Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ζουγγουρίδης Θεόδωρος ΣΤ΄Εξάμηνο ΑΕΜ :7339 Έτος :2010-2011 Τηλ :6974150841.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ζουγγουρίδης Θεόδωρος ΣΤ΄Εξάμηνο ΑΕΜ :7339 Έτος :2010-2011 Τηλ :6974150841."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ζουγγουρίδης Θεόδωρος ΣΤ΄Εξάμηνο ΑΕΜ :7339 Έτος : Τηλ :

2 ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑΤΑ  Ποιά ήταν τα πρώτα μέτρα για την εκπαίδευση και που αποσκοπούσαν ;  Ποιά ήταν η γενικότερη κατάσταση στα σχολεία ;( ενδυμασία, βιβλία, αναλυτικό πρόγραμμα κτλ.)  Πως επηρέασε η εκπαιδευτική πολιτική της δικτατορίας την μορφή του εκπαιδευτικού συστήματος των επόμενων χρόνων ;

3 Η παρακάτω εργασία προτείνεται για μαθητές της ΣΤ΄ δημοτικού. Οι διδακτικές ώρες που κρίνονται απαραίτητες είναι 6, ώστε οι μαθητές να έχουν αρκετό χρόνο να μελετήσουν τα διάφορα είδη των πηγών και να επιτευχθούν οι προβλεπόμενοι στόχοι

4 ΔΗΛΩΤΙΚΟΙ : Γνωρίζω ποια περίοδο εννοούμε ως δικτατορία των συνταγματαρχών. Γνωρίζω ποια περίοδο εννοούμε ως δικτατορία των συνταγματαρχών. Γνωρίζω τις συνθήκες που επικρατούσαν στα σχολεία την περίοδο της δικτατορίας. Γνωρίζω τις συνθήκες που επικρατούσαν στα σχολεία την περίοδο της δικτατορίας. Γνωρίζω ποια ήταν τα μέτρα που πάρθηκαν την περίοδο εκείνη και που στόχευαν. Γνωρίζω ποια ήταν τα μέτρα που πάρθηκαν την περίοδο εκείνη και που στόχευαν. Γνωρίζω τα αποτελέσματα της πολιτικής αυτής και πως επηρέασαν τις μελλοντικές πολιτικές για την εκπαίδευση. Γνωρίζω τα αποτελέσματα της πολιτικής αυτής και πως επηρέασαν τις μελλοντικές πολιτικές για την εκπαίδευση. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟΙ : ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟΙ : Μελετώ και ανιχνεύω την σχολική ζωή της εποχής μέσα από διάφορες πηγές. Μελετώ και ανιχνεύω την σχολική ζωή της εποχής μέσα από διάφορες πηγές. Παρατηρώ, κρίνω και βγάζω συμπεράσματα. Παρατηρώ, κρίνω και βγάζω συμπεράσματα. Συγκρίνω τις πηγές και απαντώ στις δραστηριότητες. Συγκρίνω τις πηγές και απαντώ στις δραστηριότητες.

5 ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ: Αναγνωρίζω και κατανοώ τις ιστορικές έννοιες: Απριλιανή δικτατορία, δικτατορία, ελληνοχριστιανικός πολιτισμός, γλωσσικό ζήτημα, κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες, εθνική ιδεολογία, κομμουνισμός, συντηρητική παράταξη ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ: Αναγνωρίζω και κατανοώ τις ιστορικές έννοιες: Απριλιανή δικτατορία, δικτατορία, ελληνοχριστιανικός πολιτισμός, γλωσσικό ζήτημα, κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες, εθνική ιδεολογία, κομμουνισμός, συντηρητική παράταξη ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ: 1. Συνειδητοποίηση της αξίας και της δύναμης που έχει η εκπαίδευση. 2. Ευαισθητοποίηση σε θέματα διακρίσεων και αποκλεισμών. 3. Συνειδητοποίηση της αξίας της δημοκρατίας για την εκπαίδευση. ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ: 1. Συνειδητοποίηση της αξίας και της δύναμης που έχει η εκπαίδευση. 2. Ευαισθητοποίηση σε θέματα διακρίσεων και αποκλεισμών. 3. Συνειδητοποίηση της αξίας της δημοκρατίας για την εκπαίδευση.

6 Το ανώμαλο πολιτικό κλίμα που ακολούθησε την πτώση της Ε. Κ λειτούργησε ως η κύρια αφορμή για την κατάλυση της δημοκρατίας στην Ελλάδα και την επιβολή του στρατιωτικού καθεστώτος της 21 ης Απριλίου Η επιβολή της δικτατορίας της 21 ης Απριλίου θα δημιουργήσει μια νέα κατάσταση, η οποία μπορεί να θεωρηθεί ως ενίσχυση των χαρακτηριστικών που συνέθεταν τη φυσιογνωμία του μεταπολεμικού κράτους. Ο αντι - κομμουνισμός και οι αναφορές στην « εθνική ιδεολογία » του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού, κάτω από το καθημερινό σύνθημα « Ελλάς, Ελλήνων, Χριστιανών », θα γνωρίσουν νέα έξαρση. Μέσα σε αυτό το ‘’ επαναστατικό ’’ κλίμα, με δύο αναγκαστικούς νόμους (59 και 129/1967) η μεταρρύθμιση της Ε. Κ θα καταργηθεί ολοκληρωτικά – πλην της δωρεάν εκπαίδευσης -, πράξη που παρουσιάζεται από τη στρατιωτική κυβέρνηση ως « διαφύλαξη της ελληνικότητας » και επαναφορά της « εκτροχιασμένης » εκπαίδευσης στα « εθνικά » της πλαίσια.

