ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Χρυσάγης Νικόλαος MSc ., PhD Καθηγητής ΠΚΑ - Φυσικοθεραπευτής Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
ΜΑΘΗΜΑ 9. ΒΑΣΙΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΙΘΕΡΙΩΝ ΕΛΑΙΩΝ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ) ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΑΛΟ, ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Κοντού Γ. Μαρία Ph.D, M.Sc., ΚΦΑ. Ο όρος «προβλήματα όρασης» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της οπτικής ικανότητας από τα μικρά προβλήματα όρασης.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΕΡΕΥΝΕΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ Ή ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΒΑΡΟΥΣ: Α) ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΟΣ ΕΜΕΤΟΣ Β) ΧΡΗΣΗ ΔΙΟΥΡΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΤΙΚΩΝ.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΜΑΘΗΜΑ 3: ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΜΥΝΑ N. Apostolidis Ph.D.. ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΟΥ ΑΜΥΝΤΙΚΟΥ ΠΑΙΚΤΗ n αλτική ικανότητα n ταχύτητα - εκρηκτικότητα n φυσική κατάσταση n επικοινωνία.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΜΕΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΔΟΜΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Εταιρική Διακυβέρνηση
Αθηνά Πατελάρου, RN, MSc, PhD
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 6: Ατομικές διαφορές και ικανότητες κίνησης
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ζωγραφίζοντας την αυλή του σχολείου
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Βιοκινητική αξιολόγηση αθλητικών ικανοτήτων
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Αργυρόπουλος Θεόδωρος Νοσηλευτής Τ.Ε. MSc PhD ©
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Οδυσσέας Κοψιδάς Ελευθέριος Σαχινίδης
Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α
Project τμηματοσ γυναικων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Ο Ασθενής που Βρίσκεται σε Κατάσταση Shock «Υπογκαιμικό shock» Νοσηλευτικές Διαγνώσεις και Παρεμβάσεις.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ (CT, MRI) ΣΕ ΝΟΣΗΛΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ Μοδινού Όλγα1, Σκαραφίγκα Ιουλία2,
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Νοσηλευτική φροντίδα τραυματία
Μανομενίδης Γεώργιος Νοσηλευτής PhD
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση 1η Διάλεξη: Εισαγωγή, Δίκαιο & Έγκλημα, Θεωρητικές Προσεγγίσεις/Έννοιες Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος, MSc στις.
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
6η Επιμορφωτική Διημερίδα Ζ’ ΕΝΩΣΗΣ
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Χρυσάγης Νικόλαος MSc ., PhD Καθηγητής ΠΚΑ - Φυσικοθεραπευτής Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/ Αναπτυξιακών και Κινητικών Διαταραχών ΤΕΦΑΑ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΑΣΗΣ Σωστή στάση η ευθυγράμμιση των μελών του σώματος (μειωμένη φόρτιση)

ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗΣ ΣΤΗΛΗΣ Σκολίωση (πλάγια απόκλιση) Κύφωση (απόκλιση προς τα πίσω ΘΜΣΣ) Λόρδωση (απόκλιση προς τα εμπρός ΟΜΣΣ) Ταξινόμηση Δομικές (πρωτογενές σύμπτωμα) Μη δομικές (άλλοι παράγοντες προκαλούν τις αποκλίσεις)

Αποκλίσεις σπονδυλικής στήλης

Σκολιώσεις Δομικές-Οργανικές Ιδιοπαθείς Νευρομυϊκές (πολιομυελίτιδα) Συγγενείς (ημισπόνδυλος, συνοστέωση σπονδύλων) Άλλες αιτίες (νευροϊνωμάτωση, όγκοι) Μή δομικές- Λειτουργικές Αντισταθμιστικές (ανισοσκελία) Ανταλγικές Στατικές (κακή στάση)

Ιδιοπαθής σκολίωση (Δομική) Πλάγια κλίση και στροφή ΣΣ  Βρεφική  Παιδική (4-10 έτη)  Εφηβική (10-17 έτη)  < 20° Ασκήσεις  20-40 ° Κηδεμόνες (16 h)  > 40 ° Χειρουργική θεραπεία

Ιδιοπαθής σκολίωση (Δομική) Τύποι κυρτωμάτων Θωρακικό Οσφυϊκό Θωρακοσφυικό Αυχενοθωρακικό Εξέλιξη Μέχρι τα 16- 18 έτη

Σκολίωση κυρτώματα

Μέτρηση σκολίωσης

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Σε μεγάλου βαθμού σκολιώσεις Πόνοι στην ΣΣ Διαταραχές καθιστής θέσης Αναπνευστικά προβλήματα (αναπνευστικές λοιμώξεις και ανεπάρκεια) Διαταραχές στο ισχίο

