Bartolomé Esteban Murillo (Σεβίλλη 1617-1682). Bartolomé Esteban Murillo.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμελήτρια: Μαρία Γαϊτανίδου
Advertisements

ΔΟΜΗΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ.
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
ΕΛ - ΓΚΡΕΚΟ ΝΙΚΟΥ ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΣΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
προς τιμήν του Αρχιμήδη
HENRI MATISSE
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
Το Baroque στις εικαστικές τέχνες
Ο Μ. Αλέξανδρος σε έργα τέχνης της Δύσης
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΌΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Ελ Γκρέκο.
Ο Μέγας Αλέξανδρος στη ζωγραφική
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Τα σημαντικότερα έργα του Που βρίσκονται σήμερα.
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ (1873 – 1934)
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
3ο Εικόνες από λίθο Ι Κ. Λοβέρδου-Τσιγαρίδα, Η Θεοτόκος στη γλυπτική, στο: Μ. Βασιλάκη, επιμ. Μήτηρ Θεού. Απεικονίσεις της Παναγίας στη βυζαντινή τέχνη,
7o The Hand of the Master II : μεσοβυζαντινά ελεφάντινα έργα
ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ.
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ!
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
René Magritte ( ). Max Beckmann ( ), Αυτοπροσωπογραφία με ποτήρι σαμπάνιας, 1919, ελαιογραφία σε μουσαμά, 65 × 55,5.
Σελίδα από τη Βίβλο του Γουτεμβέργιου, π
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
Anthony van Dyck (Αμβέρσα Λονδίνο 1641). Βιογραφικά στοιχεία ΟAnthony van Dyck γεννήθηκε στην Αμβέρσα το Μαθήτευσε αρχικά κοντά στο Hendrick.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Λέιντεν 1606 – Άμστερνταμ 1669) «Αν θέλω να ωφεληθώ πνευματικά, δεν θα αναζητήσω τιμές αλλά την ελευθερία»
Claude Lorrain Chamagne 1600 – Ρώμη Claude Lorrain.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Nicolas Poussin 1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη.
Κύκλος Caravaggio Tenebrosi  « Σκοτεινόχρωμοι»  Δεσπόζουν στην Ιταλία  Έντονες φωτοσκιάσεις  Αμαυρόχρωμο φόντο Bamboccianti  Ζωγράφοι απλών καθημερινών.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Simon Vouet (Παρίσι ). Simon Vouet Βιογραφικά στοιχεία Ο Simon Vouet γεννήθηκε στο Παρίσι το 1590, γιος του ζωγράφου Lorrain Vouet. Το 1604.
Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη. Jusepe de Ribera.
Από τον μαθητή της Α’τάξης του 2ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης Αλέξανδρο Τρόντζο. Επιβλέπων καθηγητής: Γιαννίκης Γεώργιος, Θεολόγος 2ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης.
Ο πρίγκιπας των ζωγράφων και ο ζωγράφος των πριγκίπων Peter Paul Rubens, 1577(Siegen,Βεστφαλία) (Αμβέρσα)
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Charles Lebrun (Παρίσι ). Charles Lebrun.
Rosalba Carriera ( ), Antoine Watteau, 1721, παστέλ σε χαρτί, 55 × 43 εκ., Τρεβίζο, Museo Civico Luigi Bailo.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Στ’ Sandro Botticelli, H Άνοιξη.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
O Πιερ Ωγκyστ Ρενουaρ Pierre Auguste Renoir
Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Λέιντεν Άμστερνταμ 1669)
ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
Άννα Δριμή Β1 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ 15ος - 16ος αιώνας.
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
Η διαμόρφωση της Χριστιανικής Εικονογραφίας
Το ελεφαντοστό Barberini του Μουσείου του Λούβρου
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
ΓΑΛΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ , ΑΘΛΗΤΕΣ Κ.Α. ΝΕΦΕΛΗ ΜΗΛΙΩΝΗ
ΓΑΛΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ.
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
Να βρείτε πληροφορίες για τον Τζιότο και για τον Ραφαήλ
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Adam Elsheimer (Φρανκφούρτη Ρώμη 1610).
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Bartolomé Esteban Murillo (Σεβίλλη )

Bartolomé Esteban Murillo

Βιογραφικά στοιχεία Ο Bartolomé Esteban Murillo γεννήθηκε στη Σεβίλλη το 1617 από φτωχή δεκαεξαμελή οικογένεια. Εργάζεται από την παιδική του κιόλας ηλικία για να εξασφαλίσει τα προς το ζην. Το 1628, οι γονείς του καλλιτέχνη πεθαίνουν και την κηδεμονία του αναλαμβάνει ένας θείος του, ο οποίος στέλνει το νεαρό Murillo να μαθητεύσει στο εργαστήριο του ζωγράφου Juan del Castillo. To 1639 o Murillo παρουσιάζεται σαν ανεξάρτητος ζωγράφος.

