Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΜΑΡΘΑ ΚΕΛΕΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ

2 Καλοσώρισμα Καλώς ήλθατε στο Τμήμα Νοσηλευτικής Β΄ της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του ΤΕΙ Αθήνας.

3 Α. Στα κεντρικά κτήρια του ΤΕΙ
Βρίσκεται η Γραμματεία του Τμήματος που δέχεται τους φοιτητές κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή 11:00-13:00 Τα εργαστήρια των μαθημάτων Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη (1ος όροφος) και Φυσιολογία (Ισόγειο) στο κτήριο ΠΡΟΚΑΤ.

4 Β΄ Μητροδώρου 24, Κτήριο ΕΡΓΑΣ 4ος όροφος
Θα παρακολουθείτε τα θεωρητικά σας μαθήματα. Στις αίθουσες Δ2, Δ5,Δ6,Δ8, Δ9 και στην αίθουσα Γ8 του Γ΄ ορόφου.

5 Στην κεντρική σελίδα του ΤΕΙ
ΣΧΟΛΕΣ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ Β΄, βρίσκεστε στην κεντρική ιστοσελίδα του Τμήματος.

6 Εκεί βρίσκετε Πληροφορίες για το προσωπικό, την οργάνωση και διοίκηση του Τμήματος, τις προϋποθέσεις εισαγωγής, την οργάνωση διδασκαλίας, το περιεχόμενο σπουδών, την οργάνωση διδασκαλίας, τα προγράμματα σπουδών, την ηλεκτρονική εκπαίδευση, τις ερευνητικές δραστηριότητες τα Ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τις ανακοινώσεις, τις χρήσιμες πληροφορίες, τα links.

7 Ανακοινώσεις Σας ενδιαφέρουν οι γενικές ανακοινώσεις που δίνουν σαν υπομενού α΄, β΄ και γ΄ Τομέας Μαθημάτων, οι ανακοινώσεις του α΄ εξαμήνου καθώς και οι ανακοινώσεις της γραμματείας.

8 Τα μαθήματα είναι θεωρητικά, και μεικτά
Θεωρητικό είναι ένα μάθημα που έχει μόνο θεωρία. Η παρακολούθηση του απαιτεί να δοθούν προαγωγικές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου και να πάρει ο φοιτητής 5 σαν βάση για να το περάσει (Η βαθμολογία κυμαίνεται από 0-10 με βάση το 5) Μεικτό είναι ένα μάθημα που περιλαμβάνει θεωρητικό σκέλος και εργαστηριακό σκέλος Για να περάσει ο φοιτητής το μάθημα στο τέλος του εξαμήνου πρέπει να εξασφαλίσει βαθμό προαγωγικό και στα 2 σκέλη του μαθήματος (παράδειγμα Εισαγωγή στη Νοσηλευτική επιστήμη Θεωρία 5 και εργαστήριο 5 σύνολο 10 διά δυο 5. Αλλά Θ 6 και Ε4 δεν περνά το μάθημα.

9 Παρακολούθηση μαθημάτων
Το εξάμηνο διαρκεί 13 εβδομάδες. Στα εργαστηριακά μαθήματα η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική (δικαίωμα απουσιών υπάρχει στο 20% των μαθημάτων που πραγματοποιήθηκαν) Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε από πριν το ποσοστό των απουσιών που δικαιολογούνται. Οι απουσίες δεν δικαιολογούνται ούτε με ιατρική βεβαίωση από Νοσοκομείο.

10 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ  ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ     α/α  ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ 1 Ανατομία Ι Α΄εξαμ. Ανατομία ΙΙ Β΄εξαμ.--Χειρουργική Γ΄Εξαμ. 2 Φυσιολογία Ι Α΄εξαμ. Φυσιολογία ΙΙ Β΄εξαμ.--Παθολογία Ι Γ΄εξαμ. 3 Πληροφορική Υγείας Α΄εξαμ. Βιοστατιστική Β΄εξαμ.--Μεθοδολογία Έρευνας στη Νοσηλευτική Ζ΄ εξαμ. 4 Χειρουργική Νοσηλευτική Ι Γ΄ εξαμ. Χειρουργική Νοσηλευτική ΙΙ Δ΄εξαμ.--Επείγουσα Νοσηλευτική/Μ.Ε.Θ ΣΤ΄εξαμ. 5 Παθολογική Νοσηλευτική Ι Γ΄ εξαμ. Παθολογική Νοσηλευτική ΙΙ Δ΄εξαμ.--Παιδιατρική Μαιευτική Νοσηλευτική Ε΄εξαμ 6 Κοινοτική Νοσηλευτική Ι Β΄ εξαμ. Διατροφή-Διαιτολογία Ε΄εξαμ.--Κοινοτική Νοσηλευτική ΙΙ  Ζ΄εξαμ. 7 Ψυχιατρική Δ΄ εξαμ. Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας/ Νευρολογική Νοσηλευτική ΣΤ΄εξαμ--Γεροντολογική Νοσηλευτική Ζ΄εξαμ. 8 Μικροβιολογία Α΄ εξαμ. Φαρμακολογία Γ΄εξαμ.--Παθολογία ΙΙ Δ΄εξαμ.