Κύφωση Κυρτότητα ΘΜΣΣ > 40% Ταξινόμηση Δύσκαμπτη (αγκυλωτική ΣΑ) Εύκαμπτη (κακή στάση, αδυναμία εκτεινόντων, αντισταθμιστική)

Κύφωση Ομαλή Γωνιώδης (κάταγμα) Γεροντική (οστεοπόρωση) Νεανική (νεανική κύφωση Scheuermann) (άγνωστη αιτιολογία, 12-16 ετών)

Κύφωση

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Διαταραχές καθιστικής θέσης Μείωση ύψους Μείωση πνευμονικού χώρου Κίνδυνος τραυματισμού νωτιαίου μυελού

Αποκλίσεις στάσης Πρόσθια κλίση κεφαλιού (υπερέκταση αυχενικής μοίρας) Σε βράχυνση: εκτείνοντες αυχένα Σε διάταση: καμπτήρες αυχένα

Αποκλίσεις στάσης Πρόσθια κλίση κεφαλιού (υπερέκταση αυχενικής μοίρας)

Αποκλίσεις στάσης Επίπεδη ράχη (ελάττωση ΘΜΣΣ) Σε βράχυνση: εκτείνοντες ΣΣ, προσαγωγοί ωμοπλατών) Σε Διάταση: πρόσθιος οδοντωτός, Μεγάλος θωρακικός)

Επίπεδη μέση Οπίσθια κλίση λεκάνης Σε βράχυνση: ισχιοκνημιαίοι, κοιλιακοί Σε διάταση: καμπτήρες ισχίου, εκτείνοντες ΣΣ

Στρογγυλοί ώμοι Απαγωγή ωμοπλατών Πρόσθια κλίση κεφαλιού, κύφωση, παλάμες προς τα πίσω, έσω στροφή βραχιονίου, λόρδωση Σε διάταση: απαγωγοί ωμοπλατών Σε βράχυνση: μεγάλος θωρακικός

Στρογγυλοί ώμοι

Αποκλίσεις στάσης Βλαισό ισχίο (coxa valga) >125º γωνία αυχένα-διάφυσης μηριαίου Ραιβό ισχίο (coxa vara) <125º γωνία αυχένα-διάφυσης μηριαίου

Αποκλίσεις στάσης Ραιβό γόνατο (genu varum) (υπτιασμός άκρου ποδός) Βλαισό γόνατο (genu valga) πρηνισμός άκρου ποδός, μέχρι 7 έτη Γόνατο με υπερέκταση (λόρδωση, αδυναμία τ/φ, πελματιαίοι καμπτήρες σε τάση

Αποκλίσεις στάσης Βλαισό – Ραιβό ισχίο / Γόνατο / δάκτυλα

Δραστηριότητες Βλαισό γόνατο (genu valga) Διάταση περονιαίων Ενδυνάμωση πρόσθιου κνημιαίου Ενδυνάμωση έξω στροφέων ισχίου

Βλαισοποδία (pes planus) απόκλιση σκαφοειδούς Ραιβοποδία (pes varus) Αποκλίσεις στάσης Βλαισοποδία (pes planus) απόκλιση σκαφοειδούς Ραιβοποδία (pes varus) Βλαισοπλατυποδία (pes planovalgus) Πλατυποδία (pes planus) (Χαλαρή- δύσκαμπτη)

Αποκλίσεις στάσης Βλαισός μεγάλος δάκτυλος (hallux valgus) Συσχέτιση με flat foot

Αξιολόγηση στάσης

Αξιολόγηση στάσης

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Γενικές κατευθύνσεις Άδεια του θεράποντος ιατρού. Επεξήγηση σημασίας σωστής στάσης και χρησιμότητας ασκήσεων Ενδυνάμωση αδύναμων, διάταση βραχυσμένων μυών (αμοιβαία εννεύρωση) Στατικές διατάσεις 15΄΄ Στην αρχή απλές ασκήσεις και με χαμηλή ένταση

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Διδασκαλία κλίσεων λεκάνης Προσοχή στην αντισταθμιστική αύξηση άλλων κυρτωμάτων Ασκήσεις διόρθωσης στάσης αρχικά υπό την επίβλεψη του ΚΦΑ

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Οπτικά, απτικά και κιναισθητικά ερεθίσματα για ανατροφοδότηση Δραστηριότητες με παιγνιώδη μορφή, κολύμβηση, τοξοβολία Αποφυγή δραστηριοτήτων που μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμό στην ΣΣ (π.χ. άλματα) σε μαθητές με κηδεμόνες

