Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Ζωή Καραμπατζάκη Σχολική Σύμβουλος 21 ης Περιφέρειας Π.Α.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Ζωή Καραμπατζάκη Σχολική Σύμβουλος 21 ης Περιφέρειας Π.Α."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Ζωή Καραμπατζάκη Σχολική Σύμβουλος 21 ης Περιφέρειας Π.Α.

2 Ψυχολογικό κλίμα της τάξης Με το όρο ψυχολογικό κλίμα της σχολικής τάξης εννοούμε το συναισθηματικό τρόπο με τον οποίο οι μαθητές μιας τάξης βιώνουν και αντιλαμβάνονται τις ψυχοκοινωνιολογικές σχέσεις που αναπτύσσονται στην τάξη. Με το όρο ψυχολογικό κλίμα της σχολικής τάξης εννοούμε το συναισθηματικό τρόπο με τον οποίο οι μαθητές μιας τάξης βιώνουν και αντιλαμβάνονται τις ψυχοκοινωνιολογικές σχέσεις που αναπτύσσονται στην τάξη.

3 α.Συναισθηματικός τομέας α.Συναισθηματικός τομέας β.Τομέας κοινωνικής οργάνωσης β.Τομέας κοινωνικής οργάνωσης γ.Τομέας εργασίας γ.Τομέας εργασίας

4 Ψυχολογικό κλίμα της Τάξης Οργανικοί Παράγοντες Οργανικοί Παράγοντες Περιβαλλοντικοί Παράγοντες Περιβαλλοντικοί Παράγοντες Ψυχικοί Παράγοντες Ψυχικοί Παράγοντες

5 Παράγοντες Προσωπική αντεπίδραση δασκάλου- μαθητή Προσωπική αντεπίδραση δασκάλου- μαθητή Η εμπιστοσύνη του μαθητή στους εκπαιδευτικούς Η εμπιστοσύνη του μαθητή στους εκπαιδευτικούς Η οργάνωση και η λειτουργία της τάξης Η οργάνωση και η λειτουργία της τάξης Οι κανόνες της τάξης Οι κανόνες της τάξης

6 Η χρήση προτύπων Η χρήση προτύπων ο ίδιος ο δάσκαλος ο ίδιος ο δάσκαλος παιδιά της τάξης παιδιά της τάξης πρόσωπα από το κοινωνικό περιβάλλον πρόσωπα από το κοινωνικό περιβάλλον πρόσωπα που αναφέρονται σε κείμενα πρόσωπα που αναφέρονται σε κείμενα

7 Η ανάπτυξη προαπαιτούμενων δεξιοτήτων δεξιότητες διαπραγμάτευσης δεξιότητες διαπραγμάτευσης δεξιότητα αυτοελέγχου δεξιότητα αυτοελέγχου δεξιότητες ακρόασης και ομιλίας δεξιότητες ακρόασης και ομιλίας δεξιότητες συνεργασίας δεξιότητες συνεργασίας

8 Ποια μέθοδο χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός για να φέρει σε πέρας τους διδακτικούς στόχους. Ποια μέθοδο χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός για να φέρει σε πέρας τους διδακτικούς στόχους. Πώς χρησιμοποιεί το εκπαιδευτικό υλικό και πώς προσεγγίζει το μάθημα. Πώς χρησιμοποιεί το εκπαιδευτικό υλικό και πώς προσεγγίζει το μάθημα. Με ποιο τρόπο επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν εκπαιδευτικός και μαθητές μέσα στην τάξη. Με ποιο τρόπο επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν εκπαιδευτικός και μαθητές μέσα στην τάξη.

9 Δημιουργία θετικού κλίματος Δημιουργία θετικού κλίματος Προϋποθέτει την απόκτηση γνώσεων από τους εκπαιδευτικούς σχετικών με: Προϋποθέτει την απόκτηση γνώσεων από τους εκπαιδευτικούς σχετικών με: Την έκφραση των συναισθημάτων. Την έκφραση των συναισθημάτων. Τις στενές διαπροσωπικές σχέσεις. Τις στενές διαπροσωπικές σχέσεις. Την ανάπτυξη κατάλληλων προαπαιτούμενων δεξιοτήτων. Την ανάπτυξη κατάλληλων προαπαιτούμενων δεξιοτήτων.

