Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κοινωνικός Ρατσισμός ΓΕΛ Αμυνταίου Ερευνητική εργασία Ά τετραμήνου > Τάξη: Α Τμήμα: Α4 Σχολικό έτος: 2012-2013 Υπεύθυνος καθηγητής: Τρύφων Π. Βαλιάγας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κοινωνικός Ρατσισμός ΓΕΛ Αμυνταίου Ερευνητική εργασία Ά τετραμήνου > Τάξη: Α Τμήμα: Α4 Σχολικό έτος: 2012-2013 Υπεύθυνος καθηγητής: Τρύφων Π. Βαλιάγας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Κοινωνικός Ρατσισμός ΓΕΛ Αμυνταίου Ερευνητική εργασία Ά τετραμήνου > Τάξη: Α Τμήμα: Α4 Σχολικό έτος: Υπεύθυνος καθηγητής: Τρύφων Π. Βαλιάγας

3 Ρατσισμός Είναι ένα σύνθετο φαινόμενο που οικοδομείται τόσο από στερεότυπα όσο και από προκαταλήψεις. Ορίζεται ως η προκατάληψη έναντι μιας.. Φυλετικής, εθνικής, κοινωνικής,θρησκευτικής κτλ ομάδας και εκδηλώνεται με τη δυσμενή διάκριση, την περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό αυτής της ομάδας.

4

5 Βασικές έννοιες ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ: Αποτελείται από ιδέες που στηρίζονται σε σειρά συγκρίσεων και ανεπαρκών γεγονότων. Μια προκατάληψη είναι αστήρικτη και ωστόσο αποδεκτή χωρίς την παραμικρή αμφισβήτηση.

6 ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΟ: Κρίση βασισμένη σε ανεπαρκή δεδομένα. ΔΙΑΚΡΙΣΗ: Συμπεριφορά που υποτιμά την διαφορετική ομάδα ανθρώπων, την κακομεταχειρίζεται, την ανταμείβει λιγότερο από τις άλλες, την μποϊκοτάρει, αν όχι την αποκλείει.

7 Τα αίτια του ρατσισμού 1.Οικονομικοί λόγοι 2.Έλλειψη παιδείας 3.Οικονομικά και πολιτικά προβλήματα 4.Επιθυμία ατόμων και λαών για απόκτηση εξουσίας και διάφορα συμφέροντα 5.Βαθμός επιρροής των θρησκευτικών δοξασιών

8 6. Ηθική εξαχρείωση 7. Κοινωνική διαστρωμάτωση. Ανισότητα στην παροχή ευκαιριών 8. Προκαταλήψεις από την οικογένεια, την παράδοση, από το περιεχόμενο των σπουδών του εκπαιδευτικού μας συστήματος 9. Εθνικιστικά αίτια

9 Τρόποι αντιμετώπισης του ρατσισμού  Απόκρουση ρατσιστικών αντιλήψεων  Απόκτηση νέων γνώσεων- παιδεία- καλλιέργεια  Παραμερισμός του εγωισμού σ’ όλες του τις μορφές

10 Μορφές ρατσισμού Φυλετικός ρατσισμός –Χρώματος –Εθνικότητας Κοινωνικός ρατσισμός Επαγγελματικής θέσης Μορφωτικού επιπέδου Οικονομικής θέσης Ιδιαίτερης καταγωγής

11 Η ταυτότητα έρευνας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές της Α΄ τάξης του 4 ου τμήματος του ΓΕ.Λ. Αμυνταίου. Αποσκοπούσε στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με το μέγεθος του κοινωνικού ρατσισμού στους πολίτες του Δήμου Αμυνταίου με αφορμή την εθνικότητα.

12 Η ταυτότητα της έρευνας ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ:17/11/2012 – 20/12/2012 ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: Δήμος Αμυνταίου ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ: Δημότες του Δήμου Αμυνταίου ΔΕΙΓΜΑ:100 ερωτηματολόγια ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: ερωτηματολόγια κλειστού τύπου

13 Σκοπός της έρευνας Σκοπός της έρευνας ήταν, οι μαθητές να προσεγγίσουν το θέμα του ρατσισμού και ειδικότερα τις διακρίσεις σχετικά με την εθνικότητα και να εξαγάγουν συμπεράσματα για το αν υφίστανται και σε ποιο μέγεθος, στην περιοχή του Δήμου Αμυνταίου.

