Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γκούρλα Ελισσάβετ Γούσιας Φώτης Ζησοπούλου Κορίνα Καπέλας Χρήστος Καραχάλιου Ελευθερία Κρανά Μαρία Μιχαήλ Θωμάς Μοσχάκη Ιωάννα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γκούρλα Ελισσάβετ Γούσιας Φώτης Ζησοπούλου Κορίνα Καπέλας Χρήστος Καραχάλιου Ελευθερία Κρανά Μαρία Μιχαήλ Θωμάς Μοσχάκη Ιωάννα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γκούρλα Ελισσάβετ Γούσιας Φώτης Ζησοπούλου Κορίνα Καπέλας Χρήστος Καραχάλιου Ελευθερία Κρανά Μαρία Μιχαήλ Θωμάς Μοσχάκη Ιωάννα Νακόπουλος Κωνσταντίνος Νεύρας Αχιλλέας Νίκου Δαμιανός Παποπούλου Ευαγγελία Σακκά Βασιλική Σταμούλης Δημήτρης Σταφυλά Παναγιώτα Τσατσαρώνη Κατερίνα

3 ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Το φαινόμενο του ρατσισμού δεν είναι σύγχρονο, το συναντάμε ήδη από την αρχαιότητα, καθώς από τότε υπήρχε διάκριση ανάλογα με την πολιτική, οικονομική, πολιτιστική ανάπτυξη των λαών όσο και τη θέση των πολιτών μέσα στο ίδιο το κράτος. Στη σύγχρονη, βέβαια, εποχή επανέρχονται με διαφορετική διάσταση απ' ότι παλιότερα, αλλά τα δομικά στοιχεία που τα χαρακτηρίζουν παραμένουν τα ίδια.

4

5 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο ρατσισμός είναι ένα φαινόμενο που οικοδομείται από στερεότυπα και προκαταλήψεις. Αναπτύσσεται από ομάδες (κοινωνικές, φυλετικές, θρησκευτικές με συγκεκριμένες πεποιθήσεις), όπου τυγχάνει αρνητική αντιμετώπιση από άλλες ομάδες. Ο ρατσισμός αποτελεί την έκφραση όλων των ξενοφοβικών σκέψεων, απόψεων, τάσεων που έχει ένα άτομο, ομάδα ή ένα κοινωνικό σύνολο

6 ΕΙΔΗ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Υπάρχουν πολλά είδη ρατσισμού όπως: εθνικός - φυλετικός, γυναικείου φύλου, θρησκευτικής ταυτότητας, οικονομικής επιφάνειας, πολιτικής ιδεολογικής έκφρασης, σεξουαλικής επιλογής, ηλικίας, φυσικής ικανότητας (ΑμεΑ, οροθετικοί, ασθενείς ψυχικής υγείας, πρώην φυλακισμένοι κλπ).

7

8 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Ο όρος «ξενοφοβία» είναι σύνθετος και σημαίνει το φόβο προς το ξένο, το καινούργιο, το άγνωστο. Με τον όρο ξενοφοβία αναφερόμαστε στην «μη αποδοχή του καινούργιου». Πιο αναλυτικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ξενοφοβικός είναι αυτός που δεν αποδέχεται τις αλλαγές (κοινωνικές, πολιτισμικές, οικονομικές κλπ) που συντελούνται στο κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο βρίσκεται αλλά παράλληλα δεν εναντιώνεται σ' αυτές με ενεργητική δράση αλλά όλα παραμένουν στο επίπεδο της σκέψης.

9 ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Τα αίτια του ρατσισμού είναι πολλά. Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε: -Οικονομικοί λόγοι (π.χ. Εκμετάλλευση αλλοδαπών, που αποτελούν φθηνά εργατικά χέρια) -Έλλειψη ανθρωπιστικής παιδείας και η πνευματική φτώχεια. Παράλληλα το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο περιορίζει τους ορίζοντες των ανθρώπων.

10 -Τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα μιας κοινωνίας.(Η βία, η εγκληματικότητα, η ανεργία δημιουργούν ένταση η οποία εκτονώνεται πάνω στους ξένους). -Επιθυμία ατόμων και λαών για απόκτηση δύναμης και εξουσίας. - Ο θρησκευτικός φανατισμός, που υποκινείται από ποικίλες σκοπιμότητες, οικονομικές ή πολιτικές. -Η κρίση αξιών, όπως η ανηθικότητα, ο ανταγωνισμός, η γενικότερη αμφισβήτηση των ανθρωπιστικών ιδανικών, καλλιεργούν το μίσος στις ψυχές των ανθρώπων.

11 - Ανισότητα στην παροχή ευκαιριών. Η κοινωνική ισότητα είναι περισσότερο θεωρία παρά πρακτική. -Προκαταλήψεις που δημιουργούνται από την οικογένεια, την παράδοση, την παιδεία. -Εθνικιστικά αίτια (Οι μικροί λαοί χρησιμοποιούν τον εθνικισμό ως ασπίδα διασφάλισης της ταυτότητάς τους).

12

13 ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ -Μεροληπτική αντιμετώπιση έγχρωμων από τους λευκούς. -Εθνικιστικές αντιλήψεις -Αντιμετώπιση μειονοτήτων -Αναβίωση ναζιστικών θεωριών

14 -Αντιμετώπιση γυναίκας -Κοινωνικές ομάδες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως οι ομοφυλόφιλοι, ναρκομανείς, άτομα με AIDS, άτομα με ειδικές ανάγκες. -Ρατσισμός που πηγάζει από την οικονομική κατάσταση, την θρησκευτική πίστη, την καταγωγή των ατόμων.

