Η έμφυλη βία είναι μια κατάφωρη παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων με διάφορες σοβαρές επιπτώσεις στην ευρύτερη ζωή μιας κοινότητας και ένα ευρύ φάσμα επιπτώσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

(Από το Τι είναι... Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΩΜΑΤΙΚΗ! Σίγουρα όμως, αυτή η μορφή της είναι η πιο φανερή και η πιο επικίνδυνη τόσο για τη σωματική.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
X I ΣΤΟ ΒULLYING.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ "ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ"
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Δικαιώματα παιδιού και καταπάτησή τους
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΚΙΜΟΝΑΣ ΜΟΝΤΕΣΑΝΤΟΣ ΚΕΠΠΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΦΙΛΙΑΡΗΣ
ΒΙΑ Ορισμός: Βία είναι η χρησιμοποίηση σωματικής, υλικής και πνευματικής δύναμης, που αποβλέπει στην επιβολή της θέλησης ενός ατόμου σε ένα άλλο μ' εξαναγκασμό.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Θέμα project : Cyberbullying
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ.  Ορισμός  Περιβάλλοντα που μπορεί να λάβει χώρο η κακοποίηση  Μορφές Βίας - Θύμα / Θύτης  Τρόποι Αντιμετώπισης.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ 1.
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
Εκφοβισμός στα σχολεία
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Καθηγήτρια: Κα Μ.Ζάχου Μαθητής: Νίκος Γονιδάκης
ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΙΑ. ΝΑΙ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η έμφυλη βία είναι μια κατάφωρη παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων με διάφορες σοβαρές επιπτώσεις στην ευρύτερη ζωή μιας κοινότητας και ένα ευρύ φάσμα επιπτώσεων στη σωματική, σεξουαλική, αναπαραγωγική και ψυχική ζωή όλων των εμπλεκομένων ( ανδρών - γυναικών και των παιδιών τους ). Ωστόσο, Η βία κατά των γυναικών είναι ένα πολυδιάστατο και σκοτεινό κοινωνικό φαινόμενο. Δεν γνωρίζει χρώμα, εθνικότητα, ηλικία, κοινωνικοοικονομικό status, μορφωτικό επίπεδο ή θρησκεία. Οι Επίλεκτοι Δραμουντάνης Μηνάς Δρακουλοπούλου Ειρήνη Αλέξης Δρακωνάκης Μαρίσα Ζαχαράκη

Έμφυλη ονομάζεται η βία που ασκείται σε ένα άτομο επειδή θεωρείται ότι αυτό παρεκκλίνει από τους κοινωνικά αποδεκτούς ρόλους για τα δύο φύλα, δηλαδή παρεκκλίνει από αυτές τις συμπεριφορές και τα πιστεύω που η κοινωνία έχει καθορίσει ως αποδεκτά και κατάλληλα για γυναίκες και άντρες. Η έμφυλη βία πηγάζει από την ανισότητα των φύλων και τις ανισοβαρείς σχέσεις εξουσίας ανάμεσα σε γυναίκες και άντρες.. Αυτή η βία μπορεί να έχει θύματα και γυναίκες αλλά και άντρες που θεωρούνται ότι παρεκκλίνουν από τους κοινωνικά αποδεκτούς ρόλους, είναι όμως εξακριβωμένο σε παγκόσμιο επίπεδο ότι η βία αυτή επηρεάζει ιδιαίτερα κορίτσια και γυναίκες σε ψηλά ποσοστά. Όσο αφορά τις σχέσεις εφήβων η έμφυλη βία μπορεί να πάρει διάφορες μορφές όπως : Λεκτικός εκφοβισμός / στιγματισμός, κυρίως μέσω της διάδοσης φημών για την ( υποτιθέμενη ) σεξουαλική συμπεριφορά ενός ατόμου Σεξουαλική παρενόχληση, κυρίως με τη μορφή λεκτικών πειραγμάτων ή χειρονομιών σεξουαλικής φύσης, Σωματική κακοποίηση και κοινωνικός αποκλεισμός ( απομόνωση, απόρριψη από συνομηλίκους ) Βία στις ρομαντικές σχέσεις εφήβων είτε σωματική, είτε ψυχολογική μέσω ελέγχου της συμπεριφοράς του ενός συντρόφου από τον άλλον ( έλεγχος στο ντύσιμό του, στις παρέες του, στις μετακινήσεις του ) ή μέσω απειλών, ή / και προσβολών.