10 Να είστε ακριβείς. Να είστε ακριβείς. Να είστε καλά προετοιμασμένοι. Να είστε καλά προετοιμασμένοι. Ξεκινήστε αμέσως το μάθημα. Ξεκινήστε αμέσως το μάθημα. Να επιμένετε στη συνεργασία όλης της τάξης. Να επιμένετε στη συνεργασία όλης της τάξης. Χρησιμοποιείστε τη φωνή αποτελεσματικά. Χρησιμοποιείστε τη φωνή αποτελεσματικά. Να είστε ενήμεροι για ότι συμβαίνει στην τάξη. Να είστε ενήμεροι για ότι συμβαίνει στην τάξη. Αναλύετε αυτά που συμβαίνουν στην τάξη. Αναλύετε αυτά που συμβαίνουν στην τάξη.

11 Να χρησιμοποιείτε σαφείς και απολύτως κατανοητές στρατηγικές για την αντιμετώπιση κρίσεων. Να χρησιμοποιείτε σαφείς και απολύτως κατανοητές στρατηγικές για την αντιμετώπιση κρίσεων. Μοιράστε δίκαια την προσοχή σας. Μοιράστε δίκαια την προσοχή σας. Αποφύγετε τις συγκρίσεις. Αποφύγετε τις συγκρίσεις. Μη παραλείπετε να τηρείτε τις υποσχέσεις σας. Μη παραλείπετε να τηρείτε τις υποσχέσεις σας. Χρησιμοποιείστε σωστά τις ερωτήσεις. Χρησιμοποιείστε σωστά τις ερωτήσεις.

12 Εξασφαλίστε ευκαιρίες για πρακτικές δραστηριότητες. Εξασφαλίστε ευκαιρίες για πρακτικές δραστηριότητες. Αναθέστε τρέχοντα καθήκοντα της τάξης στα παιδιά. Αναθέστε τρέχοντα καθήκοντα της τάξης στα παιδιά. Δίνετε λύσεις στα προβλήματα των παιδιών. Δίνετε λύσεις στα προβλήματα των παιδιών. Περατώστε το μάθημα ευχάριστα. Περατώστε το μάθημα ευχάριστα.

13 Άλλες Πλευρές Ελέγχου της Τάξης. Κινήστε το ενδιαφέρον της τάξης. Κινήστε το ενδιαφέρον της τάξης. Αποφύγετε προσωπικούς μανιερισμούς Αποφύγετε προσωπικούς μανιερισμούς Να είστε αμερόληπτοι. Να είστε αμερόληπτοι. Να έχετε χιούμορ. Να έχετε χιούμορ. Να αποφεύγετε περιττές απειλές. Να αποφεύγετε περιττές απειλές. Να αποφεύγετε το θυμό. Να αποφεύγετε το θυμό. Να αποφεύγετε την υπερβολική οικειότητα. Να αποφεύγετε την υπερβολική οικειότητα. Αποφεύγετε να ταπεινώνετε τα παιδιά. Αποφεύγετε να ταπεινώνετε τα παιδιά.

14 Να φέρεστε με αυτοπεποίθηση. Να φέρεστε με αυτοπεποίθηση. Να χρησιμοποιείτε θετική γλώσσα. Να χρησιμοποιείτε θετική γλώσσα. Δείξτε ότι σας αρέσουν τα παιδιά. Δείξτε ότι σας αρέσουν τα παιδιά. Προσοχή στην εφαρμογή τιμωρίας (κυρώσεις), εμπεριέχουν κινδύνους. Προσοχή στην εφαρμογή τιμωρίας (κυρώσεις), εμπεριέχουν κινδύνους.

15 ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ& ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ Δεξιότητες επικοινωνίας (αποφασιστικός-δειλός-βίαιος). Δεξιότητες επικοινωνίας (αποφασιστικός-δειλός-βίαιος). Χειρισμός επικοινωνίας. Χειρισμός επικοινωνίας. Διαστάσεις αυτοαντίληψης. Διαστάσεις αυτοαντίληψης.

16 ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ: Εκχωρεί αρμοδιότητες και ευθύνες στα παιδιά. Εκχωρεί αρμοδιότητες και ευθύνες στα παιδιά. Οι προσδοκίες του είναι ρεαλιστικές. Οι προσδοκίες του είναι ρεαλιστικές. Σεβασμός στο κάθε παιδί. Σεβασμός στο κάθε παιδί. Βρείτε τον τομέα που διαπρέπει το παιδί. Βρείτε τον τομέα που διαπρέπει το παιδί. Ρεαλιστική επιβράβευση και σχόλια. Ρεαλιστική επιβράβευση και σχόλια. Ευκαιρίες για ομαδική εργασία και ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων. Ευκαιρίες για ομαδική εργασία και ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων. Κανόνες στην τάξη και τήρησή τους. Κανόνες στην τάξη και τήρησή τους.

