ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού”,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Advertisements

Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ ΙΩΑΝΝΑ ΛΥΜΠΕΡΑΛΗ, MSc. ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ.
ο Σύστημα Ψηφιακής Διαδραστικής Ξενάγησης σε ανοικτούς χώρους Το Xenagos city είναι ένα ισχυρό εργαλείο που αναβαθμίζει την αξία του Ασύρματου δικτύου.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝOΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ LEADER +
ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Είναι η Ελλάδα ανταγωνιστικός προορισμός αθλητικών ταξιδιών;
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Πολιτιστική Διαδρομή  Σύνολο επισκέψιμων τόπων σε μια περιοχή με στοιχεία από τον Πολιτισμό, τους Φυσικούς Πόρους, την Τοπική Παραγωγή και τις Δραστηριότητες,
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Σύντομη Παρουσίαση Προγράμματος «Ενίσχυση της εξωστρέφειας των Αθηναϊκών Επιχειρήσεων» Δικαιούχος: Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου – ΟΠΕ Α.Ε.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
Μεσαιωνικά Φεστιβάλ Η συμβολή τους στον Πολιτιστικό Τουρισμό.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
ΤΟ MARKETING ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΦΝΕΡ ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΣΙΔΑ Πανεπιστήμιο.
Είναι προφανές ότι οι κάτοικοι της διοργανώτριας χώρας θεωρούν ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες επιβάρυναν τον οικονομικό τομέα της ζωή τους, επιφέροντας.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.3 Τρόπος σχεδιασμού της επί τόπου υποστήριξης για πρακτικά θέματα και θέματα επιμελητείας.
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Επιμελητήριο Ηρακλείου Δήμος Καστελλίου Δήμος Καστελλίου Δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και δυνατότητες για νέα επαγγέλματα Επιμελητήριο.
ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Innovation Culture and Creativity for a new Economy.
Παρακολούθηση αθλητικών γεγονότων-Προπονητήρια 22/10/2014
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος του τουρισμού στο τμήμα «τεχνικός Τουριστικών Μονάδων και επιχειρήσεων Φιλοξενίας» στο Δημόσιο ΙΕΚ Ρεθύμνου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές.
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Αθλητικός Τουρισμός: Υπαίθρια Αθλήματα - Δραστηριότητες Αθανάσιος Κουστέλιος, Καθηγητής Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. Ορισμός τουρισμού ● Πολλές είναι οι προσπάθειες που έχουν γίνει για να δoθεί ένας επακριβής ορισμός του Τουρισμού. Από τα κύρια χαρακτηριστικά.
Event management Event management ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ.
Η συμβολή του έργου MUSICBOX στην ανάπτυξη του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων Αφροδίτη Μπασιούκα Μηχανικός Χωροταξίας και Ανάπτυξης Α.Π.Θ, MSc Περιβάλλον και.
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 5: Ξενοδοχειακά καταλύματα Διονυσία Φράγκου Τμήμα ΕΑΔΣΑ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ.
Project:Η ζωή κοντά στη Φύση Δραστηριότητες στη Φύση.
Αστικός Τουρισμός Ο αστικός τουρισμός είναι μία από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού οι οποίες φαίνονται να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στη σημερινή εποχή.
Μάριος Χαϊνταρλής Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ : ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΑΝΤΟΣΙΤΗ ΙΩΑΝΝΑ Α.Μ: 401.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΜΑΤΙΚΑ ΝΕΡΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΑΛΙΣΜΟΣ
ΜΑΖΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 19ος αιώνας:
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 9
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 1
Συντονιστική Επιτροπή Συνεδρίου / Εκδήλωσης
Αθλητικός Τουρισμός Ο. Βρόντου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΕΜΤ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ
Τουμπαλίδης Ιωάννης, 389 Υπ.καθηγητής : Καρανικόλας Νικόλαος
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 8
Τυπολογία τουριστικών προορισμών
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 13
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
Το μαρκετινγκ του alia palace
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές.
Διαχείριση ποιότητας στον Τουρισμό
Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στον Τουρισμό Μάθημα: Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης ΑΘΗΝΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού”, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΖΙΝΟ

Εννοιολογικό πλαίσιο “ Ο τουρισμός καζίνο αποτελεί την ειδική εκείνη μορφή που στηρίζεται στην παροχή υπηρεσιών και δραστηριοτήτων οι οποίες εξυπηρετούν τα άτομα που επισκέπτονται το καζίνο”

Βασικά στοιχεία  Σκοποί/ Στόχοι: Η συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια και η διαβίωση σ’ ένα τεχνητό περιβάλλον ευζωίας και πλούτου.  Οργάνωση/ Διαχείριση: Σε σχέση με τους τύπους χωροθέτησης καζίνο: --Περιοχές με ιστορική παράδοση στη λειτουργία καζίνο. --Περιοχές τουριστικής ανάπτυξης. --Μεγάλα αστικά κέντρα. --Υποβαθμισμένες παραγωγικά περιοχές και αστικά κέντρα της υπαίθρου. --Περιοχές ή επιχειρήσεις με ειδικό θεσμικό καθεστώς (π.χ. κρουαζιερόπλοια).

Τουριστική προσφορά – παράγοντες ανάπτυξης  Υπηρεσίες, υποδομές, πρόσβαση --Εγκαταστάσεις: Οι επιχειρήσεις καζίνο συνδυάζονται με τουριστικές υποδομές όπως ξενοδοχειακά καταλύματα, εστιατόρια και άλλες μορφές επιχειρηματικής δράσης που αφορούν τον τουρισμό και ενέχουν στοιχεία πολυτέλειας και υψηλού κύρους. --Προσπελασιμότητα: Απαιτείται καλό οδικό δίκτυο.  Θέλγητρα, πόροι, ενδιαφέροντα --Άνετο, διακριτό από τον ανταγωνισμό και ποιοτικό περιβάλλον. --Ποικιλία παράλληλων δραστηριοτήτων. --Δυνατότητα κάλυψης αναγκών άλλων μελών της οικογενείας (π.χ. παιδιών)

Τουριστική ζήτηση– τάσεις  Χωρική διάσταση. Συνδυάζεται συνήθως με τον τουρισμό μικρής διαρκείας και σε αποστάσεις σχετικά μικρές από τον τόπο μόνιμης διαμονής.  Χρονική διάσταση. Συνδυάζεται συνήθως με τον τουρισμό μικρής διαρκείας δύο ή τριών ημερών. Επιμηκύνει την τουριστική περίοδο.  Αγορά –Στόχος. Συνήθως είναι μέσης ή υψηλής εισοδηματικής κλίμακας άτομα κυρίως «άνω των 40».  Τουριστικό πακέτο: --Διαμονή. Συνήθως σε ξενοδοχεία πρώτης κατηγορίας (ειδικά αν περιλαμβάνει και το καζίνο) που παρέχουν σε παίχτη όλες τις ανέσεις. --Μεταφορά-transfer. Για να υπάρχει κίνητρο να μεταβεί ο τουρίστας στο καζίνο, υπάρχει πούλμαν που μεταφέρει τους ενδιαφερομένους.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ/ΜΟΥΣΕΙΩΝ

Εννοιολογικό πλαίσιο “ Ο τουρισμός θεματικών πάρκων/μουσείων αφορά σε πάρκα ή ειδικού τύπου μουσεία που έχουν ως σκοπό να ψυχαγωγήσουν τους ενδιαφερομένους και τα οποία συγκεντρώνουν πληθώρα στοιχείων όπως αξιοθέατα και καταστήματα σε ένα ενιαίο σύνολο. Ένα πάρκο ψυχαγωγίας ή θεματικό μουσείο συνδέεται συνήθως με κάποια ειδικά χαρακτηριστικά σχετικά π.χ με την παιδική ηλικία (πάρκο Ντίσνει) ή κάποιο ειδικό γεγονός ή παραγόμενο προϊόν (Μουσείο αυτοκινήτου, μουσείο παραγωγής σοκολάτας ”

