Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αυτή η εργασία φτιάχτηκε από τους. Ιστορία της Ακρόπολης Η συναρπαστική ιστορία της Αθήνας ξεκινά πριν από 6.000 χρόνια περίπου με την άφιξη των πρώτων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αυτή η εργασία φτιάχτηκε από τους. Ιστορία της Ακρόπολης Η συναρπαστική ιστορία της Αθήνας ξεκινά πριν από 6.000 χρόνια περίπου με την άφιξη των πρώτων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αυτή η εργασία φτιάχτηκε από τους

2 Ιστορία της Ακρόπολης Η συναρπαστική ιστορία της Αθήνας ξεκινά πριν από χρόνια περίπου με την άφιξη των πρώτων προελληνικών φύλων και συνεχίζεται ως τις μέρες μας με τις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Είναι αδύνατο βέβαια να χωρέσει σε ένα χρονολόγιο. Αυτό που παραθέτουμε στοχεύει απλώς να δώσει ένα γενικό διάγραμμα της ιστορίας της πόλης και κάποια στιγμιότυπα από την πολιτική και πνευματική ζωή της κάθε εποχής. Η συναρπαστική ιστορία της Αθήνας ξεκινά πριν από χρόνια περίπου με την άφιξη των πρώτων προελληνικών φύλων και συνεχίζεται ως τις μέρες μας με τις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Είναι αδύνατο βέβαια να χωρέσει σε ένα χρονολόγιο. Αυτό που παραθέτουμε στοχεύει απλώς να δώσει ένα γενικό διάγραμμα της ιστορίας της πόλης και κάποια στιγμιότυπα από την πολιτική και πνευματική ζωή της κάθε εποχής.

3 Μυκηναϊκή εποχή ( π.Χ.): Ο οικισμός μεγαλώνει και ο βράχος, πάνω στον οποίο έχει το ανάκτορό του ο βασιλιάς, οχυρώνεται τον 13ο αι. «Κυκλώπεια» τείχη, τείχη δηλαδή καμωμένα από τεράστιους λίθους, υψώνονται γύρω του. Μυκηναϊκή εποχή ( π.Χ.): Ο οικισμός μεγαλώνει και ο βράχος, πάνω στον οποίο έχει το ανάκτορό του ο βασιλιάς, οχυρώνεται τον 13ο αι. «Κυκλώπεια» τείχη, τείχη δηλαδή καμωμένα από τεράστιους λίθους, υψώνονται γύρω του. Τα τμήματα του μυκηναϊκού τείχους σώζονται απέναντι από το ναό της Αθηνάς Νίκης, νότια της νοτιοδυτικής γωνιάς των Προπυλαίων και πίσω από το Μουσείο. Τα τμήματα του μυκηναϊκού τείχους σώζονται απέναντι από το ναό της Αθηνάς Νίκης, νότια της νοτιοδυτικής γωνιάς των Προπυλαίων και πίσω από το Μουσείο.

4 Γεωμετρική και αρχαϊκή εποχή (9ος-6ος αι. π.Χ.): Το πολίτευμα από μοναρχικό γίνεται αριστοκρατικό. Η Ακρόπολη παύει να είναι φρούριο και έδρα βασιλιά και γίνεται το θρησκευτικό κέντρο της πόλης. Το 566 π.Χ., επί Πεισίστρατου, καθιερώνονται τα Μεγάλα Παναθήναια, η μεγάλη γιορτή προς τιμήν της Αθηνάς που τελείται κάθε τέσσερα χρόνια στην Ακρόπολη. Ναοί, αγάλματα και πλήθος αφιερώματα στήνονται στον ιερό χώρο. Οι γιοι του Πεισίστρατου έχτισαν, το 525 π.Χ., περίπου, τον αρχαίο ναό της Αθηνάς Πολιάδας για να στεγάσει το ξύλινο άγαλμα της Αθηνάς που είχε στείλει ο Δίας από τον ουρανό. Ο ναός αυτός δε σώζεται. Γεωμετρική και αρχαϊκή εποχή (9ος-6ος αι. π.Χ.): Το πολίτευμα από μοναρχικό γίνεται αριστοκρατικό. Η Ακρόπολη παύει να είναι φρούριο και έδρα βασιλιά και γίνεται το θρησκευτικό κέντρο της πόλης. Το 566 π.Χ., επί Πεισίστρατου, καθιερώνονται τα Μεγάλα Παναθήναια, η μεγάλη γιορτή προς τιμήν της Αθηνάς που τελείται κάθε τέσσερα χρόνια στην Ακρόπολη. Ναοί, αγάλματα και πλήθος αφιερώματα στήνονται στον ιερό χώρο. Οι γιοι του Πεισίστρατου έχτισαν, το 525 π.Χ., περίπου, τον αρχαίο ναό της Αθηνάς Πολιάδας για να στεγάσει το ξύλινο άγαλμα της Αθηνάς που είχε στείλει ο Δίας από τον ουρανό. Ο ναός αυτός δε σώζεται.

5 - Χρυσός Αιώνας (5ος αι. π.Χ.): Μετά τη νίκη τους εναντίον των Περσών στη μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.), οι Αθηναίοι, για να ευχαριστήσουν την προστάτιδά τους θεά, αρχίζουν να χτίζουν ένα ναό προς τιμή της. Αυτός, μάλιστα, ήταν ο πρώτος μαρμάρινος ναός. Είναι γνωστός ως Προπαρθενώνας. Ο Προπαρθενώνας δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Το 480 π.Χ. (μάχη των Πλαταιών), οι Αθηναίοι θέλουν να επιδιορθώσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται τα τείχη. Χρησιμοποιούν, έτσι, το έτοιμο οικοδομικό υλικό που προσέφεραν οι ημιτελείς ή κατεστραμμένοι ναοί της Ακρόπολης. Στο βόρειο τείχος της Ακρόπολης ενσωματώνονται σπόνδυλοι από τους κίονες του Προπαρθενώνα. Τα κατεστραμμένα ιερά αναθήματα της Ακρόπολης τα θάβουν σε πηγάδια που ανοίγουν για το σκοπό αυτό. Πολλά από τα γλυπτά της αρχαϊκής εποχής που θα δεις στο Μουσείο της Ακρόπολης βρέθηκαν σε τέτοια πηγάδια. Είναι η εποχή του μεγάλου οικοδομικού προγράμματος του Περικλή και του Φειδία (μέσα 5ου αι. π.Χ.). Το αιώνα αυτό χτίζεται το νότιο τείχος της Ακρόπολης (Κιμώνειο) και διευρύνεται ο χώρος της Ακρόπολης προς την εποχή του Περικλή. - Χρυσός Αιώνας (5ος αι. π.Χ.): Μετά τη νίκη τους εναντίον των Περσών στη μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.), οι Αθηναίοι, για να ευχαριστήσουν την προστάτιδά τους θεά, αρχίζουν να χτίζουν ένα ναό προς τιμή της. Αυτός, μάλιστα, ήταν ο πρώτος μαρμάρινος ναός. Είναι γνωστός ως Προπαρθενώνας. Ο Προπαρθενώνας δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Το 480 π.Χ. (μάχη των Πλαταιών), οι Αθηναίοι θέλουν να επιδιορθώσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται τα τείχη. Χρησιμοποιούν, έτσι, το έτοιμο οικοδομικό υλικό που προσέφεραν οι ημιτελείς ή κατεστραμμένοι ναοί της Ακρόπολης. Στο βόρειο τείχος της Ακρόπολης ενσωματώνονται σπόνδυλοι από τους κίονες του Προπαρθενώνα. Τα κατεστραμμένα ιερά αναθήματα της Ακρόπολης τα θάβουν σε πηγάδια που ανοίγουν για το σκοπό αυτό. Πολλά από τα γλυπτά της αρχαϊκής εποχής που θα δεις στο Μουσείο της Ακρόπολης βρέθηκαν σε τέτοια πηγάδια. Είναι η εποχή του μεγάλου οικοδομικού προγράμματος του Περικλή και του Φειδία (μέσα 5ου αι. π.Χ.). Το αιώνα αυτό χτίζεται το νότιο τείχος της Ακρόπολης (Κιμώνειο) και διευρύνεται ο χώρος της Ακρόπολης προς την εποχή του Περικλή.

6 Βυζαντική Περίοδος (330 μ.Χ.-1204) Τα περισσότερα μνημεία του Ιερού Βράχου μετατρέπονται σε χριστιανικούς ναούς. Το Ερέχθειο και ο Παρθενώνας αφιερώνονται στο Χριστό Σωτήρα και στην Παναγιά Αθηνιώτισσα αντίστοιχα, ενώ τα Προπύλαια χρησιμοποιούνταν ως κατοικία των ορθόδοξων μητροπολιτών των Αθηνών. Βυζαντική Περίοδος (330 μ.Χ.-1204) Τα περισσότερα μνημεία του Ιερού Βράχου μετατρέπονται σε χριστιανικούς ναούς. Το Ερέχθειο και ο Παρθενώνας αφιερώνονται στο Χριστό Σωτήρα και στην Παναγιά Αθηνιώτισσα αντίστοιχα, ενώ τα Προπύλαια χρησιμοποιούνταν ως κατοικία των ορθόδοξων μητροπολιτών των Αθηνών.

7 Εποχή της Φραγκοκρατίας ( ) : Τα Προπύλαια μετατρέπονται σε κατοικία των Φράγκων ηγεμόνων και το Ερέχθειο χρησιμοποιείται ως κατοικία και υπόγεια δεξαμενή. Στα προπύλαια χτίζεται ο γνωστός Φράγκικος Πύργος, ύψους 26 μέτρων που σώζεται ως τον 19ο αι. Η Ακρόπολη αποκτά πάλι το ρόλο που είχε πριν τους κλασσικούς χρόνους. Χάρη στην μορφή του βράχου και στα ισχυρά τείχη που χτίζονται ολόγυρά της (στην πραγματικότητα είναι τα ίδια αρχαία τείχη που επενδύονται με πέτρα και ενισχύονται με νέους Πύργους), η Ακρόπολη είναι ένα ισχυρό Κάστρο ένα Μεσαιωνικό Φρούριο με πύργους και οδοντωτές επάλξεις. Εποχή της Φραγκοκρατίας ( ) : Τα Προπύλαια μετατρέπονται σε κατοικία των Φράγκων ηγεμόνων και το Ερέχθειο χρησιμοποιείται ως κατοικία και υπόγεια δεξαμενή. Στα προπύλαια χτίζεται ο γνωστός Φράγκικος Πύργος, ύψους 26 μέτρων που σώζεται ως τον 19ο αι. Η Ακρόπολη αποκτά πάλι το ρόλο που είχε πριν τους κλασσικούς χρόνους. Χάρη στην μορφή του βράχου και στα ισχυρά τείχη που χτίζονται ολόγυρά της (στην πραγματικότητα είναι τα ίδια αρχαία τείχη που επενδύονται με πέτρα και ενισχύονται με νέους Πύργους), η Ακρόπολη είναι ένα ισχυρό Κάστρο ένα Μεσαιωνικό Φρούριο με πύργους και οδοντωτές επάλξεις.

8 Ο Παρθενώνας χαρακτηρίζεται ως «ένα από τα τελειότερα δημιουργήματα του ανθρώπινου πνεύματος». Έχουν γραφτεί πάρα πολλά για τον Παρθενώνα από περιηγητές- ποιητές - λογοτέχνες και Φιλέλληνες. Πολλοί μελετητές προσπάθησαν να αναλύσουν με μαθηματικούς ή αρχιτεκτονικούς όρους τα «μυστικά του». Ο Παρθενώνας είναι κατασκευασμένος από Πεντελικό Μάρμαρο. Είναι Δωρικός Ναός με πολλά Ιωνικά στοιχεία, με οκτώ κίονες στην Ανατολική Πλευρά και άλλους τόσους στη Δυτική και δέκα επτά κίονες στις μακριές πλευρές. Η στέγη ήταν ξύλινη. Δύο αετώματα την κοσμούσαν με σκηνές από την γέννηση της θεάς Αθηνάς αλλά και την έριδα της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα. Τα καλύτερα διατηρημένα κομμάτια από τα αετώματα βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο. Οι μετώπες ήταν 92 και όλες διακοσμημένες με ανάγλυφες παραστάσεις ως εξής: Ο Παρθενώνας χαρακτηρίζεται ως «ένα από τα τελειότερα δημιουργήματα του ανθρώπινου πνεύματος». Έχουν γραφτεί πάρα πολλά για τον Παρθενώνα από περιηγητές- ποιητές - λογοτέχνες και Φιλέλληνες. Πολλοί μελετητές προσπάθησαν να αναλύσουν με μαθηματικούς ή αρχιτεκτονικούς όρους τα «μυστικά του». Ο Παρθενώνας είναι κατασκευασμένος από Πεντελικό Μάρμαρο. Είναι Δωρικός Ναός με πολλά Ιωνικά στοιχεία, με οκτώ κίονες στην Ανατολική Πλευρά και άλλους τόσους στη Δυτική και δέκα επτά κίονες στις μακριές πλευρές. Η στέγη ήταν ξύλινη. Δύο αετώματα την κοσμούσαν με σκηνές από την γέννηση της θεάς Αθηνάς αλλά και την έριδα της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα. Τα καλύτερα διατηρημένα κομμάτια από τα αετώματα βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο. Οι μετώπες ήταν 92 και όλες διακοσμημένες με ανάγλυφες παραστάσεις ως εξής:

9 Η Γιγαντομαχία στην ανατολική πλευρά. Η Άλωση της Τροίας στη βόρεια. Ο Αγώνας των Αθηναίων εναντίον των Αμαζόνων στη δυτική. Η Διαμάχη Λαπιθών – Κενταύρων στη νότια

10 Το 267 μ.Χ. το εσωτερικό του Παρθενώνα καταστράφηκε μερικώς από πυρκαγιά, για να επισκευαστεί το μ.Χ., ενδεχομένως από τον αυτοκράτορα Ιουλιανό. Τα διατάγματα του Θεοδοσίου Β' το 437 μ.Χ. μετέτρεψαν τα μνημεία σε χριστιανικές εκκλησίες και τον 12ο μ.Χ. αιώνα έγιναν παλάτι. Το 267 μ.Χ. το εσωτερικό του Παρθενώνα καταστράφηκε μερικώς από πυρκαγιά, για να επισκευαστεί το μ.Χ., ενδεχομένως από τον αυτοκράτορα Ιουλιανό. Τα διατάγματα του Θεοδοσίου Β' το 437 μ.Χ. μετέτρεψαν τα μνημεία σε χριστιανικές εκκλησίες και τον 12ο μ.Χ. αιώνα έγιναν παλάτι.