Το 1645 ο καλλιτέχνης νυμφεύεται την ευκατάστατη Beatriz Cabrera y Villalobos με την οποία απέκτησε 9 παιδιά. Το 1658 πραγματοποιεί ένα ταξίδι στη Μαδρίτη, όπου έρχεται σε επαφή με έργα του Velázquez. Το 1660 ο μεγάλος αυτός ζωγράφος ιδρύει στη Σεβίλλη την Ακαδημία ζωγραφικής: «Real Academia de Bellas Artes de St. Isabel de Hungría» (Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αγίας Ισαβέλλας της Ουγγαρίας), που λειτουργεί έως τις μέρες μας, και την οποία συνδιηύθυνε μαζί με τον Francisco de Herrera το νεότερο.

To 1663 η σύζυγός του πεθαίνει. Το 1681, ενώ ο καλλιτέχνης εργαζόταν στο ναό των Καπουτσίνων στο Κάδιξ, πέφτει από μια σκαλωσιά, τραυματίζεται θανάσιμα και πεθαίνει μερικούς μήνες αργότερα. Ωστόσο, πολλοί μελετητές του Murillo αμφισβητούν αυτή την εκδοχή του θανάτου του και μιλούν για θάνατο που προκλήθηκε από άγνωστη ασθένειά, η οποία προσέβαλε τον καλλιτέχνη στο Κάδιξ. Το 1682 ο Murillo πεθαίνει στη Σεβίλλη σε ηλικία 65 ετών.

«Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αγίας Ισαβέλλας της Ουγγαρίας», Σεβίλλη

Το οικόσημο της Ακαδημίας

Άποψη από το εσωτερικό της Ακαδημίας

Η βιβλιοθήκη της Ακαδημίας

Οικία – μουσείο του Murillo στη Σεβίλλη Οδός Santa Teresa 8, Πλατεία Santa Cruz, Σεβίλλη.

Άποψη από το εσωτερικό

Άγαλμα του Murillo στην πλατεία Santa Cruz, Σεβίλλη.

Πιθανή προσωπογραφία της συζύγου του καλλιτέχνη, Beatriz Cabrera y Villalobos, ως Παναγία.

Χαρακτηριστικά της τέχνης του Murillo Καλλιτεχνικές φάσεις:  1 η καλλιτεχνική περίοδος (1645 – 1655): Σκληρό στυλ: Κυριαρχούν σκηνές εμπνευσμένες από την καθημερινή ζωή αποδοσμένες με ρεαλισμό και ζεστές αποχρώσεις. Εμφανής η επίδραση του Ribera και του Zurbaràn.  2 η καλλιτεχνική περίοδος (1655 – 1670): Στροφή στα θρησκευτικά θέματα, αποδοσμένα με ψυχρά χρώματα και με μια τάση εξιδανίκευσης. Εμφανής η επίδραση του Rubens και του Van Dyck.  3 η καλλιτεχνική περίοδος (1670 – 1682): Προσωπικό ύφος, μεγαλύτερη επιτήδευση, γλυκεροί τόνοι, μαλακή φόρμα, υπερβολική χρήση πτυχώσεων, κυριαρχία του συναισθηματισμού.

Επιδράσεις Ισπανικός ρεαλισμός: Ribera, Zurbaràn, Velázquez Ιταλικές ιδεαλιστικές τάσεις: Υιοθέτηση στοιχείων από το Ραφαήλ έως και τον Correggio

θεματολογία Ηθογραφικές σκηνές Σκηνές της παιδικής ζωής Αμεσότητα, πειστικότητα, ρεαλισμός, εσωτερική αλήθεια Απόδοση του στιγμιαίου Ζεστοί χρωματικοί τόνοι Αντίθεση φωτός και σκιάς Διαγώνιες συνθέσεις Θρησκευτικά έργα Ιδεαλισμός στην απόδοση ορισμένων μορφών, ιδίως της Παναγίας Χρήση νεαρών μοντέλων για την απόδοση Αγίων.

Ηθογραφικές σκηνές, με έμφαση στις παιδικές λαϊκές σκηνές του δρόμου.

«Αγόρι με πανέρι φρούτων», 1640 – 50, ελαιογραφία σε μουσαμά, 99 x 79 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Σκωτία.

Caravaggio, «Αγόρι με καλάθι με φρούτα», 1593, ελαιογραφία σε μουσαμά, 70 x 67 εκ., Galleria Borghese Ρώμη.

«Γελαστό αγόρι», 1655 – 60, ελαιογραφία σε μουσαμά, 50 x 40 εκ., Ιδιωτική Συλλογή, Μαδρίτη.

«Ο νεαρός ζητιάνος», 1645, ελαιογραφία σε μουσαμά, 134 x 100 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Αγόρια που τρώνε σταφύλι και πεπόνι», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 146 x 104 εκ., Πινακοθήκη Alte, Μόναχο.

«Αγόρι με σκύλο»,1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 78 x 62 εκ., Μουσείο Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη.

«Δύο νεαροί ζητιάνοι και ένα νέγρο αγόρι», 1660, ελαιογραφία σε μουσαμά, x 109εκ., Πινακοθήκη Dulwich, Λονδίνο.

«Κορίτσι που πουλά λουλούδια», 1665 – 70, ελαιογραφία σε μουσαμά, x 98.3 εκ., Πινακοθήκη Dulwich, Λονδίνο.

