Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας – EDI & Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου Περιεχόμενα Μαθήματος B. Μάγκλαρης Μ. Γραμματικού
Περιεχόμενα (I) Εισαγωγή Τεχνολογική Υποδομή ΗΕ/Πλατφόρμες Cloud based In House (using e-commerce platforms like magento …) Είδη Ηλεκτρονικού Εμπορίου (B2B, B2C, B2G, B2E, …) Mobile Commerce (Tablets, Smart Phones) Mobile transactions 42% annual growth ( ) Data Analytics in E-Commerce 42% of small businesses which participated in a ShopKeep POS survey, say they are using analytics to make smarter, immediate business decisions
Περιεχόμενα (II) Ασφάλεια στο ΗΕ Είδη Πληρωμών με ασφάλεια (tablets, smart phones, web based solutions) Ασφάλεια στην Πλατφόρμα Ασφάλεια στην Υποδομή Ασφάλεια στην Εφαρμογή E-Commerce Trends New Web design trends for E-Commerce Marketing Digital content Payments 3D Printing New Business Models M2M collaborations, crowdsourcing Web Marketing Social Media for E-Commerce Search Engine Optimization (SEO)
E-Commerce Benchmarks by Cleverbridge* By 2018, 47,3 % of all internet users will have made at least one on-line purchase * Cleverbridge (E-Commerce solutions provider, )
Αποτελέσματα της Ετήσιας Έρευνας του ELTRUN* 2015 Έρευνα Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2015, στην Ελλάδα 1200 οι online αγοραστές Όσον αφορά τους Έλληνες online αγοραστές, για πρώτη φορά το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop με το 89% να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet, ενώ ο σταθερός Η/Υ είναι στην τέταρτη θέση με μόλις 60% Στους κυρίους λόγους χρήσης του Internet περιλαμβάνονται δυο υπηρεσίες που υποστηρίζουν τις online αγορές: έρευνα online αγοράς και σύγκριση τιμών (74%) και online τραπεζική (57%) με μια σημαντική αύξηση +14% μονάδες από το 2014 λόγω κυρίως των capital controls * Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τα προϊόντα / υπηρεσίες με τις πρώτες προτιμήσεις των καταναλωτών Τα προϊόντα/ υπηρεσίες με τις πρώτες προτιμήσεις των καταναλωτών είναι: Ταξιδιωτικές υπηρεσίες (αεροπορικά εισιτήρια κλπ) Διαμονή σε καταλύματα Εισιτήρια για εκδηλώσεις Εξοπλισμός για Η/Υ Είδη ένδυσης/ υπόδησης Ηλεκτρονικές συσκευές / κινητά
Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C το 2015 σε σχέση με το 2014 Υπάρχει μια συνολική αύξηση 5% όσον αφορά τον αριθμό των προϊοντικών κατηγοριών που αγοράσθηκαν online Για το 25% των online αγοραστών οι αγορές μέσω Internet αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία (πάνω από το 50%) των συνολικών τους αγορών. Το 2014 αυτό συνέβη μόνο για το 9% των online αγοραστών Οι αγορές από Ελληνικά sites αντιπροσωπεύουν το 65% των online αγορών τους, από το 60% που ήταν το 2014 Η μέση αξία των online αγορών ανά καταναλωτή αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με το 2014 Το 43% αναφέρουν ότι οι online αγορές θα αυξηθούν το 2016 σε σχέση με το 2015, ενώ μόλις το 19% αναφέρει το αντίθετο Διαμορφώνεται πλέον μια ξεκάθαρη πολυκαναλική (multichannel) συμπεριφορά αφού: το 33% των offline αγορών το κάνουν αφού κάνουν αναζήτηση στο Internet ενώ το 16% των online αγορών το κάνουν αφού επισκεφθούν φυσικά καταστήματα
Τα προϊόντα/ υπηρεσίες με τις πρώτες προτιμήσεις των καταναλωτών
Κριτήρια που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή για να επιλέξει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα
Οι καταναλωτές ελέγχουν πριν τις αγορές τους
Η επίδραση των social media στην αγοραστική συμπεριφορά