1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Στρατηγική Ανάλυση του Εξωτερικού Περιβάλλοντος Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Μαθησιακές Δυσκολίες: δυγλωσσία και πολυγλωσσικό περιβάλλον Ενότητα 3:Πρώιμη διάγνωση και χαρακτηριστικά των μαθησιακών δυσκολιών από την προσχολική.
Advertisements

1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Εκδιδόμενα Στοιχεία για Λιανική πώληση αγαθών ή υπηρεσιών Άρθρο 12 Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Εισαγωγή στην Στρατηγική Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 1: Εισαγωγή στη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων. Ασκήσεις Πράξεις Αναγνωστόπουλος Αχιλλέας Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό,
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
1 Γεωργική Χημεία - Βασικές εργαστηριακές τεχνικές - διαλύματα, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Γεωργική.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Στρατηγική Ανάλυση του Εξωτερικού Περιβάλλοντος Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Βασικές Θεωρήσεις της Στρατηγικής - Κύριες Σχολές Στρατηγικής Σκέψης Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Εκτίμηση της κατάστασης του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Επιπλέον διάβασμα. Taylor, A. (1998) “ προσαρμογή στις αλλαγές των καιρών ”, fortune. Chan Kim, W. and Mauborgne, R. (2002) “Charting your company’s future”,
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Απλοποιημένο και Συγκεντρωτικό Τιμολόγιο Άρθρο 10 Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Η απογραφή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI Εξέλιξη των Λ.Π.Σ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Εισαγωγή στα Λογιστικά Πληροφοριακά Συστήματα (Λ.Π.Σ.) Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 3: Ποιοτικός Έλεγχος στα Έπιπλα Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογιστικό αποτέλεσμα, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
1 Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα Συμμετοχές - Χρεόγραφα Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Κλαδικά Λογιστικά Σχέδια Ξενοδοχειακή Λογιστική Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο Άρθρο 14 Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 1: Εισαγωγικά, σημασία σιτηρών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα Τεχνολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογαριασμοί, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Εταιρική Αποστολή Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων
Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη
Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Στρατηγική Ανάλυση του Εξωτερικού Περιβάλλοντος Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου

2 Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Ενότητα 6: Στρατηγική Ανάλυση του Εξωτερικού Περιβάλλοντος Τριάρχη Ειρήνη Πρέβεζα, 2015 Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου

3 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 3

4 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Χρηματοδότηση Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο TEI Ηπείρου» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα.

5 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Σκοποί ενότητας 5

6 Ανάλυση Στρατηγικών Ομάδων Στρατηγική Ανάλυση του Εξωτερικού Περιβάλλοντος 6

7 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Στρατηγική Ομάδα Ο Hunt υπέδειξε τον όρο στρατηγική ομάδα το 1972 όταν διαπίστωσε υποομάδες επιχειρήσεων με παρόμοια χαρακτηριστικά να υπάρχουν στην ίδια αγορά. Ο Porter διεύρυνε την έννοια αυτή τη δεκαετία του 80. Η στρατηγική ομάδα ορίζεται ως μία ομάδα οργανισμών που ακολουθεί τις ίδιες ή παρόμοιες στρατηγικές σε έναν συγκεκριμένο κλάδο. o Π.χ. ο κλάδος των εστιατορίων μπορεί να διαιρεθεί σε αρκετές στρατηγικές ομάδες όπως τα ταχυφαγεία (fast-food), τις ταβέρνες, τα εστιατόρια βάσει μεταβλητών όπως η τιμολόγηση, η ώρα προετοιμασίας, η παρουσίαση, η εξυπηρέτηση. 7

8 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Στρατηγική Ομάδα Ένας κλάδος μπορεί να αποτελείται από μία ή περισσότερες στρατηγικές ομάδες. Επίσης μία στρατηγική ομάδα μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα μέλη. Η έννοια της στρατηγικής ομάδας επικεντρώνεται περισσότερο στον ανταγωνισμό μεταξύ των μελών μιας ομάδας. Π.χ. τα ακριβά εστιατόρια ανταγωνίζονται μεταξύ τους και όχι με τα ταχυφαγεία γιατί παρόλο που ανήκουν στον ίδιο κλάδο ανήκουν σε διαφορετική στρατηγική ομάδα. 8