15 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ -Οικονομική εκμετάλλευση ατόμων και λαών. -Το άτομο αποδέχεται σκοταδιστικές αντιλήψεις με αποτέλεσμα την παρακώλυση της κριτικής σκέψης. - Κυριαρχεί η αδικία, η αναξιοκρατία, και η περιφρόνηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

16 -Περιθωριοποιούνται άτομα και ομάδες. Παρεμποδίζεται η δημιουργική τους συμμετοχή στην κοινωνία και η εξέλιξή τόσο των ίδιων όσο και της κοινωνίας. -Στερεί από τους λαούς θύματα του ρατσισμού την ευκαιρία να αναπτύξουν πολιτισμό.

17 -Κυριαρχεί ο φόβος ανάμεσα στους ανθρώπους, δημιουργείται κοινωνική δυσλειτουργία. Τα άτομα δε συνεργάζονται αρμονικά. -Συχνό είναι το φαινόμενο των εκδηλώσεων βίας από τους ρατσιστές. -Ο εθνικισμός μπορεί να οδηγήσει σε πολεμικές συγκρούσεις.

18

19 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ - Η καλή ανθρωπιστική παιδεία έχει τη δυνατότητα να ελαττώσει το πρόβλημα του ρατσισμού σε μεγάλο βαθμό. -Η πολιτεία πρέπει να μην ενθαρρύνει ρατσιστικές εκδηλώσεις. Πρέπει να ασκεί υπεύθυνη πολιτική για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και για τις μειονότητες. -Η διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης πρέπει να γίνεται στη σωστή της διάσταση.

20 -Τα Μ.Μ.Ε. πρέπει να μην καλλιεργούν ρατσιστικές αντιλήψεις. -Οι πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ των λαών κα η επαφή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους είναι ένα μέσον καταπολέμησης του ρατσισμού.

21 -Ο κάθε πολίτης πρέπει να διαθέτει κοινωνική συνείδηση. Να μπορεί να θέτει το συλλογικό καλό πάνω από το ατομικό. -Η οικογένεια παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς των παιδιών. -Οι Διεθνείς Οργανισμοί από τη μεριά τους μπορούν να επιβάλλουν κυρώσεις, σε όσους καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

22

23 ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ

24 Α΄ ΟΜΑΔΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ : Στην ερώτηση «πιστεύετε πως η ύπαρξη μεταναστών στην Ελλάδα δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εξέλιξη της χώρας» το 64% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 36% απάντησε «ΟΧΙ».

25 Στην ερώτηση «Θα σας πείραζε αν ο σημαιοφόρος του σχολείου σας είναι μαθητής διαφορετικής εθνικότητας» το 25% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 75% απάντησε «ΟΧΙ».

26 Στην ερώτηση «Είστε σύμφωνοι με την λειτουργία πολυεθνικών σχολείων» το 69% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 31% απάντησε «ΟΧΙ».

27 Στην ερώτηση «Βιώνετε τον ρατσισμό στην καθημερινότητά σας» το 31% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 69% απάντησε «ΟΧΙ».

28 Στην ερώτηση «Θεωρείτε σωστή την οικονομική εκμετάλλευση των μεταναστών» το 11% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 89%απάντησε «ΟΧΙ».

29 Στην ερώτηση «Συμφωνείτε με τις ακραίες συμπεριφορές εις βάρος των αλλοδαπών» το 6% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 94% απάντησε «ΟΧΙ».

30 Στην ερώτηση «Επιθυμείτε την αποδέσμευση της χώρας σας από τις υποχρεώσεις της απέναντι στους μετανάστες» το 53% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 47% απάντησε «ΟΧΙ».

31 Στην ερώτηση «Συμφωνείτε με την κατασκευή χώρων λατρείας για ανθρώπους διαφορετικής θρησκείας» το 50% απάντησε «ΝΑΙ» ενώ το 50% απάντησε «ΟΧΙ».

32 Β΄ ΟΜΑΔΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ : Στην ερώτηση «Με ποιον από τα παρακάτω πρόσωπα δεν θα καθόσουν στο ίδιο θρανίο» το 22% απάντησε «Με αλλοδαπό», το 19% απάντησε «Με άτομο με ειδικές ανάγκες», το 6% απάντησε «Με άτομο διαφορετικής θρησκείας» και το 53% απάντησε «Με κανέναν από τους παραπάνω».

33 Στην ερώτηση «Σε ποιους από τους παρακάτω τομείς επιφέρει συνέπειες ο ρατσισμός» το 28% απάντησε «Στην εκπαίδευση», το 5% απάντησε « Στην θρησκεία», το 22% απάντησε «Στην πολιτεία», το 28% απάντησε «Στην δημοκρατία» και το 17% απάντησε «Όλα τα παραπάνω».

34 Στην ερώτηση «Ποιοι από τους παρακάτω παράγοντες συμβάλλουν στη διαμόρφωση ρατσιστικής συμπεριφοράς» το 28% απάντησε «Στα Μ.Μ.Ε», το 8% απάντησε «Στο οικογενειακό περιβάλλον», το 6% απάντησε «Στο σχολείο», το 33% απάντησε «στις παρέες» και το 25% απάντησε «στις προσωπικές εμπειρίες».

35 Στην ερώτηση «Τι είδους ρατσισμό βιώνετε στην καθημερινότητά σας» το 14% απάντησε «Φυλετικό», το 17% απάντησε «Θρησκευτικό», το 47% απάντησε «Κοινωνικό» και το 22% απάντησε «Κανέναν».

36 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ


Κατέβασμα ppt "ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γκούρλα Ελισσάβετ Γούσιας Φώτης Ζησοπούλου Κορίνα Καπέλας Χρήστος Καραχάλιου Ελευθερία Κρανά Μαρία Μιχαήλ Θωμάς Μοσχάκη Ιωάννα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google