Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργασία στο μάθημα: «Διδακτική των κοινωνικών επιστημών» Διδάσκουσα: Ρεπούση Μαρία Ρεπούση Μαρία Εξάμηνο Α΄ Μακαντάση Άννα (7300) Ρίζου Αφροδίτη (6968)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργασία στο μάθημα: «Διδακτική των κοινωνικών επιστημών» Διδάσκουσα: Ρεπούση Μαρία Ρεπούση Μαρία Εξάμηνο Α΄ Μακαντάση Άννα (7300) Ρίζου Αφροδίτη (6968)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργασία στο μάθημα: «Διδακτική των κοινωνικών επιστημών» Διδάσκουσα: Ρεπούση Μαρία Ρεπούση Μαρία Εξάμηνο Α΄ Μακαντάση Άννα (7300) Ρίζου Αφροδίτη (6968) Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

2 “ Ποια τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά κατά την περίοδο της δικτατορίας ( ), στην Ελλάδα ; ” Το παραπάνω ερώτημα θα διερευνηθεί μέσα από τους εξής τομείς : Λογοτεχνία Λογοτεχνία Τηλεόραση Τηλεόραση Έντυπος Τύπος Έντυπος Τύπος Κινηματογράφος Κινηματογράφος Θέατρο Θέατρο Μουσική Μουσική

3 ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ Ποιες συνθήκες επικρατούσαν κατά την περίοδο της δικτατορίας ; Ποιες συνθήκες επικρατούσαν κατά την περίοδο της δικτατορίας ; (αποσπάσματα από τις εκπομπές: «μηχανή του χρόνου» και «ρεπορτάζ χωρίς σύνορα»)

4 ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ Τι βλέπετε στην εικόνα; Τι βλέπετε στην εικόνα; Τι αναγράφεται στο κάτω και πάνω μέρος της εικόνας;Τι έγινε τότε; Τι αναγράφεται στο κάτω και πάνω μέρος της εικόνας;Τι έγινε τότε; Τι πιστεύετε ότι συμβολίζει ο φοίνικας και ποιος ο ρόλος του στρατιώτη σύμφωνα με τους δημιουργούς της εικόνας; Τι πιστεύετε ότι συμβολίζει ο φοίνικας και ποιος ο ρόλος του στρατιώτη σύμφωνα με τους δημιουργούς της εικόνας; Συμφωνείτε με αυτό που συμβολίζει η εικόνα; Ποια η γνώμη σας; Συμφωνείτε με αυτό που συμβολίζει η εικόνα; Ποια η γνώμη σας; *Σχόλιο: Το πουλί ονομάζεται φοίνικας και ξαναγεννιέται από τις στάχτες του. &pubid= &pubid=874466

5 ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Πηγή: Πηγή: «Είς τους «times»* του Λονδίνου δημοσιεύεται ανταπόκρισις εξ Αθηνών είς την οποία αναφέρεται ότι 20 Έλληνες συγγραφείς εξέδωσαν ένα συλλογικόν τόμον έργων είς το οποίο επικρίνεται* εμμέσως η ελληνική κυβέρνησις. Τρεις εκ των ανωτέρω συγγραφέων εκτίουν ήδη μακροχρονίους ποινάς φυλακίσεως δια αντικυβερνητικήν δραστηριότητα[…] Το βιβλίον είχε τον τίτλο «Νέα Κείμενα»[…] Προ εξαμήνου «18 Κείμενα» κυκλοφόρησαν ευρέως εις την Ελλάδα. Πρόκειται για ένα βιβλίο που επικρίνει τη Δικτατορία και την καταπίεση. Τα «Νέα Κείμενα» περιέχουν αποσπάσματα και ποιήματα Ελλήνων συγγραφέων όπως του Γ.Ρίτσου και του Κ.Βάρναλη[…] «Είς τους «times»* του Λονδίνου δημοσιεύεται ανταπόκρισις εξ Αθηνών είς την οποία αναφέρεται ότι 20 Έλληνες συγγραφείς εξέδωσαν ένα συλλογικόν τόμον έργων είς το οποίο επικρίνεται* εμμέσως η ελληνική κυβέρνησις. Τρεις εκ των ανωτέρω συγγραφέων εκτίουν ήδη μακροχρονίους ποινάς φυλακίσεως δια αντικυβερνητικήν δραστηριότητα[…] Το βιβλίον είχε τον τίτλο «Νέα Κείμενα»[…] Προ εξαμήνου «18 Κείμενα» κυκλοφόρησαν ευρέως εις την Ελλάδα. Πρόκειται για ένα βιβλίο που επικρίνει τη Δικτατορία και την καταπίεση. Τα «Νέα Κείμενα» περιέχουν αποσπάσματα και ποιήματα Ελλήνων συγγραφέων όπως του Γ.Ρίτσου και του Κ.Βάρναλη[…] Απόσπασμα από την εφημερίδα Απόσπασμα από την εφημερίδα *Times :εφημερίδα Αγγλίας «Ταχυδρόμος» *Times :εφημερίδα Αγγλίας «Ταχυδρόμος» *επικρίνεται :κατακρίνεται *επικρίνεται :κατακρίνεται

6 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ –ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Ποιο ήταν το περιεχόμενο των έργων «Νέα κείμενα» και «18 Κείμενα» ; Ποιο ήταν το περιεχόμενο των έργων «Νέα κείμενα» και «18 Κείμενα» ; Για ποιο λόγο και από ποιους νομίζετε ότι φυλακίστηκαν οι 3 συγγραφείς των έργων ; Για ποιο λόγο και από ποιους νομίζετε ότι φυλακίστηκαν οι 3 συγγραφείς των έργων ; Συνθέστε ένα κείμενο για το τι μπορεί να έγραψαν οι συγγραφείς στο έργο τους. Συνθέστε ένα κείμενο για το τι μπορεί να έγραψαν οι συγγραφείς στο έργο τους.