9 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Οι στρατηγικοί χάρτες Η χαρτογράφηση των στρατηγικών ομάδων αποτελεί μία τεχνική προσδιορισμού της θέσης της εταιρείας σε ένα τομέα ή πεδίο της αγοράς και αποτελεί εργαλείο για την αποτελεσματικότερη ανάλυση του ανταγωνισμού σε έναν κλάδο. Ενδεικτικά αναφέρονται μερικές από τις μεταβλητές ή διαστάσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθούν o Προϊόντα, υπηρεσίες μετά την πώληση o Το μέγεθος της αγοράς στο οποίο απευθύνεται η επιχείρηση o Τιμολογιακή πολιτική o Τα κανάλια διανομής o Βαθμός καθετοποίησης o Προσπάθειες μάρκετινγκ o Η γεωγραφική κατανομή o Η χρησιμοποιούμενη τεχνολογία κ.α.

1010 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου 10 Προσδιορίζουμε τους ανταγωνιστές σε έναν κλάδο Επιλέγουμε τουλάχιστον δύο βασικές μεταβλητές Τοποθετούμε τις ομάδες των επιχειρήσεων του κλάδου σε έναν χάρτη Οι στρατηγικοί χάρτες Τα βήματα που ακολουθούνται είναι τα εξής:

1 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Χρησιμότητα και στόχος των στρατηγικών χαρτών Η χαρτογράφηση των στρατηγικών ομάδων ενός κλάδου χρησιμεύει στην εταιρεία στο να: o Αναγνωρίσει τους άμεσους και έμμεσους ανταγωνιστές ( ή πιθανούς συνεργάτες) o Διαπιστώσει κατά πόσο είναι εύκολη η μετακίνηση της σε μια άλλη στρατηγική ομάδα o Αναγνωρίσει μελλοντικές ευκαιρίες ή στρατηγικά προβλήματα o Διασφαλίσει ότι αναπτύσσει τη στρατηγική της ή την αξιολογεί λαμβάνοντας υπόψη τη γνώμη των πελατών ή άλλων ωφελούμενων από την λειτουργία της συγκεκριμένης εταιρείας. 11

1212 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Χρησιμότητα και στόχος των στρατηγικών χαρτών Ο στόχος της χαρτογράφησης είναι να διασφαλίσει ότι η εταιρεία λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών και των ωφελούμενων της, καθώς κατά την χαρτογράφηση τίθενται ερωτήματα όπως: o Ποια θα είναι η μελλοντική στρατηγική της εταιρείας; o Πως θα διαμορφωθούν οι σχέσεις με τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου ; o Ποιοι είναι αυτοί που ωφελούνται περισσότερο από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας; 12

1313 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Υπόδειγμα Ανάλυσης στρατηγικών ομάδων με τον χάρτη 1.Κάντε λίστα με του πέντε κυριότερους παίκτες του πεδίου ή του τομέα. 2.Συμπληρώστε τον πίνακα (πίνακας 1) 3.Όσον αφορά τους πελάτες των προϊόντων / υπηρεσιών σας, τι νομίζετε ότι κάνετε με βάση αυτά που περιμένουν αυτοί από εσάς: Π.χ. τους προσφέρετε μία εξατομικευμένη υπηρεσία, εύκολη πρόσβαση, χαμηλό κόστος; 4.Αφού επιλέξετε δύο ανάγκες / επιθυμίες πελατών από αυτές που προσδιορίστηκαν στον πίνακα 1, σχεδιάστε μία μήτρα 2*2. Τοποθετήστε την επιχείρησή σας και τους πέντε κυριότερους παίκτες στην εν λόγω μήτρα. 13

1414 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Υπόδειγμα Ανάλυσης στρατηγικών ομάδων με τον χάρτη 1.Εν συνεχεία σκεφτείτε τα εξής: – Που υπάρχουν κενά και γιατί και πως αυτά θα πρέπει να γεμίσουν; – Υπάρχει δυνατότητα να αναπτύξουμε καινούργια υπηρεσία ή προϊόν; – Πως μπορούμε να συνεργαστούμε με τους άλλους παίκτες για να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών; – Μήπως υπάρχει υπερκάλυψη στην παροχή προϊόντων και υπηρεσιών; – Ποιες είναι οι επιλογές μας ; – Τι άλλους είδους έρευνα χρειάζεται να κάνουμε ; 14

