Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης 29.03.12 Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης 29.03.12 Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου

2 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Ι. Εφηβεία: χαρακτηριστικά και δημιουργικότητα. ΙΙ. Δημιουργικότητα και τέχνη του λόγου. ΙΙΙ. Το «πώς» της δημιουργίας.

3 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Ι. Εφηβεία: ηλικία προβληματισμού> προβλήματα ατομικά > από σωματικές, διανοητικές και συναισθηματικές μεταβολές. προβλήματα κοινωνικά > από το περιβάλλον (οικογένεια, σχολείο, κοινωνικός περίγυρος). «Το παν γίνεται πρόβλημα στα μάτια των εφήβων» (Maurice Debesse).

4 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Προβλήματα και ψυχισμός εφήβου → συνεχή κίνηση (λαχτάρα περιπέτειας, γοητεία του καινούργιου, οδύνη προσαρμογής) → ωριμότητα. Εξελικτική πορεία και ο ρόλος της αγωγής (εξασφάλιση της αυτονομίας της προσωπικότητας και στην κοινωνική προσαρμογή).

5 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Όπλα της αγωγής: η διανοητική και αισθητική καλλιέργεια. Οι νέοι «λειτουργοί του ωραίου» (Rodin). Η αισθητική αγωγή και η προσφορά της στον έφηβο. Σύγχρονες καταγραφές και δυσκολίες.

6 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. ΙΙ. Δημιουργικότητα μέσω της τέχνης του λόγου: Γιατί οι μαθητές μας επιλέγουν την έκφραση μέσω της τέχνης του λόγου και μάλιστα της ποίησης; Θεωρούν το υλικό οικείο (λέξεις, νοήματα, μορφή απελευθερωμένη από συμβάσεις); Δεν απαιτεί αυτή η τέχνη επιπλέον υλικά;

7 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Την θεωρούν εύκολη λόγω της οικείωσης εξαιτίας του μαθήματος της Λογοτεχνίας; Ποιες απαντήσεις έχετε; Εφηβική ευαισθησία και ποίηση: ευαίσθητη ηλικία των αναζητήσεων, του αυτοπροσδιορισμού, της δημιουργίας ταυτότητας. Η ποίηση στηρίζεται στην ευαισθησία.

8 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Η ευαισθησία της ποίησης: - δεν «φωνάζει» - περνάει μέσα από την τεχνική - «ακουμπάει» στο συναίσθημα. Έφηβος → βίωμα → λέξεις → ποίηση. Κίνδυνοι (στεγνή ρεαλιστική δήλωση/ «στρατευμένη ποίηση»).

9 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. ευαισθησία-πόνος και ποίηση. αμφισβήτηση και ποίηση. αναπόληση και ποίηση. φιλία-έρωτας και ποίηση. συγκίνηση και ποίηση.

10 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. ΙΙ. Το «πώς» της δημιουργίας: διαρκής αγώνας (γραφή, διαγραφή, επαναγραφή) «αντικειμενική» αντιμετώπιση πορεία προς τη «βεβαιότητα» άρνηση της «φιλολογικής ευκολίας» μελέτη πειραματισμός.

11 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Ασκήσεις γραφής: δοκιμές γραφής με ποιήματα σταθερής μορφής (π.χ. λίμερικ, χαϊκού, σονέτα) ή σταθερού στίχου (7σύλλαβοι, 12σύλλαβοι κλπ.) ή άλλες παράμετροι μορφής. περιορισμοί στη χρήση επιθέτων ή ρημάτων, ακόμη και παντελής απουσία επιθέτων ή ρημάτων.

12 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. χρησιμοποίηση συγκεκριμένων λέξεων, σύνθεση με συγκεκριμένο θέμα, μεταγραφή μικρού πεζού σε ποίημα, μίμηση ύφους, απόδοση εικόνας.

13 Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Ο Peter Levi (Πήτερ Λήβι) περιηγούμενος την Πελοπόννησο έγραψε: «κάπου εδώ γύρω στα χωριά της Ηλείας ή στα βουνά της Αρκαδίας μεγαλώνει σήμερα ένα παιδί που τρελαίνεται από τη μουσική και τη δύναμη της γλώσσας. Αυτό το παιδί θα είναι ο αυριανός μεγάλος ποιητής». Σας ευχαριστώ πολύ!


Κατέβασμα ppt "Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης 29.03.12 Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google