Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη του ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Δράση Α8 Πρακτική εκπαίδευση του προσωπικού ενδοσχολικής τεχνικής υποστήριξης Υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου 20 – Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση (e-learning)

2 Προεπισκόπηση Παρουσίασης Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Εισαγωγή Χαρακτηριστικά e-learning Δημιουργία Μαθήματος Μορφές Μαθημάτων Εγγραφή Χρηστών σε Μάθημα Στοιχεία Βαθμολόγησης Δραστηριότητες Πόροι – Πηγές Πληροφοριών Σύνοψη 2

3 Εισαγωγή Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση (e-learning) – απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς & μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης – εμπλουτίζει την κλασική διδασκαλία – χρησιμοποιεί σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία του Παγκόσμιου Ιστού ενδυναμώνουν τη διαδικασία της μάθησης – βασίζεται στο Moodle Ανοικτό Λογισμικό – έναρξη ανάπτυξης του e-learning από το 2004 μετάφραση προσθήκη νέων δραστηριοτήτων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας πρόσκληση 51 του Ε.Π. της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» 3

4 Βασικά Χαρακτηριστικά Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Παρέχει ένα εύχρηστο περιβάλλον εργασίας μέσω διαδικτύου Προωθεί τη συμμετοχική και τη συνεργατική μάθηση Υποστηρίζει διακριτούς ρόλους χρηστών: εκπαιδευτής, εκπαιδευόμενος, δημιουργός μαθήματος, επισκέπτης και διαχειριστής Παρέχει προσωποποιημένη και ασφαλή πρόσβαση μέσω ενοποίησης με την υπηρεσία καταλόγου (LDAP) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Ολοκληρώνεται με το σύστημα τηλεδιάσκεψης και σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Big Blue Button. Έχει πιστοποιηθεί κατά το πρότυπο SCORM LMS-RTE. 4

5 Βασικά Χαρακτηριστικά Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Οι εκπαιδευτές μπορούν: – να δημιουργήσουν τεστ και ασκήσεις διαφόρων τύπων για την αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων που συμμετέχουν σε ένα ηλεκτρονικό μάθημα καθώς και να εξάγουν σε διάφορους τύπους αρχείων την βαθμολογία τους. – να εξάγουν αναφορές σχετικά με την συμμετοχή των εκπαιδευόμενων σε ένα ηλεκτρονικό μάθημα. – να ανταλλάσουν μηνύματα με τους εκπαιδευόμενους, μέσω του φόρουμ συζητήσεων καθώς και του μηχανισμού ανταλλαγής on-line μηνυμάτων – να αναρτούν ανακοινώσεις σχετικά με τα ηλεκτρονικά μαθήματα που συντονίζουν. – να διεξαγάγουν ηλεκτρονικές έρευνες για την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τους εκπαιδευόμενους. – να συντηρούν προσωπικά ιστολόγια. 5

6 Ρόλοι Χρηστών Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) επισκέπτης (guests) – δεν μπορούν να συμμετάσχουν στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες των μαθημάτων – ανάλογα με τις ρυθμίσεις μαθήματος, έχουν τη δυνατότητα να προσπελάσουν το εκπαιδευτικό υλικό του συγκεκριμένου μαθήματος ή όχι. σπουδαστής (students) – οι χρήστες που είναι εγγεγραμμένοι σε ένα μάθημα εκπαιδευτής (teachers) – χρήστες οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη δημιουργία ηλεκτρονικών μαθημάτων – προσθήκη εκπαιδευτικού υλικού (κείμενα, εικόνες, παρουσιάσεις, βίντεο, εργασίες, ασκήσεις αυτοαξιολόγησης) και δραστηριοτήτων μέσα σε αυτά διαχειριστής (administrators) – συνολική εποπτεία της υπηρεσίας, μπορεί να ρυθμίζει όλες τις παραμέτρους του Moodle – Εργαστήριο Παράλληλης και Κατανεμημένης Επεξεργασίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας 6

7 Ρόλος Εκπαιδευτή Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Αίτηση προς τον διαχειριστή της Πλατφόρμας – αποστολή μέσω πρότυπης ηλεκτρονικής φόρμας – στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) Helpdesk – – για να συνδεθείτε στο Helpdesk χρησιμοποιείστε το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης που διαθέτετε στο ΠΣΔ. 7

