Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΑΘΗΤΕΣ: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΡΙΑ.   ό   ί    ή  ή  έ    ά    έ   ό ,  ή  ί.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΑΘΗΤΕΣ: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΡΙΑ.   ό   ί    ή  ή  έ    ά    έ   ό ,  ή  ί."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΑΘΗΤΕΣ: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΡΙΑ

2   ό   ί    ή  ή  έ    ά    έ   ό ,  ή  ί    ή   ό  ύ   ή  ό .  ά    ό   ί  έ   ό   ό    ί   ί    έ   ί     ό .   ά    ώ    ί    ί  ί   ή   ά .  ό ,  ό   ά  ό   ί    ί   ή    ά ,  ί  ό  ί    ί   ό  ά   ώ     ώ.   ό  ύ ,  ό,   ί    ύ  ύ ,  ή    ή   ή   ώ   ά   ή  ό    ί    ύ   ώ  (έ  776 . .),  ό   έ    ύ   ί   έ   ό   ί    ά  ό   ό   ί    ύ  ύ.  ί    έ    ά     ή  ή   ή ,   ί      ή  ή,  ά   ί   έ    ό   ό.

3 ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟ Ο πρωταθλητισμός είναι ίσως η εξέλιξη χρονικά και ποιοτικά της έννοιας του αθλητισμού. Επιδιώκοντας πρωταθλητισμό, για τον αθλητή σημαίνει, ότι αφιερώνει αρκετές ώρες καθημερινά για προπόνηση, εστιάζει σε λεπτομέρειες, καθορίζει την καθημερινότητά του με βάση τις αθλητικές του δραστηριότητες, το άθλημα βρίσκεται σε προτεραιότητα σε σχέση με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του. Για να φτάσει ο αθλητής σε αυτό το επίπεδο, έχει περάσει από διάφορα στάδια εξέλιξης της καριέρας του, μέσα από τα οποία έχει αποκτήσει ανοχή και αντοχή, ψυχική και σωματική ισορροπία, συναισθηματική ωριμότητα για να αντέξει την πίεση και τις απαιτήσεις του πρωταθλητισμού. Είναι σημαντικό να διαχωριστεί ο πρωταθλητισμός με την επιδίωξη της πρώτης θέσης και μόνο, καθώς οι αθλητές υψηλού επιπέδου, επιδιώκουν κυρίως την προσωπική τους βελτίωση, η οποία στο επίπεδο που ήδη βρίσκονται, τους δίνει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η προσωπική εξέλιξη του αθλητή είναι εκείνη που τον θέτει σε επίπεδο πρωταθλητισμού, ώστε να επιδιώκει και τις πρώτες θέσεις. Τα παραπάνω στοιχεία, ως προϋποθέσεις για τον πρωταθλητισμό, τον καθιστούν εξαρχής μια δύσκολη συνθήκη για τους αθλητές μικρών ηλικιών. Και αυτό γιατί, εμφανίζονται μια σειρά από ανυπέρβλητες, πολλές φορές, δυσκολίες για την εισαγωγή του πρωταθλητισμού σε νεαρούς σε ηλικία αθλητές.

4 ΠΡΩΤ/ΣΜΟΣ ΜΙΑ ΠΑΡΕΞΗΜΕΝΗ ΕΝΝΟΙΑ Ο πρωταθλητισμός λοιπόν είναι μια παρεξηγημένη έννοια. Κάνω πρωταθλητισμό δεν σημαίνει βγαίνω πρώτος, αλλά δίνω τον καλύτερο εαυτό μου για να βγω πρώτος. Πρωταθλητισμός δεν σημαίνει « νίκη με κάθε τίμημα» και δεν σημαίνει σώνει και καλά «αποκλειστική απασχόληση», όπως πιθανώς πιστεύουν πολλοί. Μην φοβόσαστε λοιπόν όταν ακούτε τη λέξη «πρωταθλητισμός». Μην αφήνετε τα λίγα αρνητικά να υπερκαλύπτουν τα πολλά θετικά. Απλώς, μπροστά στη λέξη να βάζετε πάντα το επίθετο «ισορροπημένος». Η ζωή είναι γλιστερός δρόμος. Ο άκριτος πρωταθλητισμός είναι σαν ένα γρήγορο, ελαφρύ αυτοκίνητο, χωρίς καλά φρένα που ταξιδεύει σ’ αυτόν. Πάει γρήγορα, αλλά όχι με ασφάλεια. Αντίθετα, ο ισορροπημένος πρωταθλητισμός είναι σαν ένα στιβαρό αυτοκίνητο με ABS, γεμάτο αερόσακους. Μπορεί να μην κόβει συχνά πρώτο το νήμα, αλλά πάντα τερματίζει.

