Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εβδομάδα Εκπαίδευσης στην Επιστήμη των Υπολογιστών 9-15 Δεκεμβρίου 2013 Γιατί και Πώς.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εβδομάδα Εκπαίδευσης στην Επιστήμη των Υπολογιστών 9-15 Δεκεμβρίου 2013 Γιατί και Πώς."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εβδομάδα Εκπαίδευσης στην Επιστήμη των Υπολογιστών 9-15 Δεκεμβρίου 2013 Γιατί και Πώς

2 Δεν μπορώ να είμαι τόσο σίγουρος για την Επιστήμη των Υπολογιστών όσο μπορώ για τη βιολογία. Η βιολογία εύκολα έχει 500 χρόνια συναρπαστικών προβλημάτων για να δουλέψουμε σε αυτά. Για τέτοια επίπεδα μιλάμε. Donald Knuth

3 Μεταβολές στην Εργασία 2009-2011 στην ΕΕ Πηγή: Πανόραμα Δεξιοτήτων ΕΕ - http://euskillspanorama.ec.europa.euhttp://euskillspanorama.ec.europa.eu

4 Προσδοκίες Μεταβολής Αριθμού Εργαζόμενων 2010-2020 (Οκτώβριος 2013) Πηγή: Πανόραμα Δεξιοτήτων ΕΕ - http://euskillspanorama.ec.europa.euhttp://euskillspanorama.ec.europa.eu

5 Ο προγραμματισμός σου επιτρέπει να σκεφτείς για τη σκέψη και κατά την εκσφαλμάτωση μαθαίνεις πώς να μαθαίνεις. Nicholas Negroponte

6 Μεσοβραχυχρόνιες τάσεις στην ζήτηση επαγγελματιών πληροφορικής (Νοέμβριος 2012)  Η ζήτηση για επαγγελματίες πληροφορικής αναμένεται να αυξηθεί ταχύτερα από ότι οι άλλες ομάδες επαγγελμάτων στην ΕΕ Αναμενόμενη Μεταβολή 2010-2020 Επαγγελματίες ΤΠΕΣύνολο +13% (από 1,9 εκ. σε 2,2 εκ) +3% Πηγή: Πανόραμα Δεξιοτήτων ΕΕ - http://euskillspanorama.ec.europa.euhttp://euskillspanorama.ec.europa.eu Μεταβολή 2000-2010 στις θέσεις εργασίας ΤΠΕ:

7 Οι μεγαλύτερες ελλείψεις προσωπικού στην ΕΕ (2012) ΠεδίοΕπάγγελμα ΥγείαΒιολόγοι, Φαρμακοποιοί, Παθολόγοι Γιατροί Νοσηλευτές, μαίες ΤΠΕΕπαγγελματίες πληροφορικής ΜηχανικήΜηχανικοί ΠωλήσειςΕπαγγελματίες πωλήσεων (π.χ. πωλητές, αντιπρόσωποι) ΟικονομικάΕπαγγελματίες επιχειρήσεων (π.χ. λογιστές) Πηγή: Πανόραμα Δεξιοτήτων ΕΕ - http://euskillspanorama.ec.europa.euhttp://euskillspanorama.ec.europa.eu

8 Ελλείψεις προσωπικού στην Ελλάδα Ποσοστά εργοδοτών που αναφέρουν δυσκολίες εύρεσης προσωπικού ΈτοςΕπαγγελματίες ΤΠΕΣύνολο 2007 (προ κρίσης) 15,2% 10,5% 2011 (κατά την κρίση)6,9%6,4% Πηγή: Πανόραμα Δεξιοτήτων ΕΕ - http://euskillspanorama.ec.europa.euhttp://euskillspanorama.ec.europa.eu

