Νεότερη και σύγχρονη ιστορία. Τα βασικά ερωτήματα  Οι αιτίες του πολέμου  Οι λόγοι που παρέτειναν τη σύγκρουση προκαλώντας εφιαλτικές καταστροφές και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
TWILIGHT ΜΑΡΙΑ ΤΖΑΝΟΥ Μια ιστορια αγαπης αναμεσα σε θνητη και αθανατο που δαγκωνει. Θα σας κοψει την ανασα…………
Advertisements

Ψυχή, Ενέργεια, Vis Vitalis, Φιλοσοφία…………Ύπαρξη ! Η μητέρα φύση και τα ‘‘παιδιά’’ της Ανιμισμός : όλα τα αντικείμενα ακόμη και τα στατικά διαθέτουν ψυχη.
Επίδραση κοινού ιόντος Πώς επηρεάζει το βαθμό ιοντισμού ενός ασθενούς ηλεκτρολύτη η διάσταση ενός ισχυρού ηλεκτρολύτη με κοινό ιόν;
Διαφορετικότητα  Αναπηρίες  Τύφλωση  Σύνδρομο DOWN  Αυτισμός.
Θεμελιώδες αξίωμα αυτής της θεωρίας είναι ότι η μάθηση και η απόκτηση της γνώσης είναι αποτέλεσμα συνεξαρτήσεων ανάμεσα στα ερεθίσματα που δέχεται το.
Ψυχολογία της μάθησης των Μαθηματικών μεθόδευση της διδασκαλίας επίκεντροτης Διδακτικής των Μαθηματικών Για πολλά χρόνια η μεθόδευση της διδασκαλίας των.
μέταλλααμέταλλα K, Na, Ag, Mg, Ca, Zn, Al, Cu, Fe H, F, Cl, Br, I, O, S, N, P, C Μέταλλο + αμέταλλο  ετεροπολικός δεσμός (ιοντικός). Αμέταλλο + αμέταλλο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Tζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ Πανεπιστημίου ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ.
Η ΜΥΩΠΙΑ ΚΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, M.Sc.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Υπεύθυνη μαθήματος Αναστασία Στρατηγέα Αναπλ. Καθηγ. Ε.Μ.Π. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ.
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ Ζ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΝΕΥΡΟΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Γιώργος Μαυρομμάτης.  Στο προηγούμενο μάθημα ‘ διανύσαμε ’ ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής της εξέλιξης της ανθρώπινης γεωγραφίας ( από τον Ερατοσθένη.
1 ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ-Ι ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 Η ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα έχουν καταστήσει τη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) βασική προϋπόθεση επιβίωσης και.
Σωστή έκθεση, Φωτομέτρηση, γκρίζα καρτα, κλίμακες, Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή (Συνάντηση 2) Τεχνικές Φωτογράφισης (Θ) Τμημα Τεχνολόγων περιβάλλοντος Συντήρηση.
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
N ικόλαος Φεράκης MD PhD FEBU Επιμελητής Α Ενδοουρολογίας και Λαπαροσκοπικής Ουρολογίας Κοργιαλένειο - Μπενάκειο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός.
1 Λοιμώδη Νοσήματα – Υγιεινή Αγροτικών Ζώων – Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, Τμήμα Ζωικής Παραγωγής, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
Tatoo H λέξη tattoo (τατουάζ) έχει δύο μεγάλα παράγωγα: την πολυνησιακή λέξη «ta», που σημαίνει κάτι το εντυπωσιακό, και την ταϊτινή λέξη «tatau», που.
Εφαρμογές – Ασκήσεις (Ερωτήσεις 1-3) Αναλυτής εκτιμά ότι η απόδοση της μετοχής Α και Β θα κατανεμηθεί ως ακολούθως : ΠιθανότηταΑπόδοση ΑΑπόδοση Β
Ενεργειακή Ασφάλεια / Ορισμός
ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ.
Νεώτερη Ελληνική Ιστορία Β´ (ΙΙ 31)
Ποσοτικοί χαρακτήρες Συνεχείς χαρακτήρες Πολυγονιαδική υπόθεση
Η ενότητα βασίζεται στο βιβλίο:
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΙΙ: ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΑ
ορολογία – ταξινομήσεις
Διάλεξε τη σωστή απάντηση
. Εισαγωγή-σκοπός: Ένα σημαντικό ποσοστό ασθενών με ψυχωτικές διαταραχές νοσηλεύονται ακούσια κατά την πορεία της νόσου. Η ακούσια νοσηλεία συνιστά τραυματική.
ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΜΥΚΗΤΕΣ ΒΑΚΤΗΡΙΑ ΙΟΙ
Η Τέχνη του 19ου αιώνα Ενότητα # 10: Αγγλική Τέχνη: Η δεύτερη γενιά Προραφαηλιτών και ο αισθητισμός Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΕ ΑΛΚΙΝΙΑ (Εδώ η προσθήκη ολοκληρώνεται σε 2 στάδια)
Είδη οργανικών χημικών αντιδράσεων
To ατομικό Πρότυπο του Bohr
Φυσιολογικό λεμφοκύτταρο αίματος
ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Το υλικό του υπολογιστή
To ατομικό Πρότυπο του Bohr
Θεωρία αριθμών: Διαιρετότητα και πρώτοι αριθμοί
Ιστοπαθολογία (Θ) Ενότητα 2: Παθήσεις Αιμοποιητικού Συστήματος
πόσο γρήγορα γίνεται μια αντίδραση;
Διατροφή-Διαιτολογία
Από τον αιθέρα στη θεωρία πεδίων
Ο περιοδικός πίνακας των Στοιχείων.
Μεθοδολογία των Κοινωνικών Επιστημών
Κοινωνιολογία του Χώρου /11/2015
Ιοί και άλλα μικρόβια: Η πρόκληση του AIDS
Αλυσωτές Αντιδράσεις Πολυμερισμού
Η ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Γνωρίζω τα κυριότερα ποτάμια της Ελλάδας.
آشنایی با دستگاه اندازه‌گیری خواص مغناطیسی VSM
Φυσικές Διεργασίες της Χημικής Τεχνολογίας
5. Κουλομετρία ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΙΙ 5. Κουλομετρία ΜΑΜΑΝΤΟΣ.
الكيمياء العضوية الصف الثاني عشر العلمي إعداد : راجح شعبان.
מבנה האטום (היסודות ומבנה האטום)
Φασματομετρία Μαζών, MS: Μοριακό Βάρος (Μοριακός Τύπος)
العنوان الحركة على خط مستقيم
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ
Χρήση του λογισμικού παρουσίασης
Ονοματολογία οργανικών ενώσεων
מבוא לכימיה שיעור מס' 8 h.m..
Η Ιστοσελίδα της Α΄ Τάξης Αυτή η πολύ απλή σελίδα είναι φτιαγμένη
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ : ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ – Β’ ΚΥΚΛΟΣ
Κινητική Χημικών Αντιδράσεων
ΟΞΕΑ ΒΑΣΕΙΣ.
ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
Ονοματολογία οργανικών ενώσεων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νεότερη και σύγχρονη ιστορία