11 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Άνθρωπος Υγεία Κοινότητα Νοσηλευτική Νοσηλευτική εκπαίδευση

12 ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΘΕΝΕΙΑ

13 Τι περιλαμβάνει η διδακτική ενότητα:
Όροι – κλειδιά Υγεία Ευεξία Ασθένεια (οξεία, χρόνια) Νόσος Παράγοντες κινδύνου Προληπτική φροντίδα

14 Τι περιλαμβάνει η διδακτική ενότητα:
Σκοποί Ορισμοί εννοιών Αναγνώριση παραγόντων που επηρεάζουν την υγεία και την ασθένεια Διάκριση οξείας – χρόνιας ασθένειας Ρόλος του Νοσηλευτή στην προαγωγή της ευεξίας Επίπεδα προληπτικής φροντίδας

15 Πρωταρχικός ρόλος του Νοσηλευτή
Πρόληψη της ασθένειας Αποκατάσταση της υγείας Διευκόλυνση της αντιμετώπισης των διαφόρων καταστάσεων Έτσι ώστε: Να μεγιστοποιείται η ευεξία των ατόμων κάθε ηλικίας

16 Ερωτήματα που αφορούν την Υγεία
«Είναι υγιής» ένας άνθρωπος που πρέπει να κάνει καθημερινά ενέσεις ινσουλίνης για να ρυθμίσει τον διαβήτη του; «Είναι υγιής» ή «ασθενής» ένας άνθρωπος που έχει πάθει μόνιμη παράλυση του δεξιού χεριού και ποδιού του μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο; «Είναι υγιής» ένας νέος που πριν δύο εβδομάδες έκανε σκωληκοειδεκτομή; «Είναι ασθενής» μια γυναίκα που είναι έγκυος; «Είναι υγιής» ένας άνθρωπος που έχει γύψο στο σπασμένο χέρι του; «Είναι ασθενής» ένας νέος που έχει σπαστική παράλυση;

17 Υγεία «Υγεία είναι η πλήρης σωματική, ψυχική και κοινωνική ευεξία του ατόμου και όχι απλά η έλλειψη κάποια νόσου ή αναπηρίας» Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO, 1958)

18 Ευεξία Ενεργητική διαδικασία μέσα από την οποία το άτομο προχωράει προς το μέγιστο δυνατό δυναμικό του, ανεξάρτητα από την παρούσα κατάσταση της υγείας του

19 Διαστάσεις ατόμου Βιολογική Πνευματική Διανοητική Περιβαλλοντική
Κοινωνική πολιτισμική Συναισθηματική

20 Νόσος Ιατρικός όρος που δηλώνει την παθολογική μεταβολή στη δομή ή τη λειτουργία του σώματος ή του εγκεφάλου

21 Ασθένεια Η αντίδραση του ατόμου στη νόσο

22 Πρότυπα Υγείας και Ασθένειας
Συνεχές Υγεία – Ασθένεια (The Health Illness Continuum) Πρότυπο Υψηλού Επιπέδου Ευεξίας (High level Wellness Model) Πρότυπο Αιτίου – Ξενιστή – Περιβάλλοντος (Agent – Host – Environment Model) Πρότυπο Πεποιθήσεων (Health – Belief Model)

23 Πρότυπο Συνεχές Υγείας – Ασθένειας

24 Πρότυπο Συνεχές Υγείας – Ασθένειας
Περιοχή υγείας Περιοχή ασθένειας Υψηλό Επίπεδο υγείας Θάνατος Καλή υγεία Ασθένεια Ευεξία Θάνατος

25 Πρότυπο Υψηλού Επιπέδου Ευεξίας Halbert Dunn
Είναι η επίτευξη της μέγιστη λειτουργικότητας του ατόμου μέσω των διαδικασιών: Υπάρχω (ξεχωριστό πρόσωπο) Ανήκω (μέλος συνόλου) Ολοκληρώνομαι (αναπτύσσομαι/εξελίσσομαι) Αποφασίζω (προσωπικές μελλοντικές επιλογές)

26 Πρότυπο Αιτίου – Ξενιστή – Περιβάλλοντος
Αίτιο Ξενιστής

27 Πρότυπο Πεποιθήσεων για την Υγεία
Προσωπικές αντιλήψεις Τροποποιητικοί παράγοντες Πιθανότητα ενεργειών Δημογραφικά στοιχεία Ψυχοκοινωνικές Μεταβλητές Δομικές μεταβλητές Αντιλαμβανόμενα οφέλη της προληπτικής ενέργειας μείον Αντιλαμβανόμενα εμπόδια Αντιλαμβανόμενη επιρρέπεια στη νόσο Χ σοβαρότητα της νόσου Χ Αντιλαμβανόμενη απειλή της νόσου Χ Πιθανότητα εφαρμογής των προτεινόμενων προληπτικών ενεργειών Κίνητρα για δράση ΜΜΕ Συμβουλές Υπενθύμιση γιατρού

