Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
Μ. Ευαγόρου, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

2 Πληροφορίες Πανηγύρι επιστήμης Θέματα; Ιδέες;
Να κατατεθούν οι ιδέες μέχρι 15/3 Μικρή εργασία 1: Τι είναι η κλωνοποίηση – θετικά και αρνητικά. Φέρτε μαζί σας πηγές για το επόμενο μάθημα. Στόχοι μαθήματος (προηγούμενο μάθημα)

3 Διερεύνηση χαρακτηριστικών ήχου – σύνδεση με προηγούμενα
Πού μεταδίδεται ευκολότερα ο ήχος (στερεά, υγρά ή αέρια); Πώς μεταδίδεται ο ήχος; Πώς μπορούμε να μεταβάλουμε την ένταση, τόνο και ρυθμό; Πώς μπορούμε να ηχομονώσουμε αποτελεσματικότερα;

4 Πώς μπορούμε να ηχομονώσουμε αποτελεσματικότερα;
Σχεδιάστε τουλάχιστον 2 πειράματα με τα υλικά που έχετε στη διάθεσή σας που να δείχνουν τρόπους αποτελεσματικής ηχομόνωσης. Εξηγήστε γιατί ο τρόπος σας είναι καλός τρόπος γιατί χρησιμοποιώντας τόσο τα αποτελέσματα των πειραμάτων όσο και την μικροσκοπική εξήγηση. Ποια υλικά είναι καλύτερα για ηχομονωση; Γιατί;

5 Σχεδιασμός μαθήματος Πώς θα μπορούσαμε να μετατρέψουμε τις έννοιες αυτές σε μάθημα; Τι έννοιες θα συμπεριλάβουμε; Παραγωγή ήχου Μετάδοση ήχου στα στερεά και αέρια Ηχομόνωση Σχέδια Μαθήματος (1 κάθε ομάδα και παρουσίαση)

6  Ο ήχος ως κύμα Χρησιμοποιήστε τα διαπασόν για να εξετάσετε εαν ο ήχος δημιουργεί κύματα (προσθέστε νερό στα δοχεία σας)

7 Συζήτηση.... Τί είναι για εσάς επιχειρηματολογία;
Πώς θα μπορούσαμε όσα μάθαμε για τον ήχο να μετατραπούν για να διδάξουμε επιχειρηματολογία;

8 Επιχειρηματολογία και Φ.Ε.
Γραπτή ή προφορική κοινωνική δραστηριότητα που έχει ως στόχο να αιτιολογήσει μια άποψη, στηρίζοντάς την σε δεδομένα. Σχετίζεται με την ικανότητα των ατόμων να επιλύουν προβλήματα, να καταλήγουν σε αποφάσεις και να διαμορφώνουν απόψεις. Σημαντική δεξιότητα για την καθημερινότητα όπου αρκετά συχνά χρειάζεται να αξιολογήσουμε εναλλακτικές λύσεις και να πάρουμε αποφάσεις.

9 Γιατί επιχειρηματολογία και Φ.Ε;
Κατανόηση επιστημολογικών και κοινωνικών πτυχών της επιστήμης (δηλαδή καταλαβαίνουμε ότι η γνώση δημιουργείται, μετασχηματίζεται, αναδιοργανώνεται ή και εγκαταλείπεται) – ο ρόλος των δεδομένων => Η επιχειρηματολογία ως αναπόσταστο κομμάτι των φυσικών επιστημών Η επιχειρηματολογία σχετίζεται άμεσα με τις φυσικές επιστήμες αφού βοηθά τους μαθητές ….

10 Τί δεδομένα έχουμε για την περιστροφή της γης και πως βοήθησαν να διαμορφωθεί η θεωρία που έχουμε σήμερα;

11 Πολυπλοκότητες της επιστήμης
Γιατί έχουμε μέρα και νύχτα Θεός Η γη στο κέντρο του σύμπατος Ο ήλιος στο κέντρο του σύμπαντος Η γη περιστρέφεται γύρω από τον άξονά της Διαφορετικά δεδομένα για κάθε θεωρίαΔιαδικασίες της επιστήμης Τεχνολογία ως βοηθός Η γνώση μπορεί να αλλάξει The complex model of science applies to various examples of scientific discoveries. Another example could be the explanation of day/night. We started in the ancient Greece with the earth being in the center of our system, static, and the sun orbiting around earth, then in the middle age we had data proving that the sun was at the center of the universe, and then data proving that earth rotates around its axis. So the process was not quite straightforward, and the evidence was not quit straightforward either.

12 Δεδομένα για την περιστροφή της γης
This photo was taken by standing a camera on a tripod and pointing it at the night sky and leaving the shutter open. This photo is tremendously important for two reasons. Firstly, it is one of the only two pieces of direct evidence that the Earth spins. Secondly, it illustrates a fundamental value of science - a belief in simplicity. The photo can be explained in one of two ways. Either All the stars are going round a single star and therefore the trails streak as shown; Or (b) The camera is mounted on an Earth which is spinning. The photo does not allow us to distinguish between these two theories. Therefore, we choose the second one as it is the simplest. If we chose the first, we would have to explain why all the stars appear to go round one star. What is so special about this star This principle is known as Occam’s razor - essentially never multiply the entities beyond that necessary for an explanation. © David Malin

13 Γιατί επιχειρηματολογία και Φ.Ε;
Γνωστική ανάπτυξη - σύνδεση δεδομένων με θεωρίες Δεξιότητες επικοινωνίας - συντείνουν στη συνέχεια στην ανάπτυξη επιστημονικής γνώσης (Erduran, et al., 2004). Η επιχειρηματολογία σχετίζεται άμεσα με τις φυσικές επιστήμες αφού βοηθά τους μαθητές ….

14 Γιατί επιχειρηματολογία και Φ.Ε;
Επιχειρηματολογία = η χρήση δεδομένων/τεκμηρίων για να υποστηρίξουμε μια άποψη; Όχι μόνο. Είναι δεξιότητα σκέψης, και διδακτική προσέγγιση

15 Τεχνικές για διδασκαλία επιχειρηματολογίας
Χρήση δεδομένων/τεκμηρίων Παρουσίαση προβλήματος (π.χ. Το πρόβλημα με τα χοιροστάσια) Έμφαση στη δομή του επιχειρήματος (π.χ. Ρωτάμε τους μαθητές πως μοιάζει ένα καλό επιχείρημα, πιο είναι το πιο πειστικό)

16 Δραστηριότητα Συμφωνείς ή διαφωνείς με την κλωνοποίηση και γιατί;
Τί γνωρίζεις για την κλωνοποίηση; https://www.youtube.com/watch?v=kA5X-Yfe7wo Συζητήστε τα θετικά και αρνητικά της κλωνοποίησης στις ομάδες σας Παιχνίδι ρόλων

17 Η έρευνα με τις μέλισσες...

18 Εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
Γιατί έχουμε μέρα/νύχτα; Ο αέρας έχει βάρος;


Κατέβασμα ppt "Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google