ΑΥΤΙΣΜΟΣ. Τί είναι αυτισμός; Αναπτυξιακή διαταραχή : ψυχολογική ανάπτυξη Εμφανίζεται πριν το 3 ο έτος της ηλικίας Επηρεάζονται: τρόπος επικοινωνίας οι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΝΟΣΟΣ PARKINSON Εργασία: Άννα Μ..
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Δρ. ΒΑΒΕΤΣΗ ΣΟΦΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ – ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Μάρθα, 10 μηνών, δεύτερο παιδί υγιών γονέων Ιστορικό:Προωρότητα (29 εβδ.), νοσηλεία σε ΜΕΝ, δυσκολίες στη σίτιση, ευερέθιστη, δυσκολίες στον ύπνο.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Συνέντευξη με νήπια.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Νόσος Αλτσχάιμερ ΟΝΟΜΑΤΑ: ΜΑΡΙΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ , ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΣΗ , ΜΑΡΚΕΛΑ ΚΟΣΙΝΤΖΗ.
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΥΤΙΣΜΟΣ

Τί είναι αυτισμός; Αναπτυξιακή διαταραχή : ψυχολογική ανάπτυξη Εμφανίζεται πριν το 3 ο έτος της ηλικίας Επηρεάζονται: τρόπος επικοινωνίας οι σχέσεις με το περιβάλλον Δεν κατανοούν σωστά αυτά που βλέπουν, ακούν και γενικά αισθάνονται. Εξαιρετική δυσκολία στην εκμάθηση γλώσσας,ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων,διαπροσωπικές σχέσεις με άλλους ανθρώπους Κόνερ  1943, Κόνερ, Αμερικανός παιδοψυχίατρος Εγγενής διαταραχή του συναισθήματος 11 περιπτώσεις αυτιστικών παιδιών κλεισμένα στον εαυτό τους, χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας  ετυμολογικά : εαυτός (1911, Bleuler για σχιζοφρενείς)

Φάσμα του αυτισμού Άτομα που βρίσκονται στο φάσμα μπορούν να παρουσιάσουν επίσης: Σύνδρομο Down Μαθησιακές/γνωστικές δυσκολίες Κωφότητα- τύφλωση Επιληψία Κατάθλιψη ή άλλη διαταραχή Αναφέρονται πέντε αναπτυξιακές διαταραχές: 1)Το σύνδρομο Ρετ 2)Παιδική αποδιοργανωτική-εκφυλιστική διαταραχή 3)Αυτιστική διαταραχή 4)Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές μη προσδιοριζόμενες αλλιώς 5)Σύνδρομο Άσπεργκερ

1963, National Autistic Society : Παγκόσμιο σύμβολο αυτισμού Συνθήκη του παζλ (δεν «ταιριάζει») Μυστήριο και περιπλοκότητα 2 Απριλίου παγκόσμια ημέρα αυτισμού “Light it blue” Ενάντια στην: ΑπομόνωσηΑπομόνωση ΠεριθωριοποίησηΠεριθωριοποίηση

Ο αυτισμός στην επικαιρότητα : Eurovision 2015: την Φινλανδία θα εκπροσωπήσει το συγκρότημα «PKN», τα 4 μέλη του οποίου έχουν διαγνωστεί με αυτισμό και σύνδρομο down! Ο αυτισμός στον κινηματογράφο:  Ο άνθρωπος της βροχής(1988)  Molly (1999)  Το αγόρι εντός(2006)  Το μαύρο μπαλονι(2007)  Ζωή σαν τριαντάφυλλο (2009)  Εξαιρετικά δυνατά και απίστευτα κοντά (2011) Ο ήρωας ήταν υπαρκτό πρόσωποΟ ήρωας ήταν υπαρκτό πρόσωπο Ιδιαίτερη ικανότητα μνήμης και επεξεργασίας πληροφοριών.Ιδιαίτερη ικανότητα μνήμης και επεξεργασίας πληροφοριών. Σπάνια περίπτωση (1 στους 200 αυτιστικούς)Σπάνια περίπτωση (1 στους 200 αυτιστικούς)

Τι προκαλεί τον αυτισμό; Αιτία άγνωστη Έρευνες : Νευρολογικό πρόβλημα στα τμήματα του εγκεφάλου τα οποία επεξεργάζονται τη γλώσσα και τις πληροφορίες από τις αισθήσεις Δυσαναλογία ορισμένων νευροχημικών ουσιών στον εγκέφαλο Γενετικοί παράγοντες Συνδυασμός Το επίκεντρο των ερευνών είναι η νευροβιολογική βάση. ΚΑΜΙΑ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ: γονική συμπεριφοράΜε τη γονική συμπεριφορά Με την κοινωνική ή οικονομική θέση