Τα βασικά ερωτήματα  Οι αιτίες του πολέμου  Οι λόγοι που παρέτειναν τη σύγκρουση προκαλώντας εφιαλτικές καταστροφές και στα δυο στρατόπεδα  Για ποιο λόγο και παρά τη στασιμότητα στο δυτικό μέτωπο, οι ευρωπαϊκές δυνάμεις δεν διαπραγματεύθηκαν και πέτυχαν την εκεχειρία

Οι ερμηνείες  Οι μονοσήμαντες, απλουστευτικές ερμηνείες που αποδίδουν τον Μεγάλο πόλεμο σε μια μόνο πλευρά κρίνονται σήμερα ανεπαρκείς  Ο ενθουσιασμός της πλειονότητας του κόσμου υπέρ του πολέμου, στα όρια της υστερίας, είναι επίσης προς διερεύνηση

Ο δρόμος προς τον πόλεμο  Πόλωση στις διεθνείς σχέσεις: δημιουργία δυο στρατοπέδων (1907) 1. Τριπλή Συμμαχία (Γερμανία, Αυστροουγγαρία, Ιταλία) 2. Τριπλή Συνεννόηση (Γαλλία, Ρωσία, Βρετανία) Η δημιουργία στρατοπέδων ενέχει πάντοτε τον κίνδυνο της επέκτασης μιας τοπικής σύγκρουσης

Ο δρόμος προς τον πόλεμο  Δυο στρατόπεδα και επισφαλείς αυτοκρατορίες που είχαν αντικρουόμενα συμφέροντα στα Βαλκάνια  Οθωμανική  Αυστροουγγρική  Ρωσική

Ο δρόμος προς τον πόλεμο  Η οθωμανική κατέρρεε Ο μεγάλος ασθενής  Η αυστροουγγρική είχε καταλάβει από το 1878 τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη που ανήκε στην πρώτη και προσέβλεπε στην προσάρτηση και άλλων  Η ρωσική το ίδιο

Ο δρόμος προς τον πόλεμο  Δυο στρατόπεδα, ανταγωνιστικές αυτοκρατορίες και Βαλκάνια  Ανταγωνιστικοί εθνικισμοί