14 Η ταυτότητα του σχολείου o ΓΕΛ Αμυνταίου o Αγίου Νικολάου 4 – o Τηλ. & fax: o o Διευθυντής: Αθανάσιος Δ. Καρίκας Π.Ε.03 o Τηλ.: o Υπεύθυνος Προγράμματος: Τρύφων Π. Βαλιάγας Π.Ε o

15 Κύρια ερευνητικά ερωτήματα  Αν, πότε, και πού απαντάται στην περιοχή του Δήμου Αμυνταίου διάκριση σχετικά με την εθνικότητα.  Αν αναπτύσσονται από του συμπολίτες μας σχέσεις με αλλοδαπούς και ποιες είναι οι πηγές πληροφόρησής τους σχετικά με αυτούς.

16  Αν ενοχλούνται οι κάτοικοι του Δήμου μας από την είσοδο αλλοδαπών στην χώρα μας και αν θεωρούν τον αριθμό τους μεγάλο.  Αν αντιμετωπίζονται από τους πολίτες του Δήμου Αμυνταίου τα άτομα διαφορετικής εθνικότητας ισότιμα και αν οι πρώτοι προβληματίζονται για την ανυπαρξία πολιτικών δικαιωμάτων των δευτέρων.

17 Διαδικασία και φάσεις εργασίας

18 Πρώτη φάση Αρχικά αναλύθηκαν εννοιολογικά οι λέξεις: στερεότυπα, προκατάληψη, ρατσισμός. Καταγράφηκαν οι μορφές ρατσισμού και οι διαστάσεις του. Οριοθετήθηκε το θέμα και αναδείχτηκε ως «σημείο αιχμής» η διάκριση που σχετίζεται με την εθνικότητα.

19 Σχεδιάστηκαν σε χαρτόνι εργασίας οι χώροι που σχετίζονται με ρατσιστικά γεγονότα με αφορμή την εθνικότητα. Δημιουργήθηκαν ερωτηματολόγια για εσωτερική κατανάλωση (τάξη). Επεξεργάστηκαν τα ερωτηματολόγια, δημιουργήθηκαν γραφήματα και σχολιάστηκαν από τις ομάδες του τμήματος.

20 Δεύτερη φάση Επιλέχτηκαν προσεχτικά οι χώροι της έρευνας και δημιουργήθηκαν ερωτηματολόγια κλειστού τύπου για την συλλογή πληροφοριών από τους δημότες της πόλης μας. Λήφθηκαν συνεντεύξεις από τους συμπολίτες μας, εκπροσώπους διαφόρων φορέων με κυρίαρχο λόγο στη ζωή μας.

21 Τρίτη φάση Σχεδιάστηκαν σε 3 ομόκεντρους κύκλους ο Δήμος, η Αποκεντρωμένη περιφέρεια και η χώρα μας. Τοποθετήθηκαν στους αντίστοιχους κύκλους οι φορείς και οι οργανισμοί που σχετίζονταν με το «θέμα αιχμής» της έρευνάς μας.

22 Συγκεντρώθηκαν και αποδελτιώθηκαν τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια Δημιουργήθηκαν διαγράμματα και εξήχθησαν τα συμπεράσματα της διερευνητικής μας εργασίας.

23

24 Δημογραφικά Στοιχεία

25 Φύλο

26 Ηλικία

27 Τόπος καταγωγής

28 Μορφωτικό επίπεδο γονέων

29 Εμπειρίες βιώμενων διακρίσεων

30 Συνάντησες ποτέ διάκριση σχετικά με την εθνικότητα;

31 Πού;

32 Πόσες φορές;

33 Ανέπτυξες κάποτε οποιουδήποτε είδους σχέσης με αλλοδαπό;

34 Επισκέφτηκες ποτέ σπίτι αλλοδαπού;

35 Ποιες είναι οι πηγές πληροφόρησης σου σχετικά με πολίτες διαφορετικής εθνότητας;

36 Δεδομένα στάσης

37 Σε ενοχλεί που έχουν έρθει στη χώρα μας αλλοδαποί;

38 Θεωρείς ότι ο αριθμός των αλλοδαπών στην πατρίδα μας είναι μεγάλος;

39 Θα σε πείραζε αν ο σημαιοφόρος ενός σχολείου της περιοχής σου ήταν αλλοεθνής;

40 Δεδομένα εκτίμησης

41 Αντιμετωπίζεις ισότιμα άτομα διαφορετικής εθνότητας;

42 Αν όχι, ποιοι πιστεύεις ότι είναι υποδεέστεροι;