Τουριστική προσφορά – παράγοντες ανάπτυξης  Θέλγητρα, πόροι, ενδιαφέροντα --Ενδιαφέροντα: Εικονική πραγματικότητα, επιστροφή στην παιδική ηλικία, συμμετοχή με λοιπούς επισκέπτες. --Μοναδικότητα τουριστικού προορισμού: Απαιτείται προσοχή στην επιλογή του τόπου που θα στεγάσει το θεματικό πάρκο π.χ. στα ιστορικά πάρκα πρέπει να έχει γίνει κάποιο ιστορικό γεγονός. --Πόλοι έλξης: Στοιχεία που κατεξοχήν οδηγούν τον τουρίστα στη χρησιμοποίηση του θεματικού τουρισμού σχετίζονται με τους πόρους (φυσικούς, πολιτισμικούς κ.λπ.). Ειδικά όσο αφορά στα θεματικά μουσεία: --Δίνεται μεγάλη έμφαση στον καινοτόμο και ολοκληρωμένο σχεδιασμό με μέλημα την δημιουργία μουσείων όχι με απλή έκθεση στις γυάλινες προθήκες μα με συνδυασμό ήχου, φωτισμού, τρισδιάστατης απεικόνισης --Βασικό το στοιχείο της αλληλεπίδρασης (παιχνίδια –ρόλοι για τουρίστες με αναπαράσταση σε βιωματικό επίπεδο καταστάσεων).

Τουριστική ζήτηση– τάσεις  Χωρική διάσταση. Καταγράφεται σε χώρους με αντίστοιχες ειδικές τουριστικές υποδομές. Τα θεματικά πάρκα έχουν ανάγκη καλών καιρικών συνθηκών.  Χρονική διάσταση. Προτιμώνται οι περίοδοι εκτός τουριστικής κίνησης.  Αγορά –Στόχος. Έχει διαπιστωθεί πώς το 80% των επισκεπτών σε θεματικά πάρκα αφορά τουρίστες που διαμένουν έως 2 ώρες μακριά.  Τουριστικό πακέτο: --Διαμονή. Συνήθως επιλέγονται ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών. --Μεταφορά-transfer. Διευκολύνεται η μετάβαση του ταξιδιώτη ως κίνητρο προσέλκυσης.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΚΟΛΦ

Εννοιολογικό πλαίσιο “ Ο τουρισμός γκολφ έχει ως ειδικό κίνητρο το γκολφ και τις δραστηριότητες που αυτό συνεπάγεται για τα άτομα που έχουν αυτό το χόμπι.”

Τουριστική προσφορά – παράγοντες ανάπτυξης  Υπηρεσίες, υποδομές --Υποδομή: Απαιτείται υψηλής ποιότητας ξενοδοχειακή και τουριστική υποδομή. --Σχεδιασμός: Απαιτείται υψηλής ποιότητα αρχιτεκτονική. --Σύνθετες υποδομές: Ξενοδοχεία πολυτελείας ή παραθεριστικές κατοικίες δίπλα στα γήπεδα γκολφ. --Εκπαίδευση: Σχολές γκολφ με σωστή οργάνωση και λειτουργία. --Λειτουργία: Όλο τον χρόνο, συνήθως υπό την μορφή κλειστών λεσχών.

Τουριστική ζήτηση– τάσεις  Χωρική διάσταση. Όπου υπάρχουν κατάλληλες υποδομές.  Χρονική διάσταση. Προτιμώνται οι περίοδοι εκτός τουριστικής κίνησης.  Αγορά –Στόχος. Οι τουρίστες είναι μορφωμένοι, αναζητούν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, διαθέτουν πολύ υψηλό εισόδημα.  Τουριστικό πακέτο: --Διαμονή. Συνήθως επιλέγονται ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών. --Μεταφορά-transfer. Διευκολύνεται η μετάβαση του ταξιδιώτη ως κίνητρο προσέλκυσης.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑΣ

Εννοιολογικό πλαίσιο “ Ο τουρισμός περιπέτειας έχει ως κίνητρα τις αθλητικές ή περιηγητικές δραστηριότητες οι οποίες συνδυάζουν την αναζήτηση συγκίνησης και συχνά περιέχουν κάποιο βαθμό κινδύνου σε ένα συνήθως απομακρυσμένο, ασυνήθιστο προορισμό υπαίθρου ”

Βασικά στοιχεία Ενδιαφέροντα ή δραστηριότητες του τουρισμού περιπέτειας (μερικά παραδείγματα): --Αναρρίχηση --Διαδρομές με ποδήλατα βουνού --Κατάβαση απότομων βράχων --Πέταγμα με αλεξίπτωτο πλαγιάς --Ελεύθερη πτώση --Πλεύση σε ποταμό με κανό ή καγιάκ --Κωπηλασία --Καταδύσεις --Διάσχιση φαραγγιών --Πεζοπορία --Ορειβασία --Ιστιοπλοΐα --Ιππασία --Τοξοβολία

Τουριστική προσφορά – παράγοντες ανάπτυξης  Θέλγητρα, πόροι, ενδιαφέροντα --Φυσικό και δομημένο περιβάλλον: O εν λόγω τουρισμός καταγράφεται από τροπικά δάση, στέπες, ορεινούς όγκους, υδάτινους πόρους κ.λπ. --Ασφάλεια: Βασικότατο στοιχείο προσέλκυσης τουρισμού.

Τουριστική ζήτηση– τάσεις  Χωρική διάσταση. Όπου υπάρχουν κατάλληλες υποδομές.  Χρονική διάσταση. Προτιμώνται οι περίοδοι εκτός τουριστικής κίνησης, καλές καιρικές συνθήκες και διαρκεί συνήθως ένα σαββατοκύριακο.  Αγορά –Στόχος. Προσελκύει κυρίως νέους, συνήθως κατοίκους μεγαλουπόλεων, με καλή οικονομική επιφάνεια που αναζητούν διέξοδο από το στρες της καθημερινότητας.  Τουριστικό πακέτο: Το πακέτο διαμορφώνεται βάσει κινήτρου –ευχαρίστηση, πρόκληση, αυτοέλεγχος, προσωπική δοκιμασία-, ηλικίας, ιδιαίτερων συνηθειών (διατροφικών, ιατρικών), επιπέδου συμμετεχόντων (οικονομικού, πολιτιστικού) κ.λπ.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ /MEGA EVENTS (αθλητικού και πολιτιστικού χαρακτήρα)

Εννοιολογικό πλαίσιο “ Tα mega events χαρακτηρίζονται από εκδηλώσεις που διοργανώνονται και λαμβάνουν χώρα για μιας μικρής διάρκειας χρονική περίοδο. Είναι εκδηλώσεις διεθνούς εμβελείας και κυρίως αθλητικού και πολιτιστικού περιεχομένου”

Τουριστική προσφορά – παράγοντες ανάπτυξης  Θέλγητρα, πόροι, ενδιαφέροντα --Η παραμονή των τουριστών σε μία μόνο περιοχή επί ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αναδεικνύει την σημασία των παράλληλων εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και επισκέψεων. --Έχει μεγάλη σημασία ο συνδυασμός φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος π.χ. οι αθλητικές διοργανώσεις απαιτούν υποδομές και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις ειδικές υπηρεσίες

Τουριστική ζήτηση– τάσεις  Χωρική διάσταση. Όπου υπάρχουν κατάλληλες υποδομές.  Χρονική διάσταση. Διεξάγονται όλο τον χρόνο και ανάλογα τον τύπο του event την εποχή που μπορεί να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες.  Αγορά –Στόχος. Αφορά δύο ομάδες: το κοινό του event (φυσική παρουσία) και όσους βιώνουν έμμεσα το event (μη φυσική παρουσία).