ΤΟΣΟ ΛΙΓΟ ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΝΕΡΟ…

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κανιούρα Ανθή Κεντρωτή Κατερίνα Αμπαρτσουμιάν Σάββας
Advertisements

Διαχείριση Φυσικών Πόρων
Παρουσίαση: Νίκος Στράντζιας
Tι βλέπετε σε αυτή τη φωτογραφία;
Νερό το Πολύτιμο!!! Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης 2ου Λυκείου Ορεστιάδας
ΤΟ ΝΕΡΟ Κύκλος του νερού και Λειψυδρία.
Το νερό στη ζωή μας Μορφές του νερού στη ζωή μας Πού βρίσκουμε το νερό
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Η σχέση μας με τη γη Ανθρώπινες δραστηριότητες και φυσικοί πόροι.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Δ2
Το νερό συστήνεται Επιλογή φωτογραφιών και ανάγνωση κειμένου
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ
ΜΟΡΦΕΣ ΝΕΡΟΥ.
Με θέμα την έλλειψη νερού στην Αφρική
Η ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
«ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ» Κεφάλαιο 5 (Διαχείριση Φυσικών Πόρων Β’ Λυκείου)
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΝΕΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
5.2 Χαρακτηριστικά και ιδιότητες του νερού
Βροχή ΤΟ ΝΕΡΟ σταγόνα Βροχή χαλάζι χιόνι.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Τα ποτάμια και οι λίμνες στη ζωή των Ευρωπαίων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ.
ΦΑΣΕΙΣ - ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΑΡΤΕΜΙΣ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ Α1α
Ιωάννης Καραγιάννης 4216 Διεξοδική διερεύνηση του Κύκλου του Νερού, παρουσίαση των δομικών του στοιχείων και η επίδραση του στην ανθρώπινη καθημερινότητα.
ΜΠΑΝΙΤΣΙΩΤΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΥΣΙΚΗ ΤΣΟΥΜΙΤΑ ΜΑΡΙΑ Ο κύκλος του νερού
Φυσική <<Ο κύκλος του νερού>>
Ο κύκλος του νερού ΡΟΣΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ-ΟΛΓΑ ο κύκλος του νερού.
ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ(4215)
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
«Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΗΛΙΑΔΟΥ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ
Ο κυκλος του νερου Φωτεινη ΖΕΡΒΑ Α.Μ:4210 Ο Κύκλος του νερού.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΡΙΑ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
«Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης» Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Ο κύκλος του νερού. Μαλαματή Βελώνη Α.Μ:4190 Ο Κύκλος του νερού.
ΝΕΡΟ Το νερό είναι η περισσότερο διαδεδομένη ανόργανη χημική ένωση στην επιφάνεια της Γης, αφού καλύπτει το 70,9% του πλανήτη μας. Το νερό στις «συνηθισμένες.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το πρόβλημα του νερού για την ανθρωπότητα
Με λένε Dolphin και μαζί θα μάθουμε για το νερό στη φύση !!!
Ο Κύκλος του Νερού Κωτσοπούλου Ελένη ο κύκλος του νερού.
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
ΠΤΔΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΣΑΙΤΗ Α.Ε.Μ.: 3874
ΝΙΖΟΡΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΦΥΣΙΚΗ ΤΣΟΥΜΙΤΑ ΜΑΡΙΑ Ο κύκλος του νερού
ΦΥΣΙΚΗ ΝΤΑΛΑΜΑΓΚΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Μελετη Περιβαλλοντοσ Κόμη Νίκη Ο κύκλος του νερού.
Η παρουσίαση του κύκλου του νερού
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μελλοντική ύπαρξη νερού-Λειψυδρία
Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Ο κύκλος του νερού
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Γεωργία Ταμβάκη
Ο κύκλος του νερού Πετρίδου Έφη Ο κύκλος του νερού.
<<Ο κύκλος του νερού>>
Η εξάντληση του Νερού.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Ο κύκλος του νερού Γεωργία Μπάρπα Ο κύκλος του νερού.
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Βαγγέλης Ρούλιας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το νερό εξατμίζεται 1.
ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι είναι : κάθε τι που βρίσκετε στη φύση είτε πρόκειται για άψυχα υλικά είτε πρόκειται για οργανισμούς. π.χ. βουνά ,ποτάμια , ο αέρας.
Τα ποτάμια και οι λίμνες στη ζωή των Ευρωπαίων
Ο κύκλος του νερού Φυσική
ΦΥΣΙΚΗ 4193 ΓΑΖΕΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
Παρουσίαση: Νίκος Στράντζιας
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟΣΟ ΛΙΓΟ ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΝΕΡΟ… ΤΟΣΟ ΛΙΓΟ ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΝΕΡΟ…

Αφού ο πλανήτης μας χαρακτηρίζεται «γαλάζιος» πώς είναι δυνατόν να υπάρχει τόσο λίγο γλυκό νερό;

Το νερό είναι πηγή ζωής Το νερό στον πλανήτη είναι απαραίτητο για κάθε μορφή ζωής και με καθοριστικό ρόλο, στην δημιουργία της ζωής. Το χρειαζόμαστε για να είμαστε υγιείς, για να παράγομε την τροφή μας, τις μεταφορές μας, την άρδευση και την βιομηχανία. Το χρειάζεται όλο το ζωικό και φυτικό βασίλειο. Χωρίς νερό δεν θα υπάρχει ζωή .

Νερό ως στοιχείο της φύσης Νερό ως στοιχείο της φύσης Το νερό, η πιο διαδεδομένη χημική ένωση στην επιφάνεια της Γης, καλύπτει το 70% του πλανήτη μας. Στην φύση υπάρχει σε τρεις μορφές: αέρια κατάσταση (υδρατμοί της ατμόσφαιρας) υγρή κατάσταση (θάλασσες, ποτάμια, λίμνες, πηγές, υπόγεια νερά, βροχή) στερεή κατάσταση (χιόνι, χαλάζι, πάγος)

Η χρησιμότητα του νερού στον άνθρωπο Η χρησιμότητα του νερού στον άνθρωπο Ο άνθρωπος χρησιμοποιεί το νερό στην καθημερινή του ζωή για: - αστική χρήση (βιολογικές , οικιακές ανάγκες, , καθαρισμό , κλπ.) - βιομηχανική χρήση (παρασκευή τροφίμων, ποτών, φαρμάκων, κλπ) - γεωργική χρήση (άρδευση, πότισμα) Επίσης είναι χρήσιμο στις συγκοινωνίες, στην αναψυχή, στα σπορ, στην υγεία (ιαματικές πηγές) , κλπ.

Κατανομή του γλυκού νερού στον πλανήτη μας Με τον όρο γλυκό ύδωρ χαρακτηρίζεται σε αντίθεση προς την θάλασσα, κάθε υδάτινη έκταση με γλυκό νερό, π.χ λίμνες, ποτάμια. Από όλο το νερό του πλανήτη μόνο το 2,5% είναι «γλυκό» και «προσβάσιμο».

Από αυτό μόνο το 1% μπορεί να χρησιμοποιήσει ο άνθρωπος, γιατί το υπόλοιπο βρίσκεται είτε στους πόλους και στις κορυφές των βουνών ως πάγος (73%) , είτε υπόγεια (20%). Και όμως αυτές οι λιγοστές ποσότητες νερού , δεν φημίζονται πολλές φορές , για την άριστη ποιότητά τους. Το πόσιμο νερό πρέπει να είναι διαυγές, άχρωμο, άοσμο, απαλλαγμένο από μικροοργανισμούς, τοξικές ουσίες και μεταλλικά άλατα.

Ο φυσικός κύκλος του νερού Το νερό υπό την επίδραση της ηλιακής θερμότητας εξατμίζεται από τις επιφάνειες των ωκεανών, λιμνών και ποταμών, στην ατμόσφαιρα με μορφή υδρατμών. Εκεί συμπυκνώνεται σε σύννεφα, τα οποία σε χαμηλές θερμοκρασίες ψύχονται ή υγροποιούνται και γυρίζουν στην γη, με μορφή βροχής ή χιονιού. Το νερό πέφτει στην γη και καταλήγει στα ποτάμια, τις λίμνες, τις θάλασσες κλπ.

Γιατί τόσο λίγο το γλυκό νερό στον πλανήτη; Το ασφαλές πόσιμο γλυκό νερό είναι ζωτικής σημασίας για τον άνθρωπο και σε πολλά μέρη του κόσμου η παροχή αυτή είναι ανεπαρκής , όπως σε ημιάνυδρες περιοχές, κλπ . Είναι πηγή απαραίτητη , που τα αποθέματά της , αντί να τα χρησιμοποιούμε με μέτρο, τα σπαταλάμε χωρίς σκέψη, κάποιες φορές.. Οι υδάτινοι πόροι είναι ανανεώσιμοι και οικονομικοί πόροι , όμως δεν είναι ανεξάντλητοι . Η αλόγιστη χρήση τους, από την αύξηση των αναγκών , οδηγεί στην έλλειψή του. Όταν μία χώρα έχει λίγο νερό , αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας, έλλειψη τροφής κλπ.

Γι΄ αυτό τα τελευταία χρόνια κατασκευάζονται φράγματα ή λιμνοδεξαμενές για την συγκέντρωση του νερού ή επενδύουν τα κράτη στην αφαλάτωση θαλάσσιου και υπόγειου νερού, για περισσότερο πόσιμο και προσβάσιμο νερό. Η ρύπανση του περιβάλλοντος με τα απόβλητα των βιομηχανιών, με την χρήση των φυτοφαρμάκων στην γεωργία τα τελευταία χρόνια, με την κακή διαχείριση των σκουπιδιών , οδηγούν στην μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα και το πόσιμο νερό γίνεται ακατάλληλο για χρήση, από τους κατοίκους του πλανήτη.

Η ύδρευση της Χαλκίδας Στην αρχαιότητα η πόλη μας προμηθεύονταν το νερό της από τις πηγές της Αρεθούσας ( περιοχή Αγίου Στεφάνου), αλλά και πρόχειρα υφάλμηρα πηγάδια. Στην Ρωμαϊκή εποχή αναζήτησαν νερό από τις πηγές των Ερίων (Καθενούς) , το οποίο μετέφεραν με τεχνικά έργα, λαξευμένα στις πλαγιές του βουνού και σε αρκετό βάθος, στην πόλη μας . Κατά την Ενετική εποχή κατασκευάσθηκε μεγαλοπρεπές υδραγωγείο , απομεινάρια του σώζονται ως σήμερα ( περιοχή Καμάρες). Το 1882 έχομε την ύδρευση της Χαλκίδας από τις πηγές Ερίων, μέσω του Ρωμαϊκού υδραγωγείου ως τα Κολιματσάνικα και από εκεί με μεταλλικές σωληνώσεις ως την πόλη.

Το 1950 τοποθετήθηκε και δεύτερη γραμμή με μεταλλικές σωλήνες, με συγκέντρωση του νερού σε δεξαμενή στα Χάνια Αφρατίου. Το 1960 έγινε προσπάθεια για ενίσχυση του δικτύου , με γεωτρήσεις στην Λάμψακο, αλλά δεν λύθηκε η έλλειψη του νερού. Το 1964 άρχισε η υδροδότηση της πόλης με υδρόμετρα. Το 1975 ως το 1985 έγιναν νέες γεωτρήσεις στην θέση «Γυρίσματα» Αφρατίου με βελτίωση του δικτύου ύδρευσης Το 1993 δόθηκε οριστική λύση στο πρόβλημα ύδρευσης της Χαλκίδας με την κατασκευή διυλιστηρίων και εγκαταστάσεων υδροληψίας στην περιοχή «Ούγγρα» της σημερινής Δημοτικής ενότητας Ανθηδόνας , στα σύνορα Βοιωτίας και Εύβοιας, δίπλα από την λίμνη Παραλίμνη και Υλίκη (χωρητικότητας 600εκατ. κ.μ)

Το νερό είναι πηγή ζωής Χωρίς νερό δεν υπάρχει ζωή στην Γη Προσοχή στην σπατάλη νερού Καθαρό και επαρκές πόσιμο νερό εγγυάται καλύτερη δημόσια υγεία και ποιότητα ζωής.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΤΕ!!! ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΘΗΝΑ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