Ο δρόμος προς τον πόλεμο  Εκρηκτικό μείγμα που απειλεί να διακόψει τη μακροχρόνια ειρήνη στην ευρωπαϊκή ήπειρο (1 αιώνα με εξαίρεση τον Κριμαϊκό πόλεμο, περιορισμένης έκτασης συγκρούσεις, πχ ρωσοιαπωνικός και τους βαλκανικούς)

Ο δρόμος προς τον πόλεμο  Η ειρήνη σαν να είχε κουράσει  Ο Ουίνστον Τσώρτσιλ, 1914  «ο ανταγωνισμός των εθνών παρά τον πόνο και τα βάσανα ανοίγει το δρόμο για τη βελτίωση και την πρόοδο»

 Εμίλ Ζολά ( )  «Μόνο τα πολεμοχαρή έθνη έχουν ακμάσει. Το έθνος που αφοπλίζεται πεθαίνει αμέσως. Ο πόλεμος είναι το σχολείο που διδάσκει την πειθαρχία, τη θυσία και το θάρρος»

 Δεν επιθυμούσαν ωστόσο ένα γενικευμένο πόλεμο (με εξαίρεση τους Γερμανούς στρατιωτικούς)  Πίστευαν ότι όσο καθυστερούσε ο πόλεμος τόσο μειώνονταν οι πιθανότητες της Γερμανίας να τον κερδίσει

 Ο ρόλος τους αποδεικνύεται πολύ σημαντικός χάρις στην ασημαντότητα των ηγετών της Γερμανίας, της Αυστροουγγαρίας και της Ρωσίας  Γουλιέλμος ο Β  Φραγκίσκος Ιωσήφ (84 ετών)  Νικόλαος ο Β’

 Κι’ όταν ξέσπασε ο πόλεμος και οι ηγέτες τρομοκρατήθηκαν και υπήρξαν αντιδράσεις κυρίως από τη σοσιαλιστική Αριστερά  Μεγάλες αντιπολεμικές διαδηλώσεις τον Ιούλιο του 1914

Ο ρόλος του τυχαίου  Στις 28 Ιουνίου 1914, ο Σερβοβόσνιος Γκαβρίλο Πριντσιπ δολοφόνησε το διάδοχο του αυστριακού θρόνου αρχιδούκα Φερδινάνδο και τη σύζυγό του στο Σεράγεβο  Μέλος εθνικιστικής οργάνωσης κατά της κατοχής της Βοσνίας από τους Αυστριακούς και υπέρ της ένωσης της με τη Σερβία

 Πολιτική δολοφονία που προκάλεσε αλυσιδωτές αντιδράσεις και μετέτρεψε μια τοπική σύγκρουση σε παγκόσμια  Η Αυστρία θεώρηση τη Σερβία υπεύθυνη για τη δολοφονία, ήθελε να την θεωρήσει  Η Γερμανία ήθελε να υποστηρίξει τη Αυστροουγγαρία  Η Ρωσία ήθελε να υποστηρίξει την Σερβία

 Οι περισσότεροι ιστορικοί του Α’ παγκοσμίου Πολέμου θεωρούν τη δολοφονία βολικό πρόσχημα για να ξεδιπλωθούν τα σχέδια των λοιπών δυνάμεων

Από την ευφορία στον πόλεμο των χαρακωμάτων  Στις αρχές Αυγούστου η μία χώρα έμπαινε στον πόλεμο μετά την άλλη  Ξέφρενος ενθουσιασμός υπέρ του πολέμου  Δολοφονία Ζαν Ζορέ από φανατικό εθνικιστή (που είχε τεθεί επικεφαλής εκστρατείας κατά του πολέμου )

 Επικρατούσε ευρέως η άποψη ότι ο πόλεμος ήταν είτε για τη δημοκρατία (ΗΠΑ) είτε αμυντικός και σε κάθε περίπτωση θα ήταν σύντομος  Το μέτωπο σταθερό για πάνω από 3 χρόνια  Ο πόλεμος παρατεινόταν χωρίς να διαφαίνεται η προοπτική της λήξης του

Η διεξαγωγή του πολέμου  Αυτοσχεδιασμοί και αβεβαιότητα  Το 1917 τα πράγματα δείχνουν ν’ αλλάζουν στρατιωτικά και πολιτικά Εκστρατεία στη Ρωσία Είσοδος των ΗΠΑ στον πόλεμο

 QnA&nohtml5=False QnA&nohtml5=False  YDe8&nohtml5=False YDe8&nohtml5=False  DZ5Q&nohtml5=False DZ5Q&nohtml5=False  3tiU&nohtml5=False 3tiU&nohtml5=False

