αποδείχθηκε ποτέ και σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί αιτία του αυτισμού.

Βιολογικές αιτίες  Πορίσματα ερευνών από χώρους όπως η γενετική, βιοχημικά ευρήματα, επιπλοκές και άλλα, καταδεικνύουν ότι :  Ο αυτισμός προϋποθέτει κάποια κληρονομική γνωστική ανεπάρκεια αλλά μπορεί να είναι αποτέλεσμα εγκεφαλικής βλάβης ( συμπεράσματα από μελέτες διδύμων )

 Ακόμη, σημαντικό είναι να τονιστεί ότι υπάρχει μια συχνότητα εμφάνισης 4:1 στα αγόρια.  Αντίθετα, τα κορίτσια έχουν πιθανότητα να εμφανίσουν πιο σοβαρή και βαριά μορφής αυτισμό.

 Κάποιες έρευνες δηλώνουν ότι γονείς αυτιστικών παιδιών έχουν εκτεθεί σε χημικές ουσίες.  Μεγάλα ποσοστά υποθυρεοειδισμού στους γονείς  Λοιμώξεις, σύφιλη, τοξόπλασμα

 Οι περιγεννητικές επιβαρύνσεις δεν είναι σίγουρο ότι μπορεί να συνδέονται από μόνες τους με την εμφάνιση του αυτισμού.  Υπάρχουν μελέτες προκλητών δυναμικών και ηλεκτροφυσιολογίας που καταδεικνύουν παθολογικές καταγραφές

 Η ερμηνεία του αποτελέσματος αυτού πιθανώς να ερμηνεύει ότι η δυσλειτουργία του στελέχους του εγκεφάλου να επηρεάζει την εισροή ακουστικών ερεθισμάτων σε ανώτερο επίπεδο και αυτό να εξηγεί γνωστικές και γλωσσικές διαταραχές.

Κλινική αντιμετώπιση - θεραπεία  Παραδοσιακή ψυχοθεραπεία  Εκπαιδευτική θεραπεία  Θεραπεία συμπεριφοράς  Φαρμακοθεραπεία  Ψυχοεκπαίδευση - Συμβουλευτική οικογένειας

 Η παραδοσιακή ψυχοθεραπεία δεν χρησιμοποιείται τόσο πια όπως παλιά γιατί οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί δεν έχουν εγγυημένα αποτελέσματα για τα άτομα με αυτισμό.  Χρησιμοποιούνται προγράμματα βασισμένα σε θεωρίες συμπεριφοράς.

 Μεγάλος στόχος στην εκπαίδευση παιδιών που πάσχουν από αυτισμό είναι η εκπαίδευση στην κατάκτηση της επικοινωνίας.  Αυτό γίνεται με την κατάκτηση της γλώσσας είτε μέσω της νοηματικής είτε μέσω της ομιλούμενης, ανάλογα με το επίπεδο που βρίσκεται το κάθε άτομο.

 Τα αποτελέσματα είναι σημαντικά για την βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας.  Προϋποθέτουν όμως την συστηματική εκπαίδευσή τους και την στήριξη των γονέων διαρκώς.  Αλλιώς επέρχεται απόσβεση

Φαρμακοθεραπεία  Παλιότερα έγιναν προσπάθειες να χορηγηθούν φάρμακα για την ανακούφιση των συμπτωμάτων του αυτισμού.  Χρησιμοποιήθηκαν αντιψυχωσικά, αντικαταθλιπτικά, διεγερτικά, βιταμίνες, ψυχεδελικά, ορμόνες του θυρεοειδούς, λίθιο

 Από αυτά, διαπιστώθηκε ότι από τα αντιψυχωσικά είχαν καλύτερα αποτελέσματα, ενώ τα διεγερτικά προκαλούσαν μεγαλύτερα επίπεδα αποδιοργάνωσης.

 Σημαντικό στον αυτισμό είναι να αντιμετωπιστούν τα αισθήματα ενοχής που έχουν οι γονείς γιατί έφεραν στον κόσμο ένα δυσλειτουργικό παιδί.  Πρέπει να ακολουθούν προγράμματα ψυχοεκπαίδευσης των γονέων και όλης της οικογένειας για να ενημερωθούν για όλες τις πτυχές του αυτισμού.

Δεδομένα για τον αυτισμό  1 στα 150 παιδιά διαγιγνώσκεται με αυτισμό  1 στα 94 αγόρια υπάγονται στο φάσμα του αυτισμού  67 παιδιά διαγιγνώσκονται κάθε μέρα  Μία νέα περίπτωση διαγιγνώσκεται κάθε 20 λεπτά  Πιο πολλά παιδιά θα διαγνωστούν με αυτισμό φέτος απ ’ ότι συνολικά με AIDS, διαβήτη και καρκίνο

 Ο Αυτισμός είναι η πιο ταχύτατα αναπτυσσόμενη σοβαρή αναπτυξιακή διαταραχή στις ΗΠΑ  Ο Αυτισμός κοστίζει στο κράτος πάνω από 35 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, ένας αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά την επόμενη δεκαετία

 Ο Αυτισμός λαμβάνει λιγότερο από το 5% των πόρων για έρευνα πολλών λιγότερο επικρατουσών παιδικών διαταραχών  Τα αγόρια είναι 4 φορές πιο πιθανό να παρουσιάσουν αυτισμό σε σχέση με τα κορίτσια  Δεν υπάρχει κάποιο φαρμακευτικό / βιολογικό εύρημα

Θεραπευτικές προσεγγίσεις  Υπάρχουν συγκεκριμένες θεραπευτικές προσεγγίσεις που βοηθούν στην αντιμετώπιση του ατόμου με αυτισμού.

 Εκπαίδευση στην ακουστική ολοκλήρωση  Εξαρτημένη χαλάρωση  Το κράτημα  Διευκολυνόμενη επικοινωνία

 Αισθητηριακή ολοκλήρωση  Θεραπεία Καθημερινής Ζωής  Μέθοδος TEACCH

Για όσους δουλεύουν με άτομα που πάσχουν από αυτισμό  Δεν λέμε αυτιστικός, λέμε παιδιά με αυτισμό  Ο κόσμος του παιδιού είναι διαφορετικός από το δικό μας  Μάθε να δέχεσαι την απόρριψη  Δούλεψε με τους γονείς

 Άρχισε να νιώθεις άνετα με την επανάληψη  Δοκίμασε τα πάντα  Μην εγκαταλείπεις ποτέ.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας !!