ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 13 : ΠΡΟΪΟΝ IV Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Advertisements

Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Η επιχειρηματική στρατηγική ανάπτυξη. Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική Ενότητα 5: Τα γένη των συμβεβηκότων / H μέθοδος της διαίρεσης 1 Στασινός Σταυριανέας Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Αποφάσεις Προώθησης. Εισαγωγή  Προώθηση είναι η προσπάθεια να πειστούν οι άνθρωποι να αποδεχτούν προϊόντα, αντιλήψεις και ιδέες.  Στρατηγική προώθησης.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Η απογραφή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογιστικό αποτέλεσμα, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART B): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογαριασμοί, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ημεριδα Ενημερωσησ «Ανοικτα Ακαδημαϊκα Μαθηματα στο ΤΕΙ Ηπειρου»
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Χρυσάφι μέσα σε μπουκάλι
1 τσιγάρο στερεί 5,5 λεπτά ζωής…
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Φορολογικη λογιστικη ι
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 13 : ΠΡΟΪΟΝ IV Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Σκοποί ενότητας Μίγμα προϊόντος και στρατηγική Στόχοι στρατηγικής μίγματος προϊόντος Άσκηση

ΜΙΓΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Άριστο Μίγμα Προϊόντος: τα προϊόντα που εμπορεύεται η επιχείρηση να ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών καλύτερα από τον ανταγωνισμό και να επιτυγχάνονται οι στόχοι της επιχείρησης. Είδος προϊόντος: π.χ. γάλα, ρούχα, αναψυκτικό. Γραμμή προϊόντος: ομάδα ομοειδών προϊόντων με ίδια φυσικά χαρακτηριστικά, αλλά που μπορούν να χωρισθούν σε διάφορες κατηγορίες. π.χ. Το γάλα είναι 1 γραμμή προϊόντος και μπορεί να χωρισθεί σε light, πλήρες, σοκολατούχο, σε σκόνη. Αν η επιχείρηση πουλάει (εκτός από γάλα) γιαούρτι & βούτυρο τότε έχει 3 γραμμές προϊόντος.

ΜΙΓΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Βάθος γραμμής: ο συνολικός αριθμός προϊόντων που την απαρτίζουν π.χ στο παράδειγμα με το γάλα είναι 4 (light, πλήρες, σοκολατούχο, σε σκόνη). Εύρος μίγματος προϊόντος: είναι ο συνολικός αριθμός των γραμμών προϊόντος μιας επιχείρησης (π.χ. στο παράδειγμα μας είναι 3 (γάλα, γιαούρτι, βούτυρο). ΜΙΓΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ: ο συνολικός αριθμός προϊόντων όλων των κατηγοριών κάθε μιας γραμμής προϊόντος της επιχείρησης.

Παράδειγμα Μίγματος Προϊόντος: 11 προϊόντα Γραμμές προϊόντος ΓΑΛΑΓΙΑΟΥΡΤΙΒΟΥΤΥΡΟ Βάθος 1 Γραμμής LIGHTLIGHT ΜΕ ΑΛΑΤΙ Βάθος 2 Γραμμής ΠΛΗΡΕΣ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΑΤΙ Βάθος 3 Γραμμής ΣΟΚΟΛΑΤ. ΜΕ ΔΗΜΗΤΡ. ΜΕ ΓΙΑΟΥΡΤΙ Βάθος 4 Γραμμής ΣΕ ΣΚΟΝΗ ΦΡΑΟΥΛΑ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΙΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ 1.Εκτατική, πλήρους γραμμής: μεγάλο εύρος και βάθος. 2.Εντατική, περιορισμένης γραμμής: μικρό εύρος (π.χ. μόνο 2), πολύ μεγάλο βάθος (π.χ. πάνω από 7). 3.Επιλεκτική γραμμή προϊόντος: Ελάχιστο εύρος (π.χ. μόνο 1), μικρό βάθος (π.χ. μέχρι 3). 4.Μονοπαραγωγή: ελάχιστο εύρος (π.χ. 1), ελάχιστο βάθος (π.χ. 1).

ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΙΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΔΩΣΤΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΙΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Διείσδυση Αγοράς (Market Penetration): επιδιώκεται η αύξηση των πωλήσεων των ήδη παραγόμενων προϊόντων στην ίδια αγορά στόχο. Ανάπτυξη Αγοράς (Market Development): Με το ίδιο μίγμα προϊόντος η επιχείρηση θα προσπαθήσει να αυξήσει τις πωλήσεις σε νέες αγορές στόχους. Ανάπτυξη Προϊόντος (Product Development): Νέα ή βελτιωμένα προϊόντα στις ίδιες αγορές-στόχους. Διαφοροποίηση προϊόντος: Νέα ή βελτιωμένα προϊόντα σε νέες αγορές-στόχους

Διείσδυση Αγοράς (Market Penetration) Οι πωλήσεις αυξάνουν μόνες τους χωρίς προσπάθεια. Υπάρχουν περιθώρια αύξησης της προσπάθειας πωλήσεων (π.χ. με επιθετική διαφήμιση). Χαμηλή κατά πελάτη κατανάλωση. Απόσυρση ανταγωνιστών. Επιδείνωση όρων προσφοράς υποκατάστατων. Άλλες στρατηγικές λιγότερο κατάλληλες.