5  Αναπτύσσουν τις σωματικές τους ικανότητες και αποκτούν καλή φυσική κατάσταση.  Μαθαίνουν ότι "τα αγαθά κόποις κτώνται". Η επιτυχία έρχεται σαν αποτέλεσμα της συστηματικής προσπάθειας.  Μαθαίνουν ότι και η ήττα και η αποτυχία είναι μέσα στο παιχνίδι. Αυτό που δεν είναι στο παιχνίδι είναι η παραίτηση.  Η διαχείριση του άγχους είναι ένα άλλο σημαντικό μάθημα. Πριν τους αγώνες ή κατά τη διάρκεια τους, το άγχος είναι πάντα παρόν και σιγά-σιγά τα παιδιά μαθαίνουν να το διαχειρίζονται.  Μαθαίνουν στην αυτοπειθαρχία που θα τους συντροφεύει σε όλη τους τη ζωή.  Μαθαίνουν να διαχειρίζονται σωστά το χρόνο τους.

6 Για τα σημερινά παιδιά που στον ελεύθερο (;) χρόνο τους δεν μπορούν πλέον να παίξουν μπάλα ή κυνηγητό στη γειτονιά, αλλά μόνο να παίξουν στο computer και στο playstation, ο αθλητισμός είναι το καλύτερο αντίδοτο στην αρρώστια της εποχής, την παιδική παχυσαρκία. Ίσως πουθενά αλλού ένα παιδί δεν μαθαίνει καλύτερα το «Τα αγαθά κόποις κτώνται». Μπορεί να ξεγελάσει τον μπαμπά ή τη μαμά ή το δάσκαλο στο σχολείο, αλλά όχι την μεζούρα και το χρονόμετρο που δεν λένε ποτέ ψέματα. Η επιτυχία δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα γνωριμίας, «μαγκιάς», διορισμού ή κληρονομιάς (όπως συμβαίνει πολλές φορές στην κοινωνία μας), αλλά μόνο ιδρώτα. Το παιδί μαθαίνει ότι και η ήττα και η αποτυχία είναι μέσα στο παιχνίδι. Αυτό που δεν είναι στο παιχνίδι είναι η παραίτηση.

7 Μαθαίνει στην αυτοπειθαρχία που είναι προίκα για όλη του τη ζωή Όταν πρέπει να χωρέσει αρκετά πράγματα στο χρόνο του ήδη από την μικρή ηλικία, το παιδί μαθαίνει να μην αφήνει το χρόνο του να πηγαίνει χαμένος. Κάθε ώρα τηλεόρασης που υποκαθιστά ο αθλητισμός είναι χρυσάφι. Αν επικεντρωνόμασταν στα ομαδικά αθλήματα θα κατέγραφα κι άλλες ευεργετικές επιδράσεις (π.χ. η έννοια της κοινής επιτυχίας, το «εγώ» που υποτάσσεται στο «εμείς», η αλληλεγγύη κ.ά. ) αλλά αυτό θέλει ένα ολόκληρο άρθρο μόνο του.

8 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: uiotasigmamu972sigmaf.html uiotasigmamu972sigmaf.html


Κατέβασμα ppt "ΜΑΘΗΤΕΣ: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΡΙΑ.   ό   ί    ή  ή  έ    ά    έ   ό ,  ή  ί."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google