ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Ν. Δ. Τριανταφυλλόπουλος Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016
Δανεισμός των βιβλίων της βιβλιοθήκης από τους μαθητές κατ ’ επιλογή τους. Σωστή φύλαξη των βιβλίων. Οργανωμένη θεματικά ταξινόμησή τους. Ηλεκτρονική καταλογογράφηση και έλεγχος δανειζομένου υλικού. Εμπλουτισμός της συλλογής σε συνεργασία με βιβλιοπωλεία, εκδοτικούς οίκους και ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες.
Καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας με δανεισμό επιλεγμένων βιβλίων από τους καθηγητές, με αφιερώματα σε συγκεκριμένους συγγραφείς ή κατηγορία αναγνωσμάτων κατ ’ έτος. Διοργάνωση διαγωνισμών μεταξύ των μαθητών – αναγνωστών με θέματα σχετικά με τα βιβλία ή με αντικείμενο την ορθογραφία. Προβολή ταινιών σχετικών με κάποιο μάθημα ( π. χ. ιστορίας, αρχαίων κτλ ), ή κοινωνικού περιεχομένου ( εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας ) στα πλαίσια της ενημέρωσης και του δημιουργικού προβληματισμού των μαθητών.
Δυνατότητα εκπόνησης εργασιών ( τόσο από μαθητές όσο και από καθηγητές ) στους υπολογιστές της αίθουσας, με πρόσβαση στο διαδίκτυο και άντληση πληροφοριών. Χρήση της αίθουσας στα πλαίσια ευρωπαϊκών προγραμμάτων στα οποία συμμετέχει το σχολείο για συνεργασίες με καθηγητές και μαθητές άλλων χωρών.
Δυνατότητα απερίσπαστης μελέτης / προετοιμασίας του επόμενου μαθήματος. Ευχάριστη – δημιουργική απασχόληση των μαθητών στη διάρκεια κάποιου « κενού » τους Διοργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, επισκέψεων, πρόσκληση διακεκριμένων ομιλητών.
Μάιος 2014: Στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης Σχολικής Μονάδας αποφασίζεται η συγκρότηση ομάδας καθηγητών που θα ασχοληθούν με τη δημιουργία Σχολικής Βιβλιοθήκης
Σεπτέμβριος 2014: Σύγκληση της ομάδας. Εκλογή της κυρίας Μαρίας Λέων ως Συντονίστριας. Πρώτες δράσεις: Συνεδριάσεις της ομάδας. Επιλογή κατάλληλης αίθουσας και προετοιμασία της. Εκπόνηση «φακέλου έργου». Επαφές με φορείς, αναζήτηση δωρητών / χορηγών.
Οκτώβριος 2014 – Φεβρουάριος 2015: Πρώτες συνεργασίες με Δημόσιους και Ιδιωτικούς φορείς. Πρώτες δωρεές και χορηγίες.
Αρχίζει η συλλογή επίπλων και βιβλίων στην αίθουσα της Σχολικής Βιβλιοθήκης Φεβρουάριος 2015
Προετοιμασία για θεματική και αλφαβητική ταξινόμηση των βιβλίων με βάση το καθιερωμένο βιβλιοθηκονομικό σύστημα Dewey
Τακτοποίηση επίπλων και βιβλίων. Προσχέδιο κανονισμού λειτουργίας Μάρτιος – Μάιος 2015
Κάγκελα στα παράθυρα της αίθουσας της Βιβλιοθήκης, για προστασία του εξοπλισμού Αύγουστος 2015
Σεπτέμβριος 2015 Ορίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων ως Υπεύθυνος της Βιβλιοθήκης ο κύριος Δημήτρης Ματρόζος, συνεπικουρούμενος από τις κυρίες Ζευγολάτη, Παπαϊωάννου, Τρεμούλη, Τσαρουχά Σύνταξη αναλυτικού Κανονισμού Λειτουργίας Βιβλιοθήκης, καθώς και «μίνι» κανονισμού για τους μαθητές Δωρεές 350 βιβλίων από ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες και ιδρύματα
Οκτώβριος 2015 Ανοίγει δοκιμαστικά η βιβλιοθήκη. Γνωριμία & εξοικείωση των μαθητών με το χώρο.