1515 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Υπόδειγμα Ανάλυσης στρατηγικών ομάδων με τον χάρτη 1.Αναπτύξτε μία ανταγωνιστική στρατηγική ή στρατηγική συνεργασίας για να σιγουρευτείτε ότι ικανοποιείται τις ανάγκες αυτών που ωφελούνται από την επιχείρησή σας και ισχυροποιείστε στη συνέχεια τη θέση σας με την επιλεχθείσα στρατηγική. Εν τέλει με την συγκεκριμένη ανάλυση τι διαπιστώσατε ότι γνωρίζετε για τους υπόλοιπους παίκτες; και αυτά που διαπιστώσατε βασίζονται σε υποθέσεις ή σε αποδείξεις; Υπήρξαν εκπλήξεις; 15

1616 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Παίκτης 1Παίκτης 2Παίκτης 3Παίκτης 4Παίκτης 5 Ποιες υπηρεσίες προσφέρουν; Ποια προϊόντα προσφέρουν; Εργάζονται μαζί με κάποια ομάδα πελατών ή δικαιούχων; Ποια είναι η επιρροή τους; Ποια μπορεί να είναι τα σχέδια τους για το μέλλον; Αν επαναπροσδιορίσετε τις σχέσεις σας με αυτούς μπορείτε να αυξήσετε την επιρροή σας; ΠΙΝΑΚΑΣ 1 (adapted from Bruce et al., 2008) )file:///C:/Users/labpc36/Downloads/strategic_group_mapping.pdf

1717 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΔΙΑΣΤΑΣΗ 1 ΔΙΑΣΤΑΣΗ 2 ΜΗΤΡΑ ΔΥΟ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ

1818 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Παράδειγμα ανάλυσης στρατηγικών ομάδων στη βιομηχανία των τροφίμων στην Ε.Ε. (1/2) Οι διαστάσεις του συγκεκριμένου κλάδου που επιλέχθηκαν είναι η γεωγραφική κάλυψη που επιτυγχάνει η κάθε επιχείρηση (ως % της Ε.Ε.) και η ένταση μάρκετινγκ. Καταλήγουμε σε 4 στρατηγικές ομάδες. Κάθε κύκλος αποτελεί και μια στρατηγική ομάδα και το μέγεθος του κύκλου προσδιορίζει το μέγεθος της ομάδας. Ομάδα Α1: Πολυεθνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε όλο τον κόσμο με ισχυρές μάρκες (όπως Nestle, Unilever, Danone) 18

1919 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Παράδειγμα ανάλυσης στρατηγικών ομάδων στη βιομηχανία των τροφίμων στην Ε.Ε. (1/2) Ομάδα Α3: Εθνικές επιχειρήσεις με γνωστές μάρκες και μεγάλη υποστήριξη μάρκετινγκ που δραστηριοποιούνται σε μικρότερο γεωγραφικό εύρος συγκριτικά με την Α1 (Unigrate, United Biscuits). Ομάδα Β2: Εθνικές επιχειρήσεις που δεν είναι ηγέτες αγοράς (Coleman’s, ABF) 19

2020 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Παράδειγμα ανάλυσης στρατηγικών ομάδων στη βιομηχανία των τροφίμων στην Ε.Ε. (1/2) Ομάδα Γ3: Εθνικές επιχειρήσεις που ειδικεύονται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ( τα γνωστά private labels) και πρωταρχικά ενδιαφέρονται για χαμηλό κόστος.  Όσο πιο μακριά βρίσκονται οι κύκλοι, τόσο μεγαλύτερες διαφορές υπάρχουν ανάμεσα σε επιχειρήσεις που περικλείονται σε αυτούς και στις περιβαλλοντικές συνθήκες που αυτές αντιμετωπίζουν.  Είναι δυνατή η μετακίνηση των επιχειρήσεων από μία στρατηγική ομάδα σε άλλη, οι παράγοντες που την αποτρέπουν είναι τα εμπόδια εισόδου στις στρατηγικές ομάδες. 20