17 Προσφέρετε επιλογές. Προσφέρετε επιλογές. Υιοθετείστε θετική προσέγγιση. Υιοθετείστε θετική προσέγγιση. Μάθετέ του διάλογο με τον εαυτό του. Μάθετέ του διάλογο με τον εαυτό του. Να επινοούν δικές τους λύσεις προσηλωμένοι στο στόχο τους. Να επινοούν δικές τους λύσεις προσηλωμένοι στο στόχο τους. Βοηθείστε να βρουν εναλλακτικές επιλογές. Βοηθείστε να βρουν εναλλακτικές επιλογές. Βοηθείστε να αναλογιστούν συνέπειες για τη συμπεριφορά τους. Βοηθείστε να αναλογιστούν συνέπειες για τη συμπεριφορά τους.

18 Θέστε λογικές συνέπειες για τη συμπεριφορά των παιδιών. Θέστε λογικές συνέπειες για τη συμπεριφορά των παιδιών. Επίλυση διαφορών μεταξύ τους. Επίλυση διαφορών μεταξύ τους. Διαχωρίστε την πράξη από το παιδί που την έκανε. Διαχωρίστε την πράξη από το παιδί που την έκανε.

19 ΠΩΣ ΝΑ ΧΤΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ: Δείξτε ότι κάθε παιδί είναι σημαντικό για σας και το εκτιμάτε. Δείξτε ότι κάθε παιδί είναι σημαντικό για σας και το εκτιμάτε. Ακούστε με σεβασμό ό,τι σας πει. Ακούστε με σεβασμό ό,τι σας πει. Απαντήστε στις ερωτήσεις χωρίς κριτική. Απαντήστε στις ερωτήσεις χωρίς κριτική. Πολλαπλές ευκαιρίες για επιτυχίες. Πολλαπλές ευκαιρίες για επιτυχίες. Στοχεύετε με μικρά βήματα και πανηγυρίστε για τις επιτυχίες. Στοχεύετε με μικρά βήματα και πανηγυρίστε για τις επιτυχίες. Επιβραβεύστε την προσπάθεια και τη βελτίωση. Επιβραβεύστε την προσπάθεια και τη βελτίωση.

20 Δώστε συγκεκριμένη περιγραφική επιβράβευση. Δώστε συγκεκριμένη περιγραφική επιβράβευση. Βοηθείστε ν΄ αναπτύξουν θετική στάση για τις ικανότητές τους. Ενθαρρύνετέ τους για θετικό ρίσκο. Βοηθείστε ν΄ αναπτύξουν θετική στάση για τις ικανότητές τους. Ενθαρρύνετέ τους για θετικό ρίσκο. Δώστε επιλογές. Δώστε επιλογές. Σχολιάστε θετικά τις επιπτώσεις αυτοελέγχου και ωριμότητας. Σχολιάστε θετικά τις επιπτώσεις αυτοελέγχου και ωριμότητας. Δημιουργείστε σχολικό περιβάλλον που δεν επιτρέπει τη γελοιοποίηση, τον εκφοβισμό, την ταπείνωση, τη ψυχολογική ή σωματική βία. Δημιουργείστε σχολικό περιβάλλον που δεν επιτρέπει τη γελοιοποίηση, τον εκφοβισμό, την ταπείνωση, τη ψυχολογική ή σωματική βία. Εκχωρήστε σε κάποιο παιδί κάποια ευθύνη. Εκχωρήστε σε κάποιο παιδί κάποια ευθύνη.