Νοέμβριος - Δεκέμβριος 2015 Η Βιβλιοθήκη κλείνει, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες:
Ξυλουργικές (ράφια βιβλίων, πάγκοι υπολογιστών) Ηλεκτρολογικές (εγκατάσταση πίνακα, καλωδίων, πριζών κτλ) Ηλεκτρονικές (καλώδια δικτύου, τοποθέτηση – λειτουργία υπολογιστών, βιντεοπροβολέας, οθόνη προβολής)
Μέσα Δεκεμβρίου 2015 Ολοκλήρωση των εργασιών. Η Βιβλιοθήκη ανοίγει. Απολογισμός 2015: 440 οικειοθελείς επισκέψεις μαθητών μέσα σε 35 εργάσιμες ημέρες. Δανεισμός 45 βιβλίων
Αρχίζουν οι παράλληλες εκπαιδευτικές δράσεις: 1 η επίσκεψη στην Εθνική Βιβλιοθήκη Αθηνών (15 Δεκεμβρίου 2015)
Οι μαθητές παρακολούθησαν πρόγραμμα με θέμα : « Η εξέλιξη της γραφής », αναζήτησαν βιβλία και εργάστηκαν πάνω στο θέμα. Επίσης είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά σπάνια ιστορικά βιβλία. ( εδώ το πρώτο Ελληνικό βιβλίο του 15 ου αιώνα )
Νέες προγραμματισμένες επισκέψεις στην Εθνική Βιβλιοθήκη: στις 15 και 17 Μαρτίου. Οι μαθητές θα παρακολουθήσουν ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, με θέματα όπως «η εξέλιξη του βιβλίου, από το χειρόγραφο έως το ηλεκτρονικό». Διοργάνωση του πρώτου Πανευβοϊκού διαγωνισμού ορθογραφίας για μαθητές Γυμνασίου τον Μάρτιο. Πρόσκληση διακεκριμένων ομιλητών.
Δ. Ιδρύματα – τράπεζες - φορείς : Ε. Ιδιώτες : καθηγητές, γονείς, μαθητές
Τον Σεπτέμβριο του 2014 υπήρχαν στο σχολείο 800 περίπου βιβλία. Σήμερα έχουμε συγκεντρώσει γύρω στα 2200 βιβλία κάθε είδους:
Κατηγορίες : Πλήθος βιβλίων νεανική κλασική λογοτεχνία ελληνική (κατηγοριοποιημένη θεματικά και αλφαβητικά ανά συγγραφέα) 500 ξένη λογοτεχνία κατηγοριοποιημένη με βάση την καταγωγή του συγγραφέα και αλφαβητικά 290 Εκπαίδευση - σχολικά βοηθήματα 130 εγκυκλοπαίδειες & λεξικά, περιοδικά 170 θρησκεία, ψυχολογία 160 Ιστορία 200 Γεωγραφία 60 Πληροφορικής και θετικές Επιστήμες, Τεχνολογία 150 Κοινωνικές & Πολιτικές Επιστήμες (φιλοσοφία, κοινωνιολογία, οικονομικά, Δίκαιο, Λαογραφία) 150 βιβλία Καλών Τεχνών (ζωγραφικής, φωτογραφίας, γλυπτικής, αρχιτεκτονικής) 140 βιβλία για αθλητισμό και παιχνίδια 30
Ιερά Μητρόπολη Χαλκίδας: οικονομική στήριξη Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου: οικονομική στήριξη Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Δωρεά Ηλεκτρονικών Υπολογιστών για τον εξοπλισμό της νέας σχολικής βιβλιοθήκης, προκειμένου να ενισχυθούν οι δυνατότητες της εκπαιδευτικής κοινότητας για έρευνα, πληροφόρηση, ενημέρωση, επιμόρφωση, υλοποίηση εργασιών, συνεργασία με ευρωπαϊκά σχολεία στα πλαίσια κοινών προγραμμάτων.
Δήμος Χαλκιδέων - Ενιαία Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: ελαιοχρωματισμός της αίθουσας, κατασκευή και τοποθέτηση ραφιών για τα βιβλία και γραφείων για τους υπολογιστές, νέα ηλεκτρολογική εγκατάσταση στην αίθουσα. Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: συνεργασία με τη Διευθύντρια κα. Καραμάνου για την υλοποίηση του έργου και με τον αρμόδιο κ. Αράπογλου, υπεύθυνο του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ για τη μελέτη των αναγκών της Βιβλιοθήκης ως προς τον ηλεκτρονικό και ηλεκτρολογικό εξοπλισμό.
Οργανισμός Σχολικών κτιρίων: καρέκλες και γραφεία, συρταριέρες, ένα dvd player Τράπεζα Eurobank: πολλά έπιπλα (γραφείο καθηγητή, τραπέζια μελέτης μαθητών, ντουλάπες, συρταριέρες) και ένας υπολογιστής. Πρώην και νυν σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου: Συνεργασία και βοήθεια από τους συλλόγους πρώην πρόεδρος: Γιάννης Κεχαγιάς, νυν πρόεδρος: Τσώκου Μαρία Σύλλογος διδασκόντων