Claude Lorrain Chamagne 1600 – Ρώμη 1682. Claude Lorrain.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμελήτρια: Μαρία Γαϊτανίδου
Advertisements

ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ.
Μητροπολιτικό Δίκτυο Οπτικών Ινών
H ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
HENRI MATISSE
Η Περούτζια είναι ιστορική πόλη της Ιταλίας, πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας. Βρίσκεται σε γραφικότατο λόφο στη κοιλάδα του άνω Τίβερη, περίπου 140 χλμ.
Ο Μ. Αλέξανδρος σε έργα τέχνης της Δύσης
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΓιΩργοΣ ΖογγολΟπουλοΣ
Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΌΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Ελ Γκρέκο.
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Τα σημαντικότερα έργα του Που βρίσκονται σήμερα.
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ (1873 – 1934)
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
(Η Πηνελόπη μαρμάρινο άγαλμα) Λεωνίδας Δρόσης1873
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
Δ1Δ1.  Γεννήθηκε το 1842 στη Τήνο  Παιδί φτωχής οικογένειας ξυλουργού  Το 1850 η οικογένειά του έρχεται στην Αθήνα  17 ετών φοιτά στη Σχολή Καλών.
3ο Εικόνες από λίθο Ι Κ. Λοβέρδου-Τσιγαρίδα, Η Θεοτόκος στη γλυπτική, στο: Μ. Βασιλάκη, επιμ. Μήτηρ Θεού. Απεικονίσεις της Παναγίας στη βυζαντινή τέχνη,
3ο Το χέρι του καλλιτέχνη I : παλαιοχριστιανικά ελεφάντινα έργα
Το μεγαλύτερο Καρουζέλ του κόσμου
Μάθημα 7ο: Η κορινθιακή κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
Η αρχιτεκτονική του αρχιτέκτονα Ιωάννη Χρόνη
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Ο Γύζης και η «ζουρλοκαντέρω» Άρθρο του Ζενάκου Αυγουστίνου στο «Τεχνηέντως» ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2011 ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΒΑΜΒΑΚΙΔΟΥ, ΑΝΑΠΛ.
René Magritte ( ). Max Beckmann ( ), Αυτοπροσωπογραφία με ποτήρι σαμπάνιας, 1919, ελαιογραφία σε μουσαμά, 65 × 55,5.
Σελίδα από τη Βίβλο του Γουτεμβέργιου, π
ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΤΡΑΣ. Η θέση της Πάτρας και σημεία ενδιαφέροντος H Πάτρα είναι μια πόλη στην Δυτική Ελλάδα που βρέχεται στα βόρεια από.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
Λεπτομέρεια από το Θρίαμβο της Γαλάτειας, Raffaello, 1511, Villa Farnesina, Ρώμη ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ E’
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
Bartolomé Esteban Murillo (Σεβίλλη ). Bartolomé Esteban Murillo.
Anthony van Dyck (Αμβέρσα Λονδίνο 1641). Βιογραφικά στοιχεία ΟAnthony van Dyck γεννήθηκε στην Αμβέρσα το Μαθήτευσε αρχικά κοντά στο Hendrick.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Λέιντεν 1606 – Άμστερνταμ 1669) «Αν θέλω να ωφεληθώ πνευματικά, δεν θα αναζητήσω τιμές αλλά την ελευθερία»
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Nicolas Poussin 1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ & ΧΡΩΜΑ ΙΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ & ΧΡΩΜΑ ΙΙ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.
Κύκλος Caravaggio Tenebrosi  « Σκοτεινόχρωμοι»  Δεσπόζουν στην Ιταλία  Έντονες φωτοσκιάσεις  Αμαυρόχρωμο φόντο Bamboccianti  Ζωγράφοι απλών καθημερινών.
Simon Vouet (Παρίσι ). Simon Vouet Βιογραφικά στοιχεία Ο Simon Vouet γεννήθηκε στο Παρίσι το 1590, γιος του ζωγράφου Lorrain Vouet. Το 1604.
Γ ι ά ν ν η ς Μ ό ρ α λ η ς « Π Α Ν Σ Ε Λ Η Ν Ο Σ »
Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη. Jusepe de Ribera.
Ο πρίγκιπας των ζωγράφων και ο ζωγράφος των πριγκίπων Peter Paul Rubens, 1577(Siegen,Βεστφαλία) (Αμβέρσα)
Charles Lebrun (Παρίσι ). Charles Lebrun.
Rosalba Carriera ( ), Antoine Watteau, 1721, παστέλ σε χαρτί, 55 × 43 εκ., Τρεβίζο, Museo Civico Luigi Bailo.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
PICASSO( ). Βιογραφία Ο πατέρας του ονομαζόταν Χοσέ Ρουίθ ι Μπλάσκο και ήταν επίσης ζωγράφος ενώ μητέρα του ήταν η Μαρία Πικάσο για Λόπεθ. Γεννήθηκε.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
O Πιερ Ωγκyστ Ρενουaρ Pierre Auguste Renoir
Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Λέιντεν Άμστερνταμ 1669)
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Με την εργασία ασχολήθηκαν οι μαθητές: Αλέξανδρος Φράγκος, Γαβριήλ Χαϊδεμένος, Κώστας Σταθόπουλος, Χρηστογιάννης Πρεβεζάνος, Kωνσταντίνος Χρυσανθακόπουλος.
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
‘ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ’ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΤΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΡΟΜΑΧΗΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
ΓΑΛΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ , ΑΘΛΗΤΕΣ Κ.Α. ΝΕΦΕΛΗ ΜΗΛΙΩΝΗ
ΓΑΛΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ.
ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ.
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
(Λεονάρντο Ντα Βίντσι)
Να βρείτε πληροφορίες για τον Τζιότο και για τον Ραφαήλ
 Ο Πητ (Πίιτ) Μοντριάν γεννήθηκε στις 7 Μαρτίου του 1872 και πέθανε την– 1 Φεβρουαρίου του Ήταν Ολλανδός ζωγράφος, ένας από τους σημαντικότερους.
Adam Elsheimer (Φρανκφούρτη Ρώμη 1610).
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Claude Lorrain Chamagne 1600 – Ρώμη 1682