Ανάπτυξη Αγοράς (Market Development) Κορεσμός παρούσας αγοράς. Άλλα τμήματα της αγοράς μπορούν να αγοράσουν το προϊόν. Άλλοι ανταγωνιστές προγραμματίζουν ή έχουν μπει στην αγορά. Ύπαρξη κατάλληλων συνθηκών π.χ. για εξαγωγές: υποδομή χώρας, νομοθεσία, φορολογία, νοοτροπία καταναλωτών κ.ά. Άλλες στρατηγικές λιγότερο κατάλληλες.

Ανάπτυξη Προϊόντος (Product Development) Το προϊόν βρίσκεται στο στάδιο της ωριμότητας ή παρακμής. Οι ανταγωνιστές εισήγαγαν νέα προϊόντα. Νομικές διατάξείς υπαγορεύουν αλλαγές στο προϊόν. Νέα τεχνολογία επιτρέπει βελτιώσεις και ποιοτικές αναβαθμίσεις. Αλλαγή αναγκών καταναλωτών. Υπάρχουν συνέργιες και οικονομίες κλίμακας. Άλλες στρατηγικές λιγότερο κατάλληλες.

Διαφοροποίηση προϊόντος Νέο μίγμα προϊόντος σε νέα αγορά. Η στρατηγική αυτή αποτελεί συνδυασμό και ταυτόχρονη εφαρμογή των στρατηγικών ανάπτυξης αγοράς και ανάπτυξης προϊόντος, άρα χρησιμοποιείται όταν συνδυαστικά ισχύουν οι προϋποθέσεις που αναπτύχθηκαν για την κάθε μια επιμέρους στρατηγική. Απαιτεί χρόνο και χρήμα. Αλλάζει την πορεία της επιχείρησης.

ΤΥΠΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 1. Κάθετη Ολοκλήρωση (Vertical Integration) - Σε προηγούμενα στάδια: η επιχείρηση επεκτείνεται στην παραγωγή των εισροών του υπάρχοντος προϊόντος της. - Σε επόμενα στάδια: η επιχείρηση επεκτείνεται στην παραγωγή προϊόντων όπου το ήδη υπάρχον προϊόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εισροή.

ΤΥΠΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 2. Οριζόντια Ολοκλήρωση: η επιχείρηση αγοράζει μια ή περισσότερες επιχειρήσεις που παράγουν υποκατάστατα προϊόντα. Εξαγορά. Συγχώνευση. Σκοποί: μείωση ανταγωνισμού, αύξηση καναλιών διανομής, οικονομίες κλίμακας (μείωση κόστους παραγωγής).

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΝΕΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Γέννηση Ιδεών Διαλογή – Αξιολόγηση Ιδεών. Επιχειρησιακή Ανάλυση (πωλήσεις-κόστος- κέρδος). Ανάπτυξη προϊόντος. ΜΚΤ Τεστ. Εμπορική παραγωγή.

ΟΝΟΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Είναι μια λέξη, όνομα, όρος, αριθμός ή σύμβολο (ή και συνδυασμός). Εμπορικό Σήμα (Trade Mark- Υπουργείο Ανάπτυξης). Μάρκα – Όνομα (Brand Name π.χ., NAUTICA, COCA- COLA). Μάρκα – Σημείο (Brand Mark - σύμβολο, σχέδιο, γράμματα π.χ. D&G, αρκουδάκι πάνω σε τσάντα, κροκοδειλάκι κ.ά.).

ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ - ΕΤΙΚΕΤΑ Προστατεύει το προϊόν από φθορά. Διευκολύνει τη φυσική διανομή. Διευκολύνει την τοποθέτηση στα ράφια. Προβάλλει το προϊόν και το σήμα. Δημιουργεί-ενισχύει την εικόνα προϊόντος. Διευκολύνει τη χρήση του προϊόντος. Ενημερώνει για την χρήση του προϊόντος και τα συστατικά του. Αναγράφει την τιμή και την ποσότητα. Βοηθά στον εντοπισμό και επιλογή του προϊόντος μέσα στο κατάστημα.

Βιβλιογραφία Μάλλιαρης, Π. (2012), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Ορφανίδης Φαίδων «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.