7 Η λογοκρισία ήταν νόμος την περίοδο της δικτατορίας. Τα πάντα περνούσαν από έλεγχο. Απαγορευόταν οτιδήποτε δεν άρεζε στους χουντικούς (δηλαδή ήταν επικίνδυνο γι’ αυτούς, για τη διατήρησή τους στην εξουσία) ή δεν ανταποκρινόταν στο τρίπτυχο ΠΑΤΡΙΣ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (δημιούργημα δικό τους). Εάν γραφόταν κάτι που μπορούσε να ξεσηκώσει το λαό από τη νάρκη που τον ανάγκαζαν να ζει τότε αμέσως καταρριπτόταν. Και αυτός που το έγραφε είχε και τις κατάλληλες συνέπειες (σύλληψη, εξορία, βασανιστήρια κ.α) Η λογοκρισία ήταν νόμος την περίοδο της δικτατορίας. Τα πάντα περνούσαν από έλεγχο. Απαγορευόταν οτιδήποτε δεν άρεζε στους χουντικούς (δηλαδή ήταν επικίνδυνο γι’ αυτούς, για τη διατήρησή τους στην εξουσία) ή δεν ανταποκρινόταν στο τρίπτυχο ΠΑΤΡΙΣ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (δημιούργημα δικό τους). Εάν γραφόταν κάτι που μπορούσε να ξεσηκώσει το λαό από τη νάρκη που τον ανάγκαζαν να ζει τότε αμέσως καταρριπτόταν. Και αυτός που το έγραφε είχε και τις κατάλληλες συνέπειες (σύλληψη, εξορία, βασανιστήρια κ.α) Η Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, της οποίας τα μέλη ήταν κυρίως αριστεροί είχε διαλυθεί. Η άλλη εταιρεία, η Εθνική Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, δεν υφίσταται απολύτως καμία δίωξη για τον απλούστατο λόγο ότι είτε συμπαθούσε είτε δεν έπαιρνε θέση έναντι της χούντας.

8 Την περίοδο της 7χρονης δικτατορίας αρκετοί λογοτέχνες συνελήφθησαν και εξορίστηκαν όπως ο Γ.Ρίτσος (έκλεισαν ταυτόχρονα εκδοτικοί οίκοι και βιβλιοπωλεία) άλλοι διέφυγαν στο εξωτερικό ενώ όσοι έμειναν στην Ελλάδα αποφάσισαν να σιωπήσουν αποφεύγοντας τη λογοκρισία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Γ.Σεφέρης ο οποίος σπάει τη σιωπή του το 1969 και κάνει μια δήλωση κατά της δικτατορίας: Την περίοδο της 7χρονης δικτατορίας αρκετοί λογοτέχνες συνελήφθησαν και εξορίστηκαν όπως ο Γ.Ρίτσος (έκλεισαν ταυτόχρονα εκδοτικοί οίκοι και βιβλιοπωλεία) άλλοι διέφυγαν στο εξωτερικό ενώ όσοι έμειναν στην Ελλάδα αποφάσισαν να σιωπήσουν αποφεύγοντας τη λογοκρισία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Γ.Σεφέρης ο οποίος σπάει τη σιωπή του το 1969 και κάνει μια δήλωση κατά της δικτατορίας:

9 « […]Δεν έχω δημοσιέψει τίποτα στην Ελλάδα από τότε που φιμώθηκε η ελευθερία[…] Κλείνουν δύο χρόνια από τότε που μας έχει επιβληθεί ένα καθεστώς ολωσδιόλου αντίθετο με τα ιδεώδη για τα οποία πολέμησε ο κόσμος μας και τόσο περίλαμπρα ο λαός μας στον τελευταίο παγκόσμιο πόλεμο. Είναι μια κατάσταση υποχρεωτικής νάρκης, όπου όσες πνευματικές αξίες κατορθώσαμε να κρατήσουμε ζωντανές, με πόνους και με κόπους, πάνε κι αυτές να καταποντιστούνε μέσα στα ελώδη στεκούμενα νερά. Δε θα μου ήταν δύσκολο να καταλάβω πως τέτοιες ζημιές δε λογαριάζουν πάρα πολύ για ορισμένους ανθρώπους[…] Βλέπω μπροστά μου τον γκρεμό όπου μας οδηγεί η καταπίεση που κάλυψε τον τόπο. Αυτή η ανωμαλία πρέπει να σταματήσει[...] Τώρα ξαναγυρίζω στη σιωπή μου[…]» « […]Δεν έχω δημοσιέψει τίποτα στην Ελλάδα από τότε που φιμώθηκε η ελευθερία[…] Κλείνουν δύο χρόνια από τότε που μας έχει επιβληθεί ένα καθεστώς ολωσδιόλου αντίθετο με τα ιδεώδη για τα οποία πολέμησε ο κόσμος μας και τόσο περίλαμπρα ο λαός μας στον τελευταίο παγκόσμιο πόλεμο. Είναι μια κατάσταση υποχρεωτικής νάρκης, όπου όσες πνευματικές αξίες κατορθώσαμε να κρατήσουμε ζωντανές, με πόνους και με κόπους, πάνε κι αυτές να καταποντιστούνε μέσα στα ελώδη στεκούμενα νερά. Δε θα μου ήταν δύσκολο να καταλάβω πως τέτοιες ζημιές δε λογαριάζουν πάρα πολύ για ορισμένους ανθρώπους[…] Βλέπω μπροστά μου τον γκρεμό όπου μας οδηγεί η καταπίεση που κάλυψε τον τόπο. Αυτή η ανωμαλία πρέπει να σταματήσει[...] Τώρα ξαναγυρίζω στη σιωπή μου[…]» anemologio.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=14