21 Εκθέστε τη δουλειά των παιδιών. Εκθέστε τη δουλειά των παιδιών. Πείτε πόσο περήφανοι είσαστε για την τάξη σας ενώ σας «κρυφακούουν» οι μαθητές σας. Πείτε πόσο περήφανοι είσαστε για την τάξη σας ενώ σας «κρυφακούουν» οι μαθητές σας. Ενδιαφερθείτε για τις εξωσχολικές δραστηριότητες των μαθητών σας. Ενδιαφερθείτε για τις εξωσχολικές δραστηριότητες των μαθητών σας. Διδάξτε και ενισχύστε διαπροσωπικές δεξιότητες. Διδάξτε και ενισχύστε διαπροσωπικές δεξιότητες. Επιβραβεύστε την συνεργασία και την αλληλοβοήθεια των μαθητών μέσα από ομαδικές εργασίες. Επιβραβεύστε την συνεργασία και την αλληλοβοήθεια των μαθητών μέσα από ομαδικές εργασίες. Παιδιά απομονωμένα ή περιθωριοποιημένα φροντίστε να είναι με παιδιά υπομονετικά και αποδέχονται ηγετικές φιγούρες και πρότυπα. Παιδιά απομονωμένα ή περιθωριοποιημένα φροντίστε να είναι με παιδιά υπομονετικά και αποδέχονται ηγετικές φιγούρες και πρότυπα.

22 Διδάξτε δεξιότητες επιβολής ώστε τα παιδιά να ζητούν ευγενικά αυτό που θέλουν αντί να το απαιτούν. Διδάξτε δεξιότητες επιβολής ώστε τα παιδιά να ζητούν ευγενικά αυτό που θέλουν αντί να το απαιτούν. Χρησιμοποιείστε το χιούμορ, όχι όμως κατά ενός παιδιού. Χρησιμοποιείστε το χιούμορ, όχι όμως κατά ενός παιδιού. Απολαύστε τους μαθητές σας! Απολαύστε τους μαθητές σας!

23 ΟΜΑΔΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ Εύκολος/ Ευέλικτος Τακτικός στις βιολογικές λειτουργίες. Τακτικός στις βιολογικές λειτουργίες. Προσαρμόζεται εύκολα στις αλλαγές. Προσαρμόζεται εύκολα στις αλλαγές. Προσεγγίζει με ευκολία τα νέα πράγματα. Προσεγγίζει με ευκολία τα νέα πράγματα. Ευχάριστη, θετική διάθεση. Ευχάριστη, θετική διάθεση. Χαμηλή ένταση. Χαμηλή ένταση.

24 Προσαρμόζεται αργά Φοβάται, ντρέπεται. Φοβάται, ντρέπεται. Απομακρύνεται από νέες εμπειρίες. Απομακρύνεται από νέες εμπειρίες. Προσαρμόζεται αργά σε νέες καταστάσεις. Προσαρμόζεται αργά σε νέες καταστάσεις. Μόλις νιώσει ασφαλής υιοθετεί θετική προσέγγιση. Μόλις νιώσει ασφαλής υιοθετεί θετική προσέγγιση.

25 Δύσκολος/Εριστικός Άτακτες βιολογικές λειτουργίες. Άτακτες βιολογικές λειτουργίες. Απομακρύνεται από νέους χώρους και πρόσωπα. Απομακρύνεται από νέους χώρους και πρόσωπα. Προσαρμόζεται δύσκολα σε αλλαγές. Προσαρμόζεται δύσκολα σε αλλαγές. Συχνά νευρικός και κακόκεφος. Συχνά νευρικός και κακόκεφος. Συνήθως αντιδρά έντονα. Συνήθως αντιδρά έντονα. Πολύ δραστήριος. Πολύ δραστήριος.

26 να προσαρμοστεί Τεχνικές Παρέμβασης για διαφορετικούς χαρακτήρες Αργει να προσαρμοστεί Προετοιμάστε το παιδί για την αλλαγή. Εντάξτε το παιδί στη νέα κατάσταση σταδιακά. Επιτρέψτε του να αναπτύξει την ανεξαρτησία του. Βοηθείστε το παιδί να αναπτύξει νέες εμπειρίες. Δημιουργείστε ένα περιβάλλον όπου όλα θα βρίσκονται πάντα στην ίδια θέση. Καθιερώστε μια ρουτίνα,περέχετε ασφάλεια.

27 Δύσκολο παιδί Δύσκολο παιδί Αναγνωρίστε και τονίστε τα συναισθήματα. Αναγνωρίστε και τονίστε τα συναισθήματα. Θέστε αυστηρά όρια. Θέστε αυστηρά όρια. Χρησιμοποιήστε επαναπροσδιορισμό Χρησιμοποιήστε επαναπροσδιορισμό Προετοιμάστε το παιδί για την αλλαγή. Προετοιμάστε το παιδί για την αλλαγή. Δώστε του ελευθερία επιλογών. Δώστε του ελευθερία επιλογών. Γίνετε εσείς ευέλικτοι-προσαρμοστείτε εσείς. Γίνετε εσείς ευέλικτοι-προσαρμοστείτε εσείς. Δώστε του ηρεμία και χαλάρωση. Δώστε του ηρεμία και χαλάρωση. Εξασφαλίστε περιοχές έντονου παιχνιδιού για πολύ δραστήρια παιδιά. Εξασφαλίστε περιοχές έντονου παιχνιδιού για πολύ δραστήρια παιδιά.