28 Παράγοντες που επηρεάζουν την κατάσταση υγείας-ασθένειας
Φυσική διάσταση (γενετική προδιάθεση, ηλικία, φύλο) Συναισθηματική διάσταση (stress, ηρεμία, χαλάρωση) Διανοητική κατάσταση(γνωστικές ικανότητες, εκπαίδευση) Περιβαλλοντική διάσταση(ρύπανση αέρα, υγιεινή) Κοινωνικοπολιτιστική διάσταση(κουλτούρα, εισόδημα) Πνευματική διάσταση(θρησκευτικές πεποιθήσεις)

29 Παράγοντες Κινδύνου Ηλικία (παιδιά σχολικής ηλικίας, εμμηνόπαυση)
Γενετικό υπόβαθρο (ιστορικό Ca ή διαβήτη) Φυσιολογικοί ή φυσικοί (παχυσαρκία) Συνήθειες υγείας (κάπνισμα, υποσιτισμός) Τρόπος ζωής (αυξημένη σεξουαλική δραστηριότητα, stress) Περιβάλλον (εργασία, χώρος διαβίωσης, υγιεινή)

30 Υποστηρικτικές Πρακτικές για την Υγεία
Κανονικός ύπνος, 7-8 ώρες κάθε βράδυ Λήψη πρωινού Τακτικά και μικρά γεύματα Διατήρηση ιδανικού βάρους σώματος Μέτρια κατανάλωση αλκοόλ Αποφυγή καπνίσματος Διατήρηση θετικής ψυχικής υγείας Ενίσχυση αυτοαντίληψης

31 Αντιμετώπιση παραγόντων που επηρεάζουν την υγεία
Μείωση των βλαπτικών περιβαλλοντικών παραγόντων και ενίσχυση της προσπάθειας ώστε να ξεπερασθούν Ανοχή ή αποδοχή της πραγματικότητας Διατήρηση θετικής εικόνας της προσωπικότητας του ατόμου Διατήρηση συναισθηματικής ισορροπίας Διατήρηση ικανοποιητικών κοινωνικών σχέσεων

32 Αντιμετώπιση παραγόντων που επηρεάζουν την υγεία
Αναζήτηση πληροφοριών Άμεση δράση – ενεργοποίηση Αναστολή κάθε δραστηριότητας Αναζήτηση στήριξης

33 Οξεία ασθένεια Απότομη έναρξη Σύντομη διάρκεια
Δεν απαιτείται ιατρική παρακολούθηση

34 Πως συμπεριφέρεται ο ασθενής που έχει μια οξεία ασθένεια
Βίωση συμπτωμάτων Υιοθέτηση του ρόλου του ασθενούς Υιοθέτηση του εξαρτημένου Επίτευξη ανάρρωσης και αποκατάστασης

35 Χρόνια ασθένεια Μόνιμη αλλαγή Μη αναστρέψιμες αλλαγές
Ειδική εκπαίδευση του ασθενούς Μακρά περίοδο φροντίδας

36 Άτομα με χρόνια νοσήματα πρέπει να ικανοποιούν συγκεκριμένες ανάγκες τους, όπως:
Φυσιολογική ζωή Τροποποίηση συνηθειών Θετική αυτοαντίληψη και αίσθημα ελπίδας Θρήνος για απώλειες Αποδοχή του χρόνιου νοσήματος Πιστή εφαρμογή του σχεδίου φροντίδας Αίσθημα ελέγχου Προοπτική θανάτου

37 Επίπεδα προληπτικής φροντίδας

38 Πρωτογενής προληπτική φροντίδα
Στόχος Προαγωγή της υγείας Πρόληψη της ασθένειας Πως: Εμβολιασμοί Οικογενειακός προγραμματισμός Στοματική υγιεινή Αγωγή πρόληψης ατυχημάτων Ενημέρωση

39 Δευτερογενής προληπτική φροντίδα
Στόχος Διατήρηση της υγείας Πρόληψη των επιπλοκών ή αναπηριών Πως: Φροντίδα δέρματος Χορήγηση φαρμάκων Ασκήσεις κάτω άκρων Διδασκαλία αυτοεξέτασης μαστών Οδοντιατρικός έλεγχος

40 Τριτογενής προληπτική φροντίδα
Στόχος Παροχή βοήθειας για την αποκατάσταση Επαναφορά στο μέγιστο επίπεδο λειτουργικότητας Πως: Διδασκαλία ασθενούς με διαβήτη σχετικά με τις επιπλοκές της νόσου Παραπομπή σε υποστηρικτικό δίκτυο γυναίκας η οποία έχει υποβληθεί σε μαστεκτομή λόγω Ca


Κατέβασμα ppt "ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google