10 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Γιατί την περίοδο της δικτατορίας πολλοί λογοτέχνες εξορίστηκαν όπως ο Γ.Ρίτσος, άλλοι σώπασαν όπως ο Γ.Σεφέρης ενώ εκδοτικοί οίκοι έκλεισαν; Γιατί την περίοδο της δικτατορίας πολλοί λογοτέχνες εξορίστηκαν όπως ο Γ.Ρίτσος, άλλοι σώπασαν όπως ο Γ.Σεφέρης ενώ εκδοτικοί οίκοι έκλεισαν; Να υπογραμμίσετε στη δήλωση του Σεφέρη τις λέξεις-εκφράσεις που δείχνουνε την κατάσταση που επικρατούσε εκείνη την περίοδο. Να υπογραμμίσετε στη δήλωση του Σεφέρη τις λέξεις-εκφράσεις που δείχνουνε την κατάσταση που επικρατούσε εκείνη την περίοδο. Ποιους εννοεί ο ποιητής με την έκφραση «ορισμένους ανθρώπους»; Ποιους εννοεί ο ποιητής με την έκφραση «ορισμένους ανθρώπους»; Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι ο Σεφέρης «έσπασε» τη σιωπή του για να εκφράσει την άποψή του για το τότε καθεστώς; Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι ο Σεφέρης «έσπασε» τη σιωπή του για να εκφράσει την άποψή του για το τότε καθεστώς;

11 Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ : «ΕΠΙ ΑΣΠΑΛΑΘΩΝ…» «Ήταν ωραίο το Σούνιο τη μέρα εκείνη του Ευαγγελισμού πάλι με την άνοιξη. στά πράσινα φύλλα γύρω στις σκουριασμένες πέτρες το κόκκινο χώμα κι ασπάλαθοι δείχνοντας έτοιμα τα μεγάλα τους βελόνια και τους κίτρινους ανθούς. Απόμακρα οι αρχαίες κολόνες, χορδές μιας άρπας αντηχούν ακόμη... Γαλήνη. - Τι μπορεί να μου θύμισε τον Αρδιαίο εκείνον; Μια λέξη στον Πλάτωνα θαρρώ, χαμένη στου μυαλού τ' αυλάκια· τ' όνομα του κίτρινου θάμνου δεν άλλαξε από εκείνους τους καιρούς. Το βράδυ βρήκα την περικοπή: "Τον έδεσαν χειροπόδαρα" μας λέει "τον έριξαν χάμω και τον έγδαραν τον έσυραν παράμερα τον καταξέσκισαν απάνω στους αγκαθερούς ασπάλαθους και πήγαν και τον πέταξαν στον Τάρταρο, κουρέλι". Έτσι στον κάτω κόσμο πλέρωνε τα κρίματά του ο Παμφύλιος Αρδιαίος ο πανάθλιος Τύραννος.» «Ήταν ωραίο το Σούνιο τη μέρα εκείνη του Ευαγγελισμού πάλι με την άνοιξη. στά πράσινα φύλλα γύρω στις σκουριασμένες πέτρες το κόκκινο χώμα κι ασπάλαθοι δείχνοντας έτοιμα τα μεγάλα τους βελόνια και τους κίτρινους ανθούς. Απόμακρα οι αρχαίες κολόνες, χορδές μιας άρπας αντηχούν ακόμη... Γαλήνη. - Τι μπορεί να μου θύμισε τον Αρδιαίο εκείνον; Μια λέξη στον Πλάτωνα θαρρώ, χαμένη στου μυαλού τ' αυλάκια· τ' όνομα του κίτρινου θάμνου δεν άλλαξε από εκείνους τους καιρούς. Το βράδυ βρήκα την περικοπή: "Τον έδεσαν χειροπόδαρα" μας λέει "τον έριξαν χάμω και τον έγδαραν τον έσυραν παράμερα τον καταξέσκισαν απάνω στους αγκαθερούς ασπάλαθους και πήγαν και τον πέταξαν στον Τάρταρο, κουρέλι". Έτσι στον κάτω κόσμο πλέρωνε τα κρίματά του ο Παμφύλιος Αρδιαίος ο πανάθλιος Τύραννος.» * Σχόλιο: Ο Αρδιαίος, συμφωνα με όσα αναφέρει ο Πλάτωνας σε ένα βιβλίο του, ήταν τύραννος και σκότωσε τον πατέρα του και τον αδερφό του. Έκανε και άλλα πολλά εγκλήματα και τιμωρήθηκε σκληρά στον κάτω κόσμο. * Σχόλιο: Ο Αρδιαίος, συμφωνα με όσα αναφέρει ο Πλάτωνας σε ένα βιβλίο του, ήταν τύραννος και σκότωσε τον πατέρα του και τον αδερφό του. Έκανε και άλλα πολλά εγκλήματα και τιμωρήθηκε σκληρά στον κάτω κόσμο. Το ποίημα γράφτηκε στις 31/3/1971 και δημοσιεύτηκε την επόμενη μέρα της κηδείας του ποιητή. Το ποίημα γράφτηκε στις 31/3/1971 και δημοσιεύτηκε την επόμενη μέρα της κηδείας του ποιητή. 31 του Μάρτη 1971

12 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Ποια περίοδο γράφτηκε το ποίημα και από ποιον ; Ποια περίοδο γράφτηκε το ποίημα και από ποιον ; Τι γνωρίζουμε για τη στάση του συγκεκριμένου ποιητή απέναντι στο καθεστώς ; Τι γνωρίζουμε για τη στάση του συγκεκριμένου ποιητή απέναντι στο καθεστώς ; Η ημέρα του Ευαγγελισμού είναι η 25 η Μαρτίου. Τι άλλο γιορτάζουμε τότε ; Και πώς αντικρούεται με την κατάσταση που επικρατεί αυτήν την περίοδο στην Ελλάδα ; Η ημέρα του Ευαγγελισμού είναι η 25 η Μαρτίου. Τι άλλο γιορτάζουμε τότε ; Και πώς αντικρούεται με την κατάσταση που επικρατεί αυτήν την περίοδο στην Ελλάδα ; Τι έπαθε ο Αρδιαίος ο τύραννος στον κάτω κόσμο και γιατί ; Τι έπαθε ο Αρδιαίος ο τύραννος στον κάτω κόσμο και γιατί ; Ποιους νομίζετε ότι φέρνει στη σκέψη του ο ποιητής όταν μιλάει για τον Αρδιαίο τον τύραννο ; Ποιους νομίζετε ότι φέρνει στη σκέψη του ο ποιητής όταν μιλάει για τον Αρδιαίο τον τύραννο ;