Η βία κατά των γυναικών ως ζήτημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Μορφές βίας : σωματική, ψυχολογική, λεκτική, σεξουαλική, οικονομική, εξαναγκασμός, παραμέληση. Βίαιες συμπεριφορές : ξυλοδαρμός, εθιμοτυπικά τελετουργικά, υποχρεωτικοί γάμοι ανηλίκων, γυναικολογικές διαδικασίες ( π. χ. εξαναγκαστικές αμβλώσεις, ακρωτηριασμός των γεννητικών οργάνων κ. α.), εξαναγκαστική πορνεία ή στέρηση εκπαιδευτικών και εργασιακών δικαιωμάτων, βιασμός, σεξουαλική παρενόχληση κ. α. Το φάσμα της βίας : ενδο - οικογενειακή βία, κακοποιητικές σχέσεις, συζυγικοί βιασμοί, βία στην εργασία ή τη δημόσια ζωή των γυναικών, παιδική κακοποίηση Το μεγάλο ηλικιακό της εύρος Boonzaier, Στογιαννίδου, White & Frabutt, 2006 ερμηνείας της έμφυλης βίας Ψυχιατρικά : η βία οφείλεται στα ψυχοπαθολογικά χαρακτηριστικά του δράστη. Ψυχοδυναμικά : η βία ως αποτέλεσμα υποσυνείδητων κινήτρων Γνωστικά - συμπεριφορικά : η βία είναι μία μαθημένη συμπεριφορά ( από παρατήρηση, από ενίσχυση κ. λπ.) που μπορεί να αλλάξει Τα συστημικά : οι αιτίες της βίας αναζητούνται στις δομές και στις δυναμικές της οικογένειας Τα φεμινιστικά : Η βία ως επιτέλεση μίας ιεραρχικής κουλτούρας ΚΕΘΙ, Morewitz, 2004

Ο σεξισμός μπορεί να αποτελέσει άμεσα μία μορφή βίας κατά των γυναικών Ακόμα και στις πιο διακριτικές μορφές του σχετίζεται με την ψυχική οδύνη : Landrine et al. (1995): η σεξιστική διάκριση κατά των γυναικών συνδέεται σε μεγαλύτερο βαθμό με σωματικά και ψυχιατρικά συμπτώματα, σε σχέση με άλλους στρεσογόνους παράγοντες – μοντέλο των « περιφερειακών προγνωστικών παραγόντων » Klonoff et al. (2000): οι γυναίκες, που είχαν εμπειρίες από συχνές εκδηλώσεις σεξισμού εκδήλωναν περισσότερα καταθλιπτικά, αγχώδη και σωματικά συμπτώματα, από ότι οι άνδρες. Swim et al. (2001): από την καθημερινή ημερολογιακή μελέτη των εμπειριών γυναικών και ανδρών, διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες είχαν μία με δύο εμπειρίες σεξιστικών συμβάντων την εβδομάδα. Τα συμβάντα αυτά επηρέασαν την ψυχολογική κατάσταση των γυναικών, αυξάνοντας τα συναισθήματα θυμού και κατάθλιψης και μειώνοντας το αίσθημα αυτοπεποίθησης.

Η βία είναι μια υπόθεση που αφορά όλη την κοινωνία. Αν είσαι γυναίκα σου ασκείτε βία, τότε θα πρέπει να ακολουθήσεις τους εξής τρόπους άμυνας. Αν φτάσεις σε μέτρα που ίσως κινδυνεύει η ζωή σου, τότε κάλεσε το 100. Κάνε μήνυση στο άτομο που σου ασκεί οποιαδήποτε βία και ίσως θα ήταν καλό να ζητήσεις από τους αστυνομικούς να καταγράψουν το συμβάν. Μετά από αυτό ζήτα αντίγραφο έτσι ώστε αν χρειαστεί και θελήσεις να το πας στον εισαγγελέα για να καταγγείλεις την κακοποίηση που σου ασκείτε. Αν σε ακραία περίπτωση έχεις χτυπηθεί πολύ σοβαρά κάλεσε το 166 για να σε μεταφέρει στο νοσοκομείο και να ζητήσεις και εκεί να καταγράψουν το περιστατικό ως κακοποίηση και πάρε ένα αντίγραφο. Επίσης καλό θα ήταν να τηλεφωνήσεις σε μια γραμμή S.O.S. ( π. χ.15900). Ζήτα βοήθεια από ειδικευμένους φορείς για να ζήσεις χωρίς τον φόβο της βίας πια. Αντί να σου ανεβάσουν την ψυχολογία και θα σε βοηθήσουν σε πολλά πράγματα για να γλιτώσεις από το άτομο που σε κακοποιεί ίσως και αν μιλούσες στην οικογένεια θα μπορούσε να σε στηρίξει ή και σε καλούς φίλους.