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Δραστηριότητες Κύφωση Εκτάσεις κορμού Προσαγωγή ωμοπλατών Αναρτήσεις σε μονόζυγο Διατάσεις Λόδρωση Κλίσεις λεκάνης Κοιλιακοί Διατάσεις

Κλίσεις λεκάνης

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Δραστηριότητες Σκολίωση Κλίσεις λεκάνης Εκτάσεις κορμού Συμμετρικές- ασύμμετρες ασκήσεις

Σκολίωση- ασκήσεις

Σκολίωση- ασκήσεις

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΗΣ ΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΧΙΟΥ Εκ γενετής μη φυσιολογική μετατόπιση ισχίου (ΣΕΙ) Οστεοχονδρίτιδα κεφαλής ισχίου (Legg-Calve-Perthes) Δυσαρθρία άρθρωσης ισχίου (επιφυσιολίσθηση κεφαλής) Οφείλονται σε μηχανικούς, γενετικούς ή εθνολογικούς παράγοντες Εμφανίζονται και ως συνοδά συμπτώματα σε Σύνδρομο Down, εγκεφαλική παράλυση και σκολίωση

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΣΕΙ Πριν τον τοκετό Χαλάρωση αρθρώσεων Δυσπλασία κοτύλης, κεφαλής μηριαίου Κατά τον τοκετό Έκκριση ρηλαξίνης Ισχιακή προβολή Μετά τον τοκετό Τρόπος φασκιώματος

ΤΥΠΟΙ ΣΕΙ Εξαρθρώσιμο ισχίο (dislocatable) χαλάρωση της άρθρωσης Υπεξαρθρωμένο ισχίο (subluxated) αλλοιώσεις στην κοτύλη και την κεφαλή Εξαρθρωμένο ισχίο (dislocated) μετατόπιση κεφαλής

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΕΙ Ασυμμετρία στις πτυχές του μηρού Κοντύτερο σκέλος Χωλότητα και εύκολη κόπωση στην βάδιση Βάδιση στις μύτες των ποδιών Σημείο Trendelenburg (αδυναμία μέσου γλουτιαίου) Βάδισμα πάπιας (αμφίπλευρο) Χαρακτηριστική λόρδωση Αδυναμία απαγωγών και εκτεινόντων ισχίου Βράχυνση καμπτήρων και προσαγωγών ισχίου

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΕ ΣΕΙ Εκπαίδευση σωστής στάσης Ενδυνάμωση απαγωγών και εκτεινόντων μυών Εκπαίδευση βάδισης Κολύμβηση

ΟΣΤΕΟΧΟΝΔΡΙΤΙΔΑ ΚΕΦΑΛΗΣ ΙΣΧΙΟΥ (Legg-Calve-Perthes) Μερική ή ολική νέκρωση- παραμόρφωση κεφαλής Παιδιά 4-10 ετών Αιτιολογία Διαταραχή αιμάτωσης Τραυματισμός Πρόγνωση Ηλικία (καλύτερη κάτω από 5) Έκταση βλάβης

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ LEGG-CALVE-PERTHES Εξέλιξη της πάθησης Φλεγμονή, πόνος Νέκρωση 6-12 μήνες Επούλωση 1-2 έτη (μη φυσιολογική) Αναδόμηση (υπερανάπτυξη) Μη σωστή αντιμετώπιση ( νάρθηκες –φόρτιση) χειρουργική επέμβαση, αντικατάσταση άρθρωσης, οστεοαρθρίτιδα

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΣΘΕΝΕΙΑ LEGG-CALVE-PERTHES Ενδυνάμωση των εκτεινόντων και απαγωγών μυών για την βελτίωση της σταθερότητας του ισχίου Διατήρηση εύρους τροχιάς Εκπαίδευση σωστής στάσης ( φόρτιση) και βάδισης Κολύμβηση

ΕΠΙΦΥΣΙΟΛΙΣΘΗΣΗ ΚΕΦΑΛΗΣ ΜΗΡΙΑΙΟΥ Ολίσθηση κεφαλής στον συζευκτικό χόνδρο 1ου - 4ου βαθμού Αγόρια 13-16 , κορίτσια 11-14 έτη Αιτιολογία Αλλαγή φοράς επιπέδου συζευκτικού χόνδρου Ορμονικοί παράγοντες Τραυματισμός ;

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΠΙΦΥΣΙΟΛΙΣΘΗΣΗΣ Πόνος σε ισχίο, μηρό και γόνατο Σημείο Trendelenburg Βράχυνση σκέλους Περιορισμένη απαγωγή Πιθανή οστεοαρθρίτιδα ΠΚΑ Μετά την επέμβαση: ισομετρικές τ/φ, γλουτιαίων Περίοδος φόρτισης: Ενδυνάμωση μυών ισχίου

ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΙ Η αφαίρεση τμήματος η μέλους του σώματος Συγγενείς δυσμορφίες (Δυσμελία, φωκομελία) Επίκτητοι (Τραυματισμός - ασθένεια καρκίνος, απόφραξη αρτηρίας, αγγειακές βλάβες Μεγαλύτερη συχνότητα στα κάτω άκρα

ΤΥΠΟΙ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΩΝ

ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΙ Κολόβωμα Ικανοποιητικό σχήμα Επουλωμένη πληγή Λειτουργικότητα Πρόθεση Υποδοχή Συνδετικός μηχανισμός Τελικό μηχανισμό (1-2 έτη ανάλογα με ηλικία)

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Θέση ακρωτηριασμού ( γόνατο) Φανταστικός πόνος Μειωμένη ισορροπία (στατική-δυναμική) Διαταραχές στάσης (ακρ. σε άνω άκρα-σκολίωση) Μειωμένη αισθητικότητα-πληγές) Θερμορυθμιστικά προβλήματα (υπερβολική εφίδρωση) Συγκάψεις (ισχίο, γόνατο) Μυϊκή ατροφία - Αρθρίτιδα Αύξηση ενεργειακής δαπάνης Διαφοροποίηση του κέντρου ισορροπίας και άνωσης στο νερό

ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Διδασκαλία σωστής στάσης Βελτίωση χειρισμού πρόσθετου μέλους Διδασκαλία τεχνικών πτώσης Ανάβαση κατάβαση σκαλας Διατήρηση της μυϊκής ισορροπίας (Διατάσεις σε καμπτήρες, απαγωγούς, έξω στροφείς ισχίου καμπτήρες γόνατος) (ενδυνάμωση κυρίως εκτείνοντες, προσαγωγούς) Βελτίωση στατικής και δυναμικής ισορροπίας

ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Εκπαίδευση βάδισης (σε ευθεία, με διασταύρωση, πίσω) Βελτίωση φυσικής κατάστασης Άφθονα υγρά πριν και μετά την άσκηση Διατήρηση του κολοβώματος στεγνού και καθαρού Αφαίρεση της πρόθεσης στην κολύμβηση

ΑΘΛΗΜΑΤΑ

ΑΘΛΗΜΑΤΑ Πετοσφαίρηση καθιστών Κολύμβηση Ιππασία Στίβος

ΒΑΔΙΣΗ ΜΕ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ βοηθημάτων Βάδιση αιώρησης με προσγείωση στο σημείο στήριξης των βοηθημάτων

ΒΑΔΙΣΗ ΜΕ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ Βάδιση αιώρησης ΑΒ-ΔΒ, Π με αιώρηση

ΒΑΔΙΣΗ ΜΕ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ Βάδιση 4 σημείων (μερική φόρτιση ΑΒ, ΔΠ, ΔΒ, ΑΠ)

ΒΑΔΙΣΗ ΜΕ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ Βάδιση 3 σημείων (πλήρη φόρτιση στο ένα σκέλος ΑΒ-ΔΒ, Π)

ΒΑΔΙΣΗ ΜΕ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ Βάδιση 2 σημείων (πλήρη φόρτιση ΑΒ-ΔΠ, ΔΒ-ΑΠ)

ΑΤΕΛΗΣ ΟΣΤΕΟΓΕΝΕΣΗ Εκ γενετής ασθένεια των οστών Διαταραχή των κολλαγόνων ινών Χρωμοσωμική ανωμαλία Ελαφριές- βαριές μορφές

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Εύθραυστα oστά ( 2-15 years) Στρεβλή μορφή οστών Σκολίωση, κύφωση, ραιβοποδία, πλατυποδία Διαταραχή σε σχήμα θώρακα Διαφανή δόντια Χαλαρές αρθρώσεις Μικρό ύψος Καθυστέρηση στην κινητική ανάπτυξη

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ Βιταμίνες – άλατα Φάρμακα Αποφυγή ακινησίας Παντελόνια με κυψέλες αέρα για αποφυγή καταγμάτων Χειρουργικές επεμβάσεις

Προσαρμοσμένη κινητική αγωγή Διδασκαλία σωστής στάσης Ενδυνάμωση Προσοχή στην φόρτιση κυρίως στις ηλικίες 2-15 ετών Προσαρμογές Χρησιμοποίηση αντικειμένων σύμφωνα με τις δυνατότητες των παιδιών Τροποποίηση κανονισμών

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