1914 «Τα φώτα σβήνουν σ’ ολόκληρη την Ευρώπη» «Δεν πρόκειται να τα δούμε ξανά ν’ ανάβουν στη διάρκεια της ζωής μας» Edward Grey, υπουργός εξωτερικών της Μεγάλης Βρετανίας, τη νύχτα που η Βρετανία και η Γερμανία κήρυξαν τον πόλεμο

ΕΩΣ ΤΟ 1914  Δεν υπήρξαν παγκόσμιοι πόλεμοι  Το 19 ο αι., οι πόλεμοι ήταν περισσότερο τοπικοί, οι Μεγάλες Δυνάμεις δεν ήρθαν αντιμέτωπες έξω από τα όρια της άμεσης περιφέρειάς τους  δεν είχε ξεσπάσει κάποιος μεγάλος πόλεμος

Το 1914 Η παγκοσμιότητα του πολέμου  Όλα άλλαξαν  Ενεπλάκησαν όλες οι Μεγάλες Δυνάμεις  Ενεπλάκησαν όλα τα ευρωπαϊκά κράτη με εξαίρεση την Ισπανία, την Ολλανδία, τις 3 σκανδιναβικές χώρες και την Ελβετία

Το 1914  Στρατεύματα από υπερπόντιες χώρες στάλθηκαν να πολεμήσουν έξω από τη δική τους περιοχή  Καναδοί πολέμησαν στη Γαλλία  Αυστραλοί και Νεοζηλανδοί πολέμησαν στα Βαλκάνια  Αμερικανοί πολέμησαν στην Ευρώπη

Ο 1 ος παγκόσμιος πόλεμος  Κινητοποίησε άντρες, άφησε πάνω από νεκρούς και τραυματίες  Σάρωσε 4 από τις παλιές αυτοκρατορίες της Ευρωπαϊκής Ηπείρου και έκανε την Ευρώπη «ένα εργαστήριο πάνω σ’ ένα τεράστιο νεκροταφείο»

 Με τον Κάιζερ εξόριστο, τον Τσάρο και την οικογένειά του εκτελεσμένους, μια δικαιότερη κοινωνία φάνταζε ρεαλιστική  3 βασικά ιδεολογίες:  η φιλελεύθερη δημοκρατία  Ο κομμουνισμός  φασισμός

συνέπειες  Η ιστορία του 20 ου αι. είναι συνέπεια και συνέχεια του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου  Ανατροπή του συσχετισμού δυνάμεων ανάμεσα στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ  Οι ΗΠΑ βγήκαν κερδισμένες  Από οφειλέτης είχαν γίνει πιστωτής  Η Ευρώπη έχει τεράστιες απώλειες σε ανθρώπινο, υλικό επίπεδο  Η Ρωσική Επανάσταση  Η Μέση Ανατολή  Η Κοινωνία των Εθνών

συνέπειες  Επικράτηση της φιλελεύθερης δημοκρατίας  Ωστόσο, αν και νικήτριες Γαλλία και Αγγλία βγήκαν από τον πόλεμο οικονομικά εξαντλημένες  Με το τέλος του πολέμου και κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1920 παρατηρείται φαινομενική οικονομική ανάκαμψη

συνέπειες  Βλάβη στους οικονομικούς θεσμούς και στις διεθνείς διπλωματικές σχέσεις δεν αποκαταστάθηκαν Στα τέλη της δεκαετίας του 1920, η Μεγάλη Ύφεση Συνδέεται και με το τεράστιο κόστος του πολέμου και με την αδυναμία αποκατάστασης της ευρωπαϊκής οικονομίας

συνέπειες  Οι ρυθμίσεις των νικητών απέναντι στη Γερμανία  Πλήγμα στο νέο-φιλελεύθερο καθεστώς στη Γερμανία  Συμβολή στην άνοδο του ναζισμού

συνέπειες  Το 1919, η αμερικανική Γερουσία αρνείται να επικυρώσει τη Συνθήκη των Βερσαλλιών και το Σύμφωνο της Κοινωνίας των Εθνών  Το 198, είχαν προηγηθεί εκλογές με νίκη των Ρεπουμπλικάνων που ήταν κατά οποιασδήποτε εμπλοκής σε συμμαχίες Απόσυρση ΗΠΑ Ακραία πολιτική απομονωτισμού

Η Ελλάδα  fPJA&ebc=ANyPxKp9ELhB9bq1g3eljw1RcpC yc4YlRSPYWxbm_l- SyMrXcqH32XfcuLDDEz8I2O9h8- JuNbNLvZh71qedC0pmgb9cGjKQ0w&nohtm l5=False fPJA&ebc=ANyPxKp9ELhB9bq1g3eljw1RcpC yc4YlRSPYWxbm_l- SyMrXcqH32XfcuLDDEz8I2O9h8- JuNbNLvZh71qedC0pmgb9cGjKQ0w&nohtm l5=False

 B7r4