Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΑΘΗΜΑ 4 Η ΝΕΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ. Διευρύνοντας τις μουσειακές σπουδές Sharon Macdonald. 2012. Στο Sh. MacDonald ( επιμ.) Μουσείο και Μουσειακές σπουδές. Ένας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΑΘΗΜΑ 4 Η ΝΕΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ. Διευρύνοντας τις μουσειακές σπουδές Sharon Macdonald. 2012. Στο Sh. MacDonald ( επιμ.) Μουσείο και Μουσειακές σπουδές. Ένας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΑΘΗΜΑ 4 Η ΝΕΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ

2 Διευρύνοντας τις μουσειακές σπουδές Sharon Macdonald. 2012. Στο Sh. MacDonald ( επιμ.) Μουσείο και Μουσειακές σπουδές. Ένας πλήρης οδηγός. Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, 27-44.

3 Νέα Μουσειολογία Άρθρο του Peter Vergo (1989) ◦ Μεταστροφή από τη μεθοδολογία στους στόχους των μουσείων ◦ Τρία χαρακτηριστικά στοιχεία :  Τα αντικείμενα έχουν μεταβαλλόμενο, όχι εγγενές νόημα  Νέο ενδιαφέρον για εμπορικότητα και διασκέδαση  Επικέντρωση στον επισκέπτη – διαδραστικότητα ◦ Παράδειγμα : το μουσείο της Πρώην Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας ◦ http://www.ddr-museum.de/en http://www.ddr-museum.de/en

4 Κριτική της αναπαράστασης 1980s: στροφή στις πολιτισμικές και κοινωνικές σπουδές Αμφισβήτηση των τρόπων αναπαράστασης ως αυτονόητων : ποιος αναπαραστά τι και για ποιο σκοπό ; Αναγνώριση της πολιτικής διάστασης της αναπαράστασης ( πχ σχετικά με εθνοτικές, ταξικές, εθνοτικές ανισότητες Αναστοχαστικότητα για τον τρόπο παραγωγής γνώσης : αποδόμηση πολιτισμικών προϊόντων Επίδραση μεταποικιακών και φεμινιστικών σπουδών

5 Παράδειγμα : Το Βασιλικό Μουσείο της Κεντρικής Αφρικής, Βρυξέλλες

6 Δημόσιες διαμάχες για το πολιτικό ορθό των εκθέσεων

7 Το « μουσειακό φαινόμενο » Τεράστια αύξηση του αριθμού μουσείων μετά το 1970 Το 95% δημιουργήθηκε μετά το 1945 Διαφοροποίηση του είδους των μουσείων Σε τι κοινωνικές ανάγκες ανταποκρίνονται ; ◦ Αντίδραση στη λήθη ◦ Αναζήτηση της « αυθεντικότητας » ◦ Αντίδοτο στην ατομικοποίηση ◦ Δίψα για μάθηση Ερωτήματα για το « τι είναι ένα μουσείο »; ( πχ μουσείο χωρίς αντικείμενα, δυνητικά μουσεία )

8 Διεύρυνση των μουσειακών σπουδών Μεγαλύτερη θεωρητική και μεθοδολογική εξειδίκευση Μεγαλύτερη συνεργασία ακαδημαϊκών και επιμελητών μουσείων Το μουσείο « εκτός τειχών » (outreach) Μελέτη του κοινού και εξειδίκευση εκθέσεων ανάλογα με το προφίλ επισκεπτών Εξειδίκευση του προσωπικού ( πχ εμψυχωτές ) Ενίσχυση του εκπαιδευτικού χαρακτήρα μέσα από διαδραστικές ψηφιακές εφαρμογές

9 Μάρλεν Μούλιου Η δική μου / μας πόλη... Συμμετοχικές πρακτικές για τη συλλογή της μνήμης του αστικού χώρου και η συμβολή των μουσείων πόλεων. Στο συλλογικό τόμο Η μνήμη αφηγείται την πόλη, Πλέθρον.

10 Μουσείο Άμστερνταμ My town, a celebration of diversity

11 http://sharingstories.org http://www.amsterdammuseum.nl/en/amster dam-dna-0 http://www.amsterdammuseum.nl/en/amster dam-dna-0 http://www.geheugenvanoost.nl/ http://buurtwinkels.amsterdammuseum.nl/ https://www.facebook.com/notes/the-secret- life-of-smithdown-road/whats-it-all- about/124299117128 https://www.facebook.com/notes/the-secret- life-of-smithdown-road/whats-it-all- about/124299117128 http://www.liverpoolmuseums.org.uk/mol/vis it/galleries/index.aspx http://www.liverpoolmuseums.org.uk/mol/vis it/galleries/index.aspx

12 http://www.museumrotterdam.nl/ http://www.stichtingzuidzijde.nl/projecten/ archief/roffa-5314/ http://www.stichtingzuidzijde.nl/projecten/ archief/roffa-5314/ https://www.youtube.com/watch?v=TY9Q OlT3UuA https://www.youtube.com/watch?v=TY9Q OlT3UuA http://themuseumofthefuture.com/2011/0 3/01/the-city-as-a-muse-for-museum- rotterdam/ http://themuseumofthefuture.com/2011/0 3/01/the-city-as-a-muse-for-museum- rotterdam/ http://www.copenhagen.dk/en/whats_on/t he_wall http://www.copenhagen.dk/en/whats_on/t he_wall


Κατέβασμα ppt "ΜΑΘΗΜΑ 4 Η ΝΕΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ. Διευρύνοντας τις μουσειακές σπουδές Sharon Macdonald. 2012. Στο Sh. MacDonald ( επιμ.) Μουσείο και Μουσειακές σπουδές. Ένας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google