Επιδημιολογία 4-5 στους κλασικό αυτισμό 20 στους αυτιστική τάση Στην Ευρώπη: 58/ Στην Αμερική: 1 στα 88 παιδία του γενικού πληθυσμού έχουν διαγνωστεί με αυτισμό Αυτισμός στα αδέρφια : 2% Νοημοσύνη :βαριά νοητική αναπηρία έως επίπεδο υψηλότερο του μέσου όρου 75% έχουν νοητική υστέρηση, ½ αυτών IQ<50 4 στα 5 άτομα με αυτισμό είναι αγόρια  «Οι άνδρες με αυτισμό εμφανίζουν διαφορετικές αλλαγές στον εγκέφαλό τους από ό,τι αντίστοιχα συμβαίνει στον εγκέφαλο των γυναικών, κάτι που ίσως σημαίνει ότι δεν πρέπει να εφαρμόζεται η ίδια θεραπευτική προσέγγιση στα δύο φύλα.» Οι ερευνητές με επικεφαλής τον καθηγητή Σίμον Μπάρον-Κόεν του Κέντρου Ερευνών Αυτισμού του πανεπιστημίου Κέμπριτζ, χρησιμοποίησαν την τεχνική της μαγνητικής εγκεφαλικής απεικόνισης σε 60 άτομα που έπασχαν από αυτισμό και σε άλλα τόσα υγιή.

Κλινική εικόνα 1.Αυτιστική απομόνωση: Βλέμμα που μοιάζει να κοιτάζει τον ορίζοντα Αδιαφορία απέναντι σε αυτούς που είναι γύρω του Άρνηση για επαφή – αντιδρά με εκρήξεις θυμού (Τέμπλ Γκράντιν- «ζουληχτική μηχανή» Ορισμένοι ήχοι, ένα μέρος του ενηλίκου Δεν εκφράζει την ικανοποίηση – δεν γελά  Συχνά θέλουν να κάνουν φίλους αλλά δεν μπορούν να εκφράσουν και να πραγματοποιήσουν αυτή τους την επιθυμία.  Νοιάζονται για τους γύρω τους αλλά δεν μπορούν να το εκφράσουν με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους. 2.Ανάγκη του σταθερού αμετακίνητου : Ενδιαφέρον για τα αντικείμενα – τα περιεργάζεται Του αρέσουν αντικείμενα που μετακινούνται ΟΜΩΣ: επιτακτική ανάγκη για αμετακίνητο υλικό περιβάλλον (απελπισία, θυμός σε αλλαγές) Αντίσταση στην αλλαγή του περιβάλλοντος που ζει 3.Στερεοτυπίες των κινήσεων

4.Διαταραχές του λόγου : Δεν εκφράζει φράσεις με συνοχή πριν από την ηλικία των 5 Ηχολαλικός λόγος Διαταραγμένος λόγος, δεν ακολουθεί γραμματικούς κανόνες και συντακτικό β’ και γ’ προσωπο Νεολογισμοί Μονότονη, μηχανική φωνή 5.Νοητική ανάπτυξη : Δύσκολη εκτίμηση Συνήθως μειωμένες νοητικές ικανότητες 70% παρουσιάζουν νοητική καθυστέρηση Asperger και Υψηλής λειτουργικότητας αυτισμός: μέτρια ή και αυξημενένη ευφυία Άσπεργκερ: Ενήλικοι: παραγωγική και ανεξάρτητη ζωή Επαγγελματικά: Καλή τεχνική κατάρτιση – προβλήματα συνεργασίας Εγωκεντρικοί, εμμονή με περίπλοκα θέματα (καιρός, μουσική, ιστορία) Ήρεμο, προβλέψιμο περιβάλλον 6.Υπερβολικός φόβος : Αισθητικές στρεβλώσεις : οπτικοακουστικά ερεθίσματα μπορούν να τους προκαλέσουν μεγάλο φόβο

7.Ανωμαλίες στον πόνο, κρύο και τον ύπνο: Όχι καλή αίσθηση κρύου-ζεστού Ανοχή στο κόψιμο ή κάψιμο μελών του σώματος (αυτοκαταστροφική συμπεριφορά) Μη φυσιολογικός κύκλος ύπνου 8.Συναισθηματικά απρόσφορες συμπεριφορές Γέλια, κλάματα και φωνές δεν πηγάζουν από ερεθίσματα του εξωτερικού περιβάλλοντος αλλά από εσωτερικά αίτια Απρόσφορος φόβος 9.Κινητικές διαταραχές Υπερδραστηριότητα ή απάθεια Έλλειψη ισορροπίας