13 Πρέπει να αναφέρουμε και ορισμένα άλλα ποιητικά δημιουργήματα, τα οποία φυσικά δεν απαγορεύτηκαν αφού ήταν δημιουργήματα των ανθρώπων του καθεστώτος. Το 1969,λοιπόν, εκδόθηκε με πρωτοβουλία των συνταγματαρχών η «Λαϊκή Μούσα», η οποία περιλάμβανε το σύνολο των ποιητικών «αριστουργημάτων» αφιερωμένων στους πρωτεργάτες της. Στο εισαγωγικό σημείωμα σημειωνόταν : «[…]Η Επανάστασις υπήρξε γι αυτούς (τους Έλληνες) η αφορμή να εκφράσουν σε ποιητικό λόγο αλλά και σε αυθόρμητες επιστολές ό,τι από καιρό συνειδητά ή ασυνείδητα τους καταπίεζε, ήταν σαν ένα ηφαίστειο που εξερράγη εκτοξεύοντας ψηλά ό,τι καταπιεζόταν από καιρό στις καρδιές». Ορισμένα «μαργαριτάρια»: Πρέπει να αναφέρουμε και ορισμένα άλλα ποιητικά δημιουργήματα, τα οποία φυσικά δεν απαγορεύτηκαν αφού ήταν δημιουργήματα των ανθρώπων του καθεστώτος. Το 1969,λοιπόν, εκδόθηκε με πρωτοβουλία των συνταγματαρχών η «Λαϊκή Μούσα», η οποία περιλάμβανε το σύνολο των ποιητικών «αριστουργημάτων» αφιερωμένων στους πρωτεργάτες της. Στο εισαγωγικό σημείωμα σημειωνόταν : «[…]Η Επανάστασις υπήρξε γι αυτούς (τους Έλληνες) η αφορμή να εκφράσουν σε ποιητικό λόγο αλλά και σε αυθόρμητες επιστολές ό,τι από καιρό συνειδητά ή ασυνείδητα τους καταπίεζε, ήταν σαν ένα ηφαίστειο που εξερράγη εκτοξεύοντας ψηλά ό,τι καταπιεζόταν από καιρό στις καρδιές». Ορισμένα «μαργαριτάρια»:

14 «Κύριε Παπαδόπουλε/ να ζήσης χίλια χρόνια/ γιατί προσφέρεις στον λαό αγάπη και συμπόνια». «Κύριε Παπαδόπουλε/ να ζήσης χίλια χρόνια/ γιατί προσφέρεις στον λαό αγάπη και συμπόνια». «Ελάτε να ενισχύσουμε/ τον νέο κυβερνήτη/ τον Γιώργο Παπαδόπουλο που πήρε το τιμόνι/Ν’ αναστηθούν παλιοί καιροί/ και δοξασμένοι χρόνοι». «Ελάτε να ενισχύσουμε/ τον νέο κυβερνήτη/ τον Γιώργο Παπαδόπουλο που πήρε το τιμόνι/Ν’ αναστηθούν παλιοί καιροί/ και δοξασμένοι χρόνοι». «Δυο τρανοί συνταγματάρχες/ κι ο γενναίος Παττακός/ ώρμησαν σαν καταρράχτες/ όπως ένας κεραυνός». «Δυο τρανοί συνταγματάρχες/ κι ο γενναίος Παττακός/ ώρμησαν σαν καταρράχτες/ όπως ένας κεραυνός». (Από παρέμβαση στην εκδήλωση «Συγγραφείς και Δικτατορία») (Από παρέμβαση στην εκδήλωση «Συγγραφείς και Δικτατορία»)

15 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Με ποιανού απόφαση δημοσιεύτηκε η «Λαϊκή Μούσα» και σε ποιους αναφερόταν; Με ποιανού απόφαση δημοσιεύτηκε η «Λαϊκή Μούσα» και σε ποιους αναφερόταν; Πώς αποκαλούν το πραξικόπημα της 21 ης Απριλίου ; Πώς αποκαλούν το πραξικόπημα της 21 ης Απριλίου ; Ποια επανάσταση σας έρχεται εσάς στο μυαλό όταν βλέπετε αυτή τη λέξη ; Ποια επανάσταση σας έρχεται εσάς στο μυαλό όταν βλέπετε αυτή τη λέξη ; Γιατί πιστεύετε ότι την αποκαλούν έτσι ; Γιατί πιστεύετε ότι την αποκαλούν έτσι ; Τι υποστηρίζεται στο εισαγωγικό σημείωμα;Συμφωνείτε με αυτή την άποψη και γιατί; Τι υποστηρίζεται στο εισαγωγικό σημείωμα;Συμφωνείτε με αυτή την άποψη και γιατί; Να συγκρίνετε τον τρόπο με τον οποίο περιγράφονται οι άνθρωποι του καθεστώτος στο ποίημα του Σεφέρη «ΕΠΙ ΑΣΠΑΛΑΘΩΝ» με αυτόν στα παραπάνω ποιητικά δημιουργήματα. (Πώς παρουσιάζονται στο ένα και πώς στο άλλο;) Να συγκρίνετε τον τρόπο με τον οποίο περιγράφονται οι άνθρωποι του καθεστώτος στο ποίημα του Σεφέρη «ΕΠΙ ΑΣΠΑΛΑΘΩΝ» με αυτόν στα παραπάνω ποιητικά δημιουργήματα. (Πώς παρουσιάζονται στο ένα και πώς στο άλλο;)