9 Ελλείψεις – Ελλείψεις (Νοέμβριος 2012)  Οι επαγγελματίες των ΤΠΕ θεωρούνται από τα κορυφαία επαγγέλματα σε ελλείψεις εργαζομένων στην Ευρώπη  Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι ελλείψεις είναι επικεντρωμένες κυρίως στους προγραμματιστές λογισμικού και ιστοσελίδων  Οι κύριες δυσκολίες πρόσληψης συνδέονται με την έλλειψη κατάλληλα εκπαιδευμένων υποψηφίων.  Περίπου τα δύο τρίτα των εργοδοτών που έχουν προσπαθήσει να προσλάβουν επαγγελματίες ΤΠΕ έχουν αντιμετωπίσει δυσκολίες, ειδικά όταν προσπαθούν να προσλάβουν απόφοιτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Πηγή: Πανόραμα Δεξιοτήτων ΕΕ - http://euskillspanorama.ec.europa.euhttp://euskillspanorama.ec.europa.eu

10 Κι όμως στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (έρευνα του 2007) ΠεριεχόμενοΠοσοστόΠεριεχόμενοΠοσοστό Κοινωνικές επιστήμες, οικονομικά, νομικά 25,3 Ξένες γλώσσες 5,5 Χρήση Η/Υ 16,3 Επιστήμες της εκπαίδευσης 4,7 Υπηρεσίες 11,3 Φύση, γεωπονία, κτηνοτροφία, μαθηματικά 4,5 Μηχανολογία, κατασκευές 10,9 Επιστήμη Η/Υ (Πληροφορική) 2,4 Επιστήμες υγείας και κοινωνική πρόνοια 10,6 Γενικό πρόγραμμα 0,2 Ανθρωπιστικές επιστήμες και τέχνες 6,3 Άγνωστο περιεχόμενο 1,9 Πηγή: Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) – http://www.statistics.grhttp://www.statistics.gr

11 Πού βρισκόμαστε; (2011) Πηγή: Πανόραμα Δεξιοτήτων ΕΕ - http://euskillspanorama.ec.europa.euhttp://euskillspanorama.ec.europa.eu Προγραμματιστές Η/Υ, αναλυτές συστημάτων και παρεμφερή επαγγέλματα ως ποσοστά των αγορών εργασίας

12 Πού μπορούμε να πάμε;! Ποσοστό του πληθυσμού 20-29 ετών που σπουδάζει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (2011) 95.129 στους τομείς Επιστήμες, Μαθηματικά, Πληροφορική 659.848 στο σύνολο της τριτοβάθμιας Πηγή: eurostat – Pocketbooks (Science, technology and innovation in Europe, 2013 edition) Ναι, είμαστε πρώτοι (!!!) και μάλιστα είναι θετική στατιστική!

13 Το νέο Εκπαιδευτικό Σύστημα (Νόμος 4186/2013 – Αναδιάρθρωση της Δ/θμιας Εκπ/σης)  Όλοι οι μαθητές του Γενικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου θα διδάσκονται πλέον «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» (συνολικά 3 και 2 ώρες αντίστοιχα)  Στην Ομάδα Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Γ δεν υπάρχει μάθημα προγραμματισμού

14 Ένας μικρός στόχος Μία Ώρα Κώδικα για κάθε μαθητή στην Ελλάδα Επιστήμη των Υπολογιστών Εβδομάδα Εκπαίδευση ς 9-15 Δεκεμβρίου 2013

15 Πώς μπορώ να βοηθήσω;  Οργανώστε μια ώρα κώδικα για κάθε μαθητή σας Ξεκινήστε από τα:  http://code.org http://code.org  http://csedweek.org http://csedweek.org Επιλέξτε μια δραστηριότητα για τους μαθητές σας και ετοιμάστε μια μονόωρη διδασκαλία Δείξτε τους ένα από τα προωθητικά βιντεάκια Διδάξτε Προγραμματισμό!  Υλικό εκμάθησης: http://csedweek.org/learn2  Υλικό προώθησης: http://csedweek.org/resource_kit  Δραστηριότητες για την Ώρα Κώδικα: http://code.org/learn/codecademy