7 Πριν γίνει η παρουσίαση των διάφορων πηγών και δραστηριοτήτων είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι τα παιδιά θα χωριστούν σε ομάδες έτσι ώστε να συνεργαστούν από κοινού στην ανίχνευση και την μελέτη των πηγών όπως και στην εκπόνηση των δραστηριοτήτων.

8 Δικτατορία …………

9

10

11

12

13

14

15 Δραστηριότητα 4: Σε τι αποσκοπούσε το μέτρο αυτό κατά τη γνώμη σας ; * Σχόλιο : Το πουλί ονομάζεται φοίνικας και ξαναγεννιέται από της στάχτες του. Πηγή 5 Όλα ανεξαιρέτως τα σχολικά βιβλία, τα οποία εκδίδονται από τον ΟΕΔΒ, φέρουν καθ΄ όλη τη διάρκεια της δικτατορίας το έμβλημα της, δηλαδή τον αναγεννώμενο φοίνικα.

16 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΠΡΙΛΙΑΝΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ : ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5: Στο παραπάνω διάγραμμα βλέπουμε το εκπαιδευτικό σύστημα όπως διαμορφώθηκε την περίοδο της Απριλιανής δικτατορίας. Συμπληρώστε το διπλανό διάγραμμα με το εκπαιδευτικό σύστημα που επικρατεί σήμερα. Ποιες διαφορές ή ομοιότητες παρατηρείται ανάμεσα στα δύο εκπαιδευτικά συστήματα ; ΣΗΜΕΡΑ : ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ/ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ (ΔΙΕΤΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗ) ΓΥΜΝΑΣΙΟ 6 ΧΡΟΝΙΑ ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ 6 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ... … … … Όπου μαύρο βελάκι εξετάσεις

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26 ΠΗΓΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝ ΗΣ

27 Μετά το 1973 υπήρξε μια γενικότερη αμφισβήτηση των δικτατορικών καθεστώτων […]. Παράλληλα ο απόηχος της δράσης των ευρωπαϊκών φοιτητικών κινημάτων στην Ελλάδα – και ιδιαίτερα ο γαλλικός Μάης του 1968-, σε συνδυασμό και με άλλους παράγοντες συνέβαλαν στην εξέγερση του πολυτεχνείου το Νοέμβριο του Το πραξικόπημα κατά της νόμιμης κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας το 1974 και η εισβολή της Τουρκίας επέφερε την κατάρρευση της Απριλιανής δικτατορίας. Η ανάθεση της θέσης του πρωθυπουργού στον Κωνσταντίνο Καραμανλή και ο σχηματισμός κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας αποτελούσαν τη μόνη αξιόπιστη έξοδο από την κρίση. Η χούντα είχε πλέον ανατραπεί και η δημοκρατία επανερχόταν μετά από επταετείς περιπέτειες στην Ελλάδα. Οι συντηρητικές δυνάμεις - που είχαν αντιταχθεί σε κάθε προσπάθεια φιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής κατά το παρελθόν - βρίσκονται πάλι στην εξουσία με μια νέα πολιτική ιδεολογία το φιλελευθερισμό.

28

29

30

31

32

33

34

35

36   nLilpAL nLilpAL nLilpAL     Μαρία Ρεπούση μαθήματα ιστορίας, από την ιστορία στην ιστορική εκπαίδευση, δεύτερη έκδοση  Χρήστος Κάτσικας, Κώστας Ν. Θεριανός, Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης, Από την ίδρυση του ελληνικού κράτους μέχρι το 2004,Εκδόσεις Σαββάλας  Σ. ΜΠΟΥΖΑΚΗΣ : Νεοελληνική εκπαίδευση ( ), Έ εκδοση GUTENBERG  Γ. Βούλγαρης : Η Ελλάδα της μεταπολίτευσης : σταθερή δημοκρατία σημαδεμένη από τη μεταπολεμική ιστορία, Θεμέλιο, Αθήνα 2001  Δημ. Φ. Χαραλάμπους, Μεταπολίτευση και εκπαιδευτική πολιτική ( ), έκδοση , Θεσσαλονίκη 2009  Στα νεότερα και σύγχρονα χρόνια, Ιστορία για την ΣΤ΄ Δημοτικού Βιβλίο Δασκάλου β΄ έκδοση  ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, Ελληνική ιστορία στο διαδίκτυο

37 ΣτόχοιΠηγέςΔραστηριότητεςΑξιολόγηση Δηλωτικός 1 Δηλωτικός 21,3,9,10,112,3,7,8, Δηλωτικός 34,5,6,7,8,9,113,4,5,6,7,8,12 Δηλωτικός 4 Μεθοδολογικός 11,2,3,4,5,7,8,9,10, 11,12,13,14,15 2,3,4,6,7,8,10,11,12 Μεθοδολογικός 21,2,3,4,5,7,8,9,10,11 12,13,14,15 2,3,4,6,7,8,10,11,12 Μεθοδολογικός 36,11,12,13,14,155,8,9,10,11,12,13 Ελληνοχριστιανικός πολιτισμός 1,2,1310 Δικτατορία 121,10,13

38 Κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες 13,1411 κομμουνισμός 3,4,113,8 Γλωσσικό ζήτημα 7,8,116,8 Καλλιέργεια αντιλήψεων και στάσεων 1 1,5,7,84,6 Καλλιέργεια αντιλήψεων και στάσεων 2 3,4,9,10,11,123,7,8 Καλλιέργεια αντιλήψεων και στάσεων 3 3,4,5,7,8,9,10,11, 12,13 3,4,6,7,8,10


Κατέβασμα ppt "Ζουγγουρίδης Θεόδωρος ΣΤ΄Εξάμηνο ΑΕΜ :7339 Έτος :2010-2011 Τηλ :6974150841."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google