Claude Lorrain

Βιογραφικά στοιχεία Ο Claude Gellée γεννήθηκε το 1600 στο χωριό Champagne στη Λωρραίνη (από όπου πήρε και το προσωνύμιο Lorrain) από φτωχή οικογένεια. Επαγγελματικά προοριζόταν αρχικά για ζαχαροπλάστης, ωστόσο σε ηλικία 12 ετών χάνει τους γονείς του και πηγαίνει σε συγγενείς του στη Ρώμη, όπου εργάζεται ως βοηθός του Cavalier d’Arpino και του Agostino Tassi, με τον οποίο θα διαπληκτιστεί δικαστικά. Το 1625 εργάζεται στην πρωτεύουσα της Λωρραίνης, Νάνσυ, ως βοηθός του ζωγράφου Glaude Deruet. Από το 1626 και ύστερα ο Lorrain εργάζεται ως ανεξάρτητος ζωγράφος στη Ρώμη.

Το 1633 γίνεται δεκτός στην Ακαδημία του Αγίου Λουκά καταλαμβάνοντας πολλά αξιώματά της, ενώ την ίδια περίοδο ανοίγει και το δικό του εργαστήριο. Το 1635 ξεκινά τη συγγραφή του Liber Veritatis, στο οποίο σχεδιάζει όλες τις συνθέσεις που έχει ζωγραφίσει και γράφει στο πίσω μέρος τον ιδιοκτήτη ή τη θέση στην οποία βρίσκεται το έργο, αφήνοντας για το μέλλον ένα corpus των έργων τους. Πεθαίνει στη Ρώμη το 1682.

Οικία Claude Lorrain, Champagne

Οικία Claude Lorrain, Nancy

Claude Lorrain, Liber Veritatis

«Claude Gellèe Auguste Rodin, Parc de la Pépinière, Nancy.

«Επιτάφιο μνημείο του Claude Lorrain», στο παρεκκλήσι San Luigi dei Francesi», Ρώμη.

Λεπτομέρεια

Χαρακτηριστικά της τέχνης του Lorrain Καλλιτεχνικές Φάσεις:  : Αναζητήσεις στο μορφικό και χρωματικό πεδίο. Η απόδοση του χώρου χαρακτηρίζεται από μια πρώιμη ασάφεια, ενώ παράλληλα διακρίνονται απότομες χρωματικές μεταπτώσεις.  : Υιοθέτηση ενός καθαρά προσωπικού ύφους Παρεμβολή ερειπίων ή αρχαιοπρεπών οικοδομημάτων Επικράτηση κιτρινόχρυσου χρωματικού τόνου που δίνει στο σύνολο μια καθαρά λυρική φωνή.  : Ώριμο ύφος και επικράτηση ασημένιων τόνων.

Το φώς κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του Lorrain. Η τοποθέτηση της πηγής φωτός γίνεται πάντα στο βάθος του πίνακα, ώστε να τονίζει από μέσα προς τα έξω τα αντικείμενα της ζωγραφικής επιφάνειας. Έτσι ο χώρος αποκτά αυτόματα μια λυρική και ποιητική διάσταση.

Μυθολογικά έργα

«Η αρπαγή της Ευρώπης», 1631, ελαιογραφία σε μουσαμά, Kimbell Art Museum, Τέξας, ΗΠΑ.