28 ΑΝΤΙΠΕΤΩΠΙΣΗ ΑΓΧΟΥΣ Χαμηλό στρες Χαμηλό στρες Καλό στρες. Καλό στρες. Υπερβολικό στρες. Υπερβολικό στρες.

29 Το στρες προκαλείται από διαφόρους τύπους ερεθισμάτων: 1.σωματικής φύσεως. 2.βιοχημικής φύσεως 3.ψυχολογικής φύσεως.

30 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ. Παιδική κατάθλιψη Βιοψυχοκοινωνικά αίτια της κατάθλιψης.  Γενετική προδιάθεση.  Καταθλιπτικός γονέας.  Εγκεφαλική χημεία (χαμηλά επίπεδα του νευροδιαβιβαστή σεροτονίνη στον εγκέφαλο).  Εγγενής διάθεση (αρνητική διάθεση, χαμηλή προσαρμοστικότητα).

31 Αλλαγή στη ζωή του ατόμου (μετακόμιση, νέο σχολείο, μέλος της οικογένειας που εγκαταλείπει το σπίτι). Αλλαγή στη ζωή του ατόμου (μετακόμιση, νέο σχολείο, μέλος της οικογένειας που εγκαταλείπει το σπίτι). Χρόνια ή σοβαρή ασθένεια του παιδιού ή μέλους της οικογένειας. Χρόνια ή σοβαρή ασθένεια του παιδιού ή μέλους της οικογένειας. Πένθος για απώλεια. Πένθος για απώλεια. Οικογενειακό στρες (ένταση, διαζύγιο, αλκοολισμός-βία- τα παιδιά μπορεί να θεωρηθούν ότι είναι υπεύθυνα για τα οικογενειακά προβλήματα). Οικογενειακό στρες (ένταση, διαζύγιο, αλκοολισμός-βία- τα παιδιά μπορεί να θεωρηθούν ότι είναι υπεύθυνα για τα οικογενειακά προβλήματα). Κακοποίηση ή παραμέληση ανηλίκου. Κακοποίηση ή παραμέληση ανηλίκου. Υψηλές προσδοκίες από γονείς και οξεία κριτική στο παιδί (χαμηλή αυτοεκτίμηση, νιώθει ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των γονιών του). Υψηλές προσδοκίες από γονείς και οξεία κριτική στο παιδί (χαμηλή αυτοεκτίμηση, νιώθει ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των γονιών του).

32 Συμπτώματα παιδικής κατάθλιψης Απώλεια ενδιαφέροντος. Απώλεια ενδιαφέροντος. Κοινωνική απομόνωση. Κοινωνική απομόνωση. Κακή διάθεση, κλάμα χωρίς λόγο. Κακή διάθεση, κλάμα χωρίς λόγο. Απότομες αλλαγές διάθεσης. Απότομες αλλαγές διάθεσης. Διαταραχές της όρεξης. Διαταραχές της όρεξης. Διαταραχές του ύπνου. Διαταραχές του ύπνου. Αλλαγή στο επίπεδο δραστηριότητας (διέγερση-νευρικότητα, ανησυχία επιθετικότητα-καταστολή-χαμηλοί ρυθμοί,έλλειψη δραστηριότητας). Αλλαγή στο επίπεδο δραστηριότητας (διέγερση-νευρικότητα, ανησυχία επιθετικότητα-καταστολή-χαμηλοί ρυθμοί,έλλειψη δραστηριότητας).

33 Εξάντληση. Εξάντληση. Ενοχές ή χαμηλή αυτοεκτίμηση. Ενοχές ή χαμηλή αυτοεκτίμηση. Προβλήματα σκέψης ή συγκέντρωσης. Προβλήματα σκέψης ή συγκέντρωσης. Τάσεις αυτοκτονίας. Τάσεις αυτοκτονίας. Παράπονα για σωματικά προβλήματα (πονοκέφαλοι, στομαχόπονος, μυϊκοί πόνοι). Παράπονα για σωματικά προβλήματα (πονοκέφαλοι, στομαχόπονος, μυϊκοί πόνοι).