16 Δεν μου φτάνουν  Ελληνικά: http://dide.sam.sch.gr/keplinet/index.php/articles- menu-item/educational-menu-item/136-hour-of- code http://dide.sam.sch.gr/keplinet/index.php/articles- menu-item/educational-menu-item/136-hour-of- code http://cseduweek.wordpress.com/  Προωθήστε την Ώρα του Κώδικα: Τυπώστε μια αφίσα στα Ελληνικά από τον παραπάνω σύνδεσμο του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Σάμου Οργανώστε μια Ώρα Κώδικα για τους συναδέλφους σας  Βοηθήστε στη μετάφραση: https://crowdin.net/project/codeorg/el ή αλλιώς: http://code.org/helphttp://code.org/help

17 Η αναλυτική μηχανή δεν έχει καμία φιλοδοξία να δημιουργήσει οτιδήποτε. Μπορεί να κάνει ό, τι ξέρουμε πώς να τη διατάξουμε να το εκτελέσει. Μπορεί να ακολουθήσει την μαθηματική ανάλυση αλλά δεν έχει καμία δύναμη να προβλέψει μαθηματικές αποκαλύψεις ή αλήθειες. Ο σκοπός της είναι να μας βοηθήσει να καταστήσουμε διαθέσιμο αυτό που ήδη γνωρίζουμε. Augusta Ada Byron, Countess of Lovelace

18 Σύνδεσμοι δεδομένων  http://euskillspanorama.ec.europa.eu/KeyIndicators/Sector/r esults.aspx?searchmethod=3&indicatorid=781&occupationid= 0&sectorid=725&digittype=3&digit1id=0&digit2id=725&comp areid=682& http://euskillspanorama.ec.europa.eu/KeyIndicators/Sector/r esults.aspx?searchmethod=3&indicatorid=781&occupationid= 0&sectorid=725&digittype=3&digit1id=0&digit2id=725&comp areid=682&  http://euskillspanorama.ec.europa.eu/KeyIndicators/Sector/r esults.aspx?searchmethod=3&indicatorid=786&occupationid= 0&sectorid=771&digittype=2&digit1id=0&digit2id=0&compar eid=736& http://euskillspanorama.ec.europa.eu/KeyIndicators/Sector/r esults.aspx?searchmethod=3&indicatorid=786&occupationid= 0&sectorid=771&digittype=2&digit1id=0&digit2id=0&compar eid=736&  http://euskillspanorama.ec.europa.eu/docs/AnalyticalHighligh ts/ICTProfessionals_en.pdf http://euskillspanorama.ec.europa.eu/docs/AnalyticalHighligh ts/ICTProfessionals_en.pdf  http://euskillspanorama.ec.europa.eu/docs/AnalyticalHighligh ts/ICTSector_en.pdf http://euskillspanorama.ec.europa.eu/docs/AnalyticalHighligh ts/ICTSector_en.pdf  http://euskillspanorama.ec.europa.eu/docs/EVVR2012Factshe ets/08-Bottleneck.pdf http://euskillspanorama.ec.europa.eu/docs/EVVR2012Factshe ets/08-Bottleneck.pdf  http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/BUCKET/A0 102/PressReleases/A0102_SJO18_DT_AH_00_2007_01_F_GR.pdf http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/BUCKET/A0 102/PressReleases/A0102_SJO18_DT_AH_00_2007_01_F_GR.pdf  http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-GN- 13-001/EN/KS-GN-13-001-EN.PDF http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-GN- 13-001/EN/KS-GN-13-001-EN.PDF

19 Ευχαριστώ!  Κατεβάογλου Στυλιανός  Τεχνικός ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Σάμου  http://dide.sam.sch. gr/keplinet http://dide.sam.sch. gr/keplinet  Παρέχεται με άδεια Creative Commons Attribution- NonCommercial- ShareAlike 3.0 Ελλάδα Creative Commons Attribution- NonCommercial- ShareAlike 3.0 Ελλάδα


Κατέβασμα ppt "Εβδομάδα Εκπαίδευσης στην Επιστήμη των Υπολογιστών 9-15 Δεκεμβρίου 2013 Γιατί και Πώς."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google