Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου Φατμέ Εφέντη Διονύσης Κάλφας Κωνσταντίνος Ζαγκλιαβός Τριαντάφυλλος Δόδογλου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου Φατμέ Εφέντη Διονύσης Κάλφας Κωνσταντίνος Ζαγκλιαβός Τριαντάφυλλος Δόδογλου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου Φατμέ Εφέντη Διονύσης Κάλφας Κωνσταντίνος Ζαγκλιαβός Τριαντάφυλλος Δόδογλου

2 ΝΟΗΜΑ Ο ποιητής στρέφεται σε κάποιον ταξιδιώτη. Όταν εκείνος ξεκινά το ταξίδι του για την Ιθάκη του εύχεται ο δρόμος να είναι μακρύς γεμάτος περιπέτειες. Να αποκομίσει γνώσεις να αντιμετωπίσει κινδύνους χωρίς να φοβηθεί. Ο ποιητής τονίζει την διψά για περιπέτεια, και την χαρά αποκτήσεως γνώσεων και εμπειριών. Ο Καβάφης αναδεικνύει ως ύψιστο αγαθό για τον άνθρωπο όχι τον προορισμό αλλά την πορεία και την απόκτηση εμπειριών. Ιθάκη σημαίνει όχι προορισμός αλλά πορεία, όχι επίτευξη κάποιου σκοπού αλλά συνέχιση της προσπάθειας, Ιθάκη εν τέλει σημαίνει διαρκή ερευνά και προσπάθεια αυτεπίγνωσης.

3 ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Κωνσταντίνος Καβάφης είναι ένας από τους σημαντικότερους έλληνες ποιητές της σύγχρονης εποχής. Ο Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του Πέτρος Καβάφης και Χαρίκλεια Φωτιάδη εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας την Κωνσταντινούπολη το Μετά τον θάνατο του πατέρα του το 1870 η οικογένεια εγκαταστάθηκε στην Αγγλία όπου έμεινε μέχρι το Στην Αλεξάνδρεια ο Καβάφης διδάχτηκε αγγλικά,γαλλικά, και ελληνικά με οικοδιδάσκαλο και συμπλήρωσε την μόρφωση του για ένα, δυο χρόνια στο ελληνικό εκπαιδευτήριο της Αλεξάνδρειας. Επίσης έζησε για τρία χρόνια στην πόλη. Από το 1886 άρχισε να δημοσιεύει ποιήματα επηρεασμένα από τους αθηναίους ρομαντικούς ποιητές χωρίς να τον έχει επηρεάσει καθόλου η στροφή της γενιάς του ΄80. Το 1932 ο Καβάφης άρρωστος από καρκίνο του λάρυγγα πήγε για θεραπεία στην Αθηνά, όπου παρέμεινε αρκετό διάστημα εισπράττοντας μια θερμότατη συμπάθεια από το πλήθος των θαυμαστών του. Επιστρέφοντας όμως στην Αλεξάνδρεια η κατάσταση του χειροτέρεψε. Εισήχθη στο νοσοκομείο της ελληνικής κοινότητας και πέθανε στις 29 Απριλίου του 1933 τη μέρα που συμπλήρωνε 70 χρόνια ζωής.

4 Σχετικά με το ποίημα  Το ποίημα ανήκει στα διδακτικά ποιήματα του Καβάφη  Δεν έχει ομοιοκαταληξία  Δεν έχει στροφές  Ο στίχος είναι ελεύθερος και απέριττος  Συντάσσετε Ιαμβικός στίχος, ανισοσύλλαβο  Η Ιθάκη είναι ένα πεζό ποίημα  Γλώσσα Ιδιότυπη. δημοτική με στοιχεία αλεξανδρινών και κωνσταντινοπολίτικων ιδιωμάτων αλλά και στοιχεία καθαρεύουσας.  Θέμα η συσσώρευση εμπειριών και γνώσεων στο πλαίσιο της πορείας προς έναν ανώτερο σκοπό.

5 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΦΟΣ ΤΩΝ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΒΑΦΗ  Ο Καβάφης είναι γνωστός για την ειρωνεία του ένα μοναδικό συνδυασμό λεκτικής και δραματικής ειρωνείας. Η γλώσσα και η στιχουργική μορφή των ποιημάτων του Καβάφη ήταν ιδιόρρυθμες και πρωτοποριακές για την εποχή. Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι  Ιδιοκτήτη γλώσσα, μείγμα καθαρεύουσας και δημοτικής με δραματικά στοιχεία της Κωνσταντινούπολης  Εξαιρετικά λεπτός λόγος χωρίς πολλά επίθετα  Η γλώσσα δεν αποκαλύπτει συναισθήματα  Εξαιρετικά σύντομα ποιήματα  Ιαμβικός ρυθμός  Σχεδόν ολοκληρωτική απουσία ομοιοκαταληξίας