11 Το Ερέχθειο Πρόκειται για ένα ιδιότυπο κτίριο αφιερωμένο στη λατρεία διάφορων πανάρχαιων θεοτήτων. Κατασκευάστηκε από πεντελικό μάρμαρο στη διάρκεια του πελοποννησιακού πολέμου, μεταξύ 421 και 406 π.Χ., μάλλον από τον αρχιτέκτονα Μνησικλή. Πρόκειται για ένα ιδιότυπο κτίριο αφιερωμένο στη λατρεία διάφορων πανάρχαιων θεοτήτων. Κατασκευάστηκε από πεντελικό μάρμαρο στη διάρκεια του πελοποννησιακού πολέμου, μεταξύ 421 και 406 π.Χ., μάλλον από τον αρχιτέκτονα Μνησικλή.

12 Το Ωδείο του Ηρώδου του Αττικού

13 Το Ωδείο του Ηρώδου του Αττικού, ήταν το τρίτο Ωδείο που κτίσθηκε στην Αθήνα, μετά το Ωδείο του Περικλέους και το Ωδείο του Αγρίππα. Το Ωδείο οικοδομήθηκε από τον Ηρώδη Αττικό στην μνήμη της συζύγου του Ρηγίλλης που πέθανε το 160 μ.Χ. Έχει σχήμα ημικυκλικού θεάτρου, ακτίνας 38 μ. και μπορούσε να περιλάβει 5000 θεατές. Η πρόσοψη είχε ύψος 28 μ., ήταν συμπαγής και είχε πάχος 2.40 μ. Ο τοίχος της σκηνής είχε πλούσιο αρχιτεκτονικό διάκοσμο. Η καταστροφή του Ωδείου πρέπει να αποδοθεί στους Ερούλους, που στο 267 μ.Χ. κατέστρεψαν τα περισσότερα μνημεία της πόλης. Το Ωδείο του Ηρώδου του Αττικού, ήταν το τρίτο Ωδείο που κτίσθηκε στην Αθήνα, μετά το Ωδείο του Περικλέους και το Ωδείο του Αγρίππα. Το Ωδείο οικοδομήθηκε από τον Ηρώδη Αττικό στην μνήμη της συζύγου του Ρηγίλλης που πέθανε το 160 μ.Χ. Έχει σχήμα ημικυκλικού θεάτρου, ακτίνας 38 μ. και μπορούσε να περιλάβει 5000 θεατές. Η πρόσοψη είχε ύψος 28 μ., ήταν συμπαγής και είχε πάχος 2.40 μ. Ο τοίχος της σκηνής είχε πλούσιο αρχιτεκτονικό διάκοσμο. Η καταστροφή του Ωδείου πρέπει να αποδοθεί στους Ερούλους, που στο 267 μ.Χ. κατέστρεψαν τα περισσότερα μνημεία της πόλης.

14 Θέατρο Διονύσου Το θέατρο αυτό, λαξευμένο στη νότια πλευρά του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης, είναι χώρος γένεσης του αρχαίου ελληνικού δράματος, μια και εκεί παρουσίασαν τα έργα τους μεγάλοι συγγραφείς στο πλαίσιο των ετήσιων δραματικών αγώνων που γίνονταν στη διάρκεια του εορτασμού των Μεγάλων Διονυσίων.

15 Τα σπήλαια της Ακρόπολης Τα σπήλαια της Ακρόπολης επίσης μετατράπηκαν σε Χριστιανικούς ναούς. Τα σπήλαια της Ακρόπολης επίσης μετατράπηκαν σε Χριστιανικούς ναούς.

16 Οι Έλληνες αντιμέτωποι με τους κατακτητές

17

18 Η Ακρόπολη χωρίς ζημιές

19 Αυτή είναι η Ακρόπολη στις μέρες μας

20 `


Κατέβασμα ppt "Αυτή η εργασία φτιάχτηκε από τους. Ιστορία της Ακρόπολης Η συναρπαστική ιστορία της Αθήνας ξεκινά πριν από 6.000 χρόνια περίπου με την άφιξη των πρώτων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google