Ερωτηματολόγιο τον επιλεκτων Α1 ΑγόριαΚορίτσια ΝαιΌχιΆντρας ΓυναίκαΝαιΌχιΆντραςΓυναίκα 1) Πιστεύετε πώς όταν οι γυναίκες εργάζονται στερούν από τους άντρες θέσεις εργασίας; 50% --20%80%-- 2) Θα έκανες ένα επάγγελμα το οποίο δεν θα ταίργιαζε με το φύλο σου; 16,70%83,30%--50% -- 3) Θεωρείτε ότι το ρόζ χρώμα είναι κατάλληλο για άντρες; 83,30%16,70%--90%10%-- 4) Πιστεύετε ότι φέρονται πιο προνομιακά οι γονείς στα αγόρια μιας οικογένειας; 32,20%66,80%--50% -- 5) Κατά την γνώμη σου επιτρέπεται ένα από τα δυο φύλλα να χτυπήσει το άλλο; 0%100%--10%90%-- 6) Ποιο από τα δύο φύλλα πιστέυεις είναι πιο δύσκολο να ασκήσει βία; --0%100%--80%20% 7) Πιστεύεις ότι στης τριτοκοσμικές χώρες είναι πιο έντονο το φαινόμενο της έμφυλης βίας; (ανάμεσα στα δύο φύλλα) 50% --90%10%-- 8) Πιστεύετε ότι μια γυναίκα μπορεί να κάνει μια δουλεία που από την κοινωνία χαρακτηρίζεται ως "για άνδρες" ; 83,30%16,70%--90%10%-- 9) Πιστεύεις ότι η ομορφία παίζει ρόλο στην εύεση δουλείας; 83,30%16,70%--70%30%-- 10) Πιστεύεις ότι οι γυναίκες πρέπει να δουλέβουν; 66,80%32,20%--90%10%--

11) Πιστεύετε ότι κάποιες περιπτώσεις ένα από τα δύο φύλλα πληρώνεται περισσότερο σε μια δουλεία; (ανεξαρτήτως μορφωτικού επιπέδου). Αν Ναι, ποιο φύλλο. 66,80%32,20%75%25%60%40%83,30%16,70% 12) Ποιον επαγγελματία θα εμπιστευόσασταν για την ανατροφή του παιδιού σας; (σε παιδικό σταθμό κ.α.) --66,80%32,20%--0%100% 13) Θα εκλέγατε μια γυναίκα για πρόεδρο στο σχολείο η στην τάξη σας; 50% --90%10%-- 14) Ποιο από τα δύο φύλλα έχει περισσότερες προοπτικές για επαγγελματική αποκατάσταση σε σχολείο ως διδάσκων; --0%100%--70%30% 15) Ποιος πιστεύετε ότι έχει πιο πολλές ικανότητες για εισαγωγή σε πανεπιστήμιο; --32,20%66,80%--80%20% 16) Πισεύετε ότι ένα ζευγάρι το οποίο είναι άγαμο με ένα παιδί θα ήταν αποδεκτό σε μια επαρχία; 32,20%66,80%--20%80%-- 17) Αν μια γυναίκα είχε άσχημο παρελθόν (π.χ. ήταν άγαμη με δύο παιδιά) πιστεύετε θα αντιμετώπιζε σχόλια σεξθστικά στην εργασία της; 32,20%66,80%--50% -- 18) Αν ένα αγόρι με ένα κορίτσι είχαν την ίδια εφηβική σεξουαλική δραστηριότητα θα αντιμετωπιζόταν κοινωνικά με τον ίδιο τρόπο; 16,70%83,30%--0%100%-- ΛογομαχίαΖήλιαΆμυνα Όλα τα παραπάνω ΛογομαχίαΖήλιαΆμυνα Όλα τα παραπάνω 19) Θα μπορούσε να είναι υγιής μια σεξουαλική σχέση όταν υπάρχει ανάμεσα στο ζευγάρι. 0%16,60% 66,70%10%20%10%60%

Αντλήσαμε Πληροφορίες Από τα site: Τρόποι αντιμετώπισης και άμυνας + εισαγωγή : 1) 2) Σημάδια που Έδειξε Η Έρευνα ( Η Φεμινιστική θεώρηση της Έμφυλης Βίας Από Την Πωλίνα Καστράνη Συμβουλευτική Ψυχολόγος 1) Χαρακτηριστικά 1) %CF%84%CE%B1- %CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA %CE%AC-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CF%85%CE%BD%CE%B1/ %CF%84%CE%B1- %CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA %CE%AC-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CF%85%CE%BD%CE%B1/ Έρευνα Που Έγινε Στην Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων : 1) Αποτελέσματα και Ορισμός 1) 2) bia/#sthash.FLuotDCU.dpufhttp://arouraios.gr/2014/03/baso-kollia-akoma-kai-o-aneptugmenos-kosmos-upothalptei-thn-emfulh- bia/#sthash.FLuotDCU.dpuf Έρευνα Που Έγινε Από Τον Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου CE%BD%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE_%CE%B2%CE%AF%CE%B1&txtWebPageID=54