Ο αυτισμός ΔΕΝ είναι ένα νέο φαινόμενο 1943: πρώτη επίσημη καταγραφή Λέο Κόνερ με την δημοσίευση "Autistic Disturbances of Affective Contact", έθεσε τις βάσεις, σε συνδυασμό με το έργο του Χανς Άσπεργκερ, για την σύγχρονη μελέτη του αυτισμού. Κόνερ : αυτισμός εγγένης διαταραχή του συναισθήματος «Τα Μικρά Λουλούδια του Αγίου Φραγκίσκου», 13 ος αι. : καταγράφονται οι παραδόσεις των Φραγκισκανών μοναχών, Καλόγερος Juniper. Μελέτη των Challis & Dewey:καταγράφονται οι συμπεριφορές των «ευλογημένων» ή «αγίων» τρελών, που έχαιραν μεγάλου σεβασμού. Στα τέλη του 18 ου αι, Aveyron : Victor, «το άγριο παιδί» στο «απαγορευμένο πείραμα».

Διάσημοι με αυτισμό που άλλαξαν τον κόσμο Ήταν ο Αϊνστάιν και ο Νεύτων αυτιστικοί; Αδύνατη η σαφής διάγνωση Πολλά συμπτώματα του συνδρόμου Asperger Γονίδια του αυτισμού συνδέονται με ιδιαίτερες ικανότητες στην κατανόηση σύνθετων συστημάτων( υπολογιστές, μουσική) 1.Στερεότυπα ενδιαφέροντα 2.Εμμονική ενασχόληση 3.Δυσκολία στην κοινωνική αλληλεπίδρασηΝέυτων:  όταν δούλευε ξεχνούσε να φάει  Άλλοτε μαλθακός άλλοτε ενεργητικός  Οξύθυμος με τους λίγους φίλους που είχε  «Παρανοϊκός»  Εγκεφαλικό στα 50, κατάθλιψη Αϊνστάιν: Απομονωμένος, μοναχικός Μέχρι τα 7 του επαναλάμβανε ηχολαλικά φράσεις Εξέφραζε ανοιχτά, χωρίς περιστροφές την άποψή του για κοινωνικοπολιτικά ζητήματα

Πορεία και πρόγνωση εγγενής διαταραχή ΔΕΝ θεραπεύεται  Η πρόγνωση εξαρτάται από τη νοημοσύνη και την γλωσσική ανάπτυξη.  Όσο νωρίτερα γίνει μια έγκυρη διάγνωση τόσο περισσότερο θα ωφεληθεί το παιδί αλλά και το οικογενειακό του περιβάλλον  Οι διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές δεν είναι εκφυλιστικές: Πρόοδος με την κατάλληλη εκπαίδευση και υποστήριξη, η οποία πρέπει να συνεχίζεται δια βίου.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ Δεν υπάρχουν φάρμακα για την αντιμετώπιση του αυτισμού Ωστόσο Φαρμακευτικά σκευάσματα: αντιμετώπιση συγκεκριμένων συμπεριφορών (π.χ. επιθετικότητα, αυτοτραυματισμός, υπερκινητικότητα) ανακούφιση έντονων συμπτωμάτων ( π.χ. συμπτώματα άγχους)

Στόχοι θεραπευτικών προσεγγίσεων Στόχοι θεραπευτικών προσεγγίσεων: Κατάκτηση επικοινωνίας Έλεγχος ακατάλληλης συμπεριφοράς Συντονισμένη βοήθεια Συντονισμένη βοήθεια από: ψυχίατρο-ψυχολόγο, εργοθεραπευτή λογοθεραπευτή και ειδικό παιδαγωγό Εκπαίδευση με τεχνικές που βασίζονται σε θεωρίες συμπεριφοράς. Ψυχολογική υποστήριξη στην οικογένεια ανεξαρτησία σχετική κοινωνική ένταξη Μονο 10% κατακτά ανεξαρτησία και σχετική κοινωνική ένταξη

.. Ήρθες κι έθρεψες την μοναξιά μου με τη σιωπή, κι ούτε που μου άπλωσες το χέρι. Το δρόμο το δικό μου δεν τον καταδέχτηκες, μήτε τη γλώσσα την προγονική, παρά απλώνοντας τα χέρια σου, άλλοτε με κινήσεις ανάλαφρες σαν των φτερών της πεταλούδας, κι άλλοτε κωπηλατώντας στον αέρα, ιχνογραφείς τα δικά σου μονοπάτια…...Μας χώρισε ένα ποτάμι απελπισία. Εσύ στην μίαν όχθη κι εγώ στην άλλη. Μα χτίζω ένα γεφύρι να σε φτάσω. Θα’ ναι γερό γεφύρι, γιατί θα το στοιχειώσω με το κορμί μου. Κι εσύ στέκεις εκεί και με κοιτάς ανέκφραστος, απίστευτα γνώριμος και παράλογα ξένος.. («Παράπονο», Μητέρα: Βούλα Τσατσαρούνου)