16 ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Απόσπασμα από την εκπομπή «Έρευνα»( )

17 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Ποια ήταν τα προγράμματα της τηλεόρασης την περίοδο της Χούντας και σε ποιους ανήκαν; Ποια ήταν τα προγράμματα της τηλεόρασης την περίοδο της Χούντας και σε ποιους ανήκαν; Πότε κυριάρχησε η τηλεόραση; Πότε κυριάρχησε η τηλεόραση; Με ποιο τρόπο εκμεταλλεύτηκε η χούντα την τηλεόραση; Με ποιο τρόπο εκμεταλλεύτηκε η χούντα την τηλεόραση; Ποιες εκπομπές –σειρές παίζονταν τότε; Τι χαρακτήρα είχαν; Ποιες εκπομπές –σειρές παίζονταν τότε; Τι χαρακτήρα είχαν; Γιατί η Χούντα επέλεγε τέτοια προγράμματα; Τι ήθελε να πετύχει με αυτό τον τρόπο; Γιατί η Χούντα επέλεγε τέτοια προγράμματα; Τι ήθελε να πετύχει με αυτό τον τρόπο;

18 ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ -Ποιοι έχουν αυτόν το σταθμό;

19 Εκείνος κι εκείνος Απόσπασμα από την εκπομπή «Έρευνα»( )

20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Ποια ήταν η εκπομπή που διέφερε από τις άλλες στην περίοδο της Δικτατορίας; Ποια ήταν η εκπομπή που διέφερε από τις άλλες στην περίοδο της Δικτατορίας; Με τι προσωποποιείται η Χούντα μέσα από τα λεγόμενα του ηθοποιού; Με τι προσωποποιείται η Χούντα μέσα από τα λεγόμενα του ηθοποιού; Γιατί δεν αναφέρουν τη λέξη Χούντα σε εκείνη τη σκηνή του έργου; Γιατί δεν αναφέρουν τη λέξη Χούντα σε εκείνη τη σκηνή του έργου;

21 Απόσπασμα από την τηλεοπτική σειρά Εκείνος Και Εκείνος

22 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Πως υποστηρίζεται αρχικά ότι πρέπει να είναι οι άνθρωποι; Πως υποστηρίζεται αρχικά ότι πρέπει να είναι οι άνθρωποι; Σε ποια εποχή αναφέρεται;Γιατί είναι έτσι οι άνθρωποι; Σε ποια εποχή αναφέρεται;Γιατί είναι έτσι οι άνθρωποι; Tι γίνεται μέσα στο αυγό; Tι γίνεται μέσα στο αυγό; Γιατί ο Λουκάς θέλει να είναι έξω από το αυγό; Γιατί ο Λουκάς θέλει να είναι έξω από το αυγό; Τι συμβολίζει το αυγό; Τι συμβολίζει το αυγό; Ξαναγράψτε το διάλογο των ηθοποιών, αντικαθιστώντας τη λέξη αυγό με τη λέξη σύστημα. Ξαναγράψτε το διάλογο των ηθοποιών, αντικαθιστώντας τη λέξη αυγό με τη λέξη σύστημα.

23 Ρεπορτάζ στο δρόμο!

24 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Ποια είναι η ερώτηση που κάνει ο δημοσιογράφος; Ποια είναι η ερώτηση που κάνει ο δημοσιογράφος; Τι απαντάει ο πρώτος ερωτόμενος και τι οι άλλοι; Τι απαντάει ο πρώτος ερωτόμενος και τι οι άλλοι; Γιατί δεν είπαν τη γνώμη τους και οι υπόλοιποι; Γιατί δεν είπαν τη γνώμη τους και οι υπόλοιποι; Εσείς θα απαντούσατε στην ερώτηση του δημοσιογράφου αν ήσασταν εκεί; Αν ναι τι θα λέγατε; Εσείς θα απαντούσατε στην ερώτηση του δημοσιογράφου αν ήσασταν εκεί; Αν ναι τι θα λέγατε;

25 ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ (αποσπάσματα από τις εκπομπές: «μηχανή του χρόνου» και «ρεπορτάζ χωρίς σύνορα»)

26 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Τι συνέβη στις εφημερίδες την περίοδο ; Τι συνέβη στις εφημερίδες την περίοδο ; Τι κοινό έχουν η δικτατορία του Μεταξά με του Παπαδόπουλου; Τι κοινό έχουν η δικτατορία του Μεταξά με του Παπαδόπουλου; Γιατί υπήρχε έλλειψη πληροφόρησης; Γιατί υπήρχε έλλειψη πληροφόρησης; Τι ήταν η λογοκρισία; Τι ήταν η λογοκρισία;

27 Η ανοδική πορεία του αθηναϊκού τύπου διακόπηκε απότομα με την επιβολή της χούντας των Συνταγματαρχών το Εφημερίδες της Αριστεράς υποχρεώθηκαν να κλείσουν, ενώ άλλες, όπως η Καθημερινή, διέκοψαν με δική τους απόφαση την έκδοσή τους. Κατά τα δύο πρώτα χρόνια της δικτατορίας ίσχυσε λογοκρισία και το καθεστώς χρησιμοποίησε κάθε μέσο για να ελέγξει και να κατευθύνει τα εναπομείναντα έντυπα, με αποτέλεσμα να σημειωθεί κατακόρυφη πτώση στην κυκλοφορία. Το 1970 έκλεισε η εφημερίδα το Έθνος και το 1973 η Βραδυνή. Μέχρι την κατάρρευση της δικτατορίας(24 Ιουλίου 1974) είχαν απομείνει σε κυκλοφορία μόνο έξι αθηναϊκές εφημερίδες (Ακρόπολις, Απογευματινή, Βήμα, Ελεύθερος κόσμος, Εστία και Νέα). -Γιατί σημειώθηκε πτώση στην κυκλοφορία των εφημερίδων; ΕΛΛΑΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΠΑΡΧΕΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ (Πάπυρους Λαρούς Μπριτάνικα. 2ος Τόμος) ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΤΥΠΟΣ

28 ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

29 ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ/ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ  Το σύνθημα της Χούντας ήταν ΕΛΛΑΣ-ΕΛΛΗΝΩΝ-ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ. Σε ποιες εφημερίδες φαίνεται αυτό; Σε ποιες εφημερίδες φαίνεται αυτό; Αρχείο από τη κεντρική δημοτική βιβλιοθήκη Αρχείο από τη κεντρική δημοτική βιβλιοθήκη

30 Η ΜΟΔΑ ΕΊΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΠΟΧΗ Αρχείο από τη κεντρική δημοτική βιβλιοθήκη

31 Τι απεικονίζουν τα φύλλα των εφημερίδων εκείνης της εποχής; Τι απεικονίζουν τα φύλλα των εφημερίδων εκείνης της εποχής; Γιατί οι εφημερίδες δεν αναφέρουν κάτι κακό για τη Χούντα; Γιατί οι εφημερίδες δεν αναφέρουν κάτι κακό για τη Χούντα;

32 Τι βλέπετε στη διπλανή γελοιογραφία; Τι βλέπετε στη διπλανή γελοιογραφία; Η γραφομηχανή τι αντιπροσωπεύει; Η γραφομηχανή τι αντιπροσωπεύει; Γιατί τα χέρια που δακτυλογραφούν φοράνε χειροπέδες; Γιατί τα χέρια που δακτυλογραφούν φοράνε χειροπέδες; Τι μήνυμα νομίζετε ότι θέλει να δώσει η συγκεκριμένη γελοιογραφία; Τι μήνυμα νομίζετε ότι θέλει να δώσει η συγκεκριμένη γελοιογραφία; Πως θα χαρακτηρίζατε τον τίτλο της γελοιογραφίας; Πως θα χαρακτηρίζατε τον τίτλο της γελοιογραφίας; *The press is free: Ο τύπος είναι ελεύθερος *The press is free: Ο τύπος είναι ελεύθερος Ιστορικό λεύκωμα 1968, αρχείο απ την καθημερινή, σελ.89

33 Ποια λέξη κυριαρχεί στη λεζάντα της πρώτης σελίδας; Ποια λέξη κυριαρχεί στη λεζάντα της πρώτης σελίδας; Συναντήσατε τη λέξη αυτή στα προηγούμενα πρωτοσέλιδα; Συναντήσατε τη λέξη αυτή στα προηγούμενα πρωτοσέλιδα; Ποιο είναι το όνομα του εικονιζόμενου πολιτικού; Ποιο είναι το όνομα του εικονιζόμενου πολιτικού; Κάνετε υποθέσεις για το πότε εκδόθηκε αυτή η εφημερίδα. Κάνετε υποθέσεις για το πότε εκδόθηκε αυτή η εφημερίδα.

34 ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

35 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ποιες ομάδες παίζουν; Ποια ομάδα νίκησε; Με ποιον τρόπο νίκησε; Ποια είναι η γυναίκα που το υποστηρίζει; Τι γράφανε οι εφημερίδες για το γεγονός; Γιατί ήταν στημένο να νικήσει ο ΠΑΟ; Τι επιρροή είχε στον κόσμο η νίκη του;

36 ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, ο εμπορικός ελληνικός κινηματογράφος βρίσκεται στο απόγειο του. Η τηλεόραση δεν έχει ακόμα εισβάλει στη ζωή του Έλληνα, έτσι που η κύρια, και η πιο φθηνή ψυχαγωγία, για το πλατύ κοινό εξακολουθεί να παραμένει ο κινηματογράφος. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, ο εμπορικός ελληνικός κινηματογράφος βρίσκεται στο απόγειο του. Η τηλεόραση δεν έχει ακόμα εισβάλει στη ζωή του Έλληνα, έτσι που η κύρια, και η πιο φθηνή ψυχαγωγία, για το πλατύ κοινό εξακολουθεί να παραμένει ο κινηματογράφος. Στην περίοδο γυρίζονται 117 ταινίες, ο μεγαλύτερος αριθμός παραγωγής ταινιών στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Βέβαια, το 95% των ταινιών αυτών αποτελείται από καθαρά εμπορικές ταινίες που σταθεροποιούν τη θέση γνωστών αστεριών όπως του Κώστα Βουτσά, της Αλίκης Βουγιουκλάκη, του Θανάση Βέγγου. Στην περίοδο γυρίζονται 117 ταινίες, ο μεγαλύτερος αριθμός παραγωγής ταινιών στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Βέβαια, το 95% των ταινιών αυτών αποτελείται από καθαρά εμπορικές ταινίες που σταθεροποιούν τη θέση γνωστών αστεριών όπως του Κώστα Βουτσά, της Αλίκης Βουγιουκλάκη, του Θανάση Βέγγου. Στη δεκαετία του 1970 ξεσπά, με αργό στην αρχή ρυθμό, και η μεγάλη κρίση που προκαλείται από την τηλεόραση με αποτέλεσμα, ενώ η πιο εμπορική ταινία της περιόδου να πραγματοποιεί μόνο στην Αθήνα εισιτήρια, η πιο εμπορική ταινία της περιόδου να πραγματοποιεί μόνο εισιτήρια Στη δεκαετία του 1970 ξεσπά, με αργό στην αρχή ρυθμό, και η μεγάλη κρίση που προκαλείται από την τηλεόραση με αποτέλεσμα, ενώ η πιο εμπορική ταινία της περιόδου να πραγματοποιεί μόνο στην Αθήνα εισιτήρια, η πιο εμπορική ταινία της περιόδου να πραγματοποιεί μόνο εισιτήρια ΕΛΛΑΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΠΑΡΧΕΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ (Πάπυρους Λαρούς Μπριτάνικα. 2ος Τόμος)