«Η κρίση του Πάρη», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 112 x 150 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Ουάσιγκτον.

Λεπτομέρεια

«Ο Απόλλων φυλάει τις αγελάδες του Αδμήτου», 1654, ελαιογραφία σε μουσαμά, Ιδιωτική Συλλογή.

«Η αρπαγή της Ευρώπης», 1667, ελαιογραφία σε μουσαμά, 101,6 x 134,6 εκ., Βασιλική Συλλογή, Κάστρο Windsor, Λονδίνο.

«Τοπίο με τον Αινεία στη Δήλο», 1672, ελαιογραφία σε μουσαμά, 100 x 134 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

«Ο Αινείας αποχαιρετά τη Διδώ στην Καρχηδόνα», 1676, ελαιογραφία σε μουσαμά 120 x 149,2 εκ., Kunsthalle, Αμβούργο.

«Ο Απόλλων και οι μούσες στο Παρνασσό», 1680, ελαιογραφία σε μουσαμά, 98 x 135εκ., Μουσείο Καλών Τεχνών, Βοστώνη.

Θρησκευτικά έργα

«Η φυγή στην Αίγυπτο», 1635, ελαιογραφία σε μουσαμά, 71x 98 εκ., Μουσείο Τέχνης, Indianapolis.

Λεπτομέρεια

«Η επιβίβαση της Αγίας Πάολας στην Όστια», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 211 x 145εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

Λεπτομέρεια

«Ο γάμος του Ισαάκ με τη Ρεβέκκα», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, 149 x 197 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

Λεπτομέρεια

«Η φυγή στην Αίγυπτο», 1663, ελαιογραφία σε μουσαμά, 193 x 147 εκ., Thyssen-Bornemisza, Μαδρίτη. a

«Η απέλαση της Άγαρ» 1668, ελαιογραφία σε μουσαμά, 107 x 140 εκ., Παλαιά Πινακοθήκη, Μόναχο.

 Λιμάνια  Σκηνές με ποιμενική δραστηριότητα  Αρχαιοελληνικά κτήρια Τοπία που εικονίζουν

«Μεσογειακό λιμάνι», 1630 – 35, ελαιογραφία σε μουσαμά, 74 x 99 εκ., Ιδιωτική Συλλογή.

«Σκηνή σε λιμάνι με τη Villa Medici», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, 102 x 133 εκ., Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία.

«Ο Οδυσσέας επιστρέφει την Χρυσηίδα στον πατέρα της», 1641, ελαιογραφία σε μουσαμά, 119 x 150 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Φανταστική θέα του Tivoli», 1642, ελαιογραφία σε χαλκό, 21,6 x 25,7 εκ., Πινακοθήκη Courtauld, Λονδίνο.

«Κοπάδι με πρόβατα στην εξοχή», 1656, ελαιογραφία σε μουσαμά, 35 x 45 εκ., Akademie der bildenden Künste, Βιέννη.

«O μύλος», 1631, ελαιογραφία σε μουσαμά,Μουσείο Καλών Τεχνών, Βοστώνη.

Λεπτομέρεια

«Campo Vaccino, Ρώμη», 1636, ελαιογραφία σε μουσαμά, x 78.1 εκ., Πινακοθήκη Dulwich, Λονδίνο.

Σχέδια

«Η κρίση του Πάριδος», μελάνι σε χαρτί, 195 x 256 χλστ., Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο.

«Η κρίση του Πάριδος», 1645 – 46, μελάνι σε χαρτί, 90 x 130 χιλ., Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο.

«Η βασίλισσα Esther πλησιάζει το βασίλειο του Ahasuerus», 1658, μελάνι και κιμωλία σε χαρτί, 30 x 44.4 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο, Νέα Υόρκη.

«Σάτυρος, κοπέλα και αίγες», σχέδιο σε χαρτί

Σχέδιο όνων

Χαρακτικά έργα

«Η ξύλινη γέφυρα», 1638 – 41, 12.8 x 19.2 εκ., Μουσείο Καλών Τεχνών, Γενεύη

«Λιμάνι με πύργο», 1639, 13 x 19 εκ., São Paulo Museum of Art, São Paulo, Βραζιλία.

«Συζήτηση μεταξύ βοσκών», 1651, 20,1 x 26 εκ., Μουσείο Καλών Τεχνών, Γενεύη.

«Η επιστροφή του κοπαδιού εν ώρα καταιγίδας», 1650 – 51, 16,1 x 22 εκ., Μουσείο Καλών Τεχνών, Γενεύη.

Λεπτομέρεια

Έκθεση στο μουσείο Städel της Φρανκφούρτης με τίτλο: «Claude Lorrain μαγευτικά τοπία», Φεβρουάριος-Μάιος 2012.