34 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΕΝΘΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Προλαμβάνοντας προβλήματα Διαβάζουμε βιβλία για το θάνατο (π.χ. σταχτοπούτα). Διαβάζουμε βιβλία για το θάνατο (π.χ. σταχτοπούτα). Διαβάζουμε απλές εκδοχές από ιστορίες και μύθους από διαφορετικές χώρες και παραδόσεις. Διαβάζουμε απλές εκδοχές από ιστορίες και μύθους από διαφορετικές χώρες και παραδόσεις. Μιλάμε για το θάνατο διάσημων ανθρώπων και τα έργα τους. Μιλάμε για το θάνατο διάσημων ανθρώπων και τα έργα τους. Τραγουδάμε τραγούδια παραδοσιακά ώστε ο θάνατος να μην είναι απαγορευμένο θέμα. Τραγουδάμε τραγούδια παραδοσιακά ώστε ο θάνατος να μην είναι απαγορευμένο θέμα. Βρίσκοντας νεκρό έντομο ή ζώο το χρησιμοποιούμε σαν ευκαιρία τι σημαίνει ο θάνατος σε πρακτικό επίπεδο. Βρίσκοντας νεκρό έντομο ή ζώο το χρησιμοποιούμε σαν ευκαιρία τι σημαίνει ο θάνατος σε πρακτικό επίπεδο.

35 Προτάσεις (αν κάποιο παιδί έχει την εμπειρία της απώλειας). Δώστε εξηγήσεις που συνάδουν με τη γνωσιολογική και συναισθηματική ικανότητα του παιδιού να αντιληφθεί. Δώστε εξηγήσεις που συνάδουν με τη γνωσιολογική και συναισθηματική ικανότητα του παιδιού να αντιληφθεί. Μην αναφέρεστε στο θάνατο σαν ύπνο ή ταξίδι (δημιουργία φόβου για τον ύπνο ή τα ταξίδια). Μην αναφέρεστε στο θάνατο σαν ύπνο ή ταξίδι (δημιουργία φόβου για τον ύπνο ή τα ταξίδια). Τα παιδιά πρέπει να επεξεργαστούν με το δικό τους τρόπο και στο δικό τους ρυθμό το θάνατο). Τα παιδιά πρέπει να επεξεργαστούν με το δικό τους τρόπο και στο δικό τους ρυθμό το θάνατο). Ενθαρρύνετε (χωρίς πίεση) το παιδί να μιλήσει για συναισθήματα και να κάνει ερωτήσεις. Ενθαρρύνετε (χωρίς πίεση) το παιδί να μιλήσει για συναισθήματα και να κάνει ερωτήσεις. Συζητήστε μνήμες του αποθανόντα-θετικές και αρνητικές. Συζητήστε μνήμες του αποθανόντα-θετικές και αρνητικές.

36 Αφήστε το παιδί να ζωγραφίσει, να παίξει, να εκφράσει τα συναισθήματά του για το θάνατο (να γράψει γράμμα ή να κάνει τελετουργίες, θα δώσει μια αίσθηση τέλους). Αφήστε το παιδί να ζωγραφίσει, να παίξει, να εκφράσει τα συναισθήματά του για το θάνατο (να γράψει γράμμα ή να κάνει τελετουργίες, θα δώσει μια αίσθηση τέλους). Βεβαιώστε τα παιδιά ότι θα τα φροντίζετε και δεν θα τα εγκαταλείψετε. Βεβαιώστε τα παιδιά ότι θα τα φροντίζετε και δεν θα τα εγκαταλείψετε. Προετοιμάστε τα παιδιά για την κηδεία και τις τελετές που σχετίζονται με το θάνατο. Θα κατανοήσουν τι θα ακολουθήσει. Προετοιμάστε τα παιδιά για την κηδεία και τις τελετές που σχετίζονται με το θάνατο. Θα κατανοήσουν τι θα ακολουθήσει. Οι ενήλικες που ασχολούνταν με το παιδί θα πρέπει να εξετάσουν τα δικά τους αισθήματα για το θάνατο. Οι ενήλικες που ασχολούνταν με το παιδί θα πρέπει να εξετάσουν τα δικά τους αισθήματα για το θάνατο.


Κατέβασμα ppt "ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Ζωή Καραμπατζάκη Σχολική Σύμβουλος 21 ης Περιφέρειας Π.Α."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google