37 Σκηνοθέτες μιλούν για τον κινηματογράφο της εποχής Απόσπασμα από την εκπομπή «Έρευνα»( )

38 ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: Πέρα όμως από τον καθαρά εμπορικό κινηματογράφο, τα μέσα της δεκαετίας βλέπουν τη εμφάνιση μιας ομάδας νέων σκηνοθετών που, χωρίς κάποια συγκεκριμένη συνολική πορεία, έχουν ένα κοινό σκοπό: να καταπιαστούν με θέματα επίκαιρα, αλλά και με θέματα που τους ενδιαφέρουν προσωπικά, γυρίζοντας ταινίες διαφορετικές από εκείνες που έφτιαχναν οι παλαιότεροι σκηνοθέτες. Οι νέοι αυτοί σκηνοθέτες (Παντελής Βούλγαρης, Τώνια Μαρκετάκη, Νίκος Νικολαϊδης, Θεόδωρος Αγγελόπουλος), θα προκαλέσουν μια ανατροπή των δεδομένων, ανοίγοντας νέους δρόμους και εισάγοντας νέες προβληματικές στον ελληνικό κινηματογράφο. Αντίθετα με τα πρώτα χρόνια της δικτατορίας όπου, από καλλιτεχνικής πλευράς, ο ελληνικός κινηματογράφος παρουσιάζεται πολύ φτωχός από το 1970 και μετά αρχίζει να παρουσιάζεται μια ανανέωση, τόσο στον τομέα των ταινιών μικρού μήκους, όσο και σ’ εκείνων του μεγάλου μήκους. Η δεκαετία του 1970 είναι δεκαετία ωρίμανσης του ελληνικού κινηματογράφου, με σκηνοθέτες και ταινίες που αρχίζουν (όσο τους το επιτρέπει η λογοκρισία της χούντας), να εκφράζουν μερικά από τα καυτά προβλήματα του τόπου. ΕΛΛΑΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΠΑΡΧΕΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ (Πάπυρους Λαρούς Μπριτάνικα. 2ος Τόμος)

39 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Εντόπισε τα χαρακτηριστικά του κινηματογράφου τα πρώτα και τα τελευταία χρόνια της δικτατορίας. (1η πηγή) Εντόπισε τα χαρακτηριστικά του κινηματογράφου τα πρώτα και τα τελευταία χρόνια της δικτατορίας. (1η πηγή) Ποιες ταινίες χρηματοδοτεί η χούντα; Για ποιο λόγο; Τι θέμα έχουν αυτές; Ποιοι συμμετέχουν ως ηθοποιοί σ’ αυτές; (2η πηγή) Ποιες ταινίες χρηματοδοτεί η χούντα; Για ποιο λόγο; Τι θέμα έχουν αυτές; Ποιοι συμμετέχουν ως ηθοποιοί σ’ αυτές; (2η πηγή) Ποια η γνώμη σκηνοθετών, όπως ο Βουλγαράκης και ο Περάκης, σχετικά με τον κινηματογράφο κατά την περίοδο της δικτατορίας; (2η πηγή) Ποια η γνώμη σκηνοθετών, όπως ο Βουλγαράκης και ο Περάκης, σχετικά με τον κινηματογράφο κατά την περίοδο της δικτατορίας; (2η πηγή) Μπορεί ο καθένας να παράγει την δική του ταινία; (3η πηγή) Μπορεί ο καθένας να παράγει την δική του ταινία; (3η πηγή) Υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν να ξεφύγουν από τον εμπορικό κινηματογράφο και να ασχοληθούν με θέματα πιο επίκαιρα; Ποιοι είναι αυτοί; Ποιος ο στόχος τους; (3η πηγή) Υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν να ξεφύγουν από τον εμπορικό κινηματογράφο και να ασχοληθούν με θέματα πιο επίκαιρα; Ποιοι είναι αυτοί; Ποιος ο στόχος τους; (3η πηγή)

40 ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ Απόσπασμα από την εκπομπή «Έρευνα»( )

41 ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΘΕΑΤΡΟ Απόσπασμα από την εκπομπή «Έρευνα»( )

42 Σε αντίθεση με το θέατρο, δρώμενα οργανωμένα από το ισχύον καθεστώς.

43 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Επηρέασε η λογοκρισία το σενάριο απ’ το θεατρικό έργο «Το μεγάλο μας τσίρκο»; (1η πηγή) Επηρέασε η λογοκρισία το σενάριο απ’ το θεατρικό έργο «Το μεγάλο μας τσίρκο»; (1η πηγή) Ποια η στάση των ηθοποιών απέναντι στην πίεση που ασκούνταν από τη χούντα; (1η πηγή) Ποια η στάση των ηθοποιών απέναντι στην πίεση που ασκούνταν από τη χούντα; (1η πηγή) Γιατί ορισμένοι ηθοποιοί, όπως η Υβόννη Μαλτέζου, αρνούνταν να παίξουν στοπ εθνικό θέατρο και γενικότερα σε άλλες εμπορικές παραστάσεις; (2η πηγή) Γιατί ορισμένοι ηθοποιοί, όπως η Υβόννη Μαλτέζου, αρνούνταν να παίξουν στοπ εθνικό θέατρο και γενικότερα σε άλλες εμπορικές παραστάσεις; (2η πηγή) Ποια θέματα απασχολούσαν το ελεύθερο θέατρο σύμφωνα με την Υβόννη Μαλτέζου (2η πηγή) Ποια θέματα απασχολούσαν το ελεύθερο θέατρο σύμφωνα με την Υβόννη Μαλτέζου (2η πηγή) Ποια θεατρικά δρώμενα προωθούσαν οι δικτάτορες; (3η πηγή) Ποια θεατρικά δρώμενα προωθούσαν οι δικτάτορες; (3η πηγή) Ποιος ο στόχος της μεταμφίεσης των συμμετεχόντων σε στρατιώτες; (3η πηγή) Ποιος ο στόχος της μεταμφίεσης των συμμετεχόντων σε στρατιώτες; (3η πηγή) Γιατί στα πλαίσια της εκδήλωσης αυτής οι συμμετέχοντες κρατούν ελληνικές σημαίες; (3η πηγή) Γιατί στα πλαίσια της εκδήλωσης αυτής οι συμμετέχοντες κρατούν ελληνικές σημαίες; (3η πηγή)