6 ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ;  Στα τέλη του 19ου αιώνα το ρεύμα του συμβολισμού διαδίδεται σε ολόκληρη την Ευρώπη και λειτουργεί ως αντίδοτο στην πεζότητα του ρεαλισμού. Ο συμβολισμός επηρεάζατε από τις δυνάμεις που είχε άλλοτε ενεργοποίησε ο ρομαντισμός το Όνειρο την φαντασία, την ποίηση, την ιδέα. Το θέμα ξαναγυρίζει στην τέχνη αλλά γίνεται σύμβολο που παραπέμπει σε μια άλλη πραγματικότητα. Ο όρος Συμβολισμός καθιερώθηκε στους φιλολογικούς κύκλους από το μανιφέστο του έλληνα ποιητή Ιωάννη Παπαδιαμαντόπουλο που δημοσιεύτηκε στο Παρίσι το 1886.

7 ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΣΤΡΟΦΗ;  ΣΤΡΟΦΗ Είναι ένα ρυθμικό σύνολο από περισσότερους στίχους αποτελεί την στροφή. Κάθε στροφή περικλείει συνήθως και ολόκληρο νόημα. Στην ελληνική ποίηση η στροφή αποτελείται συνήθως από τέσσερις στίχους. Υπάρχουν όμως στροφές μα τρεις, πέντε, έξι η οκτώ στίχους. Αποτελείται από ορισμένο αριθμό συλλαβών, που έχουν μεταξύ τους μια ρυθμική και τονική τάξη. Το εάν ταυτόχρονα περικλείει και ολόκληρο νόημα η το νόημα συνεχίζεται και στον επόμενο στοίχο δεν έχει καμία σημασία. Στην νεοελληνική ποίηση χρησιμοποιείται κυρίως ο επτασύλλαβος ο ενδεκασύλλαβος, ο δεκατρισύλλαβος και ο δεκαπεντασύλλαβος.  ΣΤΙΧΟΣ Αποτελείται από ορισμένο αριθμό συλλαβών, που έχουν μεταξύ τους μια ρυθμική και τονική τάξη. Το εάν ταυτόχρονα περικλείει και ολόκληρο νόημα η το νόημα συνεχίζεται και στον επόμενο στοίχο δεν έχει καμία σημασία. Στην νεοελληνική ποίηση χρησιμοποιείται κυρίως ο επτασύλλαβος ο ενδεκασύλλαβος, ο δεκατρισύλλαβος και ο δεκαπεντασύλλαβος.

8 ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΛΥΡΙΣΜΟΣ; Ο όρος λυρισμός αναφέρεται συνήθως σε ένα σύνολο γνωρισμάτων τα οποία μπορούμε να τα συναντήσουμε στη λογοτεχνία όλων των εποχών και όλων των λαών, τόσο στον ποιητικό όσο και στον πεζό λόγο τα γνωρίσματα αυτά έχουν να κάνουν με την έκφραση των συναισθημάτων του ατόμου, δηλαδή την λογοτεχνική. Μ ΄αλλά λόγια ο λυρισμός περιλαμβάνει έντονα το στοιχείο της συναισθηματικής φόρτισης και εκφράζει την εσωτερική ζωή και των ψυχισμό του δημιουργού, σε σχέση βέβαια με τους άλλους και την κοινωνική ζωή γενικότερα. Ο όρος λυρισμός προέρχεται, από την αρχαία λυρική ποίηση, όπου η προσωπική έκφραση του ποιητή υπήρξε το κυρίαρχο χαρακτηριστικό. Ωστόσο, στα κατοπινά χρόνια, λυρικά ποιήματα έχουν γραφτεί σε όλες τις λογοτεχνικές και σε όλες τις εποχές.

9 ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ  η μοντέρνα ποίηση αμφισβητεί κάθε κανόνα  στοίχος ελεύθερος  Χρήση λέξεων από τον καθημερινό λόγο  Κυριαρχία της εικόνας  Συχνά το ποίημα προσεγγίζει τον πεζό λόγο  Εκφραστική τόλμη κατάργηση κάθε λογικής αλληλουχίας σε ότι αφορά το νόημα που παράμενε κρυμμένο  Πολυσημία τον λέξεων  Υπάρχουν ιδέες έννοιες και συναισθήματα που μπορούν να εκφραστούν

10 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ  Σεβασμός στο μέτρο, την ομοιοκαταληξία  Χωρισμός του ποιήματος σε στροφές τον ίδιο αριθμό στοίχων και του αριθμού συλλαβών  Αποφυγή δρασκελισμών  Προσπάθεια ώστε το ποίημα να απέχει από τον καθημερινό λόγο και φυσικά τον πεζό  Αλληλουχία νοημάτων


Κατέβασμα ppt "ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου Φατμέ Εφέντη Διονύσης Κάλφας Κωνσταντίνος Ζαγκλιαβός Τριαντάφυλλος Δόδογλου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google