«Πρόσκληση σε παιχνίδι αγκίστρωσης», 1665 – 70, ελαιογραφία σε μουσαμά, x εκ., Πινακοθήκη Dulwich, Λονδίνο.

«Ο μικρός πωλητής φρούτων», 1670 – 75, ελαιογραφία σε μουσαμά, 149 x 113 εκ., Πινακοθήλη Alte, Μόναχο.

«Ο καλλωπισμός», 1670 – 75, ελαιογραφία σε μουσαμά, 147x113 εκ., Πινακοθήκη Alte, Μόναχο.

«Αγόρια που παίζουν ζάρια», 1675, ελαιογραφία σε μουσαμά, 146 x 108εκ., Πινακοθήκη Alte, Μόναχο.

Ισπανικό γραμματόσημο των 250 pesetas του 1960

«Αγόρι που ακουμπά σε περβάζι», 1670 – 80, ελαιογραφία σε μουσαμά, 38 x 52 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

«Κορίτσι με νόμισμα», 1645 – 50, ελαιογραφία σε μουσαμά, 63 x 43 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Κορίτσι με φρούτα», 1655 – 60, ελαιογραφία σε μουσαμά, 76 x 61εκ., Pushkin Museum of Fine Art, Μόσχα.

Λεπτομέρεια

«Νεαρή κοπέλα με τη σπιτονοικοκυρά της», , 106 x 127 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Ουάσιγκτον.

Λεπτομέρεια

Θρησκευτικά έργα

«Άμωμη σύλληψη», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 206 x 144 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Η Αγία Άννα διαβάζει την Παναγία», 1655, ελαιογραφία σε μουσαμά, 219 x 165 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Ο ευαγγελισμός της Θεοτόκου», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 183 x 225 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Η προσκύνηση των ποιμένων», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 187 x 228 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Η προσκύνηση των μάγων», 1655 – 60, ελαιογραφία σε μουσαμά, 190 x 146 εκ., Μουσείο Τέχνης Τολέδο, ΗΠΑ.

«Η φυγή στην Αίγυπτο», 1647 – 50, ελαιογραφία σε μουσαμά, 209 x 163 εκ., Detroit Institute of Arts, ΗΠΑ.

«Η Αγία Οικογένεια», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 144 x 188 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Παναγία του Ροζάριο», 1650 – 55, ελαιογραφία σε μουσαμά, 166 x 112εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Ο καλός ποιμένας», 1660, ελαιογραφία σε μουσαμά, 123 x 101,7 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

Ισπανικό γραμματόσημο των 25 cent του 1960

«Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής», 1665, ελαιογραφία σε μουσαμά, 121 x 99 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Ο Χριστός προσφέρει νερό στον Άγιο Ιωάννη», 1670, ελαιογραφία σε μουσαμά, 104 x 124 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

Λεπτομέρεια

Ισπανικό γραμματόσημο των 80 cent του 1960

«Mater Dolorasa», 1660 – 70, ελαιογραφία σε μουσαμά, 52 x 41 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Ιδού ο άνθρωπος», 1660 – 70, ελαιογραφία σε μουσαμά, 52 x 41 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Η Ρεμπέκα και ο Ελιεζέρ», 1660, ελαιογραφία σε μουσαμά, 108 x 151,5 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Ο Εσταυρωμένος», 1675, ελαιογραφία σε μουσαμά, 185 x 109 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Το μαρτύριο του Αγίου Ανδρέα», 1675 – 82, ελαιογραφία σε μουσαμά, 123 x 162 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Ο άσωτος υιός εγκαταλελειμμένος», 1660 – 65, ελαιογραφία σε μουσαμά, 27 x 34 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Η επιστροφή του ασώτου», 1667 – 70, ελαιογραφία σε μουσαμά, 236 x 262 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

Jacques Callot ( ), «Η επιστροφή του ασώτου», χαρακτικό, 1635.

«Προσωπογραφία ανδρός», 1660, ελαιογραφία σε μουσαμά, Πράδο, Μαδρίτη. Προσωπογραφίες

«Προσωπογραφία του Nicolás Omazur», 1672, ελαιογραφία σε μουσαμά, 83 x 73 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

Σχέδια του Murillo

«Ο καλός ποιμένας», μελάνι σε χαρτί, 1660, 135 x 119 χιλ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Ο ευαγγελισμός της Θεοτόκου», μελάνι σε χαρτί, 1660, 138 x 109 χιλ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Άμωμη σύλληψη», μελάνι σε χαρτί, 1660 – 65, 194 x 130 χιλ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής», β’ μισό 17 ου αι., μελάνι σε χαρτί, 205 x 148 χιλ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Άγιος Ιερώνυμος», β’ μισό 17 ου αι., κάρβουνο και μελάνι σε χαρτί, 118 x 100 χιλ., Πράδο, Μαδρίτη.

Ένα από τα πολλά σπίτια που φιλοξενεί κάποια από τα «παιδιά» του Murillo Πινακοθήκη Alte, Μόναχο

Το εσωτερικό της Πινακοθήκης