44 ΜΟΥΣΙΚΗ Απόσπασμα από την εκπομπή «Έρευνα»( )

45 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Ποιοι συνθέτες αναφέρονται στην παραπάνω πηγή; Γνωρίζετε κάποιους απ’ αυτούς; Ποιοι συνθέτες αναφέρονται στην παραπάνω πηγή; Γνωρίζετε κάποιους απ’ αυτούς; Η λογοκρισία ίσχυε στον τομέα της μουσικής; Η λογοκρισία ίσχυε στον τομέα της μουσικής; Πως διαδίδονταν τελικά τα απαγορευμένα από τη χούντα τραγούδια; Πως διαδίδονταν τελικά τα απαγορευμένα από τη χούντα τραγούδια; Τι ήταν οι μπουάτ και γιατί συγκεντρώνονταν οι άνθρωποι εκεί; Τι ήταν οι μπουάτ και γιατί συγκεντρώνονταν οι άνθρωποι εκεί; Ποιο μουσικό είδος κυριάρχησε τελικά; Και με ποιον τρόπο διασκέδαζαν οι άνθρωποι την εποχή εκείνη; Ποιο μουσικό είδος κυριάρχησε τελικά; Και με ποιον τρόπο διασκέδαζαν οι άνθρωποι την εποχή εκείνη;

46 Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης, Τσάντας Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας Πρώτη εκτέλεση: Τόλης Βοσκόπουλος Η καρδιά μου πληγωμένη σαν καμπάνα ραγισμένη μυστικά με βασανίζει με μανία η ζωή πριν μας χωρίσει προσπαθώ να βρω μια λύση αγωνία αγωνία Αγωνία με λαχτάρα να σε νοιάζομαι αγωνία δυστυχώς να σε μοιράζομαι Με καρδιά χίλια κομμάτια σε κοιτάζω μες στα μάτια αν εμένα αγαπάς να το διαβάσω μια φωτιά με τριγυρίζει η ζωή μου δεν θ' αξίζει αν σε χάσω αν σε χάσω Αγωνία με λαχτάρα να σε νοιάζομαι αγωνία δυστυχώς να σε μοιράζομαι Χαράλαμπος Βασιλειάδης, ΤσάνταςΓιώργος ΖαμπέταςΤόλης ΒοσκόπουλοςΧαράλαμπος Βασιλειάδης, ΤσάνταςΓιώργος ΖαμπέταςΤόλης Βοσκόπουλος Στίχοι: Αλέκος Παναγούλης Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης Πρώτη εκτέλεση: Μαρία Φαραντούρη Πάλης ξεκίνημα νέοι αγώνες οδηγοί της ελπίδας οι πρώτοι νεκροί. Όχι άλλα δάκρυα κλείσαν οι τάφοι λευτεριάς λίπασμα οι πρώτοι νεκροί. Λουλούδι φωτιάς βγαίνει στους τάφους μήνυμα στέλνουν οι πρώτοι νεκροί. Απάντηση θα πάρουν ενότητα κι αγώνα για νά 'βρουν ανάπαυση οι πρώτοι νεκροί Στίχοι: Αλέκος Παναγούλης Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης Πρώτη εκτέλεση: Μαρία Φαραντούρη Πάλης ξεκίνημα νέοι αγώνες οδηγοί της ελπίδας οι πρώτοι νεκροί. Όχι άλλα δάκρυα κλείσαν οι τάφοι λευτεριάς λίπασμα οι πρώτοι νεκροί. Λουλούδι φωτιάς βγαίνει στους τάφους μήνυμα στέλνουν οι πρώτοι νεκροί. Απάντηση θα πάρουν ενότητα κι αγώνα για νά 'βρουν ανάπαυση οι πρώτοι νεκροίΑλέκος ΠαναγούληςΜίκης ΘεοδωράκηςΜαρία ΦαραντούρηΑλέκος ΠαναγούληςΜίκης ΘεοδωράκηςΜαρία Φαραντούρη Τα τραγούδια του αγώνα 1974 Δισκογραφία 1970

47 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Διαβάστε με προσοχή τους στίχους των παραπάνω τραγουδιών. Διαβάστε με προσοχή τους στίχους των παραπάνω τραγουδιών. Σε τι αναφέρεται το κάθε ένα απ’ αυτά; Σε τι αναφέρεται το κάθε ένα απ’ αυτά; Για ποιο λόγο τα τραγούδια του αγώνα κυκλοφόρησαν μετά το 1974; Για ποιο λόγο τα τραγούδια του αγώνα κυκλοφόρησαν μετά το 1974; Ποιο από τα δύο τραγούδια πιστεύετε ότι εμψύχωνε και προβλημάτιζε το λαό κατά τη διάρκεια της δικτατορίας; Ποιο από τα δύο τραγούδια πιστεύετε ότι εμψύχωνε και προβλημάτιζε το λαό κατά τη διάρκεια της δικτατορίας;

48 Τέλος!


Κατέβασμα ppt "Εργασία στο μάθημα: «Διδακτική των κοινωνικών επιστημών» Διδάσκουσα: Ρεπούση Μαρία Ρεπούση Μαρία Εξάμηνο Α΄ Μακαντάση Άννα (7300) Ρίζου Αφροδίτη (6968)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google