43 Σε προβληματίζει που οι μετανάστες στην Ελλάδα δεν έχουν πολιτικά δικαιώματα;

44 Πιστεύεις ότι η ελληνική φυλή είναι ανώτερη από άλλες;

45 Τα συμπεράσματα της έρευνας  Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων ήταν ημεδαποί.  Στη μεγάλη πλειοψηφία τους οι ερωτηθέντες- περίπου 70% δεν είχαν ανώτερες ή ανώτατες σπουδές. Οι μισοί απ’ αυτούς ήταν απόφοιτοι λυκείου, ενώ οι υπόλοιποι ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους στο Δημοτικό και Γυμνάσιο, δηλαδή το επίπεδο θεωρείται μέσο έως χαμηλό.

46  Το 80% των ερωτηθέντων συνάντησε διάκριση εθνοτική. Οι περισσότεροι από αυτούς (42%) συνάντησαν διάκριση που σχετίζεται με την εθνική καταγωγή στο σχολείο, πράγμα που μας κάνει να πιστεύουμε ότι ένα μεγάλο μέρος των ερωτηματολογίων διακινήθηκε και συμπληρώθηκε στα σχολεία της περιοχής μας. Το ¼ περίπου (24%) ήταν μάρτυρες τέτοιας διάκρισης στον δρόμο, ένα 13% στις πλατείες, ενώ ένα ποσοστό 21% κάπου αλλού. Οι μισοί, επίσης απ’ αυτούς που ερωτήθηκαν αν είχαν εμπειρία διάκρισης που αφορά την εθνική καταγωγή απάντησαν ότι ήταν μάρτυρες τέτοιων γεγονότων, πολλές φορές.

47 Οι κάτοικοι της περιοχής Αμυνταίου στην τεράστια πλειοψηφία τους συναναστρέφονται και αναπτύσσουν σχέσεις με αλλοδαπούς συμπολίτες μας του Δήμου Αμυνταίου.

48  Η κύρια πηγή πληροφόρησης των πολιτών του Δήμου Αμυνταίου όπως προκύπτει από την έρευνα, σχετικά με πολίτες διαφορετικής εθνικότητας, είναι οι προσωπικές τους σχέσεις (31%). Δευτερεύουσα πηγή πληροφόρησης θεωρείται η οικογένεια (28%), ενώ τρίτη είναι η τηλεόραση και ακολουθούν οι φίλοι και οι εφημερίδες με ελάχιστο ποσοστό (5%).

49  Παρά το γεγονός ότι μόνο το ¼ των ερωτηθέντων ενοχλείται από τη παρουσία αλλοδαπών στη χώρα μας, το 90% των συμπολιτών μας θεωρεί ότι ο αριθμός τους είναι μεγάλος, ίσως λόγω της δεινής οικονομικής κρίσης που μαστίζει την πατρίδα μας.

50  Εθνολογικά παρατηρείται μια αρνητική στάση μόνο σε αυτούς που απάντησαν αρνητικά στην ερώτηση για την ισότιμη αντιμετώπιση των εθνοτήτων στην περιοχή Αμυνταίου σχετικά με μειονότητες που ζουν στη χώρα μας και πρωτίστως των Τούρκων (δυσεξήγητο),δευτερευόντως των Αλβανών, και ακολούθως των υπόλοιπων μειονοτήτων.

51  Τα 2/3 των συμπολιτών μας που συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο θα δέχονταν ως σημαιοφόρο ενός σχολείου αλλοεθνή.  Λίγοι περισσότεροι από τους μισούς που απάντησαν, προβληματίζονται για την ανυπαρξία πολιτικών δικαιωμάτων των μεταναστών της χώρας μας.

52 Τελικά συμπεράσματα Δεν εμφανίζεται αξιόλογη ξενοφοβική συμπεριφορά στην περιοχή του Δήμου Αμυνταίου. Ο βαθμός συναναστροφής της τοπικής κοινωνίας μας με πολίτες διαφορετικής εθνικότητας είναι ικανοποιητικός και δεν φαίνεται να δημιουργούνται προβλήματα με αφορμή τη διαφορετική εθνολογική προέλευση.

53 Ευχαριστούμε που μας παρακολουθήσατε


Κατέβασμα ppt "Κοινωνικός Ρατσισμός ΓΕΛ Αμυνταίου Ερευνητική εργασία Ά τετραμήνου > Τάξη: Α Τμήμα: Α4 Σχολικό έτος: 2012-2013 Υπεύθυνος καθηγητής: Τρύφων Π. Βαλιάγας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google