2121 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Παράδειγμα ανάλυσης στρατηγικών ομάδων στη βιομηχανία των τροφίμων στην Ε.Ε (2/2) Τα κενά που υπάρχουν στον χάρτη 1.1 προσδιορίζουν τις ευκαιρίες που εμφανίζονται στις επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων στην Ε.Ε. Προκύπτει λοιπόν ο χάρτης 1.2 που δείχνει τις δυνατότητες αξιοποίησης των κενών. 21

2 Προγραμματισμός βάσει σεναρίων Στρατηγική Ανάλυση του Εξωτερικού Περιβάλλοντος 22

2323 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Προγραμματισμός βάσει σεναρίων Εισαγωγή στο προγραμματισμό με βάση σενάρια Ο προγραμματισμός βάσει σεναρίων χρησιμοποιούμενος σαν τμήμα μιας διαδικασίας δημιουργίας οράματος παρέχει πρόβλεψη για το πώς διαφορετικές δυνάμεις μπορεί να χειραγωγήσουν το μέλλον προς διαφορετική κατεύθυνσή. Τα σενάρια ουσιαστικά είναι «Ιστορίες» σχετικά με το τι είναι πιθανό να συμβεί στο εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης και πως αυτή θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τις αλλαγές. 23

2424 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Προγραμματισμός βάσει σεναρίων Εισαγωγή στο προγραμματισμό με βάση σενάρια Ο προγραμματισμός βάσει σεναρίων έχει τις καταβολές του στην πολυεθνική εταιρεία «SHELL» όπου εφαρμόστηκε τη δεκαετία του ‘70 προκειμένου τα στελέχη της εταιρείας να μπορούν να δουν πως στο μέλλον θα εξελιχθεί ο πετρελαιοπαραγωγός κλάδος και γενικότερα ο τομέας της ενέργειας. Αποδείχθηκε σωτήριος για την εταιρεία ιδιαίτερα μετά την πετρελαϊκή κρίση του 1973 και την επακόλουθη κατακόρυφη αύξηση των τιμών του πετρελαίου. – Η χρήση σεναρίων στη χάραξη στρατηγικής μετά από μία περίοδο παύσης έγινε ξανά δημοφιλής από το τρομοκρατικό χτύπημα της 11 ης Σεπτεμβρίου 2001 και την κατάρρευση της Lehman Brothers το Η αβεβαιότητα πλέον είναι διάχυτη στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον και επιβάλλεται περισσότερο από ποτέ η χρήση αυτού του είδους του προγραμματισμού. 24

2525 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Προγραμματισμός βάσει σεναρίων Γιατί οι μάνατζερ ς χρησιμοποιούν τον προγραμματισμό βάσει σεναρίων; – Για να κατανοήσουν το επιχειρησιακό σύστημα, τις δυνάμεις που λειτουργούν σε αυτό, τις αβεβαιότητες που κρύβονται και τους τρόπους ερμηνείας σημαντικών πληροφοριών. Τι σκοπούς εξυπηρετούν; 1.Πρόληψη και κατανόηση του κινδύνου, δυνατότητα ανάληψης λελογισμένου ρίσκου (προστατευτικός). 2.Ανακάλυψη στρατηγικών ευκαιριών ( επιχειρηματικός). 25

2626 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Προγραμματισμός βάσει σεναρίων Ποια είναι τα βασικά οφέλη που προσφέρει η δημιουργία σεναρίων; 1.Προσανατολίζουν εκείνους που συγκεντρώνουν και αναλύουν τις πληροφορίες της επιχείρησης σχετικά με το περιβάλλον της. 2.Γεννώνται νέα περιθώρια για βελτιώσεις και προβλέψεις αστάθμητων παραγόντων. Τίθενται υπό αμφισβήτηση πολλά λανθασμένα συμπεράσματα σχετικά με το περιβάλλον της επιχείρησης που μέχρι πρότινος τα στελέχη τα θεωρούσαν δεδομένα. 3.Βοηθούν στη συγκέντρωση στοιχείων για τη λήψη αποτελεσματικών αποφάσεων. 26