8 Περιβάλλον Χρήσης Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 8

9 Περιβάλλον Συνδεδεμένου Χρήστη Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 9

10 Δημιουργία Μαθήματος Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 10

11 Μορφή Μαθήματος Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 11 Εβδομαδιαία Μορφή

12 Μορφή Μαθήματος Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 12 Θεματική Μορφή

13 Μορφή Μαθήματος Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 13 Κοινωνική μορφή

14 Μορφή Μαθήματος Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 14 Single Activity Format

15 Διαχείριση χρηστών μαθήματος Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 15 Διαχείριση->Χρήστες->Enrolled users

16 Εγγραφή χρηστών Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 16

17 Εγγραφή χρηστών Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 17 Διαχείριση Μαθήματος->Enrolled Users->Μέθοδοι Εγγραφής

18 Εγγραφή χρηστών Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 18 Χειροκίνητες εγγραφές

19 Εγγραφή χρηστών Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 19 Αυτό-εγγραφή

20 Βαθμοί Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 20 Αναφορά Βαθμολογητή – συλλέγει όλα τα στοιχεία που έχουν βαθμολογηθεί στο e-learning – επιτρέπει να δείτε τους βαθμούς των μαθητών – να τους αλλάξετε – να τους ταξινομήσετε σε κατηγορίες – να υπολογίσετε σύνολα με διάφορους τρόπους Αναφορά Χρήστη – όλοι οι βαθμοί του συνδεδεμένου χρήστη (καρτέλα μαθητή) – ανάλυση βαθμών για κάθε βαθμολογούμενο στοιχείο του μαθήματος. – πιθανά σχόλια από τον εκπαιδευτή για κάθε βαθμό. – κατάταξη κάθε βαθμού σε σχέση με την υπόλοιπη τάξη. – ποσοστό σχετικό με το ελάχιστο - μέγιστο βαθμό για κάθε βαθμολογούμενο στοιχείο. – τελικός βαθμός του χρήστη για το μάθημα.

21 Γράμματα βαθμού Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 21

22 Κλίμακες Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 22

23 Κατηγορίες και Στοιχεία Βαθμών Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 23

24 Κατηγορίες και Στοιχεία Βαθμών Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 24

25 Κατηγορίες και Στοιχεία Βαθμών Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 25

26 Badges (Εμβλήματα) Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) 26 Τα badges (εμβλήματα) είναι ένας καλός τρόπος απονεμηθούν εύσημα στους μαθητές για κάποιο επίτευγμά τους ή/και να δείχνουν την πρόοδό τους

27 Δραστηριότητες Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Κουίζ – περιέχουν ερωτήσεις διαφόρων τύπων, όπως πολλαπλής επιλογής, σωστού-λάθους και ερωτήσεις σύντομης απάντησης. – μέσο αξιολόγησης της πορείας των σπουδαστών στο μάθημα που είναι εγγεγραμμένοι και βαθμολογείται αυτόματα 27

28 Δραστηριότητες Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Έρευνα Συλλογή δεδομένων από τους μαθητές τους, που θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να μάθουν την τάξη τους και να προβληματιστούν σχετικά με τη διδασκαλία τους COLLES (Constructivist On- Line Learning Environment Survey) ATTLS (Attitudes to Thinking and Learning Survey) 28

29 Δραστηριότητες Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Ενότητα – Παρουσίαση του μαθήματος με έναν ευέλικτο τρόπο που να προκαλεί το ενδιαφέρον. – Κάθε Ενότητα αποτελείται από πολλές σελίδες. – Κάθε σελίδα, πέρα από το περιεχόμενο (κείμενο, γραφικά) από το οποίο αποτελείται, μπορεί να έχει και μία ερώτηση στο τέλος. – Ανάλογα με την επιλογή της απάντησης του μαθητή, η πλοήγηση είτε θα συνεχίσει στην επόμενη σελίδα (αν ο σπουδαστής απάντησε σωστά), είτε θα επιστρέψει πίσω σε μια προηγούμενη σελίδα ή σε μια άλλη σελίδα (αν απάντησε λανθασμένα) 29

30 Δραστηριότητες Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Επιλογή – Επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να κάνει μία μόνο ερώτηση και να προσφέρει μια επιλογή από πιθανές απαντήσεις. Βάση Δεδομένων – Eεπιτρέπει στον εκπαιδευτή και στους σπουδαστές του να δημιουργήσουν μια Βάση δεδομένων και να καταχωρήσουν σε αυτή διαφόρων ειδών πληροφορίες, δεδομένα και αρχεία. – Επιλογή για το αν θα υπάρχει βαθμολόγηση ή όχι της συνεισφοράς των μαθητών στη ΒΔ. Λεξικό – Επιτρέπει στους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μια λίστα από ορισμούς, όπως σε ένα λεξικό. 30

31 Δραστηριότητες Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Wiki – Προσθήκη και επεξεργασία σελίδων web wiki. Επιτρέπει τη συλλογική συγγραφή εγγράφων. Ανάθεση Εργασίας – Οι καθηγητές συλλέγουν εργασίες από τους μαθητές (κείμενο ή αρχεία), αναθεωρούν και παρέχουν ανατροφοδότηση συμπεριλαμβανομένων των βαθμών. Εργασίες – Προηγμένη αποστολή αρχείων, Online κείμενο, Φόρτωση ενός αρχείου, Δραστηριότητα εκτός σύνδεσης – Αντίστοιχες επιλογές που αναφέρθηκαν παραπάνω για τη δραστηριότητα Ανάθεση Εργασίας 31

32 Δραστηριότητες Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Auto Attendance – κρατάει τις παρουσίες των μαθητών (αυτόματη, ημιαυτόματη ή χειροκίνητη λειτουργία) External Tool – Προσθήκη υλικού από εξωτερικά εργαλεία που είναι συμβατά με LTI (Learning Tools Interoperability) Journal – Οι καθηγητές συλλέγουν κείμενο από τους μαθητές, το διαβάζουν και παρέχουν σχόλια και βαθμό SCORM/AICC – Ανέβασμα πακέτων μάθησης SCORM 1.2 ή AICC 32

33 Δραστηριότητες Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Ομάδα Συζητήσεων (Forum) – επιτρέπει συζητήσεις μεταξύ των συμμετεχόντων σε ένα μάθημα. Συζήτηση (Chat) – επιτρέπει τη δημιουργία δωματίων Συζήτησης (δωμάτιο chat), μέσα στα οποία οι συμμετέχοντες μπορούν να συζητούν σε πραγματικό χρόνο, με χρήση γραπτού κειμένου. 33

34 Δραστηριότητες Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Εργαστήριο (Workshop) – συλλογή και αξιολόγηση εργασιών των μαθητών. – Η διαδικασία της αξιολόγησης μπορεί να γίνει και από τους ίδιους τους μαθητές για άλλους συμμαθητές τους. 34

35 Πόροι – Πηγές Πληροφοριών Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Βιβλίο (Book) – Δημιουργία μιας πηγής πολλών σελίδων σε ένα σχήμα που μοιάζει με βιβλίο, με κεφάλαια και υποκεφάλαια – Τα βιβλία μπορούν να περιέχουν αρχεία πολυμέσων, καθώς και κείμενο. – χρήσιμα για την εμφάνιση μεγάλων αποσπασμάτων πληροφοριών που μπορούν να κατανέμονται σε τμήματα 35

36 Πόροι – Πηγές Πληροφοριών Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Ετικέτα – μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τοποθέτηση κειμένου ή γραφικών ανάμεσα στις άλλες Δραστηριότητες ή Πηγές πληροφοριών URL – εισαγωγή συνδέσμων web ως πόροι ενός μαθήματος Πηγή Πληροφοριών – προσθήκη αρχείων ως πόροι ενός μαθήματος Σελίδα – δημιουργία πόρου ιστοσελίδας HTML χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου Φάκελος – Ταξινόμηση αρχείων σε φακέλους IMS πακέτο περιεχομένου – συλλογή από τα αρχεία που είναι συσκευασμένα σύμφωνα με ένα συμφωνηθέν πρότυπο, ώστε να μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν σε διαφορετικά συστήματα 36

37 Σύνοψη Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης (e-learning) Χαρακτηριστικά e-learning Δημιουργία Μαθήματος Μορφές Μαθημάτων Εγγραφή Χρηστών σε Μάθημα Στοιχεία Βαθμολόγησης Δραστηριότητες Πόροι – Πηγές Πληροφοριών 37


Κατέβασμα ppt "Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google