2727 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Προγραμματισμός βάσει σεναρίων Δημιουργία Σεναρίων Βήματα: 1.Προσπάθεια ομάδας σύνταξης να διαβλέψει το μέλλον θέτοντας ερωτήματα του τύπου « ποιες θα είναι οι ανάγκες του κλάδου τα επόμενα 20 χρόνια ;» 2.Αναγνώριση των στερεοτύπων που υφίστανται στην επιχείρηση για ένα συγκεκριμένο θέμα ώστε οι δημιουργοί του σεναρίου να καθορίσουν ευκολότερα τις απόψεις και τις υποθέσεις που θα τους απασχολήσουν στη δημιουργία του σεναρίου. 3.Να προσδιοριστούν οι δυνάμεις του περιβάλλοντος (μέσω της ανάλυσης του μακρο-περιβάλλοντος PEST-DG ) που θα περιληφθούν στο σενάριο και ποιες τάσεις είναι σχετικές με το θέμα που ασχολείται το σενάριο. 4.Κατασκευή και διατύπωση των σεναρίων σύμφωνα με τους παράγοντες του περιβάλλοντος που έχουν μεγαλύτερη επίδραση στην επιχείρηση και των τάσεων που ενδέχεται να επηρεάσουν τη διατύπωση των σεναρίων στο μέλλον. 27

2828 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Προγραμματισμός βάσει σεναρίων Δημιουργία Σεναρίων 5.Εκτίμηση των πιθανοτήτων που παρουσιάζονται στο σενάριο. 6.Πραγματοποίηση «ανάλυσης μετάνοιας» με την έννοια ότι γίνεται σύγκριση των αναμενόμενων αποτελεσμάτων που θα είχε η επιχειρησιακή στρατηγική αν προέκυπτε το λανθασμένο και όχι το αναμενόμενο σενάριο. 7.Μία ολοκληρωμένη ανάλυση που θα περιλαμβάνει και συζήτηση για τα στοιχεία που προκύπτουν από το σενάριο  Ποια κενά και δεδομένα προέκυψαν και ποιες ενέργειες και αναθεωρήσεις στρατηγικής επιβάλλεται να γίνουν. 28

2929 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ερωτήματα – Ανακεφαλαίωση Ποια είναι η βασική μέθοδος ανάλυσης του μακροπεριβάλλοντος και ποια η χρησιμότητα της; Με ποιους τρόπους μια επιχείρηση μπορεί να επηρεάσει το περιβάλλον της; Ποιο είναι το κύριο εργαλείο ανάλυσης του μικροπεριβάλλοντος και σε ποιον βιομηχανικό κλάδο εφαρμόζεται; Ποια εμπόδια εισόδου αποτρέπουν την είσοδο νέων ανταγωνιστών στον κλάδο; 29

3030 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ερωτήματα – Ανακεφαλαίωση Οι συμφωνίες μεταξύ των ανταγωνιστών σε έναν κλάδο τι αντίκτυπο έχουν σε αυτόν αλλά και στους καταναλωτές; Γιατί μια εταιρεία προχωράει στην χαρτογράφηση των στρατηγικών ομάδων ενός κλάδου; Που αποσκοπεί μία εταιρεία όταν ακολουθεί την προσέγγιση του «προγραμματισμού βάσει σεναρίων»; Ποια είναι η πολυεθνική εταιρεία που συνέβαλε στην καθιέρωσή της και την εφαρμόζει πιστά μέχρι σήμερα; 30

3131 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Βιβλιογραφία “Στρατιγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής Εμπειρία”, Τόμος Α’, Παπαδάκης Μ. Βασίλης, Εκδόσεις Μπένου, 6 η Έκδοση (2012) Mintzberg H. the strategy Concept I : Five Ps for Strategy, California Management Review (Fall 1987) pp /07/ Προσαρμογή από Rothaermel’s (2013) ‘Strategic Management’, σελ..91

3232 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΩΝΗΣ, Ενότητα 0, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου 32 Σημείωμα Αναφοράς Τριάρχη Ε. (2015) Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολιτική. ΤΕΙ Ηπείρου. Διαθέσιμο από:

3 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές [1] ή μεταγενέστερη. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, Διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

3434 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Τέλος Ενότητας Επεξεργασία: Βαφειάδης Νικόλαος Πρέβεζα, 2015

3535 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΩΝΗΣ, Ενότητα 0, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου 35 Σημειώματα

3636 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΩΝΗΣ, Ενότητα 0, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου 36 Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη Δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

